[Waw] Prośba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby

Data: 2010-06-10 17:31:42
Autor: kml
[Waw] Prośba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby

Użytkownik "qwerty63" <eels@poczttta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:huqvgm$1e7$1inews.gazeta.pl...
Witam,
Potrzebuję dobrać rower biorąc pod uwagę:

Jeździec w wieku 61 lat, troszkę ponad 100kg wagi, wzrost ok. 175cm.

100kg przy spokojnej jeździe to nie będzie aż taki problem :)

Minusem w moich propozycjach jest obecność amora oraz brak wiedzy na temat np. obreczy, czy nie będą za słabe.

Czytałem przeznaczenie tego roweru i zastanawiam się czy nie lepiej kupić trekkinga/crossa jakiegoś w stylu Crow Preria, który jest bardzo tani w tej chwili. Wieksze koła, miejsze opory toczenia to na pewno zaprocentuje przy twardych nawierzchniach. Wydaje mi się, że warto ten kierunek też obadać ;)

kml
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potĂłwka BCM Nowatex

Data: 2010-06-10 23:16:22
Autor: tadek
On 10 Cze, 17:31, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "qwerty63" <e...@poczttta.gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:huqvgm$1e7$1inews.gazeta.pl...

> [...]

twardych nawierzchniach. Wydaje mi się, że warto ten kierunek też obadać ;)

kmlhttp://endurorider.plBeskidy na rowerze.
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex

Oczywiście że treking jest lepszym wyborem. Jestem nieco starszy, waga
i wzrost podobne /w porywach doszedłem do 105 kg. aktualnie 92 kg.
Jeżdżę na trekingu albo crosie /po zdjęciu bagażnika i błotników/ Dp
tej pory jeździłem "góralem" ale mi się znudził.Jak chcę się
"przeciągnąć" w trochę trudniejszym terenie wtedy góral ale więcej na
trekingu./ asfalt, szuter łatwy las/

Data: 2010-06-11 08:40:08
Autor: qwerty63
W dniu 2010-06-11 08:16, tadek pisze:
[...]

Dobra propozycja, dzięki!

[...]

Napisz proszę na czym teraz jeździsz, jaki model?

Data: 2010-06-11 08:44:45
Autor: kml
Użytkownik "qwerty63" <eels@poczttta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:huslo0$bff$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-06-11 08:16, tadek pisze:

Napisz proszę na czym teraz jeździsz, jaki model?

Model jako taki nie jest aż tak istotny jak sam rower tzn: trekking/cross. Wybierzcie się do sklepu stacjonarnego i poprzymierzajcie się do różnych rowerów chociażby po to żeby dobrać rozmiar ramy.

Pomyśl też o rowerach typowo miejskich. Są ultra wygodne, ramy mają super niski przekrok i często jest piasta planetarna etc. Tyle, że one są dosyć często dziewczeńskie :P czyli białe w różyczki itp :D ale są naprawde wygodne i idelane do pojeżdzenia dla przyjemności.

kml
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex

Data: 2010-06-11 08:59:53
Autor: Frankie
W dniu 10-06-11 08:44, kml pisze:

[...]

Też tak myślę, jeżeli przyszły użytkownik nie ma doświadczenia. Jednak geometria crossa/trekkinga będzie w większym lub mniejszym stopniu wymuszała pozycję pochyloną, co zaowocuję obciążeniem stawów nadgarstka i łokciowego tym bardziej przy wadze 100kg. Współczesne mieszczuchy to rowery naprawdę komfortowe. Sylwetka wyprostowana, duże siodło, wysoka kierownica.
Jeżeli qwerty63 pisał o dziennym przebiegu rzędu kilku-nastu km to myślę, że to będzie w niebo lepszy wybór. Treking na tym etapie może tylko zniechęcić do jazdy.

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-06-11 09:08:57
Autor: bans
W dniu 2010-06-11 08:59, Frankie pisze:

[...]

Kompletnie się z tym nie zgadzam. W najgorszym przypadku można bez problemu zamontować regulowany mostek i giętą kierownicę - ostatnio tak zrobiłem z moim 10-letnim Trekiem 720 o przerażająco wielkiej ramie 23" (wcisnęli mi kiedyś, kiedy się nie znałem mam 180cm wzrostu i górala mam 19").

Rower jest niesamowicie wygodny, wielkość ramy kompletnie nie przeszkadza, jedzie się jak limuzyną :)

Zabawnie tylko wygląda sztyca wystająca z ramy na zaledwie 2cm, tak trochę retro ;)

--
bans

Data: 2010-06-11 09:21:29
Autor: Frankie
W dniu 10-06-11 09:08, bans pisze:

[...]

Kolega qwerty63 napisał z tego co zrozumiałem, że chce kupić nowy, kompletny rower. A nie żeby go od razu przerabiać i kombinować.
Równie dobrze na swoim treku też mogę wcisnąć siodło do oporu, kupić regulowany mostek i kierownicę od jubilata. Pojawia się tylko pytanie po co?

Data: 2010-06-11 09:30:22
Autor: bans
W dniu 2010-06-11 09:21, Frankie pisze:

Kolega qwerty63 napisał z tego co zrozumiałem, że chce kupić nowy,
kompletny rower. A nie żeby go od razu przerabiać i kombinować.

Dlatego napisałem "w najgorszym wypadku" :)Po prostu stwierdzenie że rower trekkingowy czy crossowy jest z definicji niewygodny trochę mnie zbulwersowało ;)

Oczywiście zgadzam się, że na krótkie przejazdy dla opisywanej osoby rower miejski jest najlepszym wyborem. A do 2000zł to można sobie nieźle powybierać :)

--
bans

Data: 2010-06-11 09:37:06
Autor: Frankie
W dniu 10-06-11 09:30, bans pisze:

Dlatego napisałem "w najgorszym wypadku" :)Po prostu stwierdzenie że
rower trekkingowy czy crossowy jest z definicji niewygodny trochę mnie
zbulwersowało ;)

A gdzie ja to napisałem? :-) Napisałem tylko, że geometria ramy ze _standardowym_ wyposażeniem w większym lub mniejszym stopniu wymusza pozycję pochyloną, co dla osoby, która chce po latach rozpocząć przygodę z rowerem może być czynnikiem zniechęcającym :-) Sam często odczuwam ból nadgarstków po dłuższej jeździe (abstrahując od geometrii w moim rowerze ;-) ).

Data: 2010-06-11 10:59:01
Autor: qwerty63
W dniu 10-06-11 08:44, kml pisze:

[...]

Mnie też trudno powiedzieć, czy pozycja pochylona czy wyprostowana zachęci/zniechęci i która jest wygodniejsza. Przyszły użytkownik powinien usiąść na takim i takim, zrobić rundkę koło sklepu i zdecydować.
Pamiętam, że kiedyś jeździłem na składaku w pozycji wyprostowanej i nie uznawałem innej, ale jak dosiadłem porządngo rowerka, pozycję pochyloną uważam za korzystniejszą.
Wszystko zależy - czy ktoś woli obciążać nadgarstki, czy kręgosłup. Jednak przy małym przebiegu nie powinno to mieć dużego znaczenia.

[Waw] Prośba o pomoc w doborze roweru dla starszej osoby