Problem z GForce GTX 460

Data: 2011-11-22 14:13:12
Autor: ikaros30
Problem z GForce GTX 460
Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy win± może być za słaby
zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzie¶ spotkałem się ze zdaniem, że dla
tej karty powinno być minimum 450W.

--
ikaros30@wp.pl

Data: 2011-11-22 14:17:56
Autor: wozniak grzegorz
Problem z GForce GTX 460
ikaros30 wrote:

Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy win± może być za
słaby zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzie¶ spotkałem się ze zdaniem,
że dla tej karty powinno być minimum 450W.

A może nie podpięte zasilanie dodatkowe ? --
Pozdrawiam

Data: 2011-11-22 14:24:12
Autor: Rafal Lukawski
Problem z GForce GTX 460
On 2011-11-22 14:17, wozniak grzegorz wrote:
ikaros30 wrote:

Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy winą może być za
słaby zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzieś spotkałem się ze zdaniem,
że dla tej karty powinno być minimum 450W.

A może nie podpięte zasilanie dodatkowe ?

Zdecydowanie, czy nie jest tak, ĹĽe komputer wogĂłle siÄ™ nie uruchamia, a karta np. szumi?

karty z GTX460 maja zazwyczaj dwa dodatkowe wejscia na zasilanie, zwroc uwage aby kazde bylo podlaczone do osobnej wiazki z zasilacza.

Na Feel400W męcze GTX460OC, jakos się da ;)

Data: 2011-11-22 15:24:34
Autor: ikaros30
Problem z GForce GTX 460
Dnia Tue, 22 Nov 2011 14:24:12 +0100, Rafal Lukawski napisał(a):

[...]

Zdecydowanie, czy nie jest tak, że komputer wogóle się nie uruchamia, a karta np. szumi?

karty z GTX460 maja zazwyczaj dwa dodatkowe wejscia na zasilanie, zwroc uwage aby kazde bylo podlaczone do osobnej wiazki z zasilacza.

Na Feel400W męcze GTX460OC, jakos się da ;)

To dodatkowe zasilanie jest podpięte. Wentylator karty kręci się ale obrazu
nie ma.

--
ikaros30@wp.pl

Data: 2011-11-23 12:26:06
Autor: Riva
Problem z GForce GTX 460

On 2011-11-22 14:17, wozniak grzegorz wrote:
ikaros30 wrote:

[...]

Bzdura.
Otworz sobie zasilacz.
Zobaczysz ze wszystkie wiazki +5 +12
sa podlaczone w jedno miejsce.

Data: 2011-11-23 13:08:56
Autor: Rafal Lukawski
Problem z GForce GTX 460

Bzdura.
Otworz sobie zasilacz.
Zobaczysz ze wszystkie wiazki +5 +12
sa podlaczone w jedno miejsce.

Dlaczego producent zasilacza specyfikuje dwa limity prÄ…dowe dla 12V (przyklad):
12V1: 14A
12V2: 16A

Jak pisałem przy podpieciu zasilania karty do jednej wiązki (dwie przejściówki) - nie rusza
Przy podpięciu jednym dedykowanym kablem z 12V i jednym z innej wiązku rusza.

Data: 2011-11-23 13:48:25
Autor: Przemek
Problem z GForce GTX 460
Rafal Lukawski nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Dlaczego producent zasilacza specyfikuje dwa limity prÄ…dowe dla 12V (przyklad):
12V1: 14A
12V2: 16A

Bo 12V1: 14A cieńszym drutem prowadzi? :P NOSPANC :)
Przem

Data: 2011-11-23 14:07:12
Autor: Rafal Lukawski
Problem z GForce GTX 460
On 2011-11-23 13:48, Przemek wrote:
[...]

Standard ATX 2.0 (2003) wprowadza dwie niezaleĹĽne linie 12V

Most power is now provided on 12 V rails. The standard specifies that two independent 12 V rails (12 V2 for the 4 pin connector and 12 V1 for everything else) with independent overcurrent protection are needed to meet the power requirements safely (some very high power PSUs have more than two rails, recommendations for such large PSUs are not given by the standard).

ATX 2.2 (2006?)

Another minor revision. Added 8-pin connector for PCIe graphics cards, that delivers another 150 watts.

Bez dokładnego przeszukania nie powiem z jakiej linii wyprowadzone jest zasilanie karty graficznej. Tu wprost nie jest to powiedziane

Data: 2011-11-23 14:52:57
Autor: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
Problem z GForce GTX 460
Riva nabazgrał(a):

Bzdura.
Otworz sobie zasilacz.
Zobaczysz ze wszystkie wiazki +5 +12
sa podlaczone w jedno miejsce.

I co z tego że w jednym miejscu ?
Prawo Ohma z podstawóki się kłania.

Jak pu¶cisz dwoma wi±zkami - s± mniejsze spadki napięcia na przewodach ( a w zwi±zku z tym s± mniejsze zakłócenia przez zasilanie i lepsza stabilno¶ć), mniej się kable grzej±. Pomijam już fakt, że w dobrych zasilaczach faktycznie mog± być 2 kanały 12 V.

G.B

Data: 2011-11-23 14:58:13
Autor: Mariusz Kruk
Problem z GForce GTX 460
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz"
I co z tego że w jednym miejscu ?
Prawo Ohma z podstawóki się kłania.

Raczej chodziło ci o pierwsze prawo Kirchoffa.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-11-23 21:16:57
Autor: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
Problem z GForce GTX 460
On 23.11.2011 21:08, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz wrote:
[...]

Kirchoffa też, ale tego już nie wymagam, bo za trudne ;-)

Jednym słowem na logikę - np dwa druty o tej ¶rednicy 1mm poł±czone równolegle maj± mniejszy opór niż jeden drut o tej samej długo¶ci i ¶rednicy 1mm. W zwi±zku z tym spadki napięcia też będ± różne zgodnie z prawem Ohma i wzorem powyżej.

G.B.

Data: 2011-11-22 14:22:32
Autor: Vituniu
Problem z GForce GTX 460
Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa.

Dobra zasada jest nie zadawanie pytan w temacie.
A jesli juz, to dublowanie ich w tresci posta.

Czy win± może być za słaby zasilacz?

Moze byc.

Ten w kompie ma 400 W,

Najslabsza wersja GTX 460 ma deklarowane TDP w okolicach 140W,
a zasilana jest zapewne z linii 12V. Czyli, ze na linii, z ktorej ja
zsilasz
musisz miec "wolne" minimum te 12A.

"Zasilacz 400W" czy "450W" to _zadna_ informacja.

Niemniej... Wez pod uwage, ze te 140W karta pobiera
pod obciazeniem, w trybie 2D bedzie wielokrotnie mniej,
wiec IMHO chocby POST powinienes na monitorze zobaczyc.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-11-22 14:45:27
Autor: RadoslawF
Problem z GForce GTX 460
Dnia 2011-11-22 14:22, Użytkownik Vituniu napisał:

Niemniej... Wez pod uwage, ze te 140W karta pobiera
pod obciazeniem, w trybie 2D bedzie wielokrotnie mniej,
wiec IMHO chocby POST powinienes na monitorze zobaczyc.

Przy problemie z mało wydajnym zasilaczem komputer powinien się
uruchomić i pa¶ć kiedy co¶ (gra) obci±ży procesor graficzny.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-22 15:31:53
Autor: Rafal Lukawski
Problem z GForce GTX 460
On 2011-11-22 14:45, RadoslawF wrote:
[...]

uruchomić i paść kiedy coś (gra) obciąży procesor graficzny.

Co stoi na przeszkodzie by wydajność prądową sprawdzać przy starcie? Jeżeli producent karty coś takiego zmajstruje, to ma. Inną kwestią jest to na ile dokładnie jest robiony ów pomiar. Tak czy owak jeszcze nie zdarzyło mi się, by system się zawiesił podczas max. obciążenia.

Ja tak mam przynajmniej w swojej karcie ZOTAC GTX460, przy podpięciu zasilania z jednej wiązki (lub np. podpięciu tylko jednej wtyczki zasilania), po uruchomieniu komputera zasilacz kręci się na max, ale system nie startuje.

Data: 2011-11-23 15:44:04
Autor: RadoslawF
Problem z GForce GTX 460
Dnia 2011-11-22 15:31, Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

Ja tak mam przynajmniej w swojej karcie ZOTAC GTX460, przy podpięciu zasilania z jednej wi±zki (lub np. podpięciu tylko jednej wtyczki zasilania), po uruchomieniu komputera zasilacz kręci się na max, ale system nie startuje.

Na GTS450 spotkałem się z objawem jaki opisałem.

Pozdrawiam

Data: 2011-11-24 18:32:26
Autor: Saiko Kila
Problem z GForce GTX 460
Proces Vituniu <vituniu@poczta.fm> zwrócił bł±d:

[...]

To karta nvidii. O ile sam jestem użytkownikiem głównie takich kart, i
wolę je od konkurencji, to muszę przyznać, że nvidia nie ma najlepszej
opinii w zakresie zgodno¶ci TDP z prawd±, czy też może oczekiwaniem.
Intel i AMD s± w tym dużo lepsze.

Problem wynika z różnicy definicji - dla nvidii TDP to maksymalny pobór
mocy przy typowych zastosowaniach (bez precyzowania co jest typowym
zastosowaniem). Nie jest tajemnic±, że karty te potrafi± pobierać więcej
niż by wynikało z TDP. Dla Intela i AMD okre¶lenie TDP oznacza ile ciepła układ chłodz±cy musi
być w stanie odprowadzić, przy założonych napięciach.

Efekt jest taki, że próbuj±c przeliczyć TDP na potrzebn± moc, dla nvidii
możemy niedorachować, dla Intela i AMD przerachować. Nie wiem czy to ma
znaczenie w tym przypadku - nie wiadomo co to za zasilacz, poza tym przy
uruchamianiu na pewno nie trzeba tyle pr±du ile przy "typowych
zastosowaniach", ale czasem warto mieć na uwadze różnice.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Data: 2011-11-23 15:07:24
Autor: Doxent
Problem z GForce GTX 460

Użytkownik "ikaros30" <ikaros30@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:9xjf8vxeyevv$.f73fe81664rz.dlg40tude.net...
Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy win± może być za słaby
zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzie¶ spotkałem się ze zdaniem, że dla
tej karty powinno być minimum 450W.

 a w innym kompie ? inna karta ? Przeczy¶ć ewentualnie zł±cze karty. Bardzo rzadko ale zdarza się, że jaka¶ płyta głowna nie akceptuje konkretnego egzemplarza karty. Ja tak miałem gdy próbowałem odpalić pewien model Radeon 4770 Asusa na płycie Gigabyte. Dopiero wymiana płyty głównej na Asusa pomogła.

Data: 2011-11-24 19:22:03
Autor: Rafal Lukawski
Problem z GForce GTX 460
On 2011-11-22 14:13, ikaros30 wrote:
Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy winą może być za słaby
zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzieś spotkałem się ze zdaniem, że dla
tej karty powinno być minimum 450W.

Problem z zasilaniem niematematycznie można oszacować na podstawie konstrukcji karty:

Każde dodatkowe złącze 6 pinowe to max 75W (tylko 12 V)
Każde dodatkowe złącze 8 pinowe to max 150W (tylko 12 V)

Najlepszy układ to taki, w którym zasilacz ma tyle dodatkowych złącz co karta, ew jedno mniej, kolejne poprzez przejściówkę.

GTX 460 ma 2 wejścia 6 pinowe, podłączasz jedno z zasilacza, drugie z molexa (przez dołączoną do karty przejściówke), upewnij sie, ze z molexa (to linia 12V1) da sie pociagnac 75W (6,25A + zasilanie pozostalych komponentow takich jak dyski, cdromy itp). Jezeli wychodzi jakis zapas, powinno byc ok.

Wydajnosc linii 12V jest zazwyczaj opisana na zasilaczu.

Data: 2011-11-26 12:10:58
Autor: ikaros30
Problem z GForce GTX 460
Dnia Tue, 22 Nov 2011 14:13:12 +0100, ikaros30 napisał(a):

Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy win± może być za słaby
zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzie¶ spotkałem się ze zdaniem, że dla
tej karty powinno być minimum 450W.

Już po problemie. Zaniosłem kartę do sprawdzenia fachowcowi z serwisu
komputerowego. Stwierdził, że na mocniejszym zasilaczu poszła ale i tak
jest do niczego, bo po parunastu minutach działania wywala artefakty na
ekranie.

--
ikaros30@wp.pl

Problem z GForce GTX 460