Problem - ekran zewn.

Data: 2014-03-11 14:28:50
Autor: Sawesk
Problem - ekran zewn.
Mam laptopa.
Na nim obraz jest ok.
Mam też zewn. monitor i podłaczam go czasem do tego laptopa.
Do niedawna wszystko bylo ok tzn. po podlaczeniu laptop przelaczal obraz na monitor zewn.
Ostatnio co¶ się stało i na laptopie obraz jest ok ale po podł±czeniu monitora zewnętrznego obraz jest na nim ciut przesunięty  w lewo (tzn. np. nie widzę poprawnie lewej strony ekranu - w Firefox zamiast widzieć napis u góry PLIK widze tylko IK).
Nie jest to jakas wielka wada ale kiepsko jest np. przy wlaczaniu roznych programow gdzie po lewej stronie ekranu sa jakies funkcje.
Np. piszac maila nie wiedz dobrze pierwszej (po lewej stronie) litery.
Da sie to jakos wyregulowac automatycznie?
Czy tez trzeba wejsc w ustawienia monitora i przesunac ekran (w prawo) manualnie?

Data: 2014-03-11 14:00:10
Autor: jureq
Problem - ekran zewn.
Dnia Tue, 11 Mar 2014 14:28:50 +0100, Sawesk napisał(a):

Ostatnio coś się stało i na laptopie obraz jest ok ale po podłączeniu
monitora zewnÄ™trznego obraz jest na nim ciut przesuniÄ™ty  w lewo (tzn.

Na nim to znaczy na monitorze czy na laptopie? Przypuszczam, że chodzi o monitor. Większość monitorów ma przycisk "Auto" - wciśnij. Jak nie ma przycisku "fizycznego" to musi być w on-screen menu.

Data: 2014-03-12 11:36:42
Autor: Sawesk
Problem - ekran zewn.
Ostatnio coś się stało i na laptopie obraz jest ok ale po podłączeniu
monitora zewnÄ™trznego obraz jest na nim ciut przesuniÄ™ty  w lewo (tzn.

Na nim to znaczy na monitorze czy na laptopie? Przypuszczam, ĹĽe chodzi o
monitor. Większość monitorów ma przycisk "Auto" - wciśnij. Jak nie ma
przycisku "fizycznego" to musi być w on-screen menu.

Jureq. Bardzo dziękuję. Pomogło.
Nacisnąłem AUTO i na zewn. monitorze wszystko ustawiło się jak należy.
Nie ma przesunięcia do lewej.

Data: 2014-03-11 15:03:56
Autor: Jacek
Problem - ekran zewn.
Dnia Tue, 11 Mar 2014 14:28:50 +0100, Sawesk napisał(a):

ale po podł±czeniu monitora zewnętrznego obraz jest na nim ciut przesunięty  w lewo (tzn. np. nie widzę poprawnie lewej strony ekranu

Ten monitor zewnętrzny to LCD czy CRT? Jak CRT to przestaw sobie w opcjach
monitora.
--
Jacek

Data: 2014-03-11 15:56:25
Autor: PiteR
Problem - ekran zewn.
Sawesk pisze tak:

Mam też zewn. monitor i podłaczam go czasem do tego laptopa.

przez vga czy hdmi?

[...]

Nic na to nie poradzisz bo winda raz będzie dobrze a raz Ľle pokazywać obraz jak jej czapka stanie. Będziesz musiał ganiać za obrazem lewo prawo.

Pozostaje naciskać AUTO na monitorze albo je¶li nie chce Ci się wstawać do monitora to mysz± zmniejszasz rozdzielczo¶ć na chwilę po czym wracasz do poprzedniej.

--
Piter

Data: 2014-03-11 21:17:03
Autor: Przemysław Ryk
Problem - ekran zewn.
Dnia Tue, 11 Mar 2014 15:56:25 +0100, PiteR napisał(a):

(ciach…)
Nic na to nie poradzisz bo winda raz będzie dobrze a raz źle pokazywać obraz jak jej czapka stanie. Będziesz musiał ganiać za obrazem lewo prawo.

W przypadku połączenia monitora LCD sygnałem analogowym Windows akurat ma tu
niewiele do gadania.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Gdzie w grÄ™ wchodzi miĹ‚ość lub nienawiść, tam gra kobieta miernie.       ]

Data: 2014-03-11 22:04:11
Autor: PiteR
Problem - ekran zewn.
Przemysław Ryk pisze tak:

W przypadku poł±czenia monitora LCD sygnałem analogowym Windows
akurat ma tu niewiele do gadania.

Nie dam sobie obci±ć ale chyba knoppix wy¶wietlał się dobrze.

--
Piter

Data: 2014-03-20 15:08:47
Autor: Przemysław Ryk
Problem - ekran zewn.
Dnia Tue, 11 Mar 2014 22:04:11 +0100, PiteR napisał(a):

Przemysław Ryk pisze tak:

W przypadku poł±czenia monitora LCD sygnałem analogowym Windows
akurat ma tu niewiele do gadania.

Nie dam sobie obci±ć ale chyba knoppix wy¶wietlał się dobrze.

Mnie się niejednokrotnie Windows czy inny system też wy¶wietla dobrze.
Niemniej jednak przy sygnale analogowym nie jest to kwestia systemu, a
zgrania ustawień sygnału między kart± graficzn± i monitorem.

[ W piwie s± żeńskie hormony. Jak się za dużo wypije, to zaczyna się mówić ]
[ bezładnie i nie umie się prowadzić samochodu.              (Craig David) ]

Data: 2014-03-11 23:55:22
Autor: m
Problem - ekran zewn.
W dniu 11.03.2014 14:28, Sawesk pisze:
[...]

A po prawej jak?

Bo jeżeli po prawej Ci też ciut ucina, to prawdopodobnie Ci monitor ustawił się w proporcjach "multimedialnych" i trzeba mu ustawić proporcje 1:1 pixel, oryginalne czy co¶ w tym stylu.

Ja tak miałem z moim LG kiedy podł±czyłem via HDMI (via DVI było ok).

p. m.

Problem - ekran zewn.