Data: 2010-01-25 08:25:25 | |
Autor: ***Einstein*** | |
Problem z Renault Clio [długie] | |
Witam
Już nie mam siły do swojego samochodu, tyle mi krwi napsuł. Ale od początku. W grudniu podczas odpalania rannego zaświeciła się pomarańczowa kontrolka (w prostokącie zygzak i pod spodem spiralka). Samochód oczywiście ruszył ale był strasznie mulasty. Pojechałem do mechanika, podpiął pod komputer - diagnoza czujnik pedału przyspieszenia zawinił. Błędy skasowane, cały dzień było już ok, ale około godziny 17 odpaliłem samochód przejechałem 4 kilometry i się kontrolka zaświeciła. Wyłączyłem silnik (stacyjna na 0), uruchomiłem ponownie no i było ok. Tak zaczeło się dziać codziennie. Ok, pora na wymianę - styczeń w zesłym tygodniu. Błąd skasowano, tego samego dnia cały dzień było ok, temparatura na zewnątrz -5. Gdy temparatura na zewnątrz spadła do -8 wtedy zaczęły się schody. Odpalam silnik zaświeca się wspomniana kontrolka, samochód wogóle nie reaguje na pedał przyspieszenia, po chwili wyłączam silnik odpalam ponownie - mogę zrobić przygazówkę (max 3000 obrotów) kontrola jednak nie gaśnie. Próba następna wyłączenie silnika i ponownie uruchomienie - jest dopiero ok. Takie zjawiska są dosyć denerwujące. Na szczęscie jak wymieniłem czujnik to chociaż kontrola nie zapala się w czasie jazdy jak było wcześniej. Oto dane samochodu: Renault Clio silnik 1,2 benzyna (bez gazu) rok 2001. Samochód stoi pod chmurką. Pozdrawiam PS. Jak na dworze jest około -5 stopni to z samochodem nie ma problemu. |
|
Data: 2010-01-24 23:50:53 | |
Autor: choczsz | |
Problem z Renault Clio [długie] | |
On 25 Sty, 08:25, "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> wrote:
W grudniu podczas odpalania rannego zaświeciła się pomarańczowa kontrolka (w Podobne objawy daje rozwalony wklad katalizatora, moze to jest jakis trop? |
|
Data: 2010-01-25 09:50:08 | |
Autor: Kub@ | |
Problem z Renault Clio [długie] | |
WitamIdentyczne objawy w zeszlym roku. Jezdzilismy z kluczykiem do klemy zeby zdejmowac i resetowac błędy co najmniej raz dziennie :) Mechanicy mówili też o czujniku pedału przyspieszenia a to okazało zię ze tylko sama przepustnica jest zabita jakimś syfem. Czyszczenie przepustnicy jakims specjalnym srodkiem w ASO to jesli dobrze pamietam 120zł. Problem jak ręką odjął. Pzdr, Kub@ |
|
Data: 2010-01-25 09:57:06 | |
Autor: Agent | |
Problem z Renault Clio [długie] | |
Użytkownik "Kub@" <kuba_praca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjjm01$8rf$1news.onet.pl... Czyli jeśli kolega ma to samo to znowu wymiana dobrego czujnika na dobry :)WitamIdentyczne objawy w zeszlym roku. Jezdzilismy z kluczykiem do klemy zeby zdejmowac i resetowac błędy co najmniej raz dziennie :) |
|
Data: 2010-01-25 10:12:18 | |
Autor: ***Einstein*** | |
Problem z Renault Clio [długie] | |
Stary czujnik rozebrałem i widać było na płytce wytarcie ścieżek, przemyłem ścieżki alkoholem, poprawiło się nieznacznie. Ale jak pisałem wszytsko buyło dobrze przy mniejszych mrozach tak do -6, a powyżej makbra.
Pozdrawiam |
|
Data: 2010-01-25 11:07:53 | |
Autor: Kub@ | |
Problem z Renault Clio [długie] | |
Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości news:hjjn9p$s8v$1news.lublin.pl...
Stary czujnik rozebrałem i widać było na płytce wytarcie ścieżek, przemyłem ścieżki alkoholem, poprawiło się nieznacznie. Ale jak pisałem wszytsko buyło dobrze przy mniejszych mrozach tak do -6, a powyżej makbra.U nas nie było takiej 100% korelacji z mrozem(poziomem), ale zaczęło się właśnie podczas mrozów i tylko z takim okresem to kojarze(zimno podczas grzebania przy czujniku p.gazu i odłaczaniu co troche aku).. Jakies 2 tyg się z tym bujalismy(musiałem się z żoną na auta zamienic, bo nie chcialem jej narazac na odpinanie klem na swiatlach w korku). W koncu w ASO(DC - Dyszkiewicz) do konca tez nie wiedzieli co zrobic i zalecili po kolei kilka rzeczy po podlaczeniu do kompa(diagnoza "na telefon" była - czujnik p.gazu). Okazało się ze pierwsza(czyszczenie przepustnicy) zadziałała. Moze i u Ciebie to bedzie ten przypadek. Kub@ |
|
Data: 2010-01-25 11:24:03 | |
Autor: Agent | |
Problem z Renault Clio [długie] | |
Użytkownik "Kub@" <kuba_praca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hjjqhp$mea$1news.onet.pl... Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości news:hjjn9p$s8v$1news.lublin.pl...U mnie w Fabii objawem zanieczyszczonej przepustnicy jest falowanie obrotów na luzie i to niekiedy takie od około 400-1200 wskazówka skacze. Jak się jedzie to wszytko ok a pomaga przeczyszczenie (ostatnio na rok czasu straczyło) albo dodanie gazu ze dwa razy. Zdarza mi się to średnio raz na miesiąc więc narazie jeszcze nie czyszczę. Po czyszczeniu auto może chodzić nierówno i nieraz samo się z czasem ustawi a niekiedy trzeba robić adaptację przepustnicy na kompie |
|
Data: 2010-01-25 11:17:01 | |
Autor: Mirek Ptak | |
[OT] Re: Problem z Renault Clio [długie] | |
Dnia 2010-01-25 08:25, ****Einstein**** napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
.... temparatura na zewnątrz -5. Gdy temparatura na zewnątrz spadła do -8.... PS. Jak na dworze jest około -5 stopni to z samochodem nie ma problemu. Jako żywo przypomina mi to sytuację z zastępczą Laguna (też Renault ;) ), którą jeździłem w 2005 roku. Jak było zimno rano to nie działał ABS - w ciągu dnia robiło się trochę cieplej to zaczynał działać - następnego dnia rano znowu bez ABS :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |