[Waw] Prośba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby

Data: 2010-06-10 17:14:39
Autor: qwerty63
[Waw] Prośba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby
Witam,
Potrzebuję dobrać rower biorąc pod uwagę:

JeĹşdziec w wieku 61 lat, troszkÄ™ ponad 100kg wagi, wzrost ok. 175cm.
Kondycja słabiutka, max kilka(naście) km dziennie przebiegu. Drogi asfaltowe i szutrowe,leśne. Rower ma być wygodny i przede wszystkim wytrzymały dla osoby o tej wadze, jednak coś stosunkowo niedrogiego z uwagi na niewielkie przebiegi i jazdę nie na co dzień. Do 2tys. zł, z możliwością przymierzenia w Warszawie. Rama damka lub podobna, żeby siadanie nie sprawiało problemów.
ProszÄ™ o wsparcie - sugestie modeli lub konkretne linki, albo chociaĹĽ skomentowanie moich propozycji, a wyglÄ…dajÄ… one tak:

http://www.skiteam.pl/rower/Merida/City-9300/
http://mybike.pl/rower-wheeler-3700-cm2009-p-49.html
Jak czytam, poleca się czasem jeszcze, jako wytrzymałe, Kross level a4 i Unibike evolution, ale widzę je tylko w wersji z ramą męską...
http://allegro.pl/item1069013121_kross_level_a4_deore_ostatnie_sztuki.html

Minusem w moich propozycjach jest obecność amora oraz brak wiedzy na temat np. obreczy, czy nie będą za słabe.

Za wszelkie wsparcie dziękuję, pozdrowerowienia!
qwerty63

Data: 2010-06-10 17:31:42
Autor: kml

Użytkownik "qwerty63" <eels@poczttta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:huqvgm$1e7$1inews.gazeta.pl...
Witam,
Potrzebuję dobrać rower biorąc pod uwagę:

JeĹşdziec w wieku 61 lat, troszkÄ™ ponad 100kg wagi, wzrost ok. 175cm.

100kg przy spokojnej jeździe to nie będzie aż taki problem :)

Minusem w moich propozycjach jest obecność amora oraz brak wiedzy na temat np. obreczy, czy nie będą za słabe.

Czytałem przeznaczenie tego roweru i zastanawiam się czy nie lepiej kupić trekkinga/crossa jakiegoś w stylu Crow Preria, który jest bardzo tani w tej chwili. Wieksze koła, miejsze opory toczenia to na pewno zaprocentuje przy twardych nawierzchniach. Wydaje mi się, że warto ten kierunek też obadać ;)

kml
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potĂłwka BCM Nowatex

Data: 2010-06-10 23:16:22
Autor: tadek
Pro¶ba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby
On 10 Cze, 17:31, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "qwerty63" <e...@poczttta.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶cinews:huqvgm$1e7$1inews.gazeta.pl...

> Witam,
> Potrzebuję dobrać rower bior±c pod uwagę:

> JeĽdziec w wieku 61 lat, troszkę ponad 100kg wagi, wzrost ok. 175cm..

100kg przy spokojnej jeĽdzie to nie będzie aż taki problem :)

> Minusem w moich propozycjach jest obecno¶ć amora oraz brak wiedzy na temat
> np. obreczy, czy nie będ± za słabe.

Czytałem przeznaczenie tego roweru i zastanawiam się czy nie lepiej kupić
trekkinga/crossa jakiego¶ w stylu Crow Preria, który jest bardzo tani w tej
chwili. Wieksze koła, miejsze opory toczenia to na pewno zaprocentuje przy
twardych nawierzchniach. Wydaje mi się, że warto ten kierunek też obadać ;)

kmlhttp://endurorider.plBeskidy na rowerze.
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex

Oczywi¶cie że treking jest lepszym wyborem. Jestem nieco starszy, waga
i wzrost podobne /w porywach doszedłem do 105 kg. aktualnie 92 kg.
Jeżdżę na trekingu albo crosie /po zdjęciu bagażnika i błotników/ Dp
tej pory jeĽdziłem "góralem" ale mi się znudził.Jak chcę się
"przeci±gn±ć" w trochę trudniejszym terenie wtedy góral ale więcej na
trekingu./ asfalt, szuter łatwy las/

Data: 2010-06-11 08:40:08
Autor: qwerty63
W dniu 2010-06-11 08:16, tadek pisze:
[...]

Dobra propozycja, dzięki!

[...]

Napisz proszę na czym teraz jeĽdzisz, jaki model?

Data: 2010-06-11 08:44:45
Autor: kml
Pro¶ba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby
Użytkownik "qwerty63" <eels@poczttta.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:huslo0$bff$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-06-11 08:16, tadek pisze:

Napisz proszę na czym teraz jeĽdzisz, jaki model?

Model jako taki nie jest aż tak istotny jak sam rower tzn: trekking/cross. Wybierzcie się do sklepu stacjonarnego i poprzymierzajcie się do różnych rowerów chociażby po to żeby dobrać rozmiar ramy.

Pomy¶l też o rowerach typowo miejskich. S± ultra wygodne, ramy maj± super niski przekrok i często jest piasta planetarna etc. Tyle, że one s± dosyć często dziewczeńskie :P czyli białe w różyczki itp :D ale s± naprawde wygodne i idelane do pojeżdzenia dla przyjemno¶ci.

kml
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex

Data: 2010-06-11 08:59:53
Autor: Frankie
W dniu 10-06-11 08:44, kml pisze:

[...]

Też tak my¶lę, jeżeli przyszły użytkownik nie ma do¶wiadczenia. Jednak geometria crossa/trekkinga będzie w większym lub mniejszym stopniu wymuszała pozycję pochylon±, co zaowocuję obci±żeniem stawów nadgarstka i łokciowego tym bardziej przy wadze 100kg. Współczesne mieszczuchy to rowery naprawdę komfortowe. Sylwetka wyprostowana, duże siodło, wysoka kierownica.
Jeżeli qwerty63 pisał o dziennym przebiegu rzędu kilku-nastu km to my¶lę, że to będzie w niebo lepszy wybór. Treking na tym etapie może tylko zniechęcić do jazdy.

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-06-11 09:08:57
Autor: bans
W dniu 2010-06-11 08:59, Frankie pisze:

[...]

Kompletnie się z tym nie zgadzam. W najgorszym przypadku można bez problemu zamontować regulowany mostek i gięt± kierownicę - ostatnio tak zrobiłem z moim 10-letnim Trekiem 720 o przerażaj±co wielkiej ramie 23" (wcisnęli mi kiedy¶, kiedy się nie znałem mam 180cm wzrostu i górala mam 19").

Rower jest niesamowicie wygodny, wielko¶ć ramy kompletnie nie przeszkadza, jedzie się jak limuzyn± :)

Zabawnie tylko wygl±da sztyca wystaj±ca z ramy na zaledwie 2cm, tak trochę retro ;)

--
bans

Data: 2010-06-11 09:21:29
Autor: Frankie
W dniu 10-06-11 09:08, bans pisze:

[...]

Kolega qwerty63 napisał z tego co zrozumiałem, że chce kupić nowy, kompletny rower. A nie żeby go od razu przerabiać i kombinować.
Równie dobrze na swoim treku też mogę wcisn±ć siodło do oporu, kupić regulowany mostek i kierownicę od jubilata. Pojawia się tylko pytanie po co?

Data: 2010-06-11 09:30:22
Autor: bans
W dniu 2010-06-11 09:21, Frankie pisze:

Kolega qwerty63 napisał z tego co zrozumiałem, że chce kupić nowy,
kompletny rower. A nie żeby go od razu przerabiać i kombinować.

Dlatego napisałem "w najgorszym wypadku" :)Po prostu stwierdzenie że rower trekkingowy czy crossowy jest z definicji niewygodny trochę mnie zbulwersowało ;)

Oczywi¶cie zgadzam się, że na krótkie przejazdy dla opisywanej osoby rower miejski jest najlepszym wyborem. A do 2000zł to można sobie nieĽle powybierać :)

--
bans

Data: 2010-06-11 09:37:06
Autor: Frankie
W dniu 10-06-11 09:30, bans pisze:

Dlatego napisałem "w najgorszym wypadku" :)Po prostu stwierdzenie że
rower trekkingowy czy crossowy jest z definicji niewygodny trochę mnie
zbulwersowało ;)

A gdzie ja to napisałem? :-) Napisałem tylko, że geometria ramy ze _standardowym_ wyposażeniem w większym lub mniejszym stopniu wymusza pozycję pochylon±, co dla osoby, która chce po latach rozpocz±ć przygodę z rowerem może być czynnikiem zniechęcaj±cym :-) Sam często odczuwam ból nadgarstków po dłuższej jeĽdzie (abstrahuj±c od geometrii w moim rowerze ;-) ).

Data: 2010-06-11 10:59:01
Autor: qwerty63
W dniu 10-06-11 08:44, kml pisze:

[...]

Mnie też trudno powiedzieć, czy pozycja pochylona czy wyprostowana zachęci/zniechęci i która jest wygodniejsza. Przyszły użytkownik powinien usi±¶ć na takim i takim, zrobić rundkę koło sklepu i zdecydować.
Pamiętam, że kiedy¶ jeĽdziłem na składaku w pozycji wyprostowanej i nie uznawałem innej, ale jak dosiadłem porz±dngo rowerka, pozycję pochylon± uważam za korzystniejsz±.
Wszystko zależy - czy kto¶ woli obci±żać nadgarstki, czy kręgosłup. Jednak przy małym przebiegu nie powinno to mieć dużego znaczenia.

Data: 2010-06-11 09:27:40
Autor: Frankie
W dniu 10-06-10 17:14, qwerty63 pisze:
[...]

Jako, że uważam właściwie tylko Treki ;-)
Do 2 tys, damka, komfortowy:
http://www.ssc.pl/trek2010/Navigator20Equip.html

Data: 2010-06-11 09:35:26
Autor: Fabian
Frankie pisze:
Jako, że uważam właściwie tylko Treki ;-)
Do 2 tys, damka, komfortowy:
http://www.ssc.pl/trek2010/Navigator20Equip.html

To  wg Ciebie jest damka?!

MoĹĽe jednak to jest damka?

http://www.ssc.pl/trek2010/Navigator20Equip%20WSD.html

Fabian.

Data: 2010-06-11 09:38:57
Autor: Frankie
W dniu 10-06-11 09:35, Fabian pisze:

To  wg Ciebie jest damka?!

MoĹĽe jednak to jest damka?

http://www.ssc.pl/trek2010/Navigator20Equip%20WSD.html

Cieszę się, że sprawiłem Tobie tyle radości :-)
Heh...

Data: 2010-06-11 09:40:51
Autor: Fabian
Frankie pisze:
[...]

Żeby to radość była, zbulwersowałem się okrutnie, ale przynajmniej
ciśnienie mi podniosłeś i taki zaspany nie siedzę ;)

Fabian.

Data: 2010-06-11 09:42:11
Autor: Frankie
W dniu 10-06-11 09:40, Fabian pisze:

Żeby to radość była, zbulwersowałem się okrutnie, ale przynajmniej
ciśnienie mi podniosłeś i taki zaspany nie siedzę ;)

Co zrobić. Czasami i link się walnie ;-)

Data: 2010-06-11 10:58:51
Autor: qwerty63
W dniu 2010-06-11 09:27, Frankie pisze:
[...]

Popieram, teĹĽ ujeĹĽdĹĽam Treczka :)
Ten konkretny rowerek jednak odstrasza ceną, a w tym modelu nawet kasety im się nie chciało włożyć, tylko wolnobieg.
Jakbym wiedział, że ten rower ma pancerne obręcze i jest bardziej wytrzymały od np. Meridek, to bym go mógł polecić priorytetowo:)

Data: 2010-06-11 19:28:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[Waw] Prośba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby
Frankie bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Do 2 tys, damka, komfortowy:
http://www.ssc.pl/trek2010/Navigator20Equip.html

Stanowczo NIE! Kierownik tej masy zajedzie tyln± o¶ w chwilę.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-06-11 09:39:11
Autor: bans
[Waw] Prośba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby
W dniu 2010-06-10 17:14, qwerty63 pisze:

Jeździec w wieku 61 lat, troszk� ponad 100kg wagi, wzrost ok. 175cm.
Kondycja s�abiutka, max kilka(na�cie) km dziennie przebiegu. Drogi
asfaltowe i szutrowe,le�ne. Rower ma by� wygodny i przede wszystkim
wytrzyma�y dla osoby o tej wadze, jednak co� stosunkowo niedrogiego z
uwagi na niewielkie przebiegi i jazd� nie na co dzie�. Do 2tys. z�, z
moşliwo�ci� przymierzenia w Warszawie. Rama damka lub podobna, şeby
siadanie nie sprawia�o problemów.

http://www.kross.pl/pol/products/index - kategoria "city". Myślę że na leśnych suchych ścieżkach też da radę, a na błoto to chyba ta osoba i tak by się nie wybrała, co?

--
bans

Data: 2010-06-11 10:59:17
Autor: qwerty63
W dniu 2010-06-11 09:39, bans pisze:
[...]

_chyba_ by się nie wybrała :)
Te Krossy są godne uwagi, mnie (osobiście) w wiekszosci z nich tylko odpycha przod z dyMaNem w piaście, jeździłem tak kiedyś i zrezygnowałem, bo opory są znaczne.
Ale coś się da wybrać, jeśli tylko przyszły jeździec zdecyduje się na mieszczucha z pozycją wyprostowaną, to Kross zwłaszcza cenowo wypada bdb.
Moja meridka z linka z pierwszego postu teĹĽ tu podchodzi - mieszczuch, prosta pozycja, 7biegowy planetarny nexus z tylu...

Żałuję że osobiście nie jeździłem nigdy na żadnym Krossie, ufam jednak trochę tym pozytywnym opiniom zadowolonych userów, że Kross to solidna marka.

Dzięki wszystkim za wsparcie.

Data: 2010-06-11 11:35:20
Autor: bans
[Waw] Prośba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby
W dniu 2010-06-11 10:59, qwerty63 pisze:

ŝa�uj� şe osobi�cie nie jeździ�em nigdy na şadnym Krossie, ufam
jednak troch� tym pozytywnym opiniom zadowolonych userów, şe Kross to
solidna marka.

Ja mam górala A6 od jesieni i bardzo sobie chwalę - nic do tej pory nie nawaliło, a jest traktowany dosyć brutalnie (czyli jak na MTB zupełnie normalnie ;)

--
bans

Data: 2010-06-11 17:40:55
Autor: pitagor
[Waw] Pro¶ba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby
Giant Mono

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/mono.cs.2.cappuccino/5756/39369/ Znajomy w wieku 64 lat przesiadł się z trekinga na t± damkę - jest bardzo
zadowolony a trekinga sprzedał i nie żałuje, a w zasadzie żałuje, że tak długo
się na nim męczył. --

[Waw] Prośba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby