Probblemz temperaturą

Data: 2018-09-24 04:38:49
Autor: Kris
Probblemz temperaturą
W fiatowkim 19jtd w sobotę mi się kontrolka od temp cieczy chłodzącej(?) zapaliła.
Wczoraj odpaliłem auto i znowu widzę ze temperatura rośnie a jak nagrzewanie otworzyłem to ciepłe powietrze nie leci.
Z czym może być problem?

Data: 2018-09-24 05:18:59
Autor: Pablo Eldiablo
Probblemz temperaturą
Brzmi jak wyciek płynu.

Data: 2018-09-24 13:46:33
Autor: Mateusz Viste
Probblemz temperaturą
On Mon, 24 Sep 2018 04:38:49 -0700, Kris wrote:

[...]

Możliwości multum... od tych najłatwiejszych do najtrudniejszych w diagnostyce:
- wyciek płynu chłodniczego
- zerwany lub poluzowany pasek napędzający pompę wody
- zapowietrzenie układu chłodniczego
- Pompa wody
- zepsuty/zablokowany termostat (ten od krótkiego/długiego obiegu)

i pewno jeszcze kilka innych możliwości się znajdzie.

Mateusz

Data: 2018-09-24 15:59:35
Autor: J.F.
Probblemz temperaturą
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ba8eab9$0$5496$426a34cc@news.free.fr...
[...]

Niestety.

[...]

On odcina nagrzewnice wnetrza ?

i pewno jeszcze kilka innych możliwości się znajdzie.

Trzeba odpalic i pomacac weze ... albo od razu do mechanika ...

J.

Data: 2018-09-24 15:42:53
Autor: Mateusz Viste
Probblemz temperaturą
On Mon, 24 Sep 2018 15:59:35 +0200, J.F. wrote:
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup
zepsuty/zablokowany termostat (ten od krótkiego/długiego obiegu)

On odcina nagrzewnice wnetrza ?

Być może zależy to od samochodu, ale na logikę powinien, w każdym. Do tego w końcu ten termostat jest, żeby nagrzać silnik w jak najkrótszym czasie, coby ten działał w godnych warunkach. W takim kontekście trochę szkoda byłoby marnować kalorie na grzanie nóg kierowcy.

Mateusz

Data: 2018-09-24 18:03:07
Autor: szod
Probblemz temperaturą

[...]

Nagrzewnice są na małym obiegu. Termostat nic nie odcina. Nie wiem czy jest jakiś samochód w którym jest inaczej, bo u mnie zawsze tak było na każdym samochodzie. Trochę bez sensu by było jechać z zamarzającymi szybami bo silnik się jeszcze nie zagrzał :P W niektórych przypadkach wręcz uniemożliwiało by to jazdę do czasu nagrzania silnika i otwarcia termostatu.

Data: 2018-09-24 16:34:24
Autor: Mateusz Viste
Probblemz temperaturą
On Mon, 24 Sep 2018 18:03:07 +0200, szod wrote:
Nagrzewnice są na małym obiegu. Termostat nic nie odcina. Nie wiem czy
jest jakiś samochód w którym jest inaczej, bo u mnie zawsze tak było na
każdym samochodzie.

Sprawdziłem, bo miałem przekonanie że u mnie jest inaczej. Ale jednak nie, ruskie faktycznie też dali nagrzewnicę na małym obiegu, jednocześnie z podgrzewaniem karburatora zresztą.

To w zasadzie upraszcza problem jaki ma OP. Skoro nawet mały obieg się nie nagrzewa, to zostaje zapowietrzenie układu albo usterka pompy wody.

Mateusz

Data: 2018-09-24 20:17:27
Autor: tck
Probblemz temperaturą

Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@nie.pamietam> napisał w wiadomości news:5ba91210$0$3746$426a74ccnews.free.fr...
[...]

albo usterka instalacji/czujnika temperatury....

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-09-24 20:59:43
Autor: yabba
Probblemz temperaturą
W dniu 24-09-2018 o 20:17, tck pisze:

[...]

Wtedy miałby ciepły nawiew z nagrzewnicy.

yabba

Data: 2018-09-25 08:00:14
Autor: tck
Probblemz temperaturą

Użytkownik "yabba" <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> napisał w wiadomości news:pobc70$jm2$1node2.news.atman.pl...
[...]

Może się faktycznie nie nagrzał a wskaźnik poszedł do góry- pytanie jak szybko szła wskazówka w górę.

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-09-25 12:42:23
Autor: Adam
Probblemz temperaturą
W dniu 2018-09-25 o 08:00, tck pisze:

Użytkownik "yabba" <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> napisał w wiadomości news:pobc70$jm2$1node2.news.atman.pl...
W dniu 24-09-2018 o 20:17, tck pisze:

(...)
[...]

Jeszcze zostaje zawalenie kamieniem kotłowym albo innym śmieciem małego obiegu - głównie nagrzewnicy wnętrza. Lub uszkodzenie zaworów wodnych nagrzewnicy.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-09-24 20:59:55
Autor: J.F.
Probblemz temperaturą
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ba905fd$0$15089$426a74cc@news.free.fr...
[...]

Moze w ramach Euro 6 tak jest, ale ja bym powiedzial, ze samochod jest po to, aby kierowcy bylo cieplo :-)

Zima oczywiscie, bo latem to aby bylo chlodno :-)

J.

Data: 2018-09-24 14:09:32
Autor: J.F.
Probblemz temperaturą
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c243b62-568e-4546-ab53-ee6d0729a23b@googlegroups.com...
[...]

A plyn jest ?
Pasek ktorys nie zerwany ?

J.

Data: 2018-09-24 05:37:13
Autor: Kris
Probblemz temperaturą
W dniu poniedziałek, 24 września 2018 14:10:10 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
>Wczoraj odpaliłem auto i znowu widzę ze temperatura rośnie a jak >nagrzewanie otworzyłem to ciepłe powietrze nie leci.

A plyn jest ?
Pasek ktorys nie zerwany ?

Płyn jest, paski nie pozrywane.

Data: 2018-09-24 14:25:42
Autor: yabba
Probblemz temperaturą
W dniu 24-09-2018 o 13:38, Kris pisze:
[...]

Takie same objawy miałem w silniki MultiJet, gdy odpadł wirnik w pompie wody.

yabba

Data: 2018-09-24 20:59:11
Autor: Mateusz Bogusz
Probblemz temperaturą
[...]

Skoro płyn jest, pompa pompuje, a termostat sprawny, to zobacz czy wraz ze wzrostem ponad standardową wartość, włącza się wentylator chłodnicy (przygazuj auto). Jak się włącza, to znaczy że czujnik/wentylator sprawny i mogą być po prostu zegary.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-09-24 20:53:04
Autor: Mateusz Viste
Probblemz temperaturą
On Mon, 24 Sep 2018 20:59:11 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
Skoro płyn jest, pompa pompuje, a termostat sprawny,

Płyn jest, ale czy obwód czasem nie jest zapowietrzony to nie wiadomo.

Skąd informacja że pompa pompuje? (czy coś przeoczyłem?)

Co do termostatu to nie wiadomo czy sprawny, ale doszliśmy że bez znaczenia w tej sytuacji, bo problem jest zdaje się gdzieś przed nim :)

to zobacz czy wraz
ze wzrostem ponad standardową wartość, włącza się wentylator chłodnicy
(przygazuj auto). Jak się włącza, to znaczy że czujnik/wentylator
sprawny i mogą być po prostu zegary.

No ale z kratki ciepło nie leci... A przecież powinno, nawet przy nieprzegrzewającym się silniku.

Mateusz

Data: 2018-09-25 09:14:52
Autor: Kris
Probblemz temperaturą
W dniu poniedziałek, 24 września 2018 20:59:24 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

[...]
Włącza się
Zegary wykluczam bo jak się kontrolka zapaliła to płyn był naprawdę gorący
1,9jtd w multipli trudno rozgrzać, normalnie ledwie dwie trzy kreski na chyba ośmiopozycyjnym wskaźniku temperatura rosła podczas długiej jazdy a teraz rośnie wyraźnie szybciej a z nagrzewnicy ciepło nie leci

Data: 2018-09-24 21:04:10
Autor: cef
Probblemz temperaturą
W dniu 2018-09-24 o 13:38, Kris pisze:
W fiatowkim 19jtd w sobotę mi się kontrolka od temp cieczy chłodzącej(?) zapaliła.

W jakich samochodach jest zapalająca się kontrolka temperatury cieczy?
Kiedyś chyba była w cytrynie C-15 ale to był wyjątek.
Zazwyczaj jest wskaźnik z czerwonym polem, - w sumie nie wiem dlaczego
nie dają kontrolki.

Data: 2018-09-24 22:05:15
Autor: yabba
Probblemz temperaturą
W dniu 24-09-2018 o 21:04, cef pisze:
[...]

Renault 5, Cinquecento, Astra III

yabba

Data: 2018-09-24 22:38:31
Autor: cef
Probblemz temperaturą
W dniu 2018-09-24 o 22:05, yabba pisze:
[...]

Hmm, Renault 5 to trochę zabytek,
ale Francuzów rozumiem. Astra III młode, więc
to zmiana w ostatnich modelach a w  Cinquecento
od zawsze była taka kontrolka?
(jeździłem kiedyś i nie zauważyłem)

Data: 2018-09-25 00:04:27
Autor: yabba
Probblemz temperaturą
W dniu 24-09-2018 o 22:38, cef pisze:
[...]

Przepraszam, moja pomyłka, to w Seicento była kontrolka. Mieliśmy w pracy Seicento VAN i w czasie jazdy mi się zaświeciła. Nie pamiętam już, jaka była przyczyna usterki.

yabba

Data: 2018-09-25 08:07:28
Autor: tck
Probblemz temperaturą

Użytkownik "yabba" <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> napisał w wiadomości news:pobn1e$tlr$1node2.news.atman.pl...
[...]

np fiat stilo
https://i.ytimg.com/vi/wpHr3TJ6dIA/maxresdefault.jpg

[...]

w seicento to OIDP wskaźnika nie było tylko owa kontrolka

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-09-25 09:16:13
Autor: Kris
Probblemz temperaturą
W dniu poniedziałek, 24 września 2018 21:04:11 UTC+2 użytkownik cef napisał:

[...]
Multipla, Twingo np
Galaxy chyba też miał

Data: 2018-09-25 19:56:43
Autor: J.F.
Probblemz temperaturą
Dnia Mon, 24 Sep 2018 21:04:10 +0200, cef napisał(a):
[...]

W skodzie.

Raz kobieta dzwoni - czerwona lampka z łódka mi sie zapalila, zgasiłam
silnik i stoje. Madra kobieta ... a to nie byla oliwiarka, tylko żaglówka
https://www.autofakty.pl/poradniki/co-oznaczaja-kontrolki-w-samochodzie/

pod oliwiarka.

W oplach tez jest https://autokult.pl/7426,podstawowe-kontrolki-w-samochodzie-jak-je-rozszyfrowac-poradnik

J.

Data: 2018-09-25 21:27:56
Autor: cef
Probblemz temperaturą
W dniu 2018-09-25 o 19:56, J.F. pisze:
[...]

W oplach tez jest

Akurat oplami i skodami, to trochę jeździłem i jakoś
nie przypominam sobie żeby było coś takiego.
Może faktycznie nie zwróciłem uwagi, bo nigdy mi się nie
zaświeciła, a trochę aut już objeździłem,
ale wierzę Ci na słowo.

Data: 2018-09-26 07:35:07
Autor: J.F.
Probblemz temperaturą
Dnia Tue, 25 Sep 2018 21:27:56 +0200, cef napisał(a):
[...]

Bo czlowiek nie wie, poki mu sie nie zapali :-)

ale wierzę Ci na słowo.

Nie ma co na slowo, mozna wyguglac fotki i filmy :-)

J.

Data: 2018-09-25 23:45:18
Autor: PiteR
Probblemz temperaturą
na  ** p.m.s **  cef pisze tak:

[...]

była w golfach

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-09-24 23:24:02
Autor: PiteR
Probblemz temperaturą
na  ** p.m.s **  Kris pisze tak:

[...]

Węże od chłodnicy miekkie czy twarde jak kamień?
Czy płyn nie opada i wraca po wylaczeniu silnika?

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-09-25 09:17:43
Autor: Kris
Probblemz temperaturą
W dniu poniedziałek, 24 września 2018 23:24:06 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

Węże od chłodnicy miekkie czy twarde jak kamień?

Miękkie jak pyta emeryta

Czy płyn nie opada i wraca po wylaczeniu silnika?

Nic takiego sie nie dzieje

Probblemz temperaturą