Proba oszustwa Allegro

Data: 2011-07-05 20:50:34
Autor: FIFI
Proba oszustwa Allegro
Jak potraktowac goscia ktory na 100% probowal mnie wydymac na Allegro? Kupilem od niego przedmiot jednak przez weekend przeswietlilem go i wiem na 100% ze chcial mnie wydymac. Przedmioty za ok 10000zł, okazalo sie ze fotografia jest z ebaya, drugą którą mi pozniej dosłał też z ebaya. Adres goscia ktory podawal fizycznie nie istnieje, nie chcial podac namiarow firmy a mial wystawic fakturę... Zresztą nic nie chcial wyjasniac. Krotko mowiąc jestem na 100% pewien że chcial mnie oszukać.
Typ grozi mi negatywem i bluzga. Jak wystawi negatywa chce go potraktowac jakims paragrafem... Art. 286 i 278 Kodeksu Karnego ma tu zastosowanie?

L.

Data: 2011-07-05 21:09:18
Autor: Liwiusz
Proba oszustwa Allegro
W dniu 2011-07-05 20:50, FIFI pisze:
[...]

Ma, bowiem usiłowanie też jest karalne.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-05 21:26:59
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Proba oszustwa Allegro
W dniu 2011-07-05 20:50, FIFI pisze:

Typ grozi mi negatywem i bluzga. Jak wystawi negatywa chce go
potraktowac jakims paragrafem... Art. 286 i 278 Kodeksu Karnego
ma tu zastosowanie?

Podaj moĹźe te dane, ktĂłre masz by przestrzec innych.

--
Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
KURWA !!!

Data: 2011-07-05 21:54:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Proba oszustwa Allegro
On Tue, 5 Jul 2011, FIFI wrote:

[...]

  Znaczy emailowo czy telefonicznie?
  IMVO należy błyskawicznie wykorzystać fakt że bluzga, czyli odszukać
w archiwach .prawo nazwy jednostki policji zajmującej się "walką
sieciową" - bo, z przeproszeniem potencjalnie urażonych, zgłoszenie
się na najbliższy komisariat może poskutkować potraktowaniem
jak przy "zwykłym włamaniu" (czytaj: zatarciu śladów[1]).
  Chodzi o to, aby bo sznurku z bluzgiem mieli szanse dotrzeć
do autora :>
  Pytanie jeszcze, czy podejrzenie nie jest aby bezpodstawne:
mimo tego co napisałeś, to co - ma konto z zero punktów?

Jak wystawi negatywa chce go potraktowac jakims paragrafem... Art. 286 i 278 Kodeksu Karnego ma tu zastosowanie?

  Ale "klasyczni oszuści" są już wtedy nieosiągalni.
  Sam pisałeś że adres jest nieprawdziwy.
  Jeśli tak jest, to IMVHO owa jednostka "od oszustw" powinna
się tym zainteresować.

[1] Tak, wiem, nie ma technicznej możliwości *odszukania* sprawców
  po wszelkich śladach, np. odciskach palców. Ale IMO to nie powód
  aby tych śladów nie zebrać - a nuż kiedyś złodziej sam raczy
  się wstawić w sidła. A narzekania na to że policja tego NIE
  robi są dość powszechne, w prasie i w sieci.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-05 22:17:05
Autor: FIFI
Proba oszustwa Allegro

Znaczy emailowo czy telefonicznie?

emailowo, znaczy tak strasznie to az nie, ale pyskuje jak dzieciak.

[...]

Ma konto niby od 9 lat, jeden negatyw, długo nieuzywane. Ponad sto pozytywow. Sprawdzalem transakcje po numerach z komentarzy i byly to zawsze 30-200zł. Niby wszystko ok, ale :
adres podawany w aukcji nie istnieje fizycznie, i jak google powiedzialo adres ten zmienil się w czerwcu. Zmienilo sie tez wtedy konto bankowe i numer telefonu. Ten sam adres email.
I nagle gosc wystawia towar za 100tys zł
Moje zapytanie o namiary firmy ktora ma wystawic fakture i watpliwosci co do adresu domowego ignoruje. Przysyła mi jedynie zdjecie drugiego rzekomo posiadanego przedmiotu, ktore w pare minut zidentyfikowalem na eBayu. W tym momencie nie mialem juz wątpliwości, że gosc robi "skok życia". Pozniej zadnych prob wyjasnienia a jedynie szczeniackie przekomarzanie.
Swoją drogą polecam : http://images.google.pl/ :)

Jak wystawi negatywa chce go potraktowac jakims paragrafem... Art. 286
i 278 Kodeksu Karnego ma tu zastosowanie?

Ale "klasyczni oszuści" są już wtedy nieosiągalni.
Sam pisałeś że adres jest nieprawdziwy.

Ale google pamięta prawdziwy adres podawany kiedys :)

Data: 2011-07-05 21:46:39
Autor: Smok Eustachy
Proba oszustwa Allegro
Dnia Tue, 05 Jul 2011 22:17:05 +0200, FIFI napisał(a):
/..../
I nagle gosc wystawia towar za 100tys zł

A Ty kupujesz <ściana>

Data: 2011-07-06 08:35:15
Autor: FiFi
Proba oszustwa Allegro

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok.eustachy@wurg.pl> napisał w wiadomości news:iv00nv$ne7$4news.onet.pl...
Dnia Tue, 05 Jul 2011 22:17:05 +0200, FIFI napisał(a):
/..../
I nagle gosc wystawia towar za 100tys zł

A Ty kupujesz <ściana>

Tez sie łapię za głowę :) Dobrze że mialem weekend i czas na przetrzepanie kolesia poprzez google.

Data: 2011-07-05 22:23:57
Autor: mvoicem
Proba oszustwa Allegro
(05.07.2011 22:17), FIFI wrote:
[...]

No to sprawa jasna. Jakiś ktoś wszedł komuś w posiadanie nieużywanego od 9 lat maila (włamał się?). Za jego pomocą "włamał się" na konto allegro i robi "skok życia".

Sądząc po opisie, robi to na tyle głupio że policja nie będzie miała problemów z dojściem po numerze konta lub telefonu.

p. m.

Data: 2011-07-05 23:20:28
Autor: Robert Tomasik
Proba oszustwa Allegro
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4e1372d7$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
(05.07.2011 22:17), FIFI wrote:
[...]

Przede wszystkim powiadomiłbym allegro. Zablokują konto. Uratujesz kilku potencjalnych pokrzydzonych i zaoszczedzą prawowitemu właścicielowi kłopotów składania wyjaśnień.

Data: 2011-07-06 01:18:53
Autor: Arek
Proba oszustwa Allegro
W dniu 2011-07-05 23:20, Robert Tomasik pisze:
Przede wszystkim powiadomiłbym allegro. Zablokują konto.

Buacha cha cha cha cha cha !!!!!!!
Buacha cha cha cha cha cha !!!!!!!
Buacha cha cha cha cha cha !!!!!!!

Wystawiłem allegro już 3 oszustów - podałem ich na tacy - nie zrobili nic.
Kolejny zresztą już sobie nabija pozytywy i potem wydyma swoje ofiary
i standardowo allegro nic nie robi.

Dlaczego? Bo z nich żyje po prostu :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-07-06 11:10:45
Autor: SDD
Proba oszustwa Allegro

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:iv064v$av$1inews.gazeta.pl...

Wystawiłem allegro już 3 oszustów - podałem ich na tacy - nie zrobili nic.
Kolejny zresztą już sobie nabija pozytywy i potem wydyma swoje ofiary
i standardowo allegro nic nie robi.

Dlaczego? Bo z nich żyje po prostu :)

Serio?
Uwazasz, ze ktos, kto przewala ludzi na kilkaset tysiow, grzecznie po wszystkim oplaca prowizje od sprzedazy?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-06 11:50:32
Autor: Arek
Proba oszustwa Allegro
W dniu 2011-07-06 11:10, SDD pisze:
Serio?
Uwazasz, ze ktos, kto przewala ludzi na kilkaset tysiow, grzecznie po
wszystkim oplaca prowizje od sprzedazy?

Opłaca.
Po pierwsze przez jakiś czas opłaca, po drugie teraz większość
transakcji idzie przez Płacę z Allegro więc kasę za całość mają u siebie.
I co ciekawe - przywłaszczają sobie ją w całości :)
Znam co najmniej jeden taki przypadek gdzie gościu miota się po prokuratorach choć kasa za jego zakup leży w Płacę z Allegro i nie została mu zwrócona.
Fajnie, nie ? :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-07-06 12:54:47
Autor: FiFi
Proba oszustwa Allegro
A mojego typa wlasnie zawiesili :P

Data: 2011-07-06 18:53:59
Autor: Ikselka
Proba oszustwa Allegro
Dnia Wed, 06 Jul 2011 11:50:32 +0200, Arek napisał(a):

[...]

Ogólnie uważam, że jeśli ktoś PRZEDpłaca kasę rzędu 100000 w Allegro czy
gdziekolwiek indziej w tego rodzaju transakcjach, to wykazuje się
naiwnością dziecka.
--
XL
Prawda o GMO: http://supermozg.gazeta.pl/supermozg/1,91628,9569172,GMO___lobbing__wiara_i_polityczna_wola.html#ixzz1PrYQPpgy

Data: 2011-07-07 00:44:21
Autor: SDD
Proba oszustwa Allegro

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:u0r7ka16joz5.wumyt77ekyg2$.dlg40tude.net...

Ogólnie uważam, że jeśli ktoś PRZEDpłaca kasę rzędu 100000 w Allegro czy
gdziekolwiek indziej w tego rodzaju transakcjach, to wykazuje się
naiwnością dziecka.

A jesli 100 osob przedplaca kase rzedu 1000 lub 1000 osob kase rzedu 100 zl to tez tak samo?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-07-07 07:30:21
Autor: Tapatik
Proba oszustwa Allegro
Użytkownik SDD napisał:
[...]

Moim zdaniem - nie. Sumaryczna strata jest taka sama, ale rozłożona na większą ilość osób, czyli jedna osoba traci 100 zł. Natomiast jeśli ktoś sam wpłaca 100.000 zł to powinien jednak zdecydować się na odbiór osobisty.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2011-07-06 08:33:59
Autor: FiFi
Proba oszustwa Allegro

Przede wszystkim powiadomiłbym allegro. Zablokują konto. Uratujesz kilku
potencjalnych pokrzydzonych i zaoszczedzą prawowitemu właścicielowi kłopotów składania wyjaśnień.

Zawiadomilem, jak na razie nie zawiesili. Ale kiedys zglosilem ewidentnego oszusta i zawiesili po kilku godzinach.

F.

Data: 2011-07-06 08:32:57
Autor: FiFi
Proba oszustwa Allegro
[...]

Byc moze. Jedyne co mi nie pasuje to ten sam adres email. Byc moze koles symuluje wlamanie na swoje konto.

Data: 2011-07-06 08:56:05
Autor: mvoicem
Proba oszustwa Allegro
(06.07.2011 08:32), FiFi wrote:
[...]

Przez 9 lat domniemana ofiara mogła w ogóle zapomnieć że ma takiego maila.

p. m.

Data: 2011-07-06 09:32:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Proba oszustwa Allegro
On Tue, 5 Jul 2011, FIFI wrote:

adres ten zmienil się w czerwcu. Zmienilo sie tez wtedy konto bankowe i numer telefonu. Ten sam adres email.
I nagle gosc wystawia towar za 100tys zł

  Ale raczej inny "gość", nie sądzisz?

Ale "klasyczni oszuści" są już wtedy nieosiągalni.
Sam pisałeś że adres jest nieprawdziwy.

Ale google pamięta prawdziwy adres podawany kiedys :)

  I co Ci z tego przyjdzie, że były właściciel konta będzie miał
przesłuchanie?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-06 12:59:22
Autor: FiFi
Proba oszustwa Allegro

 I co Ci z tego przyjdzie, że były właściciel konta będzie miał
przesłuchanie?

pzdr, Gotfryd

Jak jest czysty to nie ma żadnego problemu. I tak policja bedzie szla tropem IP i konta bankowego. Zreszta nie jestem przekonany co do tego wlamania. Moze to po prostu idiota, ktory wpisal sobie inny adres w "O mnie" i myslal ze sprawa zalatwiona ;)

Pozdr.

Data: 2011-07-06 14:36:10
Autor: GR001
Proba oszustwa Allegro

[...]

mogego typa dorwala policja.
Oszukał 17 osób.
Okazało się, że gościo miał przerwę w karze i był na przepsutce z zakładu.
Puścili za nim list gończy, po pół roku go dorwali....
i spraw ciągnie się juz ponad 2 lata- i we wrześniu następna rozprawa....
i pewnie jeszcze za 2 lata.....
pozdr.
gr

Proba oszustwa Allegro