Problem prawny z PUP

Data: 2018-04-10 22:15:21
Autor: Smok Eustachy
Problem prawny z PUP
Słuchajcie wrzucam wiadomość od jednego człowieka. Ma ktoś pomysł, co w tej sytuacji?

  W powszedni piątek PUP w Rudzie Śląskiej zerwał staż jaki odbywałem w Prokuraturze Rejonowej. Sytuacja wynikła z następującego:
W momencie trwania stażu gdy otrzymałem umiarkowany stopień niepełnosprawności PUP zażądał przeprowadzenia badań w zakładzie medycyny w pracy. Bez podstawy prawnej.Następnie przez co najmniej dwa tygodnie upierał się bym te badania wykonał na własną rękę (niemożliwe, zgodnie z prawem skierowanie musi wystawić pracodawca). Gdy już je wystawili, okulistka przeprowadzająca je uznała mnie za niezdolnego do pracy przy komputerze. Powołała się na, jak mnie później uświadomiono nieistniejący, przepis zakazujący jednoocznym pracy przy komputerze

Jako epileptyk mam praktycznie zerowe szanse na otrzymanie pracy fizycznej. Zdobycie pracy biurowej komplikuje brak wyższego wykształcenia, stąd ten staż i doświadczenie zawodowe jakim dzięki niemu mogę się pochwalić są dla mnie bezcenne.

W tym przypadku podejrzewam, że sprawa jest już przegrana stąd też proszę o wszelkie możliwe rady co robić dalej.

Data: 2018-04-13 01:35:03
Autor: przemek.jedrzejczak
Problem prawny z PUP
dziwne ze okulistka medycyny pracy tego nie wiedziala
http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=4208F4D8

ew. zadzwon i podpytaj co proponuja
http://www.niepelnosprawni.gov.pl/p,11,biuro

i uwaga

W przypadku osób jednoocznych, np. po urazie gałki ocznej, okres adaptacji do widzenia jednoocznego wynosi 12 miesięcy. Poprzez utratę wzroku jednego oka traci się zdolność obuocznego, stereoskopowego widzenia. Gdy utrata wystąpi we wczesnym dzieciństwie, zdolność kompensacji jest bardzo duża, zdolność tej kompensacji maleje natomiast wraz z wiekiem. Po nagłej utracie widzenia jednego oka (np. pourazowej) u osoby dorosłej, przy drugim sprawnym oku, okres adaptacji do utraty widzenia obuocznego wynosi około 12 miesięcy. Po tym okresie osoba jednooczna może uzyskać np. prawo jazdy.

Data: 2018-04-13 11:18:06
Autor: J.F.
Problem prawny z PUP
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0369afb8-f7cd-49d7-80b4-0f1339ea22c7@googlegroups.com...
[...]

Ciekawe - czy na odleglosciach "drogowych" to dwuoczne widzenie ma znaczenie ?
Maly rozstaw oczu, znikoma roznica obrazow.

Wydaje mi  sie, ze po zaslonieciu jednego oka w miare tak samo oceniam odleglosc.

Ale ... PJ to nie tylko jazda, to takze parkowanie, moze i dobry przepis.

Czyli co - w razie utraty nikomu nie zglaszac, a lekarzowi mowic, ze PJ sie nie ma ? :-)

J.

Problem prawny z PUP