Problem przy uruchamianiu zasilacza

Data: 2009-09-25 09:19:17
Autor: piecia aka dracorp
Problem przy uruchamianiu zasilacza
Witam
Głowy nie dam czy nie lepiej było by puścić tego posta na pl.misc.elektronika ale zobaczymy.
Mam stary ale nie aż tak bardzo zasilacz do komputera 300W(model i firma teraz niedostępna, nie mam go pod ręką). Problem jest z uruchomieniem zasilacza. Jeśli zasilanie dopiero co się do niego podepnie to niestety nie można go załączyć. Wciskając przycisk Power na obudowie słychać 1s rozruch, potem pisk z głośnikczka i się wyłącza. Trzeba trochę poczekać kilka-kilkanaście minut. Po każdym takim włączeniu aby go wyłączyć należy dłużej przytrzymać przycisk Power. Po odczekaniu odpowiedniego czasu, można go załączyć ale dopiero za drugim razem. Za pierwszym razem słychać z głośniczka takie ciche ijo-
ijo... cichsze niż te które jest odpowiedzialne za zgłaszanie różnorakich błędów(brak ramu, brak karty graficznej itp). I dopiero teraz można go włączyć.

Wizualnie zasilacz wewnątrz wygląda w porządku. Akumulatory nie są spuchnięte(nie wykluczam wyschnięcia), nie widać aby było coś nadpalone, nic nie czuć. Fakt że zasilacz był załączany ze 2-3 razy bez obciążenia.

Jakaś rada coś może być nie tak z nim.

ps.Uprzedzając pytania o kupno nowego zasilacza, aktualnie zakupiłem nowy komputer i na razie wolałbym nie dokładać na nowy zasilacz. A używany wolałbym na razie nie kupować.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-09-25 11:56:43
Autor: Szarlih
Problem przy uruchamianiu zasilacza
piecia aka dracorp jest autorem poniższej tajemniczej notatki, zapisanej pradawnymi runami na koźlej skórze:

[...]

zaraz, kupiłeś nowy komputer i podłączasz go do starożytnego zasilacza z nalepką 300W, który daje pewnie 150W, nie mówiąc o stabilności napięć i dziwisz się, że nie działa? jaką konfigurację chcesz żeby pociągnął? w momencie startu jest maksymalny pobór mocy.

BTW wiesz, że to może się skończyć koniecznoscią dokładania na drugi nowy komputer?

--
                 _____
_______________/     \_______________    |GG: 2822174

Data: 2009-09-25 12:41:10
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 25 Sep 2009 11:56:43 +0200, Szarlih napisał(a):

[...]

Ej gdzie ja napisałem że używam starego zasilacza do nowego kompa. O nowym kompie wspomniałem tylko żeby uprzedzić fakty że na razie nie chcę kupować nowy sprawny zasilacz. --
piecia aka dracorp

Data: 2009-09-25 12:53:26
Autor: Remek
Użytkownik "piecia aka dracorp" napisał:

[...]

Spróbuj jeszcze kilka razy, a następnie wyrzuć wszystko na smietnik i kup
nowy, kompletny sprzęt. Paranoja. Masz coś w rodzju mózgu w czaszce?

Remek

Data: 2009-09-25 12:45:08
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 25 Sep 2009 12:53:26 +0200, Remek napisał(a):

Spróbuj jeszcze kilka razy, a następnie wyrzuć wszystko na smietnik i
kup nowy, kompletny sprzęt. Paranoja. Masz coś w rodzju mózgu w czaszce?

Remek
No ja mam ale jak tam u was z czytaniem? Gdzie wyście doczytali że używam stary zasilacz w nowym kompie. Nowy komp swoją drogą ma nowy zasilacz. Ze starym chcę po prostu coś zrobić. W sumie działa ale start ma wolny. Napięcia na nim mierzyłem, niestety gdzieś mi kartkę wsiąkło. Napięcia wiele nie odbiegały od nominalnych. Ale mierzyłem je przy nie obciążanym komputerze. --
piecia aka dracorp

Data: 2009-09-25 13:41:31
Autor: qwerty
Użytkownik "piecia aka dracorp" <xxx@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h9i1ul$1st$1@news.wp.pl...
ps.Uprzedzając pytania o kupno nowego zasilacza, aktualnie zakupiłem nowy
komputer i na razie wolałbym nie dokładać na nowy zasilacz.

Ile wydałeś na ten komputer?

Data: 2009-12-06 18:45:32
Autor: piecia aka dracorp
Problem przy uruchamianiu zasilacza
Zapomniałem wcześniej napisać. Wymiana elektrolitów pomogła.

--
piecia aka dracorp

Problem przy uruchamianiu zasilacza