Problem z OC

Data: 2009-09-06 12:25:39
Autor: WIHEDCNF
Problem z OC

Użytkownik "kuba_g"

Mam problem z ubezpieczycielem odnośnie składki OC, którą mi naliczył.

Opis sytuacji:
1) w dniu 12.06.09 kupiłem auto
2) polisa OC auta, które kupiłem kończyła się w dniu 14.06.09 (ubezpieczyciel 1), wg polisy, którą otrzymałem od sprzedającego pojazd
3) w dniu 09.07.09 zostało złożone wypowiedzenie do obecnego ubezpieczyciela i została zawarta nowa umowa z innym ubezpieczycielem (ubezpieczyciel 2)
4) mam potwierdzenie nadania faxu i listu poleconego (ubezpieczyciel 1)
5) fax doszedł na pewno tego samego dnia, list priorytetowy został odebrany wg potwierdzenia 14.07.09 (od ubezpieczyciela 1)
6) mimo tego, dostałem kilka dni temu od ubezpieczyciela 1 nową kalkulację składki OC i dokument do wpłaty.

Z uwagi na to, że mam ważne OC u ubezpieczyciela 2, nie chciałbym ponownie opłacać składki u ubezpieczyciela 1.

Pytanie, czy ubezpieczyciel 1 postąpił właściwie, skoro mam okres 30 dni na podjęcie decyzji, czy chcę kontynuować polisę u niego?

Postąpił właściwie, ponieważ nowa polisa została wystawiona już na ciebie jako posiadacza pojazdu - możesz ewentualnie ubiegać się o zwrot składki u drugiego ubezpieczyciela, ale to już zależy od dobrej woli tego ubezpieczyciela (może, nie musi) - w każdym razie nawet jesli drugi z ubezpieczających odstąpi od ubezpieczenia, to do czasu otrzymania decyzji i tak musisz zapłacić za ten okres składki.

Problem z OC