Data: 2014-02-26 07:45:16 | |
Autor: qrt | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Tue, 25 Feb 2014 22:25:37 +0100, Marek napisał(a):
Witam, Wiec tak. Musisz wiedzieć iż każdy praktycznie rower zasadniczo jest złożony z czesci dwóch firm. Shimano i sram. Oraz ramy która to w znakomitej wiekszości modeli jest produkowana na tajwanie. Poza tym sztyce, mostki, kierownice, obręcze - które zasadniczo też sa produkowane gdzieś na wschodzie. Producent taki jak unibike (ora znakomita wikszość innych) poprostu składa to wszystko do kupy. Czyli - rowery różnych firm sa zasadniczo bardzo do siebie podobne. Wiec nie ma znaczenia czy kupisz unibike czy jakiś inny sprzet. W każdym może być podbnie. Druga sprawa - pewne przypadłości o których piszesz (np. obcieranie klocków, czy piszczenie hamulców) mogą sie pojawić w każdym rowerze. Niezależnie od firmy która go robi jak i ceny jaka za niego zapłacisz. Wystarczy ze klocek hamulcowy sie z jakiejś tam przyczyny źle ustawi i już zaczyna piszczeć. Albo obcierać. Podbnie z regulacją przerzutek. Tutaj nie ma co liczyć iż wszystko bedzie działało tak samo doskonale i niezmiennie przez setki kilometrów nawet jesli bedzisz miał xtr. Poprostu rower musisz sie nauczyć obsługiwać i regulować samodzielnie aby cały czas działał tak jak sobie tego życzysz. Inna sprawa to trzeszczenie. Może sie zdażyć iż sztyca bedie trzeszczeć w ramie, albo mostek z kierownicą. To też jest raczej niezależne od firmy. Jak bedziesz miał pecha to bedie trzeszczeć i już. Amortyzator. Tutaj jakość jest rzeczywiście w widoczny sposób związana z ceną. Dobry widelec jest drogi ale potrafi działać płynnie przez długi bez zadnych luzów, stuków, zacięć ect. Co to jest ten SR SUNTOUR NCX-D to za bardzo nie wiem ale pobieżne googlanie na jego temat wskazuje na cene w okolicach 400 zł a to raczej nie napawa optymizem. Niestety zadnych innych modeli polecić nie moge bo aktualnie nie za bardzo sie orientuje w ofercie. |
|
Data: 2014-02-26 09:10:50 | |
Autor: bans | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 07:45, qrt pisze:
Co to jest ten SR SUNTOUR NCX-D to za A czego ty się spodziewasz w rowerze crossowym? Lepszych się do takich rowerów nie montuje - bo nie ma takiej potrzeby. -- bans |
|
Data: 2014-02-26 09:21:07 | |
Autor: qrt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Wed, 26 Feb 2014 09:10:50 +0100, bans napisał(a):
W dniu 2014-02-26 07:45, qrt pisze: no własnie nie wiem - nie jestem w temacie :) Wiem natomiast ze przy jezdzie po lesie słaby widelec potrafi sie rozklekotać. A autor pisze iż "jeżdżę dynamicznie w zróżnicowanym terenie. Również po wertepach leśnych" Wiec może by sobie kupił poprostu MTB29 skoro crossem celuje w duże kółka? Jak sie zakłada dynamiczną jazdę po lesie to raczej nie ma sensu sie pakować w crossy trekingi i inne tego typu sprzęty. |
|
Data: 2014-02-26 09:41:46 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 09:21, qrt pisze:
Mam właśnie MTB i chcę to zmienić. Wyjaśnię, że wybór cross'a jest kompromisem pomiędzy jazdą w terenie a zdolnością dorównywania prędkością uczestnikom wycieczki rowerowej. Kiedyś o tym prowadziłem wątek. Co najwyżej zdarzy mi się, że nie podjadę pod jakąś górkę, pod jaką do tej pory podjeżdżałem. Trudno się mówi. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-26 09:48:43 | |
Autor: qrt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Wed, 26 Feb 2014 09:41:46 +0100, Marek napisał(a):
W dniu 2014-02-26 09:21, qrt pisze: W praktyce to prawie to samo. Tyle ze mtb ma bardziej agresywną geometrię a cross możliwości montowania bagażników, błotników i innego tego typu szpeju. Prędkość to (nie)stety głownie wynik siły i kondycji. Typ roweru nie ma tutaj jakiegoś kluczowego wpływu. Owszem bieżnik opony może powodować większe czy mniejsze opory toczenia, podobnie jak cieśninie powietrza. Ale to w sumie wszystko. |
|
Data: 2014-02-26 10:50:50 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 09:48, qrt pisze:
Różnica jest głównie w kołach i również w przerzutkach. Koła w MTB zazwyczaj są 26 calowe, tu 28. Ta konkretna crossówka ma też przełożenia do szybkiej "asfaltowej" jazdy. A tego mi brakowało bardzo. Prędkość to (nie)stety głownie wynik siły i kondycji. Nie tylko. Bo z tego wychodziłoby, że przeciętna babcia ma więcej siły i kondycji ode mnie :-) Po 10km jazdy z prędkością 25km/h po asfalcie byłem skonany zawsze. Tymczasem osoby bez żadnego przygotowania na turystycznych rowerach traktują taką podróż lajtowo: kręcą powoli, bez specjalnego wysiłku. A w tym czasie odstawiam młynek i jestem zziajany. Typ roweru nie ma Sam już nie wiem w czym rzecz. Z pewnością bieżnik a także przełożenia. Odnoszę wrażenie, że szybki młynek (np 100) przy nawet mniejszym obciążeniu męczy bardziej niż kadencja np. 60. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-26 10:07:53 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-26, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Moze Ci hamulce trzymaja? ;-) Rowniez nie zgodze sie z tym, ze rower maPrÄdkoĹÄ to (nie)stety gĹownie wynik siĹy i kondycji. male znaczenie, ostatnio jechalismy z kumplem na szosach, podpial sie do nas gostek na MTB, my lajtowo krecilismy 32-35 km/h a gosc jechal z jezorem przy ziemi. Moze nie wytrenowany byl? To jakie masz przelozenia w tym MTB? Ja mam korbe 44/32/22 i kasete 11-34 i przy kadencji 60 mam 30 km/h ale dla jak na taka predkosc na MTB to dla mnie kadencja 60 jest ekstremalnie niska. -- Artur |
|
Data: 2014-02-26 11:29:33 | |
Autor: qrt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Wed, 26 Feb 2014 10:07:53 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
On 2014-02-26, Marek <precz@spamowi.com> wrote: to juz inna kwestia. Szosa jest znacznie lżejsza. Ma wąskie oponki (aerodynamika) nabite do naprawde wysokich cisnień (niskie opory toczenia) Pozycja na takim rowerze też jest pochylona jak na żadnym innym (znacznie lepsza aerodynamika) A opory aerodynamiczne przy prędkościach 35 to już sa naprawde spore. Natomiast jesli rozważamy mtb i crossa które wazą tyle samo, rowerzysta ma taką samą pozycję, można założyć mniej wiecej podbne opony a to jest inna sprawa. Fakt ze wieksze koła to niższe opory toczenia ale nie zapominajmy iż obwód koła 26 z grubą oponą jest mniej wiecej taki sam jak koła 28 z szosową. |
|
Data: 2014-02-26 21:10:33 | |
Autor: Marek | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 11:07, AZ pisze:
Moze Ci hamulce trzymaja? ;-) No nie rĂłb se jaj :-D Rowniez nie zgodze sie z tym, ze rower ma Pewnie gdyby siÄ przesiadĹ na Wasze rowery to lajtowo jechaĹby 60km/h :-D To jakie masz przelozenia w tym MTB? Ja mam korbe 44/32/22 i kasete 11-34 42/34/24 i tyĹ 14/28. 33 km/h na pĹaskim asfalcie to byĹ dla mnie max moĹźliwoĹci przez bardzo krĂłtkÄ chwilÄ. Rower ruchami skokowymi poruszaĹ siÄ gdy mocno cisnÄ Ĺem. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-26 12:53:35 | |
Autor: Ignac | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu środa, 26 lutego 2014 21:10:33 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
Pewnie gdyby się przesiadł na Wasze rowery to lajtowo jechałby 60km/h :-D Jesteś Marku optymistą,przy twojej muskulaturze nie nadajesz się do długotrwałej w miarę intensywnej jazdy,bo duża masa mięsniowa szybko się zakwasza i po zabawie,jeżeli w miarę długodystansowa jazda to tylko z odpowiednią kadencją,a jak wyrypa to na króciutkich traskach.Nie masz warunków fizycznych do sportów dynamicznych, tylko statycznych i "kolarzem" nie będziesz,bo gdyby w kolarstwie liczyła się tylko brutalna siła,to wyłącznie atleci by wygrywali,a taki np.Mark Cavendish szans nikomu nie daje na kilku pierwszych dystansach,ale póżniej staje się już tylko tłem,no ale kolarzem jest. Mówię to wyłącznie po to,że do każdego sportu powinno/przeważnie się mieć odpowiednie warunki fizyczne. A co do roweru który wybrałeś,to kupuj go,ale z korbami 175 mm. |
|
Data: 2014-02-27 09:55:58 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 21:53, Ignac pisze:
W dniu środa, 26 lutego 2014 21:10:33 UTC+1 użytkownik Marek napisał: Zażartowałem nie w swoim kontekście lecz o tym kolesiu na MTB, który się dołączył. Zdaję sobie sprawę, że mięśnie są głównym spalaczem kalorii, wysysaczem tlenu z krwi etc i w związku z tym nigdy nie dogonię kolarza, szczególnie na długim dystansie. Mi akurat na wyścigach nie zależy. Na co dzień traktuję rower jako ćwiczenie aerobowe, więc głównie skupiam się na pomiarze tętna. Jednakże brakuje mi możliwości towarzyszenia znajomym, którzy raz na tydzień albo i rzadziej wsiadają na rowery i zwiedzają przyrodę a w pozostałem dni albo siedzą za biurkiem albo piwo pociągają. Nie sądzę abym nie mógł im towarzyszyć ze względów kondycyjnych. Obstawiam, że mój rower się do tego celu nie nadaje. Zresztą widzę osoby większe ode mnie jeżdżące znacznie szybciej. A co do roweru który wybrałeś,to kupuj go,ale z korbami 175 mm. Nie mogę doszukać się rozmiaru tego co tam jest, ale wydaje mi się, że właśnie 175mm. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 09:00:28 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Na wewnetrznej stronie korby powinienes miec dlugosc. -- Artur |
|
Data: 2014-02-27 10:48:05 | |
Autor: Marek | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 10:00, AZ pisze:
Na wewnetrznej stronie korby powinienes miec dlugosc. Cwaniak :-D Jeszcze go nie mam w garaĹźu :-D ZadzwoniĹem do Unibike'a - tak, korby Deore T611 sÄ 175mm. To ponoÄ standard (w sensie rozmiaru). -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-26 22:03:09 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-26, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Az takiej roznicy nie ma ;-) Na plaskim narazie udalo mi sie osiagnac max 45 km/h, 50 jeszcze jest nieosiagalne. 65 km/h to mi sie udalo jadac za autobusem ;-)Rowniez nie zgodze sie z tym, ze rower ma No to czemu sie dziwisz jak masz kasete 14/28? To wychodzi kadencja ok. 90To jakie masz przelozenia w tym MTB? Ja mam korbe 44/32/22 i kasete 11-34 przy predkosci 33 km/h co i tak nie jest jakos wcale duzo... Poklikaj sobie troche na http://gear-calculator.com -- Artur |
|
Data: 2014-02-27 00:16:19 | |
Autor: CzesĹaw WiĹniak | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
No to czemu sie dziwisz jak masz kasete 14/28? To wychodzi kadencja ok. 90To wolnobieg, nie kaseta. |
|
Data: 2014-02-27 08:04:27 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-26, CzesĹaw WiĹniak <czewi@nima.pl> wrote:
Ano chyba ze, przy wolnobiegu chyba mniej niz 14z nie ma?No to czemu sie dziwisz jak masz kasete 14/28? To wychodzi kadencja ok. 90To wolnobieg, nie kaseta. -- Artur |
|
Data: 2014-02-27 09:05:41 | |
Autor: CzesĹaw WiĹniak | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
Ano chyba ze, przy wolnobiegu chyba mniej niz 14z nie ma? Jest 13, ale rzadko spotykany i drogi. |
|
Data: 2014-02-27 15:20:41 | |
Autor: coaster | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 09:05, CzesĹaw WiĹniak pisze:
Ano chyba ze, przy wolnobiegu chyba mniej niz 14z nie ma? O! Ja mam raczej niedrogi z 12-tka. (1990). -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-02-27 18:51:47 | |
Autor: CzesĹaw WiĹniak | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
Jest 13, ale rzadko spotykany i drogi. No, to moze w 1980 robili 11 :) |
|
Data: 2014-03-01 00:03:05 | |
Autor: Coaster | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
CzesĹaw WiĹniak wrote:
Jest 13, ale rzadko spotykany i drogi. Teraz mozna znalezc jeszcze cieple NOS-y i dobre uzywki 12-tek i 13-tek. ;-) http://tinyurl.com/wolnobieg-1 http://tinyurl.com/wolnobieg-2 http://tinyurl.com/wolnobieg-3 http://tinyurl.com/wolnobieg-4 http://tinyurl.com/wolnobieg-5 http://tinyurl.com/wolnobieg-6 http://tinyurl.com/wolnobieg-7 http://tinyurl.com/wolnobieg-8 http://tinyurl.com/wolnobieg-9 -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-02-27 15:19:36 | |
Autor: coaster | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 09:04, AZ pisze:
On 2014-02-26, CzesĹaw WiĹniak <czewi@nima.pl> wrote: Moj wolnobieg w Raleju ma: 12-14-16-18-20 -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-02-27 14:30:31 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-27, coaster <manypeny@mac.com> wrote:
Nie rozmawiam z ludzmi majacymi mniej niz 9s :PAno chyba ze, przy wolnobiegu chyba mniej niz 14z nie ma? -- Artur |
|
Data: 2014-02-28 23:17:51 | |
Autor: Coaster | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
AZ wrote:
On 2014-02-27, coaster <manypeny@mac.com> wrote: Boleje nad ta moja 6-tka. IMHO posiadanie powyzej 5-tki - to totalna rozrzutnosc i marnotrawstwo! Optymalna ilosc to 4-ka. :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-02-27 00:33:44 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-26 23:03, AZ wrote:
On 2014-02-26, Marek <precz@spamowi.com> wrote: Chwila moment, pisaĹeĹ, Ĺźe cyt. "mam korbe 44/32/22 i kasete 11-34" Ale masz w 26' czy 28'? Ja mam 26', blat 44, z tyĹu 11, i osiÄ gam w sprincie 45 km/h bez problemu przy oponach 2.0 I to nie w waruknach laboratoryjnych, na pasie startowym lotniska tylko normalnie w mieĹcie ze startu zatrzymanego na ĹwiatĹach, na Placu LegionĂłw we WrocĹawiu, w kierunku dworca PKP. Pomiedzy filharmoniÄ a budynkiem urzÄdu skarbowego mam 45 km/h. To jest jakieĹ 200-250 m. MoĹźe tam jakaĹ lokalna anomalia ma miejsce i mnie wiatr pcha, czy co? ;-) pozdr Prot |
|
Data: 2014-02-27 08:11:24 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-26, Prot Ogenes <protogenes@poczta.onet.pl> wrote:
On 2014-02-26 23:03, AZ wrote:44/32/22 oczywiscie mam w MTB, w szosie to nawet nie wiem, 52-costam. W MTB przelozenia zaczynaja mi sie konczyc jakos kolo. 40 km/h. Nie wiem byc moze ;-) Ja wrocilem do rowerowania niespelna rok temu, wiec moje osiagi i tak sa dla mnie wystarczajace jak narazie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-27 08:51:28 | |
Autor: CzesĹaw WiĹniak | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
Ja mam 26', blat 44, z tyĹu 11, i osiÄ gam w sprincie 45 km/h bez problemu przy oponach 2.0 Tez mam taki zestaw, ale takiej predkosci nie jestem w stanie osiagnac :) |
|
Data: 2014-02-27 10:42:21 | |
Autor: Nuel | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 00:33, Prot Ogenes pisze:
Ja mam 26', blat 44, z tyĹu 11, i osiÄ gam w sprincie 45 km/h bez Podobne osiagi przy takim samym osprzÄcie i oponach 1,75. I to nie w waruknach laboratoryjnych, na pasie startowym lotniska tylko Nigdy tam tyle nie pojechaĹem, zawsze korek;) Jak w drodze do roboty sie dobrze spasuje za cieĹźarĂłwka z Biedronki to od "Ĺlimaka" przy Krakowskiej jadÄ c na OĹawe przez nastepne 2 km lece 45-50. Wniosek jest prosty - wÄ tkotwĂłrca ma albo padniÄty licznik, albo wyjÄ tkowo kiepska kondycje albo jest trollem. Moja dziewczyna robi 33 km/h na crossĂłwce bez jakiejĹ wiÄkszej spiny. Niespecjalnie moge pokumaÄ, jak na maksymalnej mocy mozna uciagnac tylko 33 km/h. Z gĂłry - rekordowo - zjezdzajÄ c z przeĹaczy TÄ padĹo (masyw SlÄzy) w kierunku WirĂłw dokrecaĹem lekko powyzej 70 km/h, tylko brakowaĹo juĹź przeĹoĹźenia. MoĹźe tam jakaĹ lokalna anomalia ma miejsce i mnie wiatr pcha, czy co? ;-) Ja mam wraĹźenie ze lokalne anomalie sa wszedzie, wieje zawsze mi w ryj;) PozdĂłwka Nuel |
|
Data: 2014-02-27 10:46:43 | |
Autor: Nuel | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 10:42, Nuel pisze:
Dobra, doczytalem, ze z tylu jest zebatka 14. To wiele wyjasnia, az zrobie testy ile sie wyciĹnie na takim przeĹoĹźeniu - ale mam wrazenie, ze i tak wiecej niz 33 km/h. Nuel |
|
Data: 2014-02-27 11:00:02 | |
Autor: Marek | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 10:42, Nuel pisze:
Wniosek jest prosty - wÄ tkotwĂłrca ma albo padniÄty licznik, albo Powiem tak: gdybyĹ uwaĹźnie czytaĹ wÄ tek, to wyczytaĹbyĹ iĹź sam stwierdziĹem i to nie jeden raz, Ĺźe "babcie" (moĹźe nie dosĹownie) jeĹźdĹźÄ szybciej ode mnie oraz, Ĺźe wlokÄ siÄ zziajany za byle wycieczkÄ . JeĹli uwaĹźasz mnie za trolla, to nie wĹÄ czaj siÄ do dyskusji. Zasada netyki mĂłwi aby nie karmiÄ trolla. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 11:23:38 | |
Autor: bans | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 11:00, Marek pisze:
Powiem tak: gdybyś uważnie czytał wątek, to wyczytałbyś iż sam To napisz może, skąd jesteś i niech ktoś z grupy, kto mieszka w pobliżu na to rzuci okiem. Może faktycznie masz bardzo słabą kondycję (no to jest okazja zacząć o nią powalczyć, rower to dobry sposób :) a może pomijasz jakiś ważny szczegół, który mógłby nam wyjaśnić ten fenomen wolnej jazdy przy silnym naciskaniu na pedały. -- bans |
|
Data: 2014-02-27 23:41:54 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 11:23, bans pisze:
Jestem z Gdyni. Help!!! :-) i niech ktoś z grupy, kto mieszka w pobliżu na to rzuci okiem. Może faktycznie masz bardzo słabą kondycję (no to Będę wdzięczny. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 11:10:14 | |
Autor: ikov | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
Ja mam wraĹźenie ze lokalne anomalie sa wszedzie, wieje zawsze mi w ryj;)KiedyĹ specjalnie wybraĹem siÄ w czasie bardzo silnego wiatru na rower. Kilka kilometrĂłw pod wiatr, bocznymi drogami - taki trawers, Ĺźeby nie jechaÄ centralnie z wmordewindem, ale za to na powrocie... Na liczniku ok 50km/h na pĹaskim, siedzÄ c wygodnie wyprostowanym jako Ĺźagiel. NajwiÄkszy haĹas to szum opon na asfalcie, szkoda tylko Ĺźe tyle siÄ trzeba namÄczyÄ Ĺźeby potem chwilÄ mieÄ takÄ radoĹÄ z jazdy. |
|
Data: 2014-02-27 11:40:43 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-27 10:42, Nuel wrote:
Zwykle wracam tamtÄdy wieczorem, jest wzglÄdnie luĹşno. Dodam, Ĺźe niej jadÄ na ĹwieĹźaka tylko po dniĂłwce i dodatkowym treningu. (czasem oczywiĹcie tyle nie uciÄ gnÄ) Niespecjalnie moge pokumaÄ, jak na maksymalnej mocy mozna uciagnac tylko Ja mam takÄ ramkÄ sprzÄĹźonÄ z licznikiem. Jak zbliĹźam siÄ do 60 to wyskakuje mi zdjÄcie rodziny ;-) MoĹźe tam jakaĹ lokalna anomalia ma miejsce i mnie wiatr pcha, czy co? ;-) A to zawsze, ile bym nie jechaĹ - wiatr w pysk! pozdr Prot |
|
Data: 2014-02-26 22:04:43 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-26 21:10, Marek wrote:
W dniu 2014-02-26 11:07, AZ pisze: O widzÄ, Ĺźe zdÄ ĹźyĹeĹ koledze odpowiedzieÄ, ale niestety ja mam podobne odczucia jak 'AZ'. pozdr Prot |
|
Data: 2014-02-27 09:58:33 | |
Autor: Marek | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 22:04, Prot Ogenes pisze:
O widzÄ, Ĺźe zdÄ ĹźyĹeĹ koledze odpowiedzieÄ, ale niestety ja mam podobne W sensie, Ĺźe kondycyjnie leĹźÄ? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 11:31:32 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-27 09:58, Marek wrote:
W dniu 2014-02-26 22:04, Prot Ogenes pisze: Nie nie, w sensie, Ĺźe nie krÄcÄ mĹynka nawet jadÄ c szybko. Co do Twojej kondycji to siÄ nie wypowiadam, bo nie jechaĹem z TobÄ . Trudno mi oceniÄ czy wynikajÄ c z liczb róşnica przeĹoĹźeĹ miaĹaby np na mnie aĹź taki wpĹyw. pozdr Prot |
|
Data: 2014-02-27 00:49:20 | |
Autor: Jacek G. | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu środa, 26 lutego 2014 21:10:33 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
42/34/24 i tył 14/28. 33 km/h na płaskim asfalcie to był dla mnie maxI to jest zapewne przyczyna Twoich problemów - a dokładniej to "14" z tyłu. Podziel sobie: 42/14=3, a 42/11=3,8. Musiałbyś zmienić wielotryb 14-28 na kasetę np 11-32, ale wymagałoby to również zmiany tylnej piasty na taką pod kasetę. Koszty takiej operacji przy w miarę podstawowych częściach to ok. 200 zł (piasta, kaseta, przeplot koła). Jeszcze więcej zyskałbyś w tych górnych przełożeniach zmieniając blat na 48 (lub całą korbę jeśli tarcze nie są wymienialne). 48/11 = 4,3 -- Jacek G. |
|
Data: 2014-02-27 10:01:25 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 09:49, Jacek G. pisze:
W dniu środa, 26 lutego 2014 21:10:33 UTC+1 użytkownik Marek napisał: To się pokrywa z moimi przypuszczeniami. Teraz zapewne domyślasz się skąd taki tytuł wiadomości i moja decyzja zmiany roweru? :-) -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 12:19:40 | |
Autor: mt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 10:01, Marek pisze:
I to jest zapewne przyczyna Twoich problemów - a dokładniej to "14" z I po to aby mieć większe przełożenia chcesz kupić nowy rower? Nie możesz po prostu wymienić korby na jakąś 48- coś tam albo nawet dwurzędówkę szosową 52-coś tam? Zrobią ci to w jeden dzień w serwisie i będziesz się w stanie zamknąć w kwocie ok. 200-300 zł. -- marcin |
|
Data: 2014-02-27 14:06:21 | |
Autor: qrt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Thu, 27 Feb 2014 12:19:40 +0100, mt napisał(a):
W dniu 2014-02-27 10:01, Marek pisze: bez sensu. Marek pisze iż ma rower z tylnym amortyzatorem i tarczówkami na linkę co w miare jasno wskazuje co to za sprzęt. Rzeczywiście lepiej chyba kupić coś normalnego. |
|
Data: 2014-02-27 14:14:44 | |
Autor: mt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 14:06, qrt pisze:
I po to aby mieć większe przełożenia chcesz kupić nowy rower? Nie możesz No chyba że to faktycznie jakiś "śmietnik" ten rower, to wtedy faktycznie może jest jakiś pomysł kupno nowego. -- marcin |
|
Data: 2014-02-27 23:40:43 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 14:14, mt pisze:
No to właśnie doszedłeś do tego samego wniosku co ja :-D Szczerze mówiąc mam go dość. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-26 11:04:39 | |
Autor: qrt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Wed, 26 Feb 2014 10:50:50 +0100, Marek napisał(a):
W dniu 2014-02-26 09:48, qrt pisze: czytałem kiedys relacje z jakiejś wyprawy w kapraty i goście wspominali iż przy podjeździe pod jakaś wioskę w górach, babcia na ukrainie jechała tak iż nie mogli jej dopaść. Fakt iż oni mieli sakwy ale widać jest to możliwe :) Po 10km jazdy z prędkością 25km/h po asfalcie byłem skonany zawsze. Tymczasem osoby bez żadnego przygotowania na turystycznych rowerach traktują taką podróż lajtowo: kręcą powoli, bez specjalnego wysiłku. A w tym czasie odstawiam młynek i jestem zziajany. przełożenia nie. To wszystko sie równoważy. No chyba ze masz na myśli prędkości powyżej 35 km/h to wtedy faktycznie na mtb mogą sie skończyć przełożenia jak ktoś lubi jezdzić z niską kadencją. Ale w turystyce po płaskim to sie jedzi 20-25 i raczej nie może być mowy o braku przełożeń. Pomyśl nad takim niuansem ja długość korb. Zasadniczo jezdzi sie na korbach 175. "mniejsze" czy kobiece rowery mają 170. Zazwyczaj korby są produkowane w tych dwóch długościach. Ale można kupić i inne. Tyle ze to niestety dotyczy raczej tylko tych z górnej półki. Krótsze premiunją wysoką kadencję, dłuższe dają wieszą dzwignie. Różnica nie jest jakaś gigantyczna ale jak sie kuma to odczuwalna. I w odróżniku od wielkości koła czy wielkości zębatek nie da sie jej skompensować w żaden sposób. |
|
Data: 2014-02-26 18:57:51 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Pro?ba o opini? zakupu UnibikeXEN ON | |
In article <k175t078rouh$.cv1ywjezcz0b$.dlg@40tude.net>,
qrt <m@il.jakis> wrote:
Ojej, a ja myslalem, ze 170 sa najbardziej popularne. -- TA |
|
Data: 2014-02-26 20:58:27 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 11:04, qrt pisze:
Ale pewnie nie napisali co ta babcia wąchała dzień wcześniej na imprezie u dziadka :-D
powyżej 35??? Chciałbym! Raz mi się udało z górki tyle jechać. Na płaskim asfalcie sprawdziłem ile mogę maksymalnie wyciągnąć: 33km/h i to przez bardzo krótką chwilę. Był to mega spinning. Rower dosłownie skakał do przodu przy każdym naciśnięciu pedałów. To nie był ciągły ruch. Zabawnie musiało to wyglądać. Ale w turystyce po płaskim to sie jedzi 20-25 i raczej nie może być mowy o Właśnie - na moim "turystycznie" to jakieś 15 km/h. Dlatego nie bez pokrycia mówię o tym, że musiałem za byle wycieczką ganiać gdy inni lajtowo pedałowali. Pomyśl nad takim niuansem ja długość korb. Zasadniczo jezdzi sie na korbach Hmmm... nie sądzę, że to dobry kierunek. Przejechałem się jakiś czas temu rowerem z identycznymi korbami: Alivio. Jechałem dużo szybciej przy tym samym wysiłku. W zasadzie od tego momentu nabrałem przekonania, że coś jest nie tak z moim rowerem. Szczerze mówiąc nie wiem co i pewnie się nie dowiem gdyż chcę go zmienić. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-26 21:55:55 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-26, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Dzizas to jaka Ty masz korbe i kasete? ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-27 09:38:25 | |
Autor: Marek | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 22:55, AZ pisze:
Dzizas to jaka Ty masz korbe i kasete? ;-) 42/34/24 i tyĹ 14/28 Korba Alivio. M.in. dlatego chcÄ zmieniÄ rower. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 12:11:10 | |
Autor: mt | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 09:38, Marek pisze:
W dniu 2014-02-26 22:55, AZ pisze: Ale masz ĹwiadomoĹÄ, Ĺźe blat, korby czy kaseta nie sÄ na staĹe przyspawane do roweru i moĹźna je sobie wymieniÄ bez zmiany roweru? ZmieĹ sobie Ăłw blat, ewentualnie kasetÄ, ewentualnie jedno i drugie i przestaĹ ciÄ gle narzekaÄ i wymyĹlaÄ sztuczne problemy. A róşnica miÄdzy koĹami 26" a 28" to jakieĹ 5% obwodu, wiÄc jeĹli chodzi o prÄdkoĹci przy tym samym przeĹoĹźeniu i kadencji praktycznie bez znaczenia. -- marcin |
|
Data: 2014-02-27 23:25:38 | |
Autor: Marek | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 12:11, mt pisze:
Co teĹź uczyniĹem. WymieniĹem ĹaĹcuch na system hyperdrive, blat, support, ramiona. ZmieĹ sobie Ăłw blat, ewentualnie kasetÄ, ewentualnie jedno i drugie i Kasa to nie sÄ sztuczne problemy. Zapewne mĂłgĹbym wywaliÄ jÄ na kolejne zmiany bez gwarancji sukcesu ale wolÄ w nowy rower i zapomnieÄ o byciu mechanikiem. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-26 22:00:40 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-26 20:58, Marek wrote:
przełożenia nie. To wszystko sie równoważy. No chyba ze masz na myśli To na jakim przelożeniu ty jechałeś, że mając 35 km/h na liczniku jeszcze byłeś w stanie tak depnąć, że rower rwało do przodu? :-) Ja mam w 26' MTB standard z przodu 44-32-22, z tyłu 11-34 i jakoś nie zauważyłem żebym miał jak to określiłeś "mega spinning" ;-) Szkoda, że nie mam licznika z kadencją. Bo sprawdziłbym jaką mam kadencję przy moich prędkościach "przelotowych" ;-) pozdr Prot |
|
Data: 2014-02-26 22:05:33 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-26, Prot Ogenes <protogenes@poczta.onet.pl> wrote:
Sobie wykalkuluj http://gear-calculator.com PS. A moze chcesz kupic Sigme 16.12 z kadencja? Malo uzywana i z gwarancja jeszcze ;-) -- Artur |
|
Data: 2014-02-27 00:17:14 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-26 23:05, AZ wrote:
On 2014-02-26, Prot Ogenes <protogenes@poczta.onet.pl> wrote: KalkulowaĹem juĹź kiedyĹ tu: http://www.surplace.fr/ffgc/ Moje subiektywne odczucie jest jednak dla mnie waĹźniejsze. Nie odczuwam mojego krecenia jako mĹynka...
....a Ĺźe czerpiÄ radoĹÄ po prostu z pokonwywania przestrzeni, a nie trenujÄ pod kadencjÄ czy takie tam, toteĹź licznik z tym parametrem jest mi zbÄdny. Moja aktualna Sigma mi wystarcza :-) pozdr Prot |
|
Data: 2014-02-27 09:35:35 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 22:00, Prot Ogenes pisze:
To na jakim przelożeniu ty jechałeś, że mając 35 km/h na liczniku 35km/h nigdy nie miałem nie licząc zjazdu z górki bez pedałowania. Max. tak jak napisałem - 33km/h. A przełożenie oczywiście najwyższe przy układzie jaki mam: 42/34/24 i tył 14/28. Ja mam w 26' MTB standard z przodu 44-32-22, z tyłu 11-34 i jakoś nie Pewnie te parę ząbków różnicy jest odpowiedzią. 14 a 11 z tyłu to sporo. Szkoda, że nie mam licznika z kadencją. Bo sprawdziłbym jaką mam Ja też nie, ale można to policzyć. Pewnie masz pomiar czasu? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 08:58:28 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Na kalkulatorze wychodzi sporo, rozwiazaniem jest korba 48T. Kupilem gorala z taka i dlugo sie zastanawialem po co komu w goralu 48T. Ja jak nie mialem pomiaru to patrzylem na zegarek i np. o pelnej minucie przez 10 sekund liczylem sobie ilosc obrotow i mnozylem x 6. -- Artur |
|
Data: 2014-02-27 15:37:15 | |
Autor: Zachu | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 27-02-14 09:35, Marek pisze:
W dniu 2014-02-26 22:00, Prot Ogenes pisze: Zrób takie doświadczenie. Złap się z kimś kto ma rower wart >1000 z górki. Bez kręcenia zjedźcie z niej i zobacz jak bardzo z tyłu zostaniesz. Opory masz w każdym możliwym miejscu. 35 to składakiem można pojechać. Reszta to troling. -- Zachu |
|
Data: 2014-02-27 14:43:17 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-27, Zachu <z@a.pl> wrote:
Pod warunkiem ze obaj z rowerami waza tyle samo. Mysle, ze nie. Pisal o tylnym amortyzatorze i podejrzewam, ze to on jest miedzy innymi winowajca. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-27 23:20:39 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 15:37, Zachu pisze:
Temat w zasadzie zamknięty. Rower kosztował mnie sporo ponad 1000zł. Bliżej 2k. Właśnie mam kupca na ten rower. Szczerze mówiąc nie chcę nawet dociekać czemu jest on zły - ma zniknąć a ja o nim zapomnę i tyle. Rower ma być do jeżdżenia a nie do badań i dochodzeń. Być może znalazłbym przyczynę ale w tym czasie wolę pośmigać sobie bez stresu. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-28 08:10:48 | |
Autor: cytawa | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Zachu pisze:
Złap się z kimś kto ma rower wart >1000 z górki. Bez kręcenia zjedźcie z Bez przesady. Co ma cena do predkosci? Stare piasty bez uszczelnien kreca sie lzej niz nowoczesne. A i tak zdecydowanie wiekszy wplyw na predkosc ma rodzaj opon i cisnienie w nich powietrza. Nie mowiac o aerodynamicznosci pozycji rowerzysty. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-02-28 08:56:08 | |
Autor: Zachu | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 28-02-14 08:10, cytawa pisze:
Zachu pisze: Wystarczyło by w stojak serwisowy wsadzić i zobaczyć jak to się kręcie. -- Zachu |
|
Data: 2014-02-27 01:12:08 | |
Autor: Iguan_007 | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
On Thursday, February 27, 2014 5:58:27 AM UTC+10, Marek wrote:
Na > płaskim asfalcie sprawdziłem ile mogę maksymalnie wyciągnąć: 33km/h i to przez bardzo krótką chwilę. Był to mega spinning. Rower dosłownie skakał do przodu przy każdym naciśnięciu pedałów. To nie był ciągły ruch. Jesli naprawde masz przelozenia 42x14 jak piszesz ponizej to 33km/h oznacza kadencje 80-85. Zaden mega spinning i skakanie roweru. Sorry ale brzmi troche jak brak wytrenowania i proba silowego pchania korb. Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2014-02-27 10:53:13 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 10:12, Iguan_007 pisze:
Hmmm... musiałbym policzyć zęby przekładni. Podałem wartości z katalogu. Mi się wydaje, że odstawiałem młynek. Liczyłeś koła 26 cali? A skakanie roweru nie zależy od prędkości tylko od siły pedałowania. MOcny nacisk -> rower wyrywa do przodu, potem przyhamowuje lekko aż do czasu kiedy druga noga dostarczy nacisk. To nawet słychać w pracy opon kiedy cisnę. Sorry ale brzmi troche jak brak wytrenowania i proba silowego pchania Ale ja nie zaprzeczam. Być może źle to robię. Kolarzem nie jestem. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 02:23:34 | |
Autor: Iguan_007 | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
On Thursday, February 27, 2014 7:53:13 PM UTC+10, Marek wrote:
A skakanie roweru nie zależy od prędkości tylko od siły pedałowania. MOcny nacisk -> rower wyrywa do przodu, potem przyhamowuje lekko aż do Watpie. Kolarze na TdF pewnie duzo mocniej naciskaja ale przy 33km/h to tam chyba nikomu rower nie skacze (chyba, ze mowimy o przyspieszaniu). Bardziej stawiam na nieprawidlowa technike pedalowania - zobacz rysunek na stronie drugiej tego pdf: http://www.topbike.com.au/pdfs/colson-bicyc-austjuly_aug2002.pdf Autor pisze wlasnie o tym co prawdopodobnie robisz - tworzysz "dziury" podczas krecenia. Dlatego ci rower hamuje a pozniej skacze. To mialem na mysli piszac o silowym waleniu w korby. Zamiast krecic rowno, z wyzsza kadencja, naciskasz mocno na pedaly krecac stosunkowo wolno. Nie masz tam jakiegos zawodnika pod reka? Popros zeby jechal kolo Ciebie i zobaczyl z boku co robisz zle, ze rower skacze a Ty nie mozesz 33km/h przekroczyc. Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2014-02-27 23:38:44 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 11:23, Iguan_007 pisze:
Dużo mocniej? Nacisk zależy od wagi przecież. Nie można naciskać mocniej niż się waży. Ja ważę 86kg - sporo więcej niż kolarz. ale przy 33km/h Dokładnie o nim. Bardziej stawiam na nieprawidlowa technike Tak, istotnie robię błąd. Stosuję technikę z górnego rysunku lecz bez fazy ciągnięcia na dole. Hmm... ale do tego chyba trzeba mieć specjalne buty wczepiane? Przy zwykłym obuwiu trzeba by wykonać jakiś nienaturalny ruch - unieść piętę, opuścić palce aby móc pchać. Nie masz tam jakiegos zawodnika pod reka? Sami piwosze :-( Ale na ulicach widuję takowych. Przyjrzę się. Popros zeby jechal kolo Kupiłem właśnie nowy rower a na poprzedni mam kupca. Dam sobie spokój z dociekaniami. Technikę będę doszlifował już na nowym. Z tamtym coś było nie tak. Być może wspomniana amortyzacja tylna. W tym mogę zablokować przedni amortyzator więc będę mógł sprawdzić jak jeździ się bez amortyzacji. Oczywiście co do techniki pogadam z jakimś zawodnikiem. To dobra sugestia. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-28 00:01:57 | |
Autor: Iguan_007 | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
On Friday, February 28, 2014 8:38:44 AM UTC+10, Marek wrote:
W dniu 2014-02-27 11:23, Iguan_007 pisze: Mozna. Naciskajac sama masa to bedziesz jezdzil wlasnie tak jak Ty skok-hamowanie-skok-hamowanie. Jak koles pedalujacy na BMX czy DH. Ja ważę 86kg - sporo więcej niż kolarz. Wiecej niz zawodowy kolarz ale wcale nie wiecej niz duzo kolarzy - amatorow ktorzy z osignieciem 33km/h problemu nie maja. > ale przy 33km/h Wroce do tego co napisales o swojej technice pedalowania: "rower wyrywa do przodu, potem przyhamowuje lekko aż do czasu kiedy druga noga dostarczy nacisk. To nawet słychać w pracy opon kiedy cisnę. " I cytat z artykulu ktory Ci juz wyzej podrzucilem: "Listen to the pedal stroke and try to get rid of any rhythmical thud, thud, thud at top and bottom stroke". Widzisz podobienstwo? Twoja powolna jazda i nadmierne zmeczenie na 99% wlasnie z tego sie bierze. Jezdzisz jak ktos na bmx zamiast jak ktos na kolarzowce. Do tego robisz to na amortyzowanym rowerze wiec te zabie skoki ida w amortyzator, a nie w napedzanie roweru. A skoro, tak jak piszesz powyzej, robisz to "masa", to pewnie jeszcze marnujesz sile na kolysanie na boki. Tak jak juz napisalem, przy 33km/h na Twoich przelozeniach mowimy o kadencji rzedu 80-85. Nie ma tutaj co skakac. Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2014-02-28 10:57:43 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-28 09:01, Iguan_007 pisze:
Mozna. Naciskajac sama masa to bedziesz jezdzil wlasnie tak jak Ty No właśnie... Wytłumacz mi jak bo moja wyobraźnia tego nie ogarnia. Sądziłem, że jedynie masa jest w stanie wywołać nacisk na pedał. Jeśli zacznę cisnąć z większą siłą niż moja masa, to się uniosę. Musiałbym się przypiąć do siodełka albo drugą stopą unosić drugi pedał :-) Nie wyobrażam sobie tego od strony technicznej.
Ich rowery mają znikomy opór toczenia w stosunku do mojego. Zupełnie inne opony, ciężar roweru + zawodnika itd. Pewnie technika też. Jednakże do tej pory nie znalazłem żadnej informacji jak wywołać większy nacisk na pedał niż ten wynikający z ciężaru kierowcy.
Tak, wspominałem też, że to rozumiem i widzę co robię źle. Mogę spróbować to poprawić. Twoja powolna jazda i nadmierne zmeczenie na Hmmm... no właśnie nie do końca, choć po części masz rację. Właśnie wsiadłem na świeżo nabytego Xenona po zainstalowaniu licznika i innych akcesoriów. Bez problemu wyciągam 45km/h i mógłbym więcej wyciągnąć. Jak to wytłumaczyć? Można założyć, że licznik szwankuje ale różnica w prędkości jest bardzo odczuwalna nawet bez patrzenia na licznik. Rower sunie jak rakieta. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-28 12:07:22 | |
Autor: Iguan_007 | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
On Friday, February 28, 2014 7:57:43 PM UTC+10, Marek wrote:
Sądziłem, że jedynie masa jest w stanie wywołać nacisk na pedał. Jeszcze raz - na rowerze nie jezdzi sie "masa". Tzn. jest to mozliwe, ale stawanie cala masa na pedaly to nie jest cos co normalnie robisz. Jezdzi sie uzywajac miesni, siedzac na siodle. Masa kolarza nie pomaga w normalnym kreceniu bo trzeba wiecej ciagnac. Jeśli zacznę cisnąć z większą siłą niż moja masa, to się uniosę. Musiałbym się przypiąć do siodełka albo drugą stopą unosić drugi pedał :-) Nie wyobrażam sobie tego od strony technicznej. Czego sobie nie wyobrazasz? Tego, ze kolarz moze trzymac sie kierownicy, ulozyc pozycje ciala na trojkacie siedzenie-siodlo-korba tak aby moc mocniej przec czy zalozyc buty SPD? Nikt nie jezdzi 100% pionowo, zjezdzajac tylko z sila grawitacji na pedaly. > Wiecej niz zawodowy kolarz ale wcale nie wiecej niz duzo kolarzy - Bardziej technika. Znam kilka osob o wadze i pod 100kg ktore na rowerze gorskim te 33km/h jednak osiagaja bez skakania. Hmmm... no właśnie nie do końca, choć po części masz rację. Właśnie wsiadłem na świeżo nabytego Xenona po zainstalowaniu licznika i innych akcesoriów. Bez problemu wyciągam 45km/h i mógłbym więcej wyciągnąć. Jak to wytłumaczyć? Pomijajac prawdopodobienstwo tego ze poprzedni rower miales zwyczajnie zepsuty (amortyzator?), widze jedno proste wytlumaczenie bezposrednio zwiazane z technika jazdy ktora opisujesz - rower bez amortyzacji wybacza wiecej bledow pedalowania. Nie "pompujesz" teraz amortyzatora. Nadal jezdzisz "skokami"? Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2014-02-28 23:29:36 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-28 21:07, Iguan_007 pisze:
Jeszcze raz - na rowerze nie jezdzi sie "masa". Tzn. jest to mozliwe, Czyli oni pchają jeden a ciągną drugi pedał? W linku jaki mi dałeś jest coś innego napisane, że między 240 a 340 stopni jest "muscle quiet phase". Nie ma momentu ciągnięcia. Mówimy może o momencie 110 - 240 stopni? Chyba rozumiem w czym rzecz. Jeśli mamy rower, gdzie nie siedzimy w pionie lecz jesteśmy mocno pochyleni do przodu. Wtedy zapierając się o kierownicę możemy mocno pchać. Czy dobrze interpretuję? Bardziej technika. Znam kilka osob o wadze i pod 100kg ktore na No i teraz znasz również mnie. Po zmianie roweru wyciągam 45km/h bez skakania. Przypuszczam, że był to efekt tylnej amortyzacji. Ja tego nie czułem ale mogła zacząć ujawniać się przy mocnym depnięciu a przy słabszym - była sztywna. Dlatego mogła istnieć pewna prędkość krytyczna w okolicach 30km/h, która zaczęła ujawniać obecność amortyzatora. Nie chodziło o prędkość tylko o większą siłę jakiej używałem aby mieć tą prędkość. Większa siła = uruchamiał się amortyzator. Teraz zaczynam łączyć obserwacje w logiczną całość. Z tego wynika, ze lepszą amortyzacją jest odpowiednia sztyca. Ona nie będzie wnosić takich efektów - przynajmniej hipotetycznie. Pomijajac prawdopodobienstwo tego ze poprzedni rower miales Heh, właśnie powyżej rozpisałem się na ten temat :-) Mam jeszcze mało obserwacji. Jeździłem 10 czy 15 minut. W weekend spróbuję pojeździć więcej i zaobserwować w jaki sposób wywieram nacisk. Postaram się go zoptymalizować tak jak w linku opisującym technikę. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-28 23:06:13 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-28 10:57, Marek wrote:
wlasnie z tego sie bierze.
No to jeszcze sprawdźmy jakimi danymi zasiliłeś licznik. Jak jest ok, to nie pozostaje ci nic innego jak radośnie zap...ieprzać ile fabryka dała :-) pozdr Prot |
|
Data: 2014-03-01 15:28:41 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-28 23:06, Prot Ogenes pisze:
Co niniejszym czynię :-) Dziękuję za poświęcony mi czas :-) -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-28 08:17:11 | |
Autor: cytawa | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Marek pisze:
Watpie. Kolarze na TdF pewnie duzo mocniej naciskaja Po pierwsze to mozna mocniej i to sporo. A po drugie to zeby szybciej jechac to trzeba mocniej naciskac. Jesli porownamy predkosci osiagane przez ciebie i kolarzy na TdF nie trudno wywnioskowac kto mocniej naciska. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-02-28 10:41:16 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-28 08:17, cytawa pisze:
Nie jest to dla mnie jasne. Jak zwiększyć nacisk względem wariantu kiedy całym swoim ciężarem stajesz na pedale? Musiałbym mieć obie stopy przyczepione do pedałów i drugą stopą ciągnąć do góry pedał (czego ponoć nie należy czynić). Więc w jaki inny sposób można zwiększyć nacisk na pedał? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-28 12:45:17 | |
Autor: mt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-28 10:41, Marek pisze:
W dniu 2014-02-28 08:17, cytawa pisze: To ty cały czas jeździsz w stójce? Nic dziwnego, że nie możesz dobić do 30-ki. A jeżeli przyjąć pozycję siodełkową kolarza (czyli znakomita większość sytuacji), to siła z jaką depczesz na pedały nie zależy od masy ciała. -- marcin |
|
Data: 2014-02-28 15:50:38 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-28 12:45, mt pisze:
W dniu 2014-02-28 10:41, Marek pisze: Prawie nigdy. Ale nie ma to pytanie związku z moim pytaniem. Nic dziwnego, że nie możesz dobić do Jest mniejsza od masy ciała. A ja się pytałem co zrobić aby ważąc np. moje 86 kg wywrzeć nacisk np. 150kg bez przypinania się do roweru jakimiś pasami, zakładania 70kg plecaka itp sztuczek. Nie raz padło sformułowanie iż kolarz potrafi wywrzeć dużo większy nacisk niż sam waży. Chciałbym wiedzieć jak. Nie ma to związku z moją techniką jazdy ani z faktem czy posiadam rower czy nie. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-28 17:15:37 | |
Autor: JDX | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-28 15:50, Marek wrote:
[...] Jest mniejsza od masy ciała. A ja się pytałem co zrobić aby ważąc np.Przecież przy pedałowaniu nie pracuje siła grawitacji (masa nogi razy przyspieszenie ziemskie) tylko przede wszystkim siła generowana przez mięśnie. Gdy pójdziesz na siłownię nie będąc jakoś specjalnie wytrenowanym, to nie powinieneś mieć problemu ze zrobieniem przysiadu ze sztangą która waży tyle co ty. I podobnie, mając punkt(y) podparcia (ręce mocno na kierownicy, tyłek "przyklejony" do siodła) możesz wywierać na pedały siłę większą niż wynikałaby z twojej masy. |
|
Data: 2014-02-28 23:44:45 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-28 17:15, JDX pisze:
On 2014-02-28 15:50, Marek wrote: Przecież przy pedałowaniu nie pracuje siła grawitacji (masa nogi razy Jeśli już to masa ciała a nie nogi :-) Zależy jaki styl masz na myśli. Jeśli pedałujemy stojąc lub siedząc w pionie to inaczej mają się sprawy. tylko przede wszystkim siła generowana przez Chyba rozumiem teraz. Zapieramy się o kierownicę i dlatego możemy wywierać większą siłę. No i dlatego na rowerach turystycznych nie da się tego osiągnąć bo siedzimy w pionie - nie ma o co się zaprzeć. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-28 12:47:31 | |
Autor: cytawa | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Marek pisze:
Nie jest to dla mnie jasne. Jak zwiększyć nacisk względem wariantu kiedy Dynamicznie. Jak sie odbijasz od ziemi to nacisk masz duzo wiekszy niz twoj ciezar. Chyba logiczne. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-02-28 16:04:29 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-28 12:47, cytawa pisze:
Czyli tak jakby ktoś chciał podnieść szybko swój ciężar przykucając na jednej nodze? Wtedy do masy ciała dodawana jest siła bezwładności. To masz na myśli? Czyli im szybciej depniesz tym większą dodatkową siłę tworzysz? Dobrze interpretuję? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-03 07:57:26 | |
Autor: cytawa | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Marek pisze:
Czyli tak jakby ktoś chciał podnieść szybko swój ciężar przykucając na Czy to takie dziwne? Chyba w szkole spales na lekcjach fizyki. :) Jesli nie wierzysz to przykucnij na wadze i wstawaj. Zawsze ci waga pokaze wiecej niz w spoczynku. A im szybciej bedziesz wstawal tym wiecej pokaze. |
|
Data: 2014-03-03 10:58:00 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-03-03 07:57, cytawa pisze:
No chwila - ale czy ja się czemuś dziwię? :-) Pytam się o to czy dobrze interpretuję Twoje intencje. Wczoraj jechałem rowerem i przyglądałem się ułożeniu tułowia względem osi supportu. Tyłek jest za nim (w kierunku koła tylnego). Pozycja jest taka jakbyśmy robili głęboki przysiad. Tak więc zaparcie się o kierownicę nic nie da. Jeśli depnę mocniej, to uniosę się tylko. Gdyby pedały były daleko z tyłu, to mógłbym użyć dużo większej siły nacisku bo miałbym punkt podparcia w kierownicy. A więc pozostaje jedynie mocne pchnięcie gdy pedał jest u góry aby wykorzystać bezwładność masy ciała. Czy tak to się robi? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-03 13:13:14 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-03-03 10:58, Marek wrote:
W dniu 2014-03-03 07:57, cytawa pisze: Marek, coś mi sie wydaje, że ty za dużo uwagi poświęcasz na Newton'owskie wręcz aspekty jazdy na rowerze. Uparłeś się trochę, że rowerzysta "zapiera" sie o kierownicę. Jest wręcz przeciwnie, ty się jej przytrzymujesz. Allle... jeśli już tak bardzo ten niuans cię zainteresował, to rozrysuj sobie wektory sił. Deptając na pedały generujesz wektor pod pewnym kątem do podłoża, ten wektor jest wypadkową wektora pionowego w dół i poziomego do jezdni w kierunku jazdy. Kiedy trzymasz się kierownicy w _trakcie pedałowania_, twoje ręce ciągną kierownicę pod pewnym kątem , przeciwnym (w przybliżeniu) do nacisku na pedały. Ten wektor siły równiez ma dwie składowe, pionową do góry, i poziomą w kierunku przeciwnym do jazdy. Teraz postaw rower tak aby dotykał przednim kołem ściany i naciśnij mocno na pedały jakbyś chciał ruszyć. Jeśli nie będziesz trzymał kierownicy, wstaniesz na pedałach, jeśli będzie ją trzymał, wprawdzie nie ruszysz z miejsca ;-), ale wygenerujesz o wiele większą siłę. pozdr Prot |
|
Data: 2014-03-03 14:40:28 | |
Autor: JDX | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-03-03 13:13, Prot Ogenes wrote:
[...] Teraz postaw rower tak aby dotykał przednim kołem ściany i naciśnijNo niekoniecznie. Jeśli tylne koło będzie stało np. na wilgotnej trawie to być może będzie w stanie zakręcić korbą. I przy okazji wybić sobie zęby. :-D |
|
Data: 2014-03-03 19:28:04 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-03-03 13:13, Prot Ogenes pisze:
hahahaha - trafne sformułowanie :-) Dociekam tylko techniki jazdy na rowerze. Powiem Ci, że patrząc na dwóch ćwiczących na siłowni, wykonujących identyczne ćwiczenie w pozornie identyczny sposób ciężko stwierdzić, który z nich robi to źle i w konsekwencji będzie miał np. po miesiącu dużo gorsze efekty. Wystarczy zmienić sposób myślenia, skoncentrować się na pewnym detalu ćwiczenia, zaangażować inną grupę mięśniową - ruch zrobisz taki sam a efekt będzie inny. W przypadku rowerów właśnie takie dociekanie teraz uskuteczniam. Jak robić aby dobrze robić :-) Wiesz... jeśli ktoś "z branży" zwraca mi amatorowi uwagę, że coś robię źle, to staram się to poprawić lecz muszę rozumieć co poprawiam. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-03 12:06:23 | |
Autor: Ignac | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 19:28:04 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
W przypadku rowerów właśnie takie dociekanie teraz uskuteczniam. Marku,jeszcze mnóstwo problemów przed tobą i do omówienia,jeżeli będziesz amibitny i będziesz jeździł,to jak to mówią,im dalej w las tym więcej drzew ,ale z naszą pomocą różne tajnki biker-stwa jeszcze poznasz. |
|
Data: 2014-03-03 22:46:21 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-03-03 21:06, Ignac pisze:
Traktuję to jako zezwolenie na zadręczanie Was pytaniami :-D -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-04 00:06:39 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-03-03 22:46, Marek wrote:
W dniu 2014-03-03 21:06, Ignac pisze: No way! Więcej jeździj na rowerze, to nie będziesz miał siły i czasu na zadawanie pytań :-p pozdr Prot |
|
Data: 2014-02-26 13:02:00 | |
Autor: cytawa | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Marek pisze:
Prędkość to (nie)stety głownie wynik siły i kondycji. taka jest prawda. Nie tylko. Bo z tego wychodziłoby, że przeciętna babcia ma więcej siły i Teraz taka mlodziez Jan Cytawa |
|
Data: 2014-02-26 21:12:28 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 13:02, cytawa pisze:
Ja nie młodzież. :-) Na innym rowerze bez problemu znacznie szybciej jeździłem. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-03-01 09:33:07 | |
Autor: J.F. | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Wed, 26 Feb 2014 10:50:50 +0100, Marek napisał(a):
W dniu 2014-02-26 09:48, qrt pisze: Kto wie. Po 10km jazdy z prędkością 25km/h po asfalcie byłem skonany zawsze. Tymczasem osoby bez żadnego przygotowania na turystycznych rowerach traktują taką podróż lajtowo: kręcą powoli, bez specjalnego wysiłku. A w tym czasie odstawiam młynek i jestem zziajany. Moze jakies badania wydolnosciowe. Typ roweru nie ma Mlynek pedalami niewatpliwie meczy - mozesz sprobowac na treningowym rowerku bez obciazenia. Statyczny nacisk tez meczy. Po to w rowerze tyle przerzutek, zeby dobrac optymalne dla siebie przelozenie. Ale zamiencie sie kiedys na rowery, albo zobacz w czasie wycieczki czy pedalami krecisz czesciej niz inni. J. |
|
Data: 2014-03-01 15:46:08 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-03-01 09:33, J.F. pisze:
Prędkość to (nie)stety głownie wynik siły i kondycji.Nie tylko. Bo z tego wychodziłoby, że przeciętna babcia ma więcej siły i Wyszło mi na to, że nowy rower (już mam Xenona) podwoił mi kondycję :-) Jeżdżę nim znacznie szybciej. Po 10km jazdy z prędkością 25km/h po asfalcie Wydolność mam do bani - temu nie zaprzeczę. Obserwuję moich kolegów. Przy tych samych ćwiczeniach aerobowych mam zwykle wyższy puls niż reszta grupy mimo iż w spoczynku puls jest na poziomie 60, co wskazuje na niby jakąś tam formę. Są i tacy, którzy przy 170-180 gadają sobie normalnie a dla mnie komfort oddychania kończy się na 160. Dlatego wolę siłowe zajęcia. W rowerze niższa kadencja (70-80) ale wyższa siła jest bardziej komfortowa. Okazało się, ze dało się rozwiązać problem wraz z nowym zakupem. Teraz bez problemu jestem w stanie dorównać innym.
Tak, dokładnie to już wielokrotnie obserwowałem. Niskie obciążenia na rowerku stacjonarnym czy orbitreku i szybki ruch męczy dużo szybciej niż odwrotnie: wolniejszy ruch i większe obciążenia. Wydatek energetyczny też mam wtedy większy w/g "zegarków" mimo iż mniej się męczę. Statyczny nacisk tez meczy. Po to w rowerze Jeżdżę na 30tym biegu :-) Zapewne zarżnę łańcuch szybko. Ale zamiencie sie kiedys na rowery, albo zobacz w czasie wycieczki czy Tak, to też obserwowałem. Wszyscy kręcili wolniej a niektórzy dużo wolniej. Nie liczyłem ale na oko 50-60. Wszyscy mieli też większe przekładnie z przodu (też wizualna ocena: widać różnicę na oko między 42 a 48) - z tyłu nie przyglądałem się. W rowerach turystycznych zwykle są "szybsze" przekładnie niż w w ex-moim. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-26 09:36:12 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 07:45, qrt pisze:
Zgadza się. Generalnie wszystko tak teraz jest robione. Marka to obecnie nazwa firmy składającej z tych części zazwyczaj. Obojętne czy chodzi o rower, pralkę czy komputer. Unibike również sam nie produkuje ram tylko je ściąga - co sami mi powiedzieli. Druga sprawa - pewne przypadłości o których piszesz (np. obcieranie Rozumiem. Mi chodziło o to aby dało się to wyregulować. Obecnie mam hamulce tarczowe, gdzie nie da się tego wyregulować. Praktycznie każdy większy wstrząs powodował, że klocek hałasował. Musiałem podczas jazdy wielokrotnie przyhamowywać aby się ułożył i przestał wkurzać. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-26 09:42:19 | |
Autor: qrt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Wed, 26 Feb 2014 09:36:12 +0100, Marek napisał(a):
W dniu 2014-02-26 07:45, qrt pisze: Co to za hamulce? Bo obecnie produkowane hydrauliki to w miarę solide sprzety. Choć w sumie nie wiem (mam deore 535 sprzed kilku lat i są ok) Oczywiście zawsze sa jakieś motywy ze jeden tłoczek wysuwa sie bardziej a drugi mniej. Sporo pomoga dobra regulacja i używanie np klocków metalicznych które nie piszczą tak jak zywiczne. Z drugiej strony tarcza też sie może pokrzywić i będzie obcierać mniej lub bardziej. ect ect. Niestety nie ma rozwiązań gwarantujących pełną niezawodność i bezobsługowość. |
|
Data: 2014-02-26 11:08:34 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 09:42, qrt pisze:
Co to za hamulce? Linkowe, nie hydrauliczne. Nawet nie wiem co to za model. Kłopot w tym, że zastosowane rozwiązanie techniczne regulacji bloku hamulca nie usztywnia tego bloku. Można nim poruszać w niewielkim zakresie. A więc podczas jazdy raz się ustawi taka raz inaczej na jakimś wyboju czy po hamowaniu. Czasem któryś z klocków ustawia się zbyt blisko tarczy i podzwania gdy tarcza nie jest idealnie równa - a nigdy nie będzie. Bo obecnie produkowane hydrauliki to w miarę solide sprzety. Stąd mój wątek. Liczę na cudze doświadczenie. Gdybym bazował na ulotkach, to jeździłbym rowerem za 300zł bo w opisach trudno o lepszy technologicznie :-) Oczywiście zawsze sa jakieś motywy ze jeden tłoczek wysuwa sie bardziej a Mówisz o hamowaniu? Niestety nie ma rozwiązań gwarantujących pełną niezawodność i Nie chodzi o bezobsługowość lecz o możliwość wykonania choćby jednej jazdy bez wnerwiających odgłosów. Nie lubię zatrzymywać się co jakiś czas aby podregulowywać hamulec lub cokolwiek. Rozwala to trochę plan treningowy gdy robię nieplanowane postoje. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-26 11:49:22 | |
Autor: qrt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Wed, 26 Feb 2014 11:08:34 +0100, Marek napisał(a):
tak podczas hamowania na mokro zywiczne klocki potrafia naprawde przerażliwie piszczeć. Metaliki też niby coś tam piszczą na mokro ale różnica jest zasadnicza na kożysć metalików.
a nie to nic takiego nie ma miejsca. Ustawisz i jezdzisz. Od czasu do czasu coś tam może sie dziać ale nie sa jakieś szczególnie częste historie. |
|
Data: 2014-02-26 21:03:16 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 11:49, qrt pisze:
Ha, cenna uwaga. Mi piszczały przeraźliwie przy każdym hamowaniu. Wezmę to pod uwagę w moim nowym nabytku i od razu wymienię klocki na takowe jeśli będą inne.
Ok, czyli reasumując: kupiłbyś w/w rower na moim miejscu? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-26 22:07:30 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-26 21:03, Marek wrote:
Marku, jeśli faktycznie upatrujesz swoich problemów w rowerze, to zanim wywalisz ponad 3 tyś. na nowy, pożycz od kogoś rower o takich parametrach. Może po prostu unikniesz rozczarowania i zmarnowania kasy. Może załatwiłbyś to taniej wymianą korby i kasety w obecnym rowerze? pozdr Prot |
|
Data: 2014-02-27 10:11:25 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-26 22:07, Prot Ogenes pisze:
Marku, jeśli faktycznie upatrujesz swoich problemów w rowerze, to zanim Nie mam od kogo. Jednakże wsiadłem kiedyś na rower znajomego (jakiś niemiecki - nie pamiętam co to było) i bez problemu wyciągałem 45km/h. To dało mi do myślenia. Może po prostu unikniesz rozczarowania i zmarnowania kasy. Hmmm... być może, jednakże w obecnym sprzęcie mam zastrzeżenia do hamulców jeszcze. Kupiłem go tanio chyba tylko po to aby dowiedzieć się na co należy zwrócić uwagę kupując następny rower i nie powtórzyć błędów. A ten sprzedam.Liczyłem, że będzie ok, ale nie jest... Z ulotek tej wiedzy nie zdobędę. Dlatego tak wyszło :-( -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 09:25:31 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
To moze skoro masz jakies pojecie w temacie rowerowym lepiej bedzie rower zlozyc albo dac komus do zlozenia? Rok temu kupowalem rower, przerzucilem internety, bylem w sklepach, nawet przejechalem sie paroma rowerami ale jak sie tak napatrzec i chwile zastanowic to widac jaki szajs producenci sprzedaja za ogromny pieniadz, w rezultacie kupilem paroletni rower na gieldzie za cene makrokesza, najpierw katowalem go po szosie, teraz katuje w lesie i na dojazdach do pracy i psuc sie nie chce :-) -- Artur |
|
Data: 2014-02-27 10:45:43 | |
Autor: Marek | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 10:25, AZ pisze:
To moze skoro masz jakies pojecie w temacie rowerowym lepiej bedzie rower Mam jakieĹ tam zdolnoĹci techniczne. SwĂłj teĹź przerabiaĹem wĹasnorÄcznie. JednakĹźe nie bardzo mam czas, a i ochotÄ siÄ w to bawiÄ. RozpatrywaĹem opcjÄ zlecenia komuĹ zĹoĹźenia roweru. Niestety wychodzi to sporo droĹźej nawet gdybym taki sam rower skĹadaĹ. Niestety budĹźet mam ograniczony :-( Rok temu kupowalem rower, przerzucilem A tak, w miarÄ zdobywania doĹwiadczenia w tej branĹźy (na wĹasnym tyĹku, Ĺźe tak powiem) teĹź siÄ mocno zastanawiam nad tym. CzÄsto zachwalane sÄ w materiaĹach reklamowych ogĂłlniki typu "ma hamulce tarczowe" a gdy siÄ przyjrzeÄ - to takie wĹaĹnie hamulce jakie tam oferujÄ sÄ jednym z powodĂłw, dla ktĂłrych zmieniam obecny rower... bo diabeĹ tkwi w szczegĂłĹach. Nawet nie o awaryjnoĹÄ chodzi ale o szereg eksploatacyjnych niuansĂłw. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 10:12:35 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Dokladnie. Zreszta wystarczy popatrzec na te nowki - tylna przerzutka jakiejsRok temu kupowalem rower, przerzucilem wyzszej grupy, przednia 2 grupy nizszej niz tylna a korba i piasty to juz totalny badziew bo na to akurat malo kto patrzy a cena za calosc z kosmosu. -- Artur |
|
Data: 2014-02-27 11:55:25 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-27 10:45, Marek wrote:
A tak, w miarÄ zdobywania doĹwiadczenia w tej branĹźy (na wĹasnym tyĹku, JeĹli kupujesz gotowca, to niestety musisz zetknÄ c siÄ np: z czymĹ takim: Kross Level A9 model 2014 - za uwaga 5499 zĹ! (prawie darmo!) CenÄ robi pewnie tylko rama z wĹĂłkien, bo innego wyjaĹnienia to naprawdÄ ciÄĹźko tam szukaÄ. pozd Prot |
|
Data: 2014-02-27 08:43:09 | |
Autor: qrt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Wed, 26 Feb 2014 21:03:16 +0100, Marek napisał(a):
wiesz nic Ci nie doradze sensownego bo poprostu nie mam obecnie wiedzy na temat aktualnej oferty rynkowej. Nie wiem czy ten unibike jest wart swej ceny czy może da sie kupić coś lepszego za tą samą kasę. Jedynie to co moge napisać to to o czym już wspominałem. Jesli chcesz jezdzić dynamicznie po "wertepach leśnych" nie kupuj crossa a jakieś mtb29. To sa bardzo zbliżone rowery ale: mtb29: - ma możliwośc założenia grubszych opon - ma bardziej agresywną geometrię (jest zwrotnieszy) - ma geometrie dostosowaną do amortyzatorów MTB które sa lepsze i solidniejsze). - wąskie opony jak będziesz chaiał to sobie w takim rowerze zamontujesz. cross: - ma możliwość założenia błotników i bagażnika (mtb 29 też może mieć ale nie zawsze) Moge Ci co najwyżej napisać opcję jaką ja bym *sobie* kupił: - rower na ramie powiedzmy MTB (może być 26 jak i 28 - taka by sie dało wsadzić grube opony oraz bagażnik czy pełne błotniki ) z mimośrodem albo ruchomymi hakami (by si dało jezdzić bez napinacza), - sztywny widelec z mocowaniem dla pełnych blotników - do tego piasta alfine, - hamulce tarczowe. :) |
|
Data: 2014-02-27 10:37:06 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 08:43, qrt pisze:
wiesz nic Ci nie doradze sensownego bo poprostu nie mam obecnie wiedzy na Rozumiem. Dziękuję za wskazówki. Patrząc na listę komponentów (co nie przesądza ostatecznej jakości), to Unibike jest tańszy o ok 500zł przynajmniej od konkurencji. Osobiście nie znam tej marki więc kalkulator jest moją podporą póki co, plus niniejsza dyskusja. Jedynie to co moge napisać to to o czym już wspominałem. Co ogranicza w Xenonie, szerokość? Wydaje mi się, że jest tam sporo miejsca. - ma bardziej agresywną geometrię (jest zwrotnieszy) A czy to nie zależy od średnicy kół? Tak jak czytam wątek niżej (26 v3 27.7 vs 29) to małe kółka = lepsza zwrotność. - ma geometrie dostosowaną do amortyzatorów MTB które sa lepsze i To też zależy od producenta i modelu. Czy SR SUNTOUR NCX-D nie jest dobrej jakości? Pal sześć blokadę hydrauliczną - nie bardzo widzę jej zastosowanie. Chodzi mi jedynie o samą amortyzację. cross: W moim amortyzator tylny skutecznie pozbawił mnie możliwości zainstalowania jakiejś sakwy na klucze, bidonu itp. To też mnie wkurzało. Moge Ci co najwyżej napisać opcję jaką ja bym *sobie* kupił: Wszelkie sugestie pożądane :-) - rower na ramie powiedzmy MTB (może być 26 jak i 28 - taka by sie dało Możesz rozpisać o co chodzi z bagażnikiem? Mi on się przyda. Chciałbym mieć opcję jego doinstalowania w miarę potrzeb aby móc zabrać aparat fotograficzny itp. - do tego piasta alfine, Ahaaa... A nie doskwiera Ci niski zakres przełożeń? Swoją drogą nie rozumiem po cholerę dają w Xenonie 10 biegów z tyłu. Wystarczyłyby 3, no może 4. Zauważyłem, że w obecnym rowerze używam, najczęściej najmniejszą i największą, przy podjazdach środek. Inne zębatki dają różnice "pomiarowe". Gdybym miał ultra-precyzyjny miernik, to pewnie wykryłbym wpływ tych przełożeń pośrednich :-) -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 10:06:54 | |
Autor: AZ | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
Ooo, a moze te Twoje cale problemy z predkoscia sa przez to jakis amortyzatoropodobny wynalazek? Dlatego rower "skacze" a predkosc mierna bo cala energia idzie w pompowanie amortyzatorem? :-) Musisz po prostu miec mocowania w ramie zeby przykrecic bagaznik. W MTB ich nie ma. Opcja jest bagaznik na sztyce. -- Artur |
|
Data: 2014-02-27 11:41:57 | |
Autor: qrt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Thu, 27 Feb 2014 10:06:54 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
On 2014-02-27, Marek <precz@spamowi.com> wrote: być może - jesli ten rower ma tylny amor i tarczówki na linkę to raczej dobrze nie wróży. Jesli jest to jakis makrokesz co waży 18kg, ma piasty co nie bardzo chcą sie krecić, wszystko sie buja, a support sprawia znaczne opory... |
|
Data: 2014-02-27 22:31:19 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 11:41, qrt pisze:
To był Romet Fusion HT2 przed wymianą korby, supportu, przerzutki przedniej i łańcucha. Nie dało się na tym zmieniać biegów pod obciążeniem więc musiałem to poprawić. Zresztą wkalkulowałem to w cenę. Niestety poddałem się na kolejnych przeszkodach. Dziś właśnie go sprzedałem. Mam już Xenona. Jeszcze nie miałem czasu przejechać się nim ale podzielę się obserwacjami. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 22:37:35 | |
Autor: Marek | |
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 11:06, AZ pisze:
Ooo, a moze te Twoje cale problemy z predkoscia sa przez to jakis MoĹźe tak byÄ :-) Mam juĹź Xenona. NapiszÄ w odpowiedzi samemu sobie jakie poczyniĹem obserwacje. Nie miaĹem czasu nim pojeĹşdziÄ dziĹ. Musisz po prostu miec mocowania w ramie zeby przykrecic bagaznik. W MTB ich Czy to sÄ otwory gwintowane po obu bokach tylnego widelca plus otwory w okolicach osi? Takowe znalazĹem. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 11:28:54 | |
Autor: qrt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
Dnia Thu, 27 Feb 2014 10:37:06 +0100, Marek napisał(a):
Jedynie to co moge napisać to to o czym już wspominałem. tylnie widłeki jak sadze. Miłem kiedys unibike'a vipera i tam maksymalnie wchodziła opona koło 2 cali. Nie jest to mało ale opon o takiej grubości to nie ma za wiele. sa albo weższe trekingowe albo grubsze górskie. - ma bardziej agresywną geometrię (jest zwrotnieszy) zależy - ale nie tylko. Istony też jest kąt główki, długośc całego roweru, czy długość tylnych widełek.
nie wiem. Ale z doświadczenie ci powiem ze dobry amortyzator to koszt w okolicach 1000. Moge Ci co najwyżej napisać opcję jaką ja bym *sobie* kupił: warto sprawdzić (zaytać sie) czy rower ma otwory do przykręcenia bagażnika - bo wiele MTB nie ma.
nie wiem :) nie mam jeszcze takiego roweru ale mam go w planach. Teoretycznie zakres przełożeń alfine 8 odpowiada zakresowi kasety 11-34 Nie jest to oszałamijąca ropiętość ale zasadniczo myślę iż winna wystarczyć. Z alfine problem jest taki iż nie można mu dawać zbyt miekich przłożeń bo sie zmili (minimalne zalecanie to 1.8-2.0 czyli korba 42 zębatka 23) Swoją drogą nie rozumiem po cholerę dają w Xenonie 10 biegów z tyłu. dają bo nie ma innej opcji. Napędy od deore w góre sa teraz tylko takie i nie ma innych. To sie odbija na trwałości napędu czy jego precyzji. Dlatego też można pomyśleć o alfine. |
|
Data: 2014-02-27 22:56:48 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 11:28, qrt pisze:
Co ogranicza w Xenonie, szerokość? Wydaje mi się, że jest tam sporo miejsca. Właśnie odebrałem rower. Mam okazję dokładnie się przyjrzeć. Koła mają po ok. 2cm luzu z każdej strony. dają bo nie ma innej opcji. Napędy od deore w góre sa teraz tylko takie i Rozumiem. Dziękuję za wiele cennych rad. Mam już Xenona. Jutro postaram się napisać jakie są różnice. Zrobię to odpowiadając sobie w głównym wątku. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 19:03:20 | |
Autor: Jacek G. | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 10:37, Marek napisał(a)::
Ahaaa... A nie doskwiera Ci niski zakres przełożeń? Swoją drogą nie No właśnie nie bardzo wiem dlaczego wybrałeś tak drogi model (ok 3500 - 3700 zł) gdy to o co ci głównie chodzi, czyli hydrauliczne hamulce tarczowe, amortyzacja z przodu, sensowne przełożenia masz w o prawie 1000 zł tańszym Unibike Zethos. Różnica, to nieco niższy osprzęt i 9 zamiast 10 przełożeń z tyłu, ale na większej ilości przełożeń przecież ci nie zależy, a ten osprzęt do zastosowań o jakich piszesz też będzie zupełnie dobry. -- Jacek G. |
|
Data: 2014-02-27 21:43:08 | |
Autor: mt | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 19:03, Jacek G. pisze:
No właśnie nie bardzo wiem dlaczego wybrałeś tak drogi model (ok 3500 - Bo droższy rower jest szybszy! Nie wiedziałeś? :P To raczej chodzi o lans, bo do zastosowań o jakich pisze wątkotwórca to 2 tysie na rower wystarczą z nawiązką. -- marcin |
|
Data: 2014-02-27 23:47:10 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 21:43, mt pisze:
Lans rowerem za średnią krajową??? :-D Szczerze mówiąc nie poznałbym nawet lansera rowerowego gdyż nie odróżniam roweru za 2k ok roweru za 12k. No chyba, że wielką metkę z ceną będzie wlókł za sobą :-) 2 tysie na rower wystarczą z nawiązką. Mój - mogę już napisać - były prawie tyle kosztował wliczając wymianę napędu przedniego. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-02-27 23:15:42 | |
Autor: Marek | |
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON | |
W dniu 2014-02-27 19:03, Jacek G. pisze:
Powiem tak: nie chcę się bawić w mechanika jak przy obecnym rowerze. Musiałem wymienić przednią przerzutkę, łańcuch, korbę aby pozwalała na zmianę biegów pod obciążeniem. Nie jestem ekspertem więc dowiedziawszy się, że Deore nie będzie mi dostarczać takich frustracji, zacząłem polować na rower, który to w sobie ma. Po drugie hamulce. Nie chcę podzwaniania słuchać przez połowę trasy. Wybrałem rower z hydraulicznymi Shimano. Ładnie pracują, bardzo lekko i mają bardzo dobrą charakterystykę (wartości pośrednie siły hamowania). Wartość przełożenia oczywiście też brałem pod uwagę. Ilość ich jest nieistotna (wystarczą mi 3 z tyłu), dają 10, trudno - moim zdaniem to wada. Rama powinna być bezpieczna aby nie złożyła się przy większych obciążeniach. No i chciałbym od czasu do czasu trochę ze sobą zabrać - a więc możliwość przymocowania bagażu. Wybrałem model, który posiada te cechy i który wizualnie mi się spodobał - bo to tez dla mnie istotne. A wątek rozpocząłem po to aby dowiedzieć się czy to dobry wybór i jeśli nie najlepszy, to oczekiwałem innych propozycji. Ot powód... -- Pozdrawiam Marek |