Prośba o sugestie w wyborze samochodu - coś dużego.

Data: 2015-07-07 12:48:25
Autor: yabba
Prośba o sugestie w wyborze samochodu - coś dużego.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:mnfr3u$l0l$1node1.news.atman.pl...
Witam

Mam prośbę o sugestie na temat wyboru modelu samochodu.
Założenie eksploatacyjne – wygodna podróż 4 dorosłych osób i dużego oraz ciężkiego bagażu.

Dużego, to znaczy znacznie przekraczającego możliwości bagażnika SUW-a, np. Tuareg.
To zastanawiające, ale wszystkie SUW-y mają małe bagażniki. Posiadane kombi też nie daje rady.
SprĂłbowałem Amaroka, paka wielka, siedzenia wygodne, ale niestety tylko przednie.  Drugi rząd siedzeń to poraĹźka. MoĹźna tam dowozić robotnikĂłw na pobliska budowę. Jednak nikt nie zasłuĹźył na siedzenie na nim przez 1500 km.
Miejsca na wymianę na wygodne fotele też nie za wiele – sprawdzam właśnie taką możliwość w firmach tapicerskich.

Czy istnieje samochĂłd pozbawiony tej wady?
Furgonetka odpada z innych powodĂłw.

Poza eksploatacją wyjazdową, to ma być samochód do niezbyt częstego użytkowania, tak ok. 6 – 8 tyś kilometrów w roku a więc nie za wiele.

Mitsubishi L200, Nissan Navara, Toyota Hi-Lux, ISUZU jakieśtam?
Wersje z pełną pięcioosobową kabiną. Są też wersje z ciasną tylną ławką.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-07-07 15:26:55
Autor: WW
W dniu 2015-07-07 o 12:48, yabba pisze:

Mitsubishi L200, Nissan Navara, Toyota Hi-Lux, ISUZU jakieśtam?
Wersje z pełną pięcioosobową kabiną. Są też wersje z ciasną tylną ławką.

Dzięki
Oglądałem je wszystkie, poza L200 bo jest paskudny, ale żaden nie mal pełnowartościowych tylnych siedzeń. Żaden sprzedawca nie wiedział też, czy jest możliwość ich zamówienia/zamontowania. Oglądałem też Toyotę Tundrę, ale ona, jak i Ford F350 jest za duży na nasze drogi a zwłaszcza miasta.

Dzięki i pozdrawiam
WW

Data: 2015-07-07 18:52:01
Autor: yabba
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:mngk33$fjs$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ale co jest nie tak w tych siedzeniach? Wyglądają jak normalna samochodowa tylna kanapa.

http://www.nissan.pl/PL/pl/vehicles/4x4/navara.html#vehicles/4x4/navara/discover/pictures/interior-view/3

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-07-07 20:07:08
Autor: WW
W dniu 2015-07-07 o 18:52, yabba pisze:
[...]

To prawda, wyglądają.
Jednak z natury rzeczy pikapy służą do przewożenia towaru oraz ludzi na krótkich dystansach.
Mają prawie pionowe oparcia i a siedziska są często krótsze od normalnych i znacznie cieniej tapicerowane. Przy 1500 km., a wiec kilkunastu godzinach jazdy, jest tam potwornie niewygodnie. Wiem, bo sam jechałem.
Dotyczy to wszystkich pikapów wersji europejskiej. Przy 5 metrach długości i rozsądnej wielkości paki - euro paleta, w kabinie na drugi rząd siedzeń pozostaje bardzo mało miejsca.

Pozdrawiam
WW

Data: 2015-07-07 20:35:53
Autor: yabba
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:mnh4gg$1fo$1node1.news.atman.pl...
[...]

Patrzę na zdjęcia AMAROK-a i rzeczywiście wygląda, że ma mało miejsca z tyłu. Jechałem w L200 i jak dla mnie to w środku nie odstaje od przeciętnej osobówki, a z tyłu miejsca jest tyle co w segmencie C lub D.

Byłby idealny samochód dla Ciebie: duży, wygodny, 4x4, ze skrzynią. Ale nie wszedł do seryjnej produkcji.

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=1657&start=220

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-07-07 21:13:12
Autor: twistedme
W dniu 2015-07-07 o 20:35, yabba pisze:

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=1657&start=220

Piękne! :)

Data: 2015-07-08 08:08:10
Autor: WW
[...]

Zaprawdę, trudno się z Tobą nie zgodzić.  :-)

Rzeczywiście by mi pasował.
Nikt nie robi czegoś podobnego obecnie?

Dzięki i pozdrawiam.
WW

Data: 2015-07-08 10:29:11
Autor: yabba
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:mnieof$c84$1node1.news.atman.pl...
[...]

Czyżbym znalazł niszę na rynku motoryzacyjnym?
Już szukam, kto ma prawa do marki Polonez i rozkręcam biznes. :)

A na poważnie, to najbliżej są właśnie pick-upy. Modele wywodzące się z samochodów osobowych są przeważnie 2 miejscowe, a te wywodzące się z terenówek nie odpowiadają Ci ze względu na fotele.
Są Polonezy z dużą paką, ale brakuje im 4x4: http://allegro.pl/szyba-boczna-zabudowa-bella-karawan-wozek-polonez-i5513250193.html
Jeśli nie musi być otwarta skrzynia, to może Caddy 4x4? Bywały też konwersje Berlingo, Doblo i Scudo (i ich pochodnych) na napęd 4x4.

Obejrzyj L200, jak dla mnie tylna kanapa jest w nich pełnowymiarowa, a tylne drzwi szersze od konkurencji.
Dlaczego nie mogą być furgonetki typu VW Transporter?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-07-08 12:45:45
Autor: WW
W dniu 2015-07-08 o 10:29, yabba pisze:

Czyżbym znalazł niszę na rynku motoryzacyjnym?
Już szukam, kto ma prawa do marki Polonez i rozkręcam biznes. :)

Wchodzę w to.  :-)
Kojarzysz El Camino?

Jeśli nie musi być otwarta skrzynia, to może Caddy 4x4? Bywały też
konwersje Berlingo, Doblo i Scudo (i ich pochodnych) na napęd 4x4.

Wspomniałem o zalecanym większym prześwicie. Mój Passat nie przejeżdża a wyżej wymienione nie są od niego wyższe.

Obejrzyj L200, jak dla mnie tylna kanapa jest w nich pełnowymiarowa, a
tylne drzwi szersze od konkurencji.

Jest tak paskudny, że aż zęby bolą, zwłaszcza z boku. Żona nawet obejrzeć go nie chciała.

Dlaczego nie mogą być furgonetki typu VW Transporter?

Powód j.w.   :-(

W ogóle Amarok, i ogólnie pikap, wziął się stąd, że zobaczyła taki z zabudowanym tyłem i jej się spodobał.
Najważniejszy to spokój w domu.  :-P

Dzięki i pozdrawiam
WW

Data: 2015-07-08 19:58:25
Autor: yabba
W dniu 2015-07-08 o 10:29, yabba pisze:

Czyżbym znalazł niszę na rynku motoryzacyjnym?
Już szukam, kto ma prawa do marki Polonez i rozkręcam biznes. :)

Wchodzę w to.  :-)

Będziesz miał prawo pierwokupu pierwszego egzemplarza seryjnego.

Kojarzysz El Camino?

Kiedys zauroczył mnie Ford Ranchero.

[...]

Są wyższe od standardu. Taka np. Octavia Scout ma zauważalnie większy
prześwit. Chyba, że wymagany jest prześwit rasowej terenówki.

Obejrzyj L200, jak dla mnie tylna kanapa jest w nich pełnowymiarowa, a
tylne drzwi szersze od konkurencji.

Jest tak paskudny, że aż zęby bolą, zwłaszcza z boku. Żona nawet obejrzeć
go nie chciała.

Jeśli nei musi być nowy, to poprzedni model był mniej obły. Albo jego kuzyn
Outlander - od przodu do tylnych siedzeń to L200, inne jest tylne zawieszenie, a bryła kombi niweluje jego przydotę. Lub z wyższej półki Pajero.
Jeśli musisz mieć na sztywno odgrodzoną przestrzeń bagażową, to kup kratkę taką jak była niezbędna do odliczania VAT.

Łączę się w bólu. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-07-08 23:01:20
Autor: Cavallino

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Od czego?
Bo byle crossover ma podobny.

Data: 2015-07-08 23:29:05
Autor: yabba
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:mnk32p$3a5$1node1.news.atman.pl...

[...]

Od standardowej wersji osobowej.
Jak sam WW pisał, to newralgiczne miejsce przejeżdża pustym Passatem, ale załadowanym już nie. Więc zmiana przeświu o kilka cm już go ratuje.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-07-09 07:59:36
Autor: WW
W dniu 2015-07-08 o 23:29, yabba pisze:

Od standardowej wersji osobowej.
Jak sam WW pisał, to newralgiczne miejsce przejeżdża pustym Passatem,
ale załadowanym już nie. Więc zmiana przeświu o kilka cm już go ratuje.

Wybacz, ale to znaczy, że złe się wyraziłem. Przepraszam.

Passata rozpakowujemy przy drodze i ręcznie przenosimy dość daleko nasze graty, bo nawet pusty nie przechodzi.
Stąd właśnie pożądliwe spojrzenia w stronę wysokiego pikapa.

Dzięki i pozdrawiam
WW

Data: 2015-07-09 18:30:57
Autor: yabba
[...]

Wracając do Poloneza Analoga, to sądzę, że Dacia może wykombinować cos
takiego. Marka oferująca samochody dla nabywców bardziej zainteresowanych cechami użytkowymi niż prestiżem.
Wpisałem w wyszukiwarkę "Dacia pick up" i wyskoczyła mi taka nowość z maja:

http://moto.onet.pl/aktualnosci/dacia-duster-pick-up-pomysl-godny-realizacji/95tb5v

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-07-09 13:30:48
Autor: Cavallino

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:559d95a9$0$27523$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

2 czy 3 cm robi Ci aż taką różnicę?
Bo jak dla mnie to jest tylko optycznie zauważalne.

Data: 2015-07-09 08:07:43
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu środa, 8 lipca 2015 19:57:16 UTC+2 użytkownik yabba napisał:

[...]

Outlander ma niewiele wspólnego z L200. L200 od przedniego zderzaka do paki to Pajero Sport - konstrukcja na ramie i napęd superselect (albo easyselect). Outlander to nadwozie samonośne. Zupełnie inne silniki, napęd.... no wszystko poza znaczkiem ;-)

Prośba o sugestie w wyborze samochodu - coś dużego.