Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON

Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON

Data: 2014-02-28 11:57:25
Autor: Marek
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
Jak obiecałem, tak piszę... Otóż wykonałem pierwszą jazdę próbną po zainstalowaniu akcesoriów w moim nowym Xenonie. Jeździ on dużo szybciej niż poprzedni rower. Na ścieżce rowerowej w pobliżu miejsca zamieszkania nie da się rozwinąć skrzydeł. Zrobiłem krótką przejażdżkę i jednym z odcinków spróbowałem rozpędzić się do max. prędkości. Udało mi się osiągnąć 45km/h. Technika moja się nie zmieniła - jest zapewne tak samo niewłaściwa więc pozostaje uznać, że wina leżała w sprzęcie w głównej mierze. Tak jak jeden z grupowiczów nabijał się ze mnie: twierdził iż uważam, że droższy rower pojedzie szybciej - i pojechał szybciej. :->

Z dodatkowych obserwacji:
- hamulce pracują niemalże bezgłośnie przy hamowaniu (ciche syczenie)
- hamulce nie podzwaniajÄ…
- rewelacyjnie można dozować siłę hamowania
- przerzutki (przód i tył) pracują pod obciążeniem
- nic nie trzeszczy, nic siÄ™ nie telepie

Niestety twardy tył czyni jazdę mocno nieprzyjemną. Większa nierówność i kręgosłup obrywa tak, że aż zatyka czasem. Tak więc nie obędzie się bez sztycy amortyzowanej :-(

--
Pozdrawiam
Marek

Data: 2014-02-28 12:50:58
Autor: mt
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-28 11:57, Marek pisze:
Jak obiecałem, tak piszę... Otóż wykonałem pierwszą jazdę próbną po
zainstalowaniu akcesoriĂłw w moim nowym Xenonie. JeĹşdzi on duĹĽo szybciej
niż poprzedni rower. Na ścieżce rowerowej w pobliżu miejsca zamieszkania
nie da się rozwinąć skrzydeł. Zrobiłem krótką przejażdżkę i jednym z
odcinków spróbowałem rozpędzić się do max. prędkości. Udało mi się
osiągnąć 45km/h. Technika moja się nie zmieniła - jest zapewne tak samo
niewłaściwa więc pozostaje uznać, że wina leżała w sprzęcie w głównej
mierze. Tak jak jeden z grupowiczów nabijał się ze mnie: twierdził iż
uważam, że droższy rower pojedzie szybciej - i pojechał szybciej. :->

Nie pojechał szybciej dlatego, że droższy, tylko głównie dlatego, że masz dostępne większe przełożenia oraz część energii nie idzie w ugięcie tylnego zawieszenia, bo chyba nie chcesz powiedzieć, że przy tym samym przełożeniu i kadencji jedziesz o ponad 10 km/h szybciej niż poprzednim rowerem. Ot i cała tajemnica, którą od początku wyjaśniano ci tutaj.

--
marcin

Data: 2014-02-28 15:39:35
Autor: Marek
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-28 12:50, mt pisze:

Nie pojechał szybciej dlatego, że droższy,
tylko głównie dlatego, że
masz dostępne większe przełożenia oraz część energii nie idzie w ugięcie
tylnego zawieszenia, bo chyba nie chcesz powiedzieć, że przy tym samym
przełożeniu i kadencji jedziesz o ponad 10 km/h szybciej niż poprzednim
rowerem. Ot i cała tajemnica, którą od początku wyjaśniano ci tutaj.

Ojjj... widzę, że nie załapałeś drobnej ironii (bez złośliwości). Oczywiste jest, że pozłacana kierownica nie jest w stanie poprawić walorów jezdnych roweru i nie takie wydawanie kasy miałem na myśli.

Wracając do Twojego komentarza: czy ja wyrażałem inne opinie na ten temat? Przecież zgadzałem się z tymi opiniami. Napisałem także, że zamiast topić kasę w kolejne przeróbki roweru i to bez gwarancji sukcesu, wolę kupić nowy rower nie wymagający modernizacji. Wtedy skwitowałeś moją wypowiedź bez sensu, że uważam iż droższy rower pojedzie szybciej. W jednym i drugim przypadku potrzebna jest kasa (a więc droższy rower) a więc kasa de facto spowodowałaby, że droższy rower zacząłby jeździć i tak też się stało. Na tym moja ironia polegała.

Ponadto nie tylko to sugerowano lecz również technikę jazdy a także moją niską kondycję. Technika z pewnością nie jest dobra lecz kondycyjnie czułem, że dam radę lecz jest to kwestią zainwestowania w sprzęt. Na badziewnym sprzęcie nawet mistrz kolarstwa nie osiągnie sukcesów.

--
Pozdrawiam
Marek

Data: 2014-02-28 15:46:23
Autor: bans
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-28 15:39, Marek pisze:

 Na
badziewnym sprzęcie nawet mistrz kolarstwa nie osi±gnie sukcesów.

Sprawa jest prosta - nikt sobie tu nie wyobrażał, że rower może być aż tak badziewny. To musiał być po prostu złom...


--
bans

Data: 2014-02-28 16:16:44
Autor: Marek
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-28 15:46, bans pisze:

Sprawa jest prosta - nikt sobie tu nie wyobrażał, że rower może być aż
tak badziewny. To musiał być po prostu złom...

Może bł±d robię, że go sprzedaję? Powinienem go zatrzymać jako wzorzec badziewno¶ci :-D

A tak na serio: cały czas podkre¶lałem, że to złom. Zreszt± kupiłem go z my¶l± o modernizacji gdyż wiedziałem, że przednia przerzutka nie będzie działać (Shimano TZ-55). Więc dałem Alivio + osprzęt cały, zaczęło pięknie działać. Nie brałem jednak pod uwagę iż mam blaty za małe mimo iż z wyliczeń kadencji, te które miałem powinny dać szybko¶ć. Nie wiem dlaczego nie dawały - być może niedokładnie liczyłem jak szybko kręcę (wychodziło mi, że prawie zawsze w przedziale 70-90, preferuję ok 70-80 powyżej się męczę bo wolę mocniej i wolniej). Być może w obecnym rowerze opory toczenia s± mniejsze, brak jest amortyzacji z tyłu i dlatego rozwijam większ± prędko¶ć.

--
Pozdrawiam
Marek

Data: 2014-02-28 17:29:10
Autor: mt
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-28 16:16, Marek pisze:

Sprawa jest prosta - nikt sobie tu nie wyobrażał, że rower może być aż
tak badziewny. To musiał być po prostu złom...

Może bł±d robię, że go sprzedaję? Powinienem go zatrzymać jako wzorzec
badziewno¶ci :-D

A tak na serio: cały czas podkre¶lałem, że to złom.

Nie złom, tylko nie potrafiłe¶ sobie dobrać roweru do oczekiwań. Rowery FS to nie s± demony prędko¶ci i połykacze kilometrów. To tak jakby mieć pretensje do motocykla crossowego czy trialowego, że nie dotrzymuje tempa na szosie ¶cigaczom.

--
marcin

Data: 2014-02-28 23:41:40
Autor: Marek
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-28 17:29, mt pisze:


Nie złom, tylko nie potrafiłe¶ sobie dobrać roweru do oczekiwań. Rowery
FS to nie s± demony prędko¶ci i połykacze kilometrów. To tak jakby mieć
pretensje do motocykla crossowego czy trialowego, że nie dotrzymuje
tempa na szosie ¶cigaczom.

Połowicznie masz rację i tylko połowicznie... wła¶nie w rozmowie z Iquanem skojarzyłem pewne moje obserwacje  i chyba ol¶niło mnie jaki wpływ mógł mieć tylny amortyzator. Otóż po przekroczeniu pewnej prędko¶ci granicznej ok 30km/h musiałem używać na tyle dużej siły nóg, że praca amortyzatora zaczęła ujawniać się. St±d "skoki" w przyspieszeniu, których absolutnie nie obserwuję na Xenonie i jadę dużo szybciej. Dlatego prędko¶ć powyżej 3x była dla mnie nieosi±galna. Sprężyna wszystko pochłaniała z siły potrzebnej na uzyskanie większych prędko¶ci.

A to z czym się nie zgadzam, to wyrażenie "złom" ma tu zastosowanie. Rower był dopasowany ale nie przewidziałem wpływu tylnego amortzatora i to mnie zgubiło. Gdybym miał sztycę amortyzowan± zamiast niego, to nie do¶wiadczałbym takich efektów. Ale ... pozostałyby hamulce. Je też musiałbym wymienić na hydrauliczne aby nie wkurzały swoim podzwanianiem wskutek nierównoległego prowadzenia bloków hamulca. W Xenonie dokładnie przygl±dałem się konstrukcji. Bloki pracuj± idealnie równolegle. Nie ma żadnych luzów pozwalaj±cych na minimalne przemieszczanie się ich i podzwanianie o tarczę.

--
Pozdrawiam
Marek

Data: 2014-03-03 10:37:08
Autor: bans
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-02-28 16:16, Marek pisze:

A tak na serio: cały czas podkre¶lałem, że to złom.


Połowa forum szosa.org uznaje, że każdy aluminiowy rower to złom i że liczy się tylko karbon - zatem nigdy nie wiadomo, co kto¶ uznaje za "złom" ;)



--
bans

Data: 2014-03-03 12:26:48
Autor: mt
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-03-03 10:37, bans pisze:

A tak na serio: cały czas podkre¶lałem, że to złom.


Połowa forum szosa.org uznaje, że każdy aluminiowy rower to złom i że
liczy się tylko karbon - zatem nigdy nie wiadomo, co kto¶ uznaje za
"złom" ;)

Serio? Nie zagl±dam tam to nie wiem. A Cr-Mo? :)

--
marcin

Data: 2014-03-03 12:53:14
Autor: bans
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-03-03 12:26, mt pisze:

Serio? Nie zagl±dam tam to nie wiem. A Cr-Mo? :)


Masz rację - zapomniałem o stali. Otóż porz±dna (czyli droga) rama stalowa jak wiadomo ma cudown± wła¶ciwo¶ć wytłumiania wstrz±sów, co oczywi¶cie 90% z rezyduj±cych tam snobów wyczuwa doskonale swoimi profesjonalnymi po¶ladkami! ;)



--
bans

Data: 2014-03-03 13:25:11
Autor: coaster
Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-03-03 12:53, bans pisze:
W dniu 2014-03-03 12:26, mt pisze:

Serio? Nie zaglÄ…dam tam to nie wiem. A Cr-Mo? :)


Masz rację - zapomniałem o stali. Otóż porządna (czyli droga) rama
stalowa jak wiadomo ma cudowną właściwość wytłumiania wstrząsów, co
oczywiście 90% z rezydujących tam snobów wyczuwa doskonale swoimi
profesjonalnymi pośladkami! ;)


"[...] Take a bundle of parallel continuous fibers and bind them together with glue. This creates a ply. Several plies are made up to form a laminate (just like plywood). And the laminate, if designed right, can be very tough. It's also light. So why aren't all bikes made out of carbon fiber? It tends to be brittle. The fact that metal can bend and regain its shape is what makes it last. Because of this, carbon fiber bikes are built even stronger than needed.[...]"
http://www.rei.com/learn/expert-advice/bike-frame-materials.html

"[...] I'm sure it's possible to make a strong carbon fiber touring frame for heavy loaded touring, but I haven't seen one yet.[...]"
http://www.crazyguyonabike.com/doc/page/?page_id=8364

"[...] You’ve done all your research, have test-ridden all of the latest, high dollar, carbon fiber machines, and you’ve picked your winner. The checkbook is in hand cocked and ready to besmirch every last dollar in your savings account, and all that’s left to do is negotiate with the shop so you at least have a little bit of cash left to buy some inner tubes.[...]"
http://www.roadbikereview.com/reviews/why-you-should-be-riding-steel-and-not-carbon

"[...] The reality is that you can make a good bike frame out of any of these metals, with any desired riding qualities, by selecting appropriate tubing diameters, wall thicknesses and frame geometry.[...]"
http://sheldonbrown.com/frame-materials.html#myths

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2014-03-03 13:44:31
Autor: Marek
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-03-03 10:37, bans pisze:

Połowa forum szosa.org uznaje, że każdy aluminiowy rower to złom i że
liczy się tylko karbon - zatem nigdy nie wiadomo, co kto¶ uznaje za
"złom" ;)


Zgodzę się, że to rzecz subiektywna. Dla mnie parę kilo w te czy wewte nie robi różnicy. Ważne aby tyłka nie mieć poobijanego (choć raczej bardziej zależy mi na nienarażaniu kręgosłupa), aby rower nie jeĽdził wolniej od turystycznych oraz dało się jeĽdzić po le¶nych wertepach. Rama taka, siaka czy inna z mojego punktu widzenia to rozważania metafizyczne :-)

--
Pozdrawiam
Marek

Data: 2014-03-03 18:39:55
Autor: Coaster
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
Marek wrote:
W dniu 2014-03-03 10:37, bans pisze:

Połowa forum szosa.org uznaje, że każdy aluminiowy rower to złom i że
liczy się tylko karbon - zatem nigdy nie wiadomo, co kto¶ uznaje za
"złom" ;)


Zgodzę się, że to rzecz subiektywna. Dla mnie parę kilo w te czy wewte nie robi różnicy.

To nie lepiej zainwestowac w cos klasycznego, sprawdzonego a nie w "wynalazki"?
http://allegro.pl/siodelko-brooks-flyer-czarne-lub-miodowe-i3966898519.html


Ważne aby tyłka nie mieć poobijanego (choć raczej bardziej zależy mi na nienarażaniu kręgosłupa), aby rower nie jeĽdził wolniej od turystycznych oraz dało się jeĽdzić po le¶nych wertepach. Rama taka, siaka czy inna z mojego punktu widzenia to rozważania metafizyczne :-)



--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2014-03-03 19:54:21
Autor: Marek
Pro?ba o opini? zakupu Unibike XENON
W dniu 2014-03-03 18:39, Coaster pisze:

To nie lepiej zainwestowac w cos klasycznego, sprawdzonego a nie w
"wynalazki"?
http://allegro.pl/siodelko-brooks-flyer-czarne-lub-miodowe-i3966898519.html

My¶lałem o tym ale to nie ten styl. Do roweru typu "old" to idealne rozwi±zanie. Natomiast zabawnie wygl±dałby sportowy rower z kanap± :-) Cenię swój tyłek ale nie aż tak desperacko :-D

--
Pozdrawiam
Marek

Pro??ba o opiniÄ? zakupu Unibike XENON

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona