Próba wyłudzenia pożyczki?

Data: 2012-06-12 01:43:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Próba wyłudzenia pożyczki?
On Mon, 11 Jun 2012, Piotrek wrote:

Witam wszystkich.
Czy to, co opiszę poniżej, może sugerować próbę wyłudzenia pożyczki na
moje nazwisko?

  Skoro zadajesz sobie takie pytanie, to może, prawda?
  Skoro masz podejrzenia, których nawet nie wypada ujawnić :>,
to nie widać co miałoby stać na przeszkodzie zgłoszeniu
podejrzenia popełnienia czyny zabronionego na szkodę
kredytodawcy.
  Na mój gust:

W końcu ostatnia wiadomość, sprzed niecałych 2 tygodni, była
następująca:

"Gratulujemy, otrzymują Państwo wirtualną kartę kredytową z limitem
1000 PLN, stała opłata abonamentowa wynosi 11,99 PLN/m-c niezależnie
od użycia karty".

Dodam, że pod nr telefonu, z którego dostałem powyższe wiadomości, nie
sposób się dodzwonić

....to jest mało dziwne, bo zarówno automat do spamowania jak
i "faktyczny" powiadamiacz moga być jednokierunkowe.

Co o tym wszystkim sądzicie? Jakaś głupia reklama czy coś więcej? Nie
chcę wszczynać sensacji, więc na razie nic z tym nie robiłem.

  Moment.
  Albo ktos się wygłupia "metoda przypominajaca nękanie".
  Albo ktos spamuje.
  Albo ktos próbuje popełnic oszustwo.
  Albo ma miejsce poważny bład, który może skutkować cywilnoprawnie,
a nie ma możliwosci kontaktu.

  Ww. wygladaja na uzasadnione powody do zgłoszenia na policję.
  Na mój gust oczywiscie.

Może trochę za dużo sobie dopowiadam

  Skoro masz takie watpliwosci, to dlaczego nie zgłosiłes na policji
powyższego 2 tygodnie temu?
  I nie, NIE mam na mysli "gdybania", które tu zapodałes.
  Wyłacznie gołe, suche fakty.
  IMO, jesli się mylisz w "gdybaniu", to primo możesz posłać postępowanie
w maliny, secundo narobić sobie wrogów, a tertio spowodować że
znajdzie się na poczatku rzeczy posłanych na dno szuflady.
  Co innego ujawnienie, że tu i ówdzie kopie Twojego dowodu leżały.
  IMVHO :>

Radzicie

  Nic nie radzę.
  Komentuję ;>

pzdr, Gtofryd

Data: 2012-06-12 05:45:11
Autor: Liwiusz
Próba wyłudzenia pożyczki?
[...]

E tam, po prostu jakiś pożyczkobiorca rąbnął się przy podawaniu swojego numeru.

Policja... dobre. Takie skrzywienie usenetowe ;)

Przecież w smsach nic nie ma o "próbie wyłudzenia pożyczki" cokolwiek to ma znaczyć.

--
Liwiusz

Data: 2012-06-12 10:53:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Próba wyłudzenia pożyczki?
On Tue, 12 Jun 2012, Liwiusz wrote:

E tam, po prostu jakiś pożyczkobiorca rąbnął się przy podawaniu swojego numeru.

  Możliwe.

Policja... dobre. Takie skrzywienie usenetowe ;)

  Owszem :), ale przyznasz, że "niekontaktowalnosc" z pożyczkodawca
wyglada nieco dziwnie?
  Idzie o posiadanie dowodu, że "zrobił co mógł" aby pożyczkodawcę
chronić :>, jesliby jednak się okazało że jakis przekręt rzeczywiscie
ma miejsce.
  Co innego jakby mógł bez problemu uzyskać kontakt z kredytodawca.

Przecież w smsach nic nie ma o "próbie wyłudzenia pożyczki" cokolwiek to
ma znaczyć.

  Załóżmy, że z banku dostajesz informację że przyznali Ci kredyt.
  Opłata za "utrzymanie linii" 15% limitu rocznie
  :P
  Będziesz czekał na pozew?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-12 11:17:41
Autor: Liwiusz
Próba wyłudzenia pożyczki?
  Owszem :), ale przyznasz, że "niekontaktowalnosc" z pożyczkodawca
wyglada nieco dziwnie?

Niech pokaże te "niekompletne" dane (z EDG), to wówczas podyskutujemy na ten temat :) bo googlać to "se można".

>Załóżmy, że z banku dostajesz informację że przyznali Ci kredyt.
> Opłata za "utrzymanie linii" 15% limitu rocznie
> :P
> Będziesz czekał na pozew?

Zasadniczo moja pierwsza reakcja by była: Uf, to na szczęście nie ja, gdyby to jakiś oszust brał kredyt na moje dane, to na pewno nie podałby mojego nru telefonu :)

--
Liwiusz

Data: 2012-06-12 14:42:14
Autor: Robert Tomasik
Próba wyłudzenia pożyczki?
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1206121048391.4048quad...
[...]

Bo to pewnie fajaś bramka SMS-owa i nie ma możlwiości odbierania. Trzebabyt poszukać numeru w Goiogle i zadzwonić.