Problem motocyklistów względem samochodów

Data: 2010-08-02 12:01:39
Autor: Bartłomiej Kacprzak
Problem motocyklistów względem samochodów

Użytkownik "Jan" <j.kazmierski@wp.pl> napisał w wiadomości news:i364jl$cru$1news.task.gda.pl...

ciach bzdety

Od kiedy linia ciagla jest znakiem zakazu wyprzedzania?

--
Bartek
Niebieska9'99

Data: 2010-08-02 12:08:25
Autor: Marek P.
Bartłomiej Kacprzak wrote:
Użytkownik "Jan" <j.kazmierski@wp.pl> napisał w wiadomości

ciach bzdety

Od kiedy linia ciagla jest znakiem zakazu wyprzedzania?

W sytuacji kiedu musisz ją przekroczyć.
http://www.v10.pl/prawo/Znaki,drogowe,poziome,121.html

Typowa szerokość pasa ruchu to 2,5 m. Szerokość samochodu (osobowego) ok 1,8 do 2 m. Jezeli ustaniemy na środku pasa to motor ma ok 25 cm na przejazd z zachowaniem bezpiecznych odstepów. Raczej się nei zmieści nie przekraczając tej linii.

Data: 2010-08-02 10:33:23
Autor:
Marek P. <qe@asdfasoip.pl> napisał(a):
Bartłomiej Kacprzak wrote:
> [...]

Typowa szerokość pasa ruchu to 2,5 m. Szerokość samochodu (osobowego) ok 1,8 do 2 m. Jezeli ustaniemy na środku pasa to motor ma ok 25 cm na przejazd z zachowaniem bezpiecznych odstepów. Raczej się nei zmieści nie przekraczając tej linii.

35cm. Ale jak staniesz w poprzek to nawet 0. A nie lepiej popatrzeć w lusterko
i jak jedzie koleś na rowerze, skuterze, motocyklu to przepuścić? Pozdr,
Mariusz

Data: 2010-08-02 12:35:18
Autor: Marek P.
Problem motocyklistów względem samochodów
35cm. Ale jak staniesz w poprzek to nawet 0. A nie lepiej popatrzeć w
lusterko i jak jedzie koleś na rowerze, skuterze, motocyklu to
przepuścić?

Robię to zazwyczaj ale pytanie dotyczyło czegoś innego. Wytłumaczyłem w jakich przypadkach podwójna ciągła jest zakazem wyprzedzania.

Data: 2010-08-02 12:43:10
Autor: Cavallino
Użytkownik <mariusz-net@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

nie lepiej popatrzeć w lusterko
i jak jedzie koleś na rowerze, skuterze, motocyklu to przepuścić?

Rowerzystę nie lepiej, bo będziesz musiał go wyprzedzać po każdym skrzyżowaniu, a może na to nie być miejsca, a on na pewno będzie miał gdzieś czy masz jak go wyprzedzić czy nie.
Motocykl - i owszem, jego nie dogonisz, więc Ci ruchu nie utrudni.

Data: 2010-08-02 13:15:47
Autor: LEPEK
Cavallino pisze:

Rowerzystę nie lepiej, bo będziesz musiał go wyprzedzać po każdym skrzyżowaniu, a może na to nie być miejsca, a on na pewno będzie miał gdzieś czy masz jak go wyprzedzić czy nie.

Kurde, świat się zmienia, korki się wydłużają...
Ostatnio (przed wakacjami, bo teraz jest odrobinkę lepiej) zauważyłem, że jak mnie rowerzyści wyprzedzają tak z początku korka, to ich do centrum nie doganiam :/

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-08-02 13:20:12
Autor: Cavallino
Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości news:

Ostatnio (przed wakacjami, bo teraz jest odrobinkę lepiej) zauważyłem, że jak mnie rowerzyści wyprzedzają tak z początku korka, to ich do centrum nie doganiam :/

Ja się staram unikać korków o takiej długości, więc nie mam tego typu problemów.
Więc jeśli gdzieś mnie omija/wyprzedza rowerzysta, to zazwyczaj przed światłami i na bank będę go musiał wyprzedzać jeszcze do następnym świateł.
Takoż ułatwianie mu przeciskania się jest dokładnie sprzeczne z moim interesem.

Data: 2010-08-03 12:44:57
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Cavallino napisał:
[...]

A jaką prędkość rozwiniesz między światłami? Bo zdarza się, że auto nie przekroczy 30 km/h gdy już trzeba hamować, a dla co niektórych rowerzystów (np. nie chwaląc się dla mnie) jest to prędkość osiągalna i możliwa do utrzymania.

Data: 2010-08-03 12:49:23
Autor: Cavallino
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:i38rv9$tjl$2polsl.pl...
[...]

Większą niż rower, spokojna głowa.
Daruj sobie teoretyzowanie, ja mówię o praktyce.

BTW: Nie zamierzam ułatwiać pedalarzom niezgodnych z prawem manewrów, które dodatkowo narażają mnie na późniejsze niedogodności, niezależnie od tego czy Ci się to podoba czy nie, więc możesz już zakończyć ten temat.

Data: 2010-08-03 13:00:33
Autor: Bartłomiej Zieliński
Problem motocyklistów względem samochodów
Użytkownik Cavallino napisał:
A jaką prędkość rozwiniesz między światłami?
Większą niż rower, spokojna głowa.
Daruj sobie teoretyzowanie, ja mówię o praktyce.

Ja też. Widocznie tylko mówimy o różnych drogach, różnych skrzyżowaniach i różnych korkach.

Data: 2010-08-03 13:12:53
Autor: Cavallino
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:i38ssh$tjl$3polsl.pl...
[...]

To chyba jest oczywiste.

Data: 2010-08-03 09:57:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 Aug 2010, Cavallino wrote:

[...]

  Rowerzysta wyprasza sobie takie pomówienia :P
  I tak, znam wersję o "blokowaniu wyprzedzania", i aczkolwiek *są* takie
przypadki i miejsca że ma ona sens[1] to nijak nie podzielam takich
poglądów "co do zasady" - z obu stron.
  I co ciekawsze, procent kierujących[2] jadących "żyj i dać żyć innym"
w realu jest chyba wyraźnie większy, niż wynika to z porównania deklaracji
widzianych w necie. Problem w tym, że to ci "zacięci" są widoczni
(bo dolegliwi dla reszty).

[1] odnoszę wrażenie że kierujący jakoś słabo kojarzą że są - przede
wszystkim przy wszelkiego rodzaju wyjazdach, gdzie - sądząc z zachowania
kierujących - wydaje im się że "przecież jest miejsce po prawej",
a drugie to skręty w prawo (i jakieś 95% zajeżdżających drogę jeśli
są w stanie wyprzedzić na ciasnym łuku lub tuż przed, zupełny brak
wyobraźni).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-04 21:13:17
Autor: Shrek
Gotfryd Smolik news pisze:

 I co ciekawsze, procent kierujących[2] jadących "żyj i dać żyć innym"
w realu jest chyba wyraźnie większy, niż wynika to z porównania deklaracji
widzianych w necie.

Już wielokrotnie zwracałem uwagę, że święta wojna rowerzyści kontra kierowcy toczy się głównie w necie. W realu da się jeździć całkiem przyjemnie. Jeśli spotykam się z niebezpiecznymi sytuacjami to raczej z głupoty czy nieuwagi a nie złośliwości.

Shrek.

Data: 2010-08-04 22:28:08
Autor: J.F.
On Wed, 04 Aug 2010 21:13:17 +0200,  Shrek wrote:
[...]

Zalezy gdzie - rowerzystow po prostu malo i nie lubia jezdzic
zasmrodzonymi ulicami.

Ale wojna wazna rzecz, bo jeszcze ktos pomysli ze oni maja racje i
trzeba przerobic jeden pas na droge dla rowerow :-)

J.

Data: 2010-08-04 22:31:57
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l6jj56pqfk14e9lker8b86sr95gcrq90po4ax.com...
[...]

Ano.
Tak jak niektórzy zrobili z Krakowskim Przedmieściem w DC, na którym postawili kawałek drewna.

Data: 2010-08-03 12:42:48
Autor: Bartłomiej Zieliński
Problem motocyklistów względem samochodów
Użytkownik Cavallino napisał:
Rowerzystę nie lepiej, bo będziesz musiał go wyprzedzać po każdym
skrzyżowaniu,
[...]

W dużym korku rowerzysta odjedzie na tyle daleko, że nie wyprzedzisz.

Data: 2010-08-02 12:31:29
Autor: Bartłomiej Kacprzak

Użytkownik "Marek P." <qe@asdfasoip.pl> napisał w wiadomości news:i365ep$86s$1inews.gazeta.pl...
Bartłomiej Kacprzak wrote:
[...]

Zwroc uwage na slowa najezdzac i przekraczac. Moge ominac samochod zachowujac bezpieczny odstep i nie najechac na linie, zreszta samochod powinien jechac przy prawej krawedzi a nie srodkiem ;)

Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2010-08-02 12:37:26
Autor: Marek Giżyński
Bartłomiej Kacprzak wrote:
[...]

25cm od kraweznika to nie jest srodek - nie sadzisz?

m.

Data: 2010-08-02 12:44:52
Autor: Marek P.
[...]

Możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. A jezli dodatkowo masz zachować bezpieczne odstępy to wypada że środek jest najlepszy. Ewentualnie lekko z prawej więc zamiast 25 masz 35 cm. Dalej trochę mało. Pozatym wyprzedzający jest zobowiazany do zachowania bezpiecznego odstepu więc nawet jakbym jechał przy prawej krawędzi to 50 cm to chyba za mało żeby wyprzedzić. Ale zboczyliśmy z tematu.
Pytanie dotyczyło sytuacji kiedy ciągła linia jest zakazem wyprzedzania.
Odp. Wtedy gdy wyprzedzający musiałby ją przekroczyc. (przekroczenie linii nie oznacza przekroczenie jej kołem tylko pojazdem)

Data: 2010-08-03 09:56:18
Autor: Jakub Witkowski
Problem motocyklist�w wzgl�dem samoc hod�w
W dniu 2010-08-02 12:44, Marek P. pisze:

Pytanie dotyczyÂło sytuacji kiedy ciÂągÂła linia jest zakazem wyprzedzania.
Odp. Wtedy gdy wyprzedzajÂący musiaÂłby jÂą przekroczyc.

Jasne, a ograniczenie prędkości jest zakazem wyprzedzania wtedy, gdy
wyprzedzający musiałby prędkość przekroczyć. I tak dalej? :)

Są rozmaite ograniczenia i zakazy, czasami w danej sytuacji drogowej zakaz X
uniemożliwia akcje Y,Z... ale nie ma najmniejszej potrzeby mieszania pojęć.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2010-08-02 13:07:26
Autor: ..Aldi..Romek..
[...]

to czyste teoretyzowanie.. niewykonalne w praktyce
po co bić pianę?

Data: 2010-08-03 09:46:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 Aug 2010, Marek P. wrote:

Bartłomiej Kacprzak wrote:
Użytkownik "Jan" <j.kazmierski@wp.pl> napisał w wiadomości

ciach bzdety

Od kiedy linia ciagla jest znakiem zakazu wyprzedzania?

W sytuacji kiedu musisz ją przekroczyć.

  Jeśli można... ;)
  Nie, linia ciągła *nie* ustanawia zakazu wyprzedzania, *nawet*,
jeśli wyprzedzenie (czegokolwiek i czymkolwiek) jest niewykonalne
bez najechania lub przejechania tej linii.
  To jest po prostu (z prawnego p. widzenia) inne naruszenie
prawa. A o ile przepis tego jawnie nie ustanawia, nie wolno
z jakiegoś nakazu lub zakazu wywodzić *innych* nakazów, zakazów
ani (w szczególności) praw.

Typowa szerokość pasa ruchu to 2,5 m. Szerokość samochodu (osobowego) ok 1,8
do 2 m. Jezeli ustaniemy na środku pasa to motor ma ok 25 cm

  No to złamie zakaz ustanawiany znakiem poziomym.
  Ale nie naruszy przepisów o wyprzedzaniu, bo takiego zakazu tam nie ma!

pzdr, Gotfryd

Problem motocyklistów względem samochodów