Problem z 3 letnim pecetem po urlopie

Data: 2010-08-08 13:24:53
Autor: Slavko
Problem z 3 letnim pecetem po urlopie
Witam,
Moja znajoma wróciła po 3 tygodniach z urlopu i niemiła niespodzianka:
( PC nie wstaje. Płyta piszczy długimi sygnałami w kółko a monitor
wyświetla "No signal" lub jest czarny. Raz jej się udało wejść do
BIOS'u ale i tu po chwili zanotowano zawieszenie systemu. Od tej pory
nawet logo nie chce się wyświetlić. Przez te 3 tygodnie PC fizycznie
było odłączone od 220V więc nie można zakładać uszkodzenia od pioruna.
POST jest ustawiony w wersji skróconej ale poza tym jednym razem kiedy
pojawiło się logo i Bios monitor jest ciemny i płyta tylko piszczy.
Wyświetlacz na obudowie pokazuje temp około 24 stopni i aktualny czas.
Wszystko to wiem niestety tylko przez telefon, fizycznie będę miał
dostęp do PC we wtorek.
Ktoś ma jakiś pomysł? Gdzie szukać uszkodzenia? Liczę na rady.

Pozdrawiam

Slavko K.

P.S. Konfiguracja:

Płyta        MSI K9VGM-V
Procesor  Athlon 4000+ x2 AM2 box
Grafika     PCI-X Gigabyte 7300 GT 256/128 MB
RAM        1GB DDR2 667 Kingston

Data: 2010-08-08 22:55:40
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-08-08 22:24, Użytkownik Slavko napisał:

Ktoś ma jakiś pomysł? Gdzie szukać uszkodzenia? Liczę na rady.

Ja bym szukał w komputerze ale można i gdzie indziej.
W serwisie to najpierw by sprawdzili co oznaczają te piski,
tobie radzę to samo.
Jeśli nic konkretnego to zmierzyli by napięcia na zasilaczu,
potem podstawili inne pamięci, inną kartę graficzną.
Jak nie masz takiej możliwości to zmierz napięcia (miernik
uniwersalny 10-20zł), wyjmij pamięci i przetrzyj styki,
to samo z kartą graficzną.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-09 08:48:24
Autor: Feromon

Użytkownik "Slavko" <skas@onet.eu> napisał w wiadomości news:3ee87599-3017-4714-ab43-090c9b9ada51p7g2000yqa.googlegroups.com...
Ktoś ma jakiś pomysł? Gdzie szukać uszkodzenia? Liczę na rady.

Bateryjka?

Feromon

Data: 2010-08-09 16:18:28
Autor: qwerty
Problem z 3 letnim pecetem po urlopie
Użytkownik "Feromon" <feromon@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3o8bj$a03$1@pippin.nask.net.pl...
Bateryjka?

To nie pokazywałby aktualnego czasu.

Data: 2010-08-09 21:59:34
Autor: Wojtek W
Problem z 3 letnim pecetem po urlopie
To nie pokazywałby aktualnego czasu.

Miałem kilka przypadków przedziwnego zachowania komputera na słabej
baterii. Ostatni wczoraj, oczywiście data była OK

Komputery:
- nie chciały się uruchomić
- losowe restarty
- zawiechy

Sprawdź tę baterię !

W.W.

Data: 2010-08-09 09:22:02
Autor: Artur\(m\)
[...]

Luknij na kondensatory elektrolityczne.
Może już nadszedł ich czas. Ciepło,
....oraz tak jak Ci już doradzili, sprawdź kontakt pamięci, kart, dysku.
Przeczyść a potem dociśnij

Artur(m)

Data: 2010-08-09 16:09:15
Autor: olo
W dniu 08.08.2010 22:24, Slavko pisze:
 Przez te 3 tygodnie PC fizycznie
było odłączone od 220V więc nie można zakładać uszkodzenia od pioruna.

się już nasłuchałem takich rzeczy więc zapytam jeszcze tak: a nie masz przypadkiem routera adsl, do którego skrętką podłączony jest komputer, a który wyłączony z prądu cały czas miał podpiętą linię telefoniczną? W takiej kombinacji najczęściej lecą: modem adsl w routerze, interfejs WAN, rzadziej interfejsy LAN i karta sieciowa w podłączonych kompach, a zdarza się i tak, że upala płytę główną.

--
pozdrawiam!

http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

Data: 2010-08-15 16:41:15
Autor: Radosław Sokół
[...]

Rozmontować na części. Wyczyścić. Oglądnąć kondensatory elek-
trolityczne wszystkie. Zmierzyć napięcie na bateryjce pod-
trzymującej pamięć CMOS. Poskładać konfigurację minimalną i
zobaczyć, czy będzie lepiej.

nawet logo nie chce się wyświetlić. Przez te 3 tygodnie PC fizycznie
było odłączone od 220V więc nie można zakładać uszkodzenia od pioruna.

*Można* zakładać. Przez sieć choćby, jeżeli nie została odłą-
czona. Albo przez bezpośrednią indukcję, jeżeli było bliskie
uderzenie.

Data: 2010-08-19 21:25:29
Autor: Slavko
On 15 Sie, 16:41, Radosław Sokół <rso...@magsoft.com.pl> wrote:
> [...]

*Można* zakładać. Przez sieć choćby, jeżeli nie została odłą-
czona. Albo przez bezpośrednią indukcję, jeżeli było bliskie

| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/             |
|                 |  Politechnika Śląska                   |

No dobra nie uwierzycie ale w zasadzie czemu nie?
Kupiłem bateryjke, zmieniłem, styki przeczyszczone, kondesatory OK.
Ciągle to samo. No to dawaj do serwisu. Tam pierwsze co zrobił to
zmienił pamięć. Komputer się włącza ... Bez pisków, logo karty grafiki
jest, Windozy też. Myślę sobie pięknie stówa nie moja. Facet wkłada
moją stara pamięć i co komp odpala się, zdziwko... Dla pewności
serwisant podmienia procek. Komp z jego czy moim zawsze się włącza.
Wróciłem do domu i jest OK. Jedynie co to się lubi czasem zawiesić ale
tak miał od pewnego czasu. Sądzę że trzeba odświeżyć Win bo przez 3
lata nazbierało się śmieci + 2 dzieci i mnóstwo gier. Na koniec
chciałbym pochwalić serwis - był to Bit w Krakowie (tam też kupiony
komp) nie wzięli ani grosza a mogliśmy sobie pogadać, oczywiście
wszystko od ręki zajęło to 10 min albo mniej.

Problem z 3 letnim pecetem po urlopie