Problem, skrzyżowanie, przepisy

Data: 2012-04-04 20:41:42
Autor: 'Tom N'
Problem, skrzyżowanie, przepisy
frank drebin w <news:jli42q$b7h$1mx1.internetia.pl>:

Trochę zgłupialem odnośnie przepisów i może ktoś mnie uświadomi.

Mój junior miał kilka dni temu egzamin na prawo jazdy i oblał na koniec jazdy.
Sytuacja wyglądała tak:
Jadąc ulicą dostał polecenie zawrócenia na najbliższym skrzyżowaniu.
Najbliższe skrzyżowanie wyglądało tak:
http://w124.wrzuta.pl/obraz/8Bc97HLn3VC/skrzyzowanie

Kierunkowy sygnalizator S-3 i wszystko jasne -- junior wybrał złe
"najbliższe" skrzyżowanie

Przed skrzyżowaniem nie było zakazu zawracania a egzaminator powiedział, że na tym skrzyżowaniu nie można zawracać a tylko skręcać.

I miał rację

Zawsze myślałem, że na każdym skrzyżowaniu można zawracać, chyba że jest znak zakazu zawracania lub znaki na jezdni prowadzą w sposób uniemożliwiający zawrócenie.

Pora na weryfikację swoich myśli vs obowiązujące przepisy

Nad sygnalizacją jest kwadratowy znak, czyli informacyjny a nie nakazujący.

Przy B-20 też stajesz, pomimo, że masz zielony S-1 przy/pod/na nim?

Ma egzaminator rację czy nie ma?
25 lat jeżdżę i nie wiem tego.

Jak wyżej, pora na "update" ;P

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 20:55:25
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-04-04 20:41, 'Tom N' pisze:
[...]

+++
Jakby sygnalizator S-3 nie działał to na takim skrzyżowaniu można zawrócić? Pytam bo są rozbieżne opinie na ten temat.
--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-04 13:17:51
Autor: PJ
[...]

cytat
Paragraf 87 ust. 3 Rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych
stanowi, że strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo (znak
poziomy), umieszczona na lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie
na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem zakazu "Zakaz
zawracania" (B-23) albo ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.

i całość:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/s-3-czyli-przypomnijmy-sobie-przepisy,584508

P.

Data: 2012-04-04 21:08:13
Autor: 'Tom N'
Czeslawek w <news:jli5f5$p03$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Może również działać -- w trybie "żółto-czarnym"

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 21:17:41
Autor: frank drebin
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120404.210813.pms.2672int.dyndns.org.invalid...
[...]

czyli dwie różne interpretacje dotyczące tego samego skrzyżowania w zależności od tego czy są światła czy nie?
Bez sensu, na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

Data: 2012-04-04 19:54:50
Autor: masti
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Dnia pięknego Wed, 04 Apr 2012 21:17:41 +0200 osobnik zwany frank drebin
wystukał:

[...]
"najbliĹźsze" skrzyĹźowanie
+++
[...]

bez sensu ale obowiązujące
w DC mogę Ci parę pokazać

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-04 21:30:30
Autor: Myjk
Problem, skrzyĹźowanie, przepisy
Wed, 4 Apr 2012 21:17:41 +0200, frank drebin
Bez sensu, na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

Są, są. http://g.co/maps/xbhyk -- "podjedź" w przód.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-04-04 21:32:02
Autor: Axel

"frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> wrote in message news:jli6ra$mee$1mx1.internetia.pl...
Bez sensu, na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

To najwyrazniej niewiele w zyciu widziales :-P

--
Axel

Data: 2012-04-04 21:37:50
Autor: 'Tom N'
frank drebin w <news:jli6ra$mee$1mx1.internetia.pl>:

[...]

Nie, nie interpretacje.

na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

Nie masz się czym chwalić i w żaden sposób fakt, że nie widziałeś nie
powoduje, że taka nie istnieje

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 22:00:31
Autor: frank drebin
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120404.213750.pms.2673int.dyndns.org.invalid...
[...]
to powiedz, przy wyłączonej sygnalizacji można zawrócić czy nie?

na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na
zawracanie
Nie masz się czym chwalić i w żaden sposób fakt, że nie widziałeś nie
powoduje, że taka nie istnieje

http://tinyurl.com/cu6es5r
gdzie tu jest że przy S-3 nie wolno zawracać?
Znaku B-23 brak

Data: 2012-04-04 22:22:39
Autor: 'Tom N'
frank drebin w <news:jli9bj$vh8$1mx1.internetia.pl>:

[...]
[...]
Jakby sygnalizator S-3 nie działał to na takim skrzyżowaniu można
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
zawrócić? Pytam bo są rozbieżne opinie na ten temat.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Może również działać -- w trybie "żółto-czarnym"
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

czyli dwie różne interpretacje dotyczące tego samego skrzyżowania w
zależności od tego czy są światła czy nie?
Nie, nie interpretacje.
to powiedz, przy wyłączonej sygnalizacji można zawrócić czy nie?

Masz jakieś problemy z czytaniem tego co cytujesz? Proszę podkreśliłem ^^^

[...]

Czyli masz problemy z czytaniem -- dobry dokument, tylko nie ten paragraf.

Poszukaj przy opisach znaków poziomych P i pionowych F

<http://kodeks-drogowy.org/rozporzadzenia/w-sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowych/znaki-drogowe-pionowe/znaki-uzupelniajace>

<http://kodeks-drogowy.org/rozporzadzenia/w-sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowych/znaki-drogowe-poziome>

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-04 23:09:45
Autor: frank drebin
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120404.222239.pms.2676int.dyndns.org.invalid...
[...]

Dzięki za wyjaśnienie i poświęcony czas, aczkolwiek mógłbyś to zrobić bez osobistych wycieczek.

Data: 2012-04-04 22:24:11
Autor: Iksinski

Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości news:jli9bj$vh8$1mx1.internetia.pl...

http://tinyurl.com/cu6es5r
gdzie tu jest że przy S-3 nie wolno zawracać?
Znaku B-23 brak

Naprawdę tak trudno w googla wrzucić "S-3 zawracanie"?

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/s-3-czyli-przypomnijmy-sobie-przepisy,584508

P.S. Tnij cytaty

Data: 2012-04-04 23:05:09
Autor: frank drebin
Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał w wiadomości news:jlianp$53n$1mx1.internetia.pl...
[...]

dzięki, taką pomoc to rozumiem. Bez wymądrzania i obrażania a sensownie.
Niektórzy to bez osobistych wycieczek nie dadzą rady, ale to takie polskie.

Data: 2012-04-04 23:12:14
Autor: 'Tom N'
frank drebin w <news:jlid4p$e1t$1mx1.internetia.pl>:

[...]

Dostałeś, pomimo swoich usenetowych /zasług/, rzetelną odpowiedź o 20:41

Data: 2012-04-04 23:20:22
Autor: frank drebin
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120404.231214.pms.2679int.dyndns.org.invalid...
[...]

Masz rację, sorry za te "osobiste wycieczki".

A co to znaczy "pomimo swoich usenetowych /zasług/"?

Data: 2012-04-04 22:52:29
Autor: Plumpi
[...]

Jak zwykle widzę dużo bicia piany i cwaniakowania, dlatego postaram się wyjaśnić to prościej.

Są 2 rodzaje sygnalizacji świetlnej.
1. Czarna strzałka na podświetlonym, zielonym tle - tu możesz zawrócić.
2. Świecąca, zielona strzałka na czarnym tle - tu możesz wykonać tylko i wyłącznie manewr taki, jaki pokazuje strzałka. Może to być strzałka skrętu w lewo, w prawo, na wprost, zawracania oraz połączona skrętu w lewo z zawracaniem.

Data: 2012-04-04 23:07:08
Autor: 'Tom N'
Plumpi w <news:jlical$l17$1inews.gazeta.pl>:

[...]

ROOOOOOTFL

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-05 10:02:40
Autor: Robert_J
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Jak zwykle widzę dużo bicia piany i cwaniakowania, dlatego postaram się wyjaśnić to prościej.

No to wytłumaczyłeś :-). Mam nadzieję że nikt się do Twoich wskazówek nie zastosuje...

[...]

????????????????

Data: 2012-04-05 21:16:58
Autor: Plumpi
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz1968@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jljjjo$erg$2inews.gazeta.pl...

Jak zwykle widzę dużo bicia piany i cwaniakowania, dlatego postaram się wyjaśnić to prościej.

No to wytłumaczyłeś :-). Mam nadzieję że nikt się do Twoich wskazówek nie zastosuje...

No co jeszcze żyję pierwszym kwietnia :)
Swoją drogą to mi się kołacze, że jeszcze nie tak dawno widziałem takie sygnalizoatory, które własnie miały czarne strzałki na zielonym, podświetlonym tle jako oznaczenia sygnalizatorów poszczególnych pasów ruchu.
Oczywiście tam, gdzie sygnalizatory nie mają żadnych strzałek można zawracać.
Jeżeli zaś chodzi o czarne strzałki to kojarzy mi się, że kiedyś były tylko jako informacja dla którego pasa ruchu jest przeznaczony dany sygnalizator i tu także można było zawracać. Później wprowadzono zielone strzałki jako strzałki warunkwe i tu można się poruszać tylko i wyłącznie we wskazanym strzałką kierunku.
Kojarzę, że te różne strzałki jeszcze dość długo funkcjonowały razem. Oczywiście nie chodzi mi o strzałki na sygnalizatorach czerwonym i pomarańczowym.
Być może się mylę.

Data: 2012-04-05 09:58:05
Autor: Robert_J
Problem, skrzyżowanie, przepisy
czyli dwie różne interpretacje dotyczące tego samego skrzyżowania w zależności od tego czy są światła czy nie?

Tak. Masz dwa różne przypadki wtedy.

Bez sensu, na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

Widzę że jesteś ze Szczecina. Proponuję podjechać choćby na Europejską, jechać od strony ronda uniwersyteckiego. Zobaczysz na najbliższym skrzyżowaniu właśnie taki sygnalizator :-).

Data: 2012-04-05 17:47:24
Autor: frank drebin
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz1968@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jljjjo$erg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie chciało mi się gonić na drugi koniec Szczecina ale przejrzałem na google street view i nie widzę tam sygnalizacji zezwalającej na zawracanie. Przejrzałem aż do Ku Słońcu.
Za to, na wskazanym przez ciebie odcinku (skrzyżowanie Europejskiej z Bronowicką) stoi typowy s-3 ze strzałką w lewo. Ale przed sygnalizacją, po obu stronach jezdni stoi znak b-23 zabraniający zawracania.

Data: 2012-04-05 17:44:28
Autor: Michal Lukasik
Dnia 5.4.2012, frank drebin napisał(a):

[...]

AFAIR taką sygnalizację (z zawracaniem) masz na Mieszka I (lewy skrajny,
drugi od lewej już "tylko" w lewo) zaraz przed Piastów skręcając w
Boh.W-wy.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2012-04-05 18:54:56
Autor: 'Tom N'
frank drebin w <news:jlket2$e2b$1mx1.internetia.pl>:

[...]

Nie chciało mi się ganiać na drugi koniec Polski, ale przejrzałem na gsw i
zobaczyłem na najbliższym skrzyżowaniu w kierunku Europejskiej za "Rondem
Uniwersyteckim" (Krakowska,Bronowicka,Europejska) znak S-3 ze strzałką
skierowaną "w lewo i do dołu"

Za to, na wskazanym przez ciebie odcinku (skrzyżowanie Europejskiej z Bronowicką) stoi typowy s-3 ze strzałką w lewo.

Nie kłam proszę...

<http://s7.postimage.org/tprailq1n/drebin.jpg>

Ale przed sygnalizacją, po obu stronach jezdni stoi znak b-23 zabraniający zawracania.

Tak, jest -- taki:

<http://s8.postimage.org/wizxreeyd/drebin.jpg>

Da się przeczytać co jest na tabliczce...

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-05 19:17:17
Autor: frank drebin
Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:120405.185456.pms.2680int.dyndns.org.invalid...
[...]

Tak, masz rację. Cofam co napisałem.

Data: 2012-04-05 11:41:01
Autor: 4CX250
Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości news:jli6ra$mee$1mx1.internetia.pl...

Bez sensu, na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

 A ja przeciwnie, dość często.

Marek

Data: 2012-04-05 15:22:41
Autor: radekp@konto.pl
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Wed, 4 Apr 2012 21:17:41 +0200, w <jli6ra$mee$1@mx1.internetia.pl>, "frank
drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał(-a):

czyli dwie różne interpretacje dotyczące tego samego skrzyżowania w zależności od tego czy są światła czy nie?
Bez sensu,

Bez sensu, np. żaden program nawigacyjny dobrze ciebie nie poprowadzi, bo skąd
ma wiedzieć czy akurat można zawrócić.

na dodatek nigdy nie widzialem sygnalizacji zezwalającej na zawracanie

Jest tego trochę, pewnie zależy od rejonu.

Data: 2012-04-05 15:51:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 05.04.2012 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał/a:

[...]

Jakoś sobie radzą...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-04-05 17:17:23
Autor: radekp@konto.pl
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Thu, 05 Apr 2012 15:51:09 +0200, w
<slrnjnr57q.stf.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl>, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(-a):

> Bez sensu, np. żaden program nawigacyjny dobrze ciebie nie poprowadzi, bo skąd
> ma wiedzieć czy akurat można zawrócić.

Jakoś sobie radzą...

Po prostu jest domyślny zakaz 24h i tyle.

Data: 2012-04-06 01:53:00
Autor: Krzysiek Kielczewski
> [...]

> ma wiedzieć czy akurat można zawrócić.

Jakoś sobie radzą...

Po prostu jest domyślny zakaz 24h i tyle.

Jak nie wiesz - to nie pisz.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-04-10 09:28:36
Autor: radekp@konto.pl
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Fri, 06 Apr 2012 01:53:00 +0200, w
<slrnjns8g8.bsm.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl>, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(-a):

> Po prostu jest domyślny zakaz 24h i tyle.

Jak nie wiesz - to nie pisz.

To pochwal się swoją wiedzą w tym temacie (o ile ją masz).

Data: 2012-04-10 11:30:00
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 10.04.2012 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał/a:

> Po prostu jest domyślny zakaz 24h i tyle.

Jak nie wiesz - to nie pisz.

To pochwal się swoją wiedzą w tym temacie (o ile ją masz).

Trywialnie, jak na skrzyżowaniu są światła to mapy zakładają, że są
sprawne.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-04-12 10:48:22
Autor: radekp@konto.pl
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Tue, 10 Apr 2012 11:30:00 +0200, w
<slrnjo7rp8.png.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-ho.pl>, Krzysiek Kielczewski
> [...]

> To pochwal się swoją wiedzą w tym temacie (o ile ją masz).

Trywialnie, jak na skrzyżowaniu są światła to mapy zakładają, że są

To wiem. Tylko, że piszę o przypadku, gdy światła są czasowo wyłączane (np. na
noc) i wtedy można zawrócić.

Data: 2012-04-05 15:21:23
Autor: radekp@konto.pl
Problem, skrzyżowanie, przepisy
Wed, 04 Apr 2012 20:55:25 +0200, w <jli5f5$p03$1@inews.gazeta.pl>, Czeslawek
<czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisał(-a):

Jakby sygnalizator S-3 nie działał to na takim skrzyżowaniu można zawrócić? Pytam bo są rozbieżne opinie na ten temat.

Wtedy można.

Problem, skrzyżowanie, przepisy