Problem, skrzyżowanie, przepisy

Data: 2012-04-04 20:30:30
Autor: frank drebin
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Trochę zgłupialem odnośnie przepisów i może ktoś mnie uświadomi.

Mój junior miał kilka dni temu egzamin na prawo jazdy i oblał na koniec jazdy.
Sytuacja wyglądała tak:
Jadąc ulicą dostał polecenie zawrócenia na najbliższym skrzyżowaniu.
Najbliższe skrzyżowanie wyglądało tak:
http://w124.wrzuta.pl/obraz/8Bc97HLn3VC/skrzyzowanie
a po skręceniu tak:
http://w124.wrzuta.pl/obraz/7OvOlvDD4H6/skrzyzowanie2
i dopiero z tego miejsca skręcając w lewo zawracamy.

Miejsce na google street view, kierunek północ
53.435694,14.54519

Przed skrzyżowaniem nie było zakazu zawracania a egzaminator powiedział, że na tym skrzyżowaniu nie można zawracać a tylko skręcać.
Zawsze myślałem, że na każdym skrzyżowaniu można zawracać, chyba że jest znak zakazu zawracania lub znaki na jezdni prowadzą w sposób uniemożliwiający zawrócenie.
Nad sygnalizacją jest kwadratowy znak, czyli informacyjny a nie nakazujący.

Ma egzaminator rację czy nie ma?
25 lat jeżdżę i nie wiem tego.

Data: 2012-04-04 18:47:15
Autor: masti
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Dnia pięknego Wed, 04 Apr 2012 20:30:30 +0200 osobnik zwany frank drebin
wystukał:

[...]

zawrĂłcenie.
Nad sygnalizacją jest kwadratowy znak, czyli informacyjny a nie
nakazujący.

Ma egzaminator rację czy nie ma?
25 lat jeżdżę i nie wiem tego.

ma rację jakkolwiek idiotyczny jest przepis
masz tam sygnlizator kierunkowy na lewym pasie i on jest tylko w lewo a nie ma strzałki do tyłu i to powoduje, że zawracać nie można.

Jak dla mnie jeden z bardziej idiotycznych przepisów. Bo powinno być jak mówisz. Jest zakaz to się nie zawraca, nie ma to wolno

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-04 21:01:20
Autor: Lort
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Kto: masti Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 4 kwiecień 2012, 20:47:15
ma rację jakkolwiek idiotyczny jest przepis
masz tam sygnlizator kierunkowy na lewym pasie i on jest tylko w lewo a nie ma strzałki do tyłu i to powoduje, że zawracać nie można.

Przepis wcale nie jest idiotyczny. Sygnalizator kierunkowy ma zapewnić
bezkolizyjność; jak sprawę przemyślisz pod tym kątem, to pewnie uznasz
ten zakaz za całkiem logiczny.

--
Llort

Data: 2012-04-04 19:35:15
Autor: masti
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Dnia pięknego Wed, 04 Apr 2012 21:01:20 +0200 osobnik zwany Lort wystukał:

[...]

ale nie jest znakiem zakazu. jest to niepotrzebne przeniesienie funcji znaku na sygnalizator. I jest to jedyny taki wyjątek.
No dobra jeszcze zielona strzałka pełni funcje stopu ale tam jest też czerwone światło

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-04 21:51:16
Autor: 'Tom N'
masti w <news:jli7pj$nch$9inews.gazeta.pl>:

[...]

"Przykładem może być znak „D - 42” informujący o granicy obszaru
zabudowanego. Zaliczenie go do kategorii znakĂłw informacyjnych nie zmienia
tego, że związana jest z nim ustawowa dyrektywa nakazująca poruszanie się z
prędkością obowiązującą na takim obszarze"

"Jest niewątpliwe, że każdy znak zawiera konkretną informację dla uczestnika
ruchu drogowego niezaleĹźnie od tego, czy umownie zostanie zaliczony do
kategorii znakĂłw ostrzegawczych, zakazu lub nakazu. Problem wszakĹźe nie
wyczerpuje się w warstwie informacyjnej. Część tych znaków – obok informacji
– wyraża również nakaz lub zakaz określonego zachowania się skierowany do
konkretnego uczestnika ruchu drogowego. Uczestnik ruchu drogowego nie moĹźe
zatem ograniczyć się do poznania jedynie informacji płynącej ze znaku
drogowego."

Więcej:  <http://www.sn.pl/orzecznictwo/uzasadnienia/ik/I-KZP-0015_09.pdf>

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-05 11:31:40
Autor: Lort
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Kto: masti Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 4 kwiecień 2012, 21:35:15
[...]

Właśnie o tym pisałem. Dzięki takiemu rozwiązaniu domyślnie zwiększa się
przepustowość skrzyżowań bezkolizyjnych bez dostawiania kolejnych znaków

A jeżeli istnieje możliwość zawracania w sposób bezkolizyjny (co zdarza
się jednak nie aż tak często), to nieco zmienia się wygląd sygnalizatora i z głowy.

--
Llort

Data: 2012-04-05 11:09:54
Autor: masti
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Dnia pięknego Thu, 05 Apr 2012 11:31:40 +0200 osobnik zwany Lort wystukał:

[...]

nie zmienia wygląd sygnalizatora tylko je wymienia. Bez sensu ale tak jest. Nie mówiąc o nowej organizacji ruchu, nowych fazach świateł itd.
To samo mozna uzyskać inaczej - stawiając lub nie znak zakazu zawracania. Tu chodzi o to, że naraz, w tym jednym wypadku światła pełnią inną rolę niż we wszystkich innych.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-04 21:19:30
Autor: frank drebin
Użytkownik "Lort" <berdyczow@gdzies.w.ua> napisał w wiadomości news:1gbm13bjewicq$.dlglort.hihi...
[...]

ale jak sygnalizacja nie działa, to jest bardziej bezkolizyjnie?

Data: 2012-04-04 21:42:06
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-04-04 21:01, Lort pisze:
 Przepis wcale nie jest idiotyczny. Sygnalizator kierunkowy ma zapewnić
bezkolizyjność; jak sprawę przemyślisz pod tym kątem, to pewnie uznasz
ten zakaz za całkiem logiczny.

bezkolizyjnosc to ma zapewnic kierujacy pojazdem wykonujacy manewr, sam sygnalizator jeszcze nikogo przed niczym nie uchronil...

A przepis idiotyczny.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-04-04 13:24:42
Autor: PJ
Problem, skrzyżowanie, przepisy
//bezkolizyjnosc to ma zapewnic kierujacy pojazdem wykonujacy manewr,
sam sygnalizator jeszcze nikogo przed niczym nie uchronil...

A przepis idiotyczny.

ale w tym konkretnym przypadku nawet aspekt bezkolizyjności jest mocno
naciągany bo skręcający w prawo z Wielkopolskiej mogą zajmować prawy
pas, piesi i rowerzyści maja czerwone i już mamy bezkolizyjne S-3 z
zawracaniem :-)

P.

Data: 2012-04-04 22:53:54
Autor: 'Tom N'
Problem, skrzyżowanie, przepisy
PJ w

[...]

                                                  ^^^^^^
pas

Podasz przepis, że muszą?

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 21:58:04
Autor: 'Tom N'
venioo@interia.pl w <news:4f7ca410$1news.home.net.pl>:

[...]

A co powiesz o tym:

3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
objeżdżania opuszczonych zapór

Opuszczona zapora == zielone S-3

Też jest pewnie idiotyczny...

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 21:48:45
Autor: masti
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Dnia pięknego Wed, 04 Apr 2012 21:58:04 +0200 osobnik zwany 'Tom N'
wystukał:

[...]

to nie jest analogia. byłaby gdyby to zezwalało na wjazd za zaporę ale już nie przejechanie następnej.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-05 02:48:57
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-04-04 21:58, 'Tom N' pisze:
[...]

Oczywiscie, ze idiotyczny. Bez tego przepisu kazdy myslacy nie powinien wjezdzac za opuszczone zapory, w przeciwnym wypadku powinni od razu zabierac PJ (o ile posiada) i kierowac na badania do lekarza - tego od glowy ;)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-04-05 11:33:46
Autor: Lort
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Kto: venioo@interia.pl Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 4 kwiecień 2012, 21:42:06
[...]

To tak właściwie po kiego grzyba są te wszystkie przepisy, znaki i tym
podobne, nikogo przed niczym nie chroniące, popierdółki?

 --
Llort

Data: 2012-04-05 11:56:09
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-04-05 11:33, Lort pisze:

To tak właściwie po kiego grzyba są te wszystkie przepisy, znaki i tym
podobne, nikogo przed niczym nie chroniące, popierdółki?

Zeby cala machine urzednicza napedzac i obrot $$$ szedl? Poczawszy od kategorii PJ, poprzez egzaminy, na kasie z mandatow konczac?

No i moze jeszcze dla tych malo rozgarnietych, co bez tego by nie potrafili sie poruszac wsrod innych uczestnikow ruchu.
Tak na prawde, to do sprawnego poruszania sie wystarczyloby oznakowanie pierwszenstwa zeby uplynnic ruch i "zasada prawej reki".

Popatrz na filmiki w internecie
(chyba z chin lub indii, np. to:
http://www.youtube.com/watch?v=QlJR0Jnr3g8
)
  - jakie masy przez skrzyzowania tam "przeplywaja", korkuje sie chyba nawet mniej niz w u nas. Da sie? Da sie! I jakos masowo nie gina. Po prostu to jest instynkt, ktory u nas zostal zabity przepisami i wyuczonymi odruchami.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-04-05 12:48:50
Autor: Iksinski

Użytkownik <venioo@interia.pl> napisał w wiadomości news:4f7d6c3anews.home.net.pl...

Popatrz na filmiki w internecie
(chyba z chin lub indii, np. to:
http://www.youtube.com/watch?v=QlJR0Jnr3g8
)

Jak się dobrze przyjrzysz, to może zauważysz, że samochodów to tam jest stosunkowo niewiele.
Na tych ulicach które widać, jest zaledwie po kilka samochodów, kóre usiłują wjechać na skrzyżowanie.
Przez ogólny burdel większość stoi.
W naszych warunkach takie ilości aut to przelatują na jednym cyklu świateł na średniej wielkości skrzyżowaniach.

 - jakie masy przez skrzyzowania tam "przeplywaja", korkuje sie chyba nawet mniej niz w u nas. Da sie? Da sie!

Jakbyś tam wrzucił takie ilości samochodów jakie jeżdżą u nas na podobnych skrzyżowaniach, to by tak ładnie to nie wyglądało.

I jakos masowo nie gina.

Możesz to jakoś potwierdzić?
Bo ja np. znalazłem taką informację: "Indie, drugi pod względem liczby ludności kraj na świecie, ma według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) jeden z najwyższych na świecie współczynników ofiar wypadków drogowych. Co roku w kraju tym w wypadkach ginie ponad 110 tys. ludzi."

Data: 2012-04-05 11:07:29
Autor: masti
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Dnia pięknego Thu, 05 Apr 2012 12:48:50 +0200 osobnik zwany Iksinski
wystukał:

niewiele powiadasz?
http://www.youtube.com/watch?v=T8rTJBiAWfo

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-05 15:20:20
Autor: J.F.
Dnia Thu, 5 Apr 2012 11:07:29 +0000 (UTC), masti napisał(a):
[...]

Jak policzyc kierowcow ... to ponizej 50% ? :-)

Bo mozesz tez spojrzec w inna Azje
http://www.youtube.com/watch?v=lIqQKleBRoI
http://www.youtube.com/watch?v=1dqibvh96Og

J.

Data: 2012-04-06 09:15:49
Autor: Iksinski
Problem, skrzyĹźowanie, przepisy

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:jljudh$dlp$3inews.gazeta.pl...

niewiele powiadasz?
http://www.youtube.com/watch?v=T8rTJBiAWfo

Na tym, które skomentowałem niewiele.

Na tym, które Ty prezentujesz, nie do końca panuje bezhołowie. Na skrzyżowaniu w dalszym planie ktoś kieruje ruchem (tak mi się przynajmniej wydaje) - środkiem skrzyżowanie łazi koleś w białej czapce.

Znaleźć parę 1,5 minutowych filmów z ruchem ulicznym, na którym nikt nie ginie, nie jest jakoś sczególnie trudne, nawet z naszego kraju można takie trafić. ;-)

Data: 2012-04-07 02:19:02
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-04-06 09:15, Iksinski pisze:
Znaleźć parę 1,5 minutowych filmów z ruchem ulicznym, na którym nikt nie
ginie, nie jest jakoś sczególnie trudne, nawet z naszego kraju można
takie trafić. ;-)

Z naszego kraju, to przez 3 minuty mozesz sie zmiany swiatel nie doczekac, a co dopiero przez 1,5 minuty...

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-04-05 15:49:23
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-04-05 12:48, Iksinski pisze:
[...]

A co to jest?

Na tych ulicach które widać, jest zaledwie po kilka samochodów, kóre
usiłują wjechać na skrzyżowanie.
Przez ogólny burdel większość stoi.

Jak u nas - a takie zajebiste przepisy mamy, swiatla zsynchronizowane, monitoring, paaanie, cuuda....

W naszych warunkach takie ilości aut to przelatują na jednym cyklu
świateł na średniej wielkości skrzyżowaniach.

W naszych? To ja chyba w innej Polsce mieszkam.

[...]

Buuuuu-haaaaaaa-haaaaaaa-haaaaaa.
Takie masy, ze jak w Poznaniu na jednym z wiekszych rond wylaczyli sygnalizacje swietlna (bo zlomiarze ukradli kable :) ) to ruch szedl 3-5x szybciej niz jak dzialaly zaje...scie zsynchronizowane swiatla. Przejezdzales w 2 min. zamiast stac w korku czekajac 15-20min.

I jakos masowo nie gina.

Możesz to jakoś potwierdzić?

Na wielu filmikach w necie widac jakie masy sie przelewaja przez skrzyzowania i az dziw bierze, ze nikt tam nie ginie. Nie opieram sie na dziwnych statystykach, tylko na obserwacji.

[...]

  A podali jeszcze z jakich przyczyn te wypadki (z powodu niedoskonalych przepisow, nie tak dobrych jak nasze??) i jak to sie ma do ogolnej ilosci pojazdow poruszajacych sie po drogach? Bo sama smiertelnosc w wypadkach ma sie nijak do ogolnej jakosci przepisow. i ide o zaklad, ze jakby jezdzili tym, co przecietny europejczyk, to spadloby to o polowe.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-04-06 09:54:16
Autor: Iksinski
Problem, skrzyżowanie, przepisy

Użytkownik <venioo@interia.pl> napisał w wiadomości news:4f7da2e3$1news.home.net.pl...

A co to jest?

Co? 3-4 Samochody które usiłują wjechać na skrzyżowanie z lewej ulicy? 7-8 z ulicy na wprost?
Trochę więcej wjeżdża z ulic pod kamerą, ale to i tak jest mały pikuś. W Warszawie taka ilość samochodów jest standardem na niedużych skrzyżowaniach.

Jak u nas - a takie zajebiste przepisy mamy, swiatla zsynchronizowane, monitoring, paaanie, cuuda....

Gdzieś tak napisałem? Możesz mi przypomnieć w kórym miejscu?

W naszych? To ja chyba w innej Polsce mieszkam.

Najwidoczniej. Zapraszam np. do Warszawy.

[...]

No i co tą informacją udowodniłeś? Że są miejsca gdzie sygnalizacja jest źle ustawiona? Są. Takich przypadków można mnożyć. Tak samo jak wiele innych udowadniających, że są miejsca gdzie światła są niezbędne.
Dobrze rozumiem, że na tej podstawie wysnuwasz wniosek, że gdyby całkowicie zlikwidować sygnalizację świetlną, to nie byłoby korków i ruch byłby zawsze płynny?

Na wielu filmikach w necie widac jakie masy sie przelewaja przez skrzyzowania i az dziw bierze, ze nikt tam nie ginie. Nie opieram sie na dziwnych statystykach, tylko na obserwacji.

ROTFL... Teraz mnie rozbroiłeś. Statystyki WHO są dziwne i niewiarygodne, ale Twoje obserwacje kilku 1,5 minutowych filmików z netu i wynikające z tego wnioski już bezbłędne?

[...]

W jakiejkolwiek statystyce dotyczącej wypadkowości widziałeś pozycję "niedoskonałe przepisy"?
Na wypadkowość składa się wiele czynników: stan infrastruktury (np. oznakowanie i sygnalizacja, stan dróg), kultura drogowa, znajomość przepisów, ich poszanowanie, stan pojazdów, itp. Każdy z nich powinno się analizować w kontekście pozostałych. W mojej ocenie można śmiało założyć, że w krajach bardziej rozwiniętych każdy z tych składników można wyżej ocenić niż w krajach ubogich, w których statystyki wykazują większą ilość zdarzeń i ofiar drogowych. Wnioski nasuwają się same.

i ide o zaklad, ze
jakby jezdzili tym, co przecietny europejczyk, to spadloby to o polowe.

Albo o połowę wzrosło. W Polsce od 8 lat jeździmy tym co europejczycy (no prawie ;-) i jakoś liczba ofiar o połowę nie spadła.

Data: 2012-04-06 10:32:32
Autor: Lort
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Kto: venioo@interia.pl Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 5 kwiecień 2012, 11:56:09
[...]

Troszkę za wysoki poziom teorii spiskowej jak dla mnie, więc nie
podejmuję tematu.

[...]

Yhm. Już sobie wyobrażam te płynne lewoskręty w godzinach szczytu na
drogach z pierwszeństwem. I jeszcze większą płynność przy zasadzie
prawej ręki, o ile na drodze panowałby jakikolwiek większy ruch.

Popatrz na filmiki w internecie
(chyba z chin lub indii, np. to:
http://www.youtube.com/watch?v=QlJR0Jnr3g8
)
  - jakie masy przez skrzyzowania tam "przeplywaja",

Ani to masy, ani nie przepływają. Ty na serio taką "organizację" ruchu
stawiasz za wzór?

korkuje sie chyba nawet mniej niz w u nas. Da sie? Da sie! I jakos masowo nie gina. Po prostu to jest instynkt, ktory u nas zostal zabity przepisami i wyuczonymi odruchami.

Widzisz, szkoda, że rozwiązali 36 Pułk Lotnictwa Transportowego. Ze swoimi instynktami, nie zabitymi przez procedury, przepisy
bezpieczeństwa i wyuczone odruchy - byłbyś chyba dobrym rekrutem.

--
Llort

Data: 2012-04-07 02:18:03
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-04-06 10:32, Lort pisze:
Ani to masy, ani nie przepływają. Ty na serio taką "organizację" ruchu
stawiasz za wzór?

To bylo pierwsze z brzegu bo mi sie szukac nie chcialo. Jest wiele duzo ciekawszych.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-04-08 12:23:00
Autor: Plumpi
[...]

Podaj zatem przypadek komu mógłbyś zagrozić kolizją podczas zawracania na takim skrzyżowaniu.
Uważam, że wprowadzenie tego zakazu jest nieuzasadnione i stwarza szereg problemów na drogach zmuszając kierowców do wykonywania manewrów wprew prawu lub w miejscach niebezpiecznych tj. na prostych odcinkach dróg poza skrzyżowaniami.
Niestety stanowcza większość skrzyżowań dekorowana jest właśnie takimi idiotycznymi strzałkami.

Data: 2012-04-08 13:04:11
Autor: J.F.
Dnia Sun, 8 Apr 2012 12:23:00 +0200, Plumpi napisał(a):
[...]

Rownoczesnie ci po lewej moga miec zielone swiatlo w prawo, albo np piesi
zielone na przejsciu.

[...]

W zasadzie sie zgadzam. No i kolejny przepis do pamietania, a przeciez
mozna bylo postawic zakaz zawracania wyrazny

Tym niemniej ktos to wymyslil, gdzies na zachodzie ... chyba ma jakies
uzasadnienie ..

Niestety stanowcza większość skrzyżowań dekorowana jest właśnie takimi idiotycznymi strzałkami.

Juz wymyslili strzalke w lewo i w tyl. Aczkolwiek w tyl niekoniecznie masz
wolna droge i kolejny problem.

J.

Data: 2012-04-08 13:39:12
Autor: Cavallino

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Tym niemniej ktos to wymyslil, gdzies na zachodzie ... chyba ma jakies
uzasadnienie ..

Nie założyłbym się o to....
Zamiast przerabiać te 90% skrzyżowań na strzałkę w tył, sensowniej byłoby wymyślić osobny sygnał z zakazem zawracania na konkretnym skrzyżowaniu, na którym zawracanie może stanowić problem.

Data: 2012-04-08 16:04:31
Autor: J.F.
Dnia Sun, 8 Apr 2012 13:39:12 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Tym niemniej ktos to wymyslil, gdzies na zachodzie ... chyba ma jakies
uzasadnienie ..

Nie założyłbym się o to....

No, ja w sumie tez nie o grubsza sume - kto wie jakie mial pobudki
Zamiast przerabiać te 90% skrzyżowań na strzałkę w tył, sensowniej byłoby wymyślić osobny sygnał z zakazem zawracania na konkretnym skrzyżowaniu, na którym zawracanie może stanowić problem.

Ale ja mowie o tym zeby S-3 zabranial zawracania. Ktos to musial wymyslec
jak S-3 wprowadzal, potem i tak trzeba bylo szkla wymieniac na takie ze
strzalka ... jakies nieporozumienie ... nie, komus to musialo byc od
poczatku potrzebne.

J.

Data: 2012-04-08 21:27:56
Autor: Cavallino
[...]

Może i tak, tylko niekoniecznie na każdym skrzyżowaniu, więc po co taki przepis dotyczący każdego wprowadzać?

Data: 2012-04-09 10:53:54
Autor: J.F.
Dnia Sun, 8 Apr 2012 21:27:56 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Mysle ze sami na to nie wpadlismy. Jest konwencja wiedenska o znakach i
sygnalach, ale tam tak wyraznie to nie pisze. Albo komus to bylo potrzebne w organizacji ruchu, albo cala Europa wpadla w
pulapke "bo tak zapisane w konwencji, ze tylko w kierunku strzalki"

KRBRD choc raz sie przydala i konwencje wystawila - ale czemu bez obrazkow
http://www.krbrd.gov.pl/prawo/prawo_miedzynarodowe_konw_wieden_o_znakach_drogowych.htm

Ja tam nie widze tego co u nas pisza o S-3 - ze zapewnia bezkolizyjny ruch
w kierunku wskazanym strzalka.

J.

Data: 2012-04-09 12:17:12
Autor: 'Tom N'
J.F. w <news:u35fjbkmx0bc.1wtijh7zc1978.dlg40tude.net>:

KRBRD choc raz sie przydala i konwencje wystawila - ale czemu bez obrazkow
http://www.krbrd.gov.pl/prawo/prawo_miedzynarodowe_konw_wieden_o_znakach_drogowych.htm

9.  Jeżeli zielone światło w systemie trójbarwnym ma kształt jednej lub
kilku strzałek zielonych na czarnym okrągłym tle, zapalenie się tej strzałki
lub tych strzałek oznacza, że pojazdy mogą jechać tylko w kierunku lub
kierunkach wskazanych przez te strzałki. Strzałki oznaczające zezwolenie na
jazdę wprost powinny być swym ostrzem skierowane do góry.

vs

9. In a three-colour system, the red, amber and green lights may be
replaced by arrows of the same colour on a black background. When lighted
up,
these arrows have the same significance as the lights, but the prohibition
or
authorization is restricted to the direction or directions indicated by the
arrow or arrows. Arrows signifying that traffic may or may not proceed
straight ahead shall point upwards. Black arrows on a red, amber or green
background may be used. These arrows have the same significance as the
above-mentioned arrows.

Nakombinowali się tłumacze *i wycięli*, choć oczywiście czarne strzałki są w
rozporządzeniu o znakach (na czerwonym i żółtym tle)

Ja tam nie widze tego co u nas pisza o S-3 - ze zapewnia bezkolizyjny ruch
                                               ^^^^^^^^^^^^
w kierunku wskazanym strzalka.

Bo tak nie piszą u nas:

3.Sygnał zielony nadawany przez sygnalizator kierunkowy S-3 oznacza, że
podczas jazdy we wskazanym kierunku nie występuje kolizja z innymi
uczestnikami ruchu.

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 20:41:42
Autor: 'Tom N'
frank drebin w <news:jli42q$b7h$1mx1.internetia.pl>:

[...]

Kierunkowy sygnalizator S-3 i wszystko jasne -- junior wybrał złe
"najbliższe" skrzyżowanie

Przed skrzyżowaniem nie było zakazu zawracania a egzaminator powiedział, że na tym skrzyżowaniu nie można zawracać a tylko skręcać.

I miał rację

Zawsze myślałem, że na każdym skrzyżowaniu można zawracać, chyba że jest znak zakazu zawracania lub znaki na jezdni prowadzą w sposób uniemożliwiający zawrócenie.

Pora na weryfikację swoich myśli vs obowiązujące przepisy

Nad sygnalizacją jest kwadratowy znak, czyli informacyjny a nie nakazujący.

Przy B-20 też stajesz, pomimo, że masz zielony S-1 przy/pod/na nim?

Ma egzaminator rację czy nie ma?
25 lat jeżdżę i nie wiem tego.

Jak wyżej, pora na "update" ;P

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 20:55:25
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-04-04 20:41, 'Tom N' pisze:
[...]

+++
Jakby sygnalizator S-3 nie działał to na takim skrzyżowaniu można zawrócić? Pytam bo są rozbieżne opinie na ten temat.
--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-04 13:17:51
Autor: PJ
[...]

cytat
Paragraf 87 ust. 3 Rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych
stanowi, że strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo (znak
poziomy), umieszczona na lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie
na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem zakazu "Zakaz
zawracania" (B-23) albo ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.

i całość:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/s-3-czyli-przypomnijmy-sobie-przepisy,584508

P.

Data: 2012-04-04 21:08:13
Autor: 'Tom N'
Czeslawek w <news:jli5f5$p03$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Może również działać -- w trybie "żółto-czarnym"

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 21:17:41
Autor: frank drebin
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120404.210813.pms.2672int.dyndns.org.invalid...
[...]

czyli dwie różne interpretacje dotyczące tego samego skrzyżowania w zależności od tego czy są światła czy nie?
Bez sensu, na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

Data: 2012-04-04 19:54:50
Autor: masti
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Dnia pięknego Wed, 04 Apr 2012 21:17:41 +0200 osobnik zwany frank drebin
wystukał:

[...]
"najbliĹźsze" skrzyĹźowanie
+++
[...]

bez sensu ale obowiązujące
w DC mogę Ci parę pokazać

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-04 21:30:30
Autor: Myjk
Problem, skrzyĹźowanie, przepisy
Wed, 4 Apr 2012 21:17:41 +0200, frank drebin
Bez sensu, na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

Są, są. http://g.co/maps/xbhyk -- "podjedź" w przód.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-04-04 21:32:02
Autor: Axel

"frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> wrote in message news:jli6ra$mee$1mx1.internetia.pl...
Bez sensu, na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

To najwyrazniej niewiele w zyciu widziales :-P

--
Axel

Data: 2012-04-04 21:37:50
Autor: 'Tom N'
frank drebin w <news:jli6ra$mee$1mx1.internetia.pl>:

[...]

Nie, nie interpretacje.

na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

Nie masz się czym chwalić i w żaden sposób fakt, że nie widziałeś nie
powoduje, że taka nie istnieje

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 22:00:31
Autor: frank drebin
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120404.213750.pms.2673int.dyndns.org.invalid...
[...]
to powiedz, przy wyłączonej sygnalizacji można zawrócić czy nie?

na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na
zawracanie
Nie masz się czym chwalić i w żaden sposób fakt, że nie widziałeś nie
powoduje, że taka nie istnieje

http://tinyurl.com/cu6es5r
gdzie tu jest że przy S-3 nie wolno zawracać?
Znaku B-23 brak

Data: 2012-04-04 22:22:39
Autor: 'Tom N'
frank drebin w <news:jli9bj$vh8$1mx1.internetia.pl>:

[...]
[...]
Jakby sygnalizator S-3 nie działał to na takim skrzyżowaniu można
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
zawrócić? Pytam bo są rozbieżne opinie na ten temat.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Może również działać -- w trybie "żółto-czarnym"
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

czyli dwie różne interpretacje dotyczące tego samego skrzyżowania w
zależności od tego czy są światła czy nie?
Nie, nie interpretacje.
to powiedz, przy wyłączonej sygnalizacji można zawrócić czy nie?

Masz jakieś problemy z czytaniem tego co cytujesz? Proszę podkreśliłem ^^^

[...]

Czyli masz problemy z czytaniem -- dobry dokument, tylko nie ten paragraf.

Poszukaj przy opisach znaków poziomych P i pionowych F

<http://kodeks-drogowy.org/rozporzadzenia/w-sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowych/znaki-drogowe-pionowe/znaki-uzupelniajace>

<http://kodeks-drogowy.org/rozporzadzenia/w-sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowych/znaki-drogowe-poziome>

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 23:09:45
Autor: frank drebin
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120404.222239.pms.2676int.dyndns.org.invalid...
[...]

Dzięki za wyjaśnienie i poświęcony czas, aczkolwiek mógłbyś to zrobić bez osobistych wycieczek.

Data: 2012-04-04 22:24:11
Autor: Iksinski

Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości news:jli9bj$vh8$1mx1.internetia.pl...

http://tinyurl.com/cu6es5r
gdzie tu jest że przy S-3 nie wolno zawracać?
Znaku B-23 brak

Naprawdę tak trudno w googla wrzucić "S-3 zawracanie"?

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/s-3-czyli-przypomnijmy-sobie-przepisy,584508

P.S. Tnij cytaty

Data: 2012-04-04 23:05:09
Autor: frank drebin
Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał w wiadomości news:jlianp$53n$1mx1.internetia.pl...
[...]

dzięki, taką pomoc to rozumiem. Bez wymądrzania i obrażania a sensownie.
Niektórzy to bez osobistych wycieczek nie dadzą rady, ale to takie polskie.

Data: 2012-04-04 23:12:14
Autor: 'Tom N'
frank drebin w <news:jlid4p$e1t$1mx1.internetia.pl>:

[...]

Dostałeś, pomimo swoich usenetowych /zasług/, rzetelną odpowiedź o 20:41

Data: 2012-04-04 23:20:22
Autor: frank drebin
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120404.231214.pms.2679int.dyndns.org.invalid...
[...]

Masz rację, sorry za te "osobiste wycieczki".

A co to znaczy "pomimo swoich usenetowych /zasług/"?

Data: 2012-04-04 22:52:29
Autor: Plumpi
[...]

Jak zwykle widzę dużo bicia piany i cwaniakowania, dlatego postaram się wyjaśnić to prościej.

Są 2 rodzaje sygnalizacji świetlnej.
1. Czarna strzałka na podświetlonym, zielonym tle - tu możesz zawrócić.
2. Świecąca, zielona strzałka na czarnym tle - tu możesz wykonać tylko i wyłącznie manewr taki, jaki pokazuje strzałka. Może to być strzałka skrętu w lewo, w prawo, na wprost, zawracania oraz połączona skrętu w lewo z zawracaniem.

Data: 2012-04-04 23:07:08
Autor: 'Tom N'
Plumpi w <news:jlical$l17$1inews.gazeta.pl>:

[...]

ROOOOOOTFL

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-05 10:02:40
Autor: Robert_J
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Jak zwykle widzę dużo bicia piany i cwaniakowania, dlatego postaram się wyjaśnić to prościej.

No to wytłumaczyłeś :-). Mam nadzieję że nikt się do Twoich wskazówek nie zastosuje...

[...]

????????????????

Data: 2012-04-05 21:16:58
Autor: Plumpi
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz1968@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jljjjo$erg$2inews.gazeta.pl...

Jak zwykle widzę dużo bicia piany i cwaniakowania, dlatego postaram się wyjaśnić to prościej.

No to wytłumaczyłeś :-). Mam nadzieję że nikt się do Twoich wskazówek nie zastosuje...

No co jeszcze żyję pierwszym kwietnia :)
Swoją drogą to mi się kołacze, że jeszcze nie tak dawno widziałem takie sygnalizoatory, które własnie miały czarne strzałki na zielonym, podświetlonym tle jako oznaczenia sygnalizatorów poszczególnych pasów ruchu.
Oczywiście tam, gdzie sygnalizatory nie mają żadnych strzałek można zawracać.
Jeżeli zaś chodzi o czarne strzałki to kojarzy mi się, że kiedyś były tylko jako informacja dla którego pasa ruchu jest przeznaczony dany sygnalizator i tu także można było zawracać. Później wprowadzono zielone strzałki jako strzałki warunkwe i tu można się poruszać tylko i wyłącznie we wskazanym strzałką kierunku.
Kojarzę, że te różne strzałki jeszcze dość długo funkcjonowały razem. Oczywiście nie chodzi mi o strzałki na sygnalizatorach czerwonym i pomarańczowym.
Być może się mylę.

Data: 2012-04-05 09:58:05
Autor: Robert_J
Problem, skrzyżowanie, przepisy
czyli dwie różne interpretacje dotyczące tego samego skrzyżowania w zależności od tego czy są światła czy nie?

Tak. Masz dwa różne przypadki wtedy.

Bez sensu, na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

Widzę że jesteś ze Szczecina. Proponuję podjechać choćby na Europejską, jechać od strony ronda uniwersyteckiego. Zobaczysz na najbliższym skrzyżowaniu właśnie taki sygnalizator :-).

Data: 2012-04-05 17:47:24
Autor: frank drebin
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz1968@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jljjjo$erg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie chciało mi się gonić na drugi koniec Szczecina ale przejrzałem na google street view i nie widzę tam sygnalizacji zezwalającej na zawracanie. Przejrzałem aż do Ku Słońcu.
Za to, na wskazanym przez ciebie odcinku (skrzyżowanie Europejskiej z Bronowicką) stoi typowy s-3 ze strzałką w lewo. Ale przed sygnalizacją, po obu stronach jezdni stoi znak b-23 zabraniający zawracania.

Data: 2012-04-05 17:44:28
Autor: Michal Lukasik
Dnia 5.4.2012, frank drebin napisał(a):

[...]

AFAIR taką sygnalizację (z zawracaniem) masz na Mieszka I (lewy skrajny,
drugi od lewej już "tylko" w lewo) zaraz przed Piastów skręcając w
Boh.W-wy.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2012-04-05 18:54:56
Autor: 'Tom N'
frank drebin w <news:jlket2$e2b$1mx1.internetia.pl>:

[...]

Nie chciało mi się ganiać na drugi koniec Polski, ale przejrzałem na gsw i
zobaczyłem na najbliższym skrzyżowaniu w kierunku Europejskiej za "Rondem
Uniwersyteckim" (Krakowska,Bronowicka,Europejska) znak S-3 ze strzałką
skierowaną "w lewo i do dołu"

Za to, na wskazanym przez ciebie odcinku (skrzyżowanie Europejskiej z Bronowicką) stoi typowy s-3 ze strzałką w lewo.

Nie kłam proszę...

<http://s7.postimage.org/tprailq1n/drebin.jpg>

Ale przed sygnalizacją, po obu stronach jezdni stoi znak b-23 zabraniający zawracania.

Tak, jest -- taki:

<http://s8.postimage.org/wizxreeyd/drebin.jpg>

Da się przeczytać co jest na tabliczce...

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-05 19:17:17
Autor: frank drebin
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120405.185456.pms.2680int.dyndns.org.invalid...
[...]

Tak, masz rację. Cofam co napisałem.

Data: 2012-04-05 11:41:01
Autor: 4CX250
Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości news:jli6ra$mee$1mx1.internetia.pl...

Bez sensu, na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

 A ja przeciwnie, dość często.

Marek

Data: 2012-04-05 15:22:41
Autor: radekp@konto.pl
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Wed, 4 Apr 2012 21:17:41 +0200, w <jli6ra$mee$1@mx1.internetia.pl>, "frank
drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał(-a):

czyli dwie różne interpretacje dotyczące tego samego skrzyżowania w zależności od tego czy są światła czy nie?
Bez sensu,

Bez sensu, np. żaden program nawigacyjny dobrze ciebie nie poprowadzi, bo skąd
ma wiedzieć czy akurat można zawrócić.

na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

Jest tego trochę, pewnie zależy od rejonu.

Data: 2012-04-05 15:51:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 05.04.2012 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał/a:

[...]

Jakoś sobie radzą...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-04-05 17:17:23
Autor: radekp@konto.pl
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Thu, 05 Apr 2012 15:51:09 +0200, w
<slrnjnr57q.stf.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl>, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(-a):

> Bez sensu, np. żaden program nawigacyjny dobrze ciebie nie poprowadzi, bo skąd
> ma wiedzieć czy akurat można zawrócić.

Jakoś sobie radzą...

Po prostu jest domyślny zakaz 24h i tyle.

Data: 2012-04-06 01:53:00
Autor: Krzysiek Kielczewski
> [...]

> ma wiedzieć czy akurat można zawrócić.

Jakoś sobie radzą...

Po prostu jest domyślny zakaz 24h i tyle.

Jak nie wiesz - to nie pisz.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-04-10 09:28:36
Autor: radekp@konto.pl
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Fri, 06 Apr 2012 01:53:00 +0200, w
<slrnjns8g8.bsm.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl>, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(-a):

> Po prostu jest domyślny zakaz 24h i tyle.

Jak nie wiesz - to nie pisz.

To pochwal się swoją wiedzą w tym temacie (o ile ją masz).

Data: 2012-04-10 11:30:00
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 10.04.2012 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał/a:

> Po prostu jest domyślny zakaz 24h i tyle.

Jak nie wiesz - to nie pisz.

To pochwal się swoją wiedzą w tym temacie (o ile ją masz).

Trywialnie, jak na skrzyżowaniu są światła to mapy zakładają, że są
sprawne.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-04-12 10:48:22
Autor: radekp@konto.pl
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Tue, 10 Apr 2012 11:30:00 +0200, w
<slrnjo7rp8.png.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl>, Krzysiek Kielczewski
> [...]

> To pochwal się swoją wiedzą w tym temacie (o ile ją masz).

Trywialnie, jak na skrzyżowaniu są światła to mapy zakładają, że są

To wiem. Tylko, że piszę o przypadku, gdy światła są czasowo wyłączane (np. na
noc) i wtedy można zawrócić.

Data: 2012-04-05 15:21:23
Autor: radekp@konto.pl
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Wed, 04 Apr 2012 20:55:25 +0200, w <jli5f5$p03$1@inews.gazeta.pl>, Czeslawek
<czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisał(-a):

Jakby sygnalizator S-3 nie działał to na takim skrzyżowaniu można zawrócić? Pytam bo są rozbieżne opinie na ten temat.

Wtedy można.

Data: 2012-04-04 20:46:06
Autor: Myjk
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Wed, 4 Apr 2012 20:30:30 +0200, frank drebin

Najlepiej to tak zapodawać: http://g.co/maps/w2rvu ;)

Ma egzaminator rację czy nie ma?
25 lat jeżdżę i nie wiem tego.

Nie ma B-23. Na glebie jest znak P-8b, a więc jest dozwolony skręt w lewo i zawracanie...

Po za tym z poprzecznej jadąc, można jechać prosto i skręcić w lewo: http://g.co/maps/73uu3

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-04-04 20:52:26
Autor: 'Tom N'
Myjk w <news:12197adsm2u2x$.dlgmyjk.org>:

[...]

Kolejny do weryfikacji wiedzy o  znaczenia S-3? A obowiązuje od "nie
pamiętam kiedy" czyli dłużej niż 2 lata, jeśli nie powyżej 5...

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 20:54:50
Autor: Myjk
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Wed, 4 Apr 2012 20:52:26 +0200, 'Tom N'
Kolejny do weryfikacji wiedzy o  znaczenia S-3? A obowiązuje od "nie
pamiętam kiedy" czyli dłużej niż 2 lata, jeśli nie powyżej 5...

Tak, już się poprawiłem. Na google patrzałem na zamazany sygnalizator.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-04-04 20:53:41
Autor: Myjk
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Wed, 4 Apr 2012 20:46:06 +0200, Myjk
Nie ma B-23. Na glebie jest znak P-8b, a więc jest dozwolony skręt w lewo i zawracanie...

A, mój faul, bo tam rzeczywiście wisi S-3 (na g patrzyłem akurat na fotę gdzie sygnalizator jest zamazany), a więc tylko w lewo...

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-04-05 11:21:14
Autor: Robson
Problem, skrzyżowanie, przepisy
A, mój faul,

fault

Data: 2012-04-04 21:15:40
Autor: frank drebin
Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:12197adsm2u2x$.dlgmyjk.org...
[...]

miałem to napisać o poprzecznej, jest tak jak piszesz.

Data: 2012-04-05 04:36:22
Autor: Marek Dyjor
frank drebin wrote:
[...]

czyli nadajesz sie do powtórengo egzaminu skoro uiważasz że te kwadratowe znaki to znaki tylko informacyjnej...

Data: 2012-04-05 11:39:40
Autor: 4CX250
Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości news:jli42q$b7h$1mx1.internetia.pl...

[...]

Oczywiście że nie mógł zawrócić na tym skrzyżowaniu ale egzaminator też złamał prawo gdyż zabrania się egzaminatorowi wydawania poleceń sugerujących złamanie przepisów.
Mówiąc "na najbliższym skrzyżowaniu " egzaminator celowo wprowadził w błąd. takie praktyki są zakazane i powinieneś donieść na egzaminatora i zarządać anulowania jego negatywnej oceny.

Marek

Data: 2012-04-05 11:47:55
Autor: 4CX250
Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:4f7d6860$0$1297$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tu jest coś na temat
http://moto.onet.pl/11250026,29,4,filmy.html?node=29

Marek

Data: 2012-04-05 11:52:12
Autor: Iksinski
[...]

Zakładając, że dokładnie tak brzmiało polecenie.

Data: 2012-04-05 11:58:21
Autor: 4CX250
Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał w wiadomości news:jljq2q$dk3$1mx1.internetia.pl...

[...]

Przebieg jazdy jest nagrywany. U mnie dosłownie za płotem jest WORD. Pracują u nich w pojazdach nasze  rejestratory oraz sprzęt do odtwarzania. Byłem tam osobiście i rozmawiałem z naczelnikiem zadawając z ciekawości pytanie po co mu ten wielki monitor w jego gabinecie. Odpowiedział że w przypadku sporów ma obowiązek odtworzyć przebieg jazdy w obecności egzaminatora  i egzaminowanego.

Marek

Data: 2012-04-05 12:54:22
Autor: Iksinski

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:4f7d6cc0$0$26691$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie wiem po co mi to tłumaczysz.
To Ty za pewnik przyjąłeś słowa autora wątku i orzekłeś winę egzaminatora: "ale egzaminator też
złamał prawo gdyż zabrania się egzaminatorowi wydawania poleceń sugerujących złamanie przepisów."
Moim zdaniem mało prawdopodobne, żeby w czasach gdzie egzamin jest filmowany, egzaminator tak się podkładał.
Z doświadczenie wiem też, że w relacjach oblanych kursantów często pojawiają się pewne "nieścisłości", stąd mój komentarz na który odpowiedziałeś.

Data: 2012-04-05 14:03:05
Autor: 4CX250
Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał w wiadomości news:jljtnd$s92$1mx1.internetia.pl...

Nie wiem po co mi to tłumaczysz.
Bo masz wątpliwości widzę.

To Ty za pewnik przyjąłeś słowa autora wątku i orzekłeś winę egzaminatora:

Znamy zeznanie autora wątku, egzaminatora nie, więc mam prawo przyjąć że tak mogło być.

[...]

Mało wiesz.
Zapewne też nie wiesz że miesiąc temu była fala aresztowań w Sądeckim WORD za zorganizowaną działalność przestępczą. Pozamykano osoby od naczelnika do szkoleniowców które brały udział w procederze brania łapówek w zamian za pozytywnie zdany egzamin. Widzisz nagrywane było a mimo to popodkładali się i do pierdla poszli.

Marek

Data: 2012-04-06 09:58:47
Autor: Iksinski
Problem, skrzyżowanie, przepisy

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:4f7d89fc$0$26701$65785112news.neostrada.pl...

Mało wiesz.

Nie tak mało, skoro to moje podejrzenia się sprawdziły...

Pozdraiwam

Data: 2012-04-05 11:57:56
Autor: Myjk
Problem, skrzyĹźowanie, przepisy
Thu, 5 Apr 2012 11:39:40 +0200, 4CX250
Mówiąc "na najbliższym skrzyżowaniu " egzaminator celowo wprowadził w błąd.

O ile tak powiedział, bo zapewne powiedział: "proszę zawrócić na
najbliĹźszym skrzyĹźowaniu, na ktĂłrym moĹźliwy jest taki manewr".

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-04-05 11:11:33
Autor: masti
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Dnia pięknego Thu, 05 Apr 2012 11:57:56 +0200 osobnik zwany Myjk wystukał:

[...]

albo miał zamiar tak powiedzieć ale mu się nie chciało.
To jest gdybanie w obie strony. Najprościej sprawdzić na nagraniu z egzaminu

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-05 17:53:44
Autor: frank drebin
[...]

Pytałem syna i egzaminator poprawnie powiedział.
Kazał zawrócić na najbliższym możliwym skrzyżowaniu.

Data: 2012-04-05 18:48:28
Autor: Fantom
[...]

§ 97. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3 dotyczą kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką (strzałkami).

Fantom

Problem, skrzyżowanie, przepisy