Data: 2011-06-19 13:59:26 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej - wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a w drugim żadnego.
Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie wygrzeje? Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy? -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-19 19:10:42 | |
Autor: Kuczu | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2011-06-19 17:34:02 | |
Autor: AZ | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
On 2011-06-19, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-06-19 20:28:56 | |
Autor: Kuczu | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze:
On 2011-06-19, Kuczu<qczu666@gmail.com> wrote: XLV i XRV tak wlasnie mialy. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2011-06-19 20:42:24 | |
Autor: Gr4N4c1K | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
Dnia 19-06-2011 o 20:28:56 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisa³(a):
W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze: na gar albo pare garów, np.: CB 750/900/1100 DOHC, CX500Euro, pewne wersje CX500/GL500, GL1000. w przypadku wymienionych przeze mnie to modu³ by³ w sumie tylko koñcówka mocy bo k±t zap³onu by³ robiony mechanicznie na aparacie od¶rodkowym :) pozdrawiam |
|
Data: 2011-06-19 20:49:45 | |
Autor: Gr4N4c1K | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
Dnia 19-06-2011 o 19:10:42 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisa³(a):
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociñski pisze: wsad¼ nowe ¶wiece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. mo¿e kabel WN od jednej ¶wiecy polecia³. taki ¶mieszny uk³ad, ¿e jakby jeden kabel mia³ zwarcie to na drugiej ¶wiecy bêdzie iskra. w brew pozorom na jednej ¶wiecy dzia³aj±cej w garnku ten silnik kiepsko chodzi. pyt1. jakie ¶wiece macie? ciep³ota pyt2. jaka waha? oktany pozdrawiam |
|
Data: 2011-06-19 22:02:51 | |
Autor: Wojtek Sobociñski | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
Gdzie szukaæ dalej? Cewka? Modu³ zap³onowy? Nowe bêdê mia³ jutro wiêc na razie posprawdza³em na starych - na ka¿dej cewce jest iskra ale s³aba, fioletowa. Za to je¶li przeskoczy od obudowy ¶wiecy do cylindra to jest niebieska. pyt1. jakie ¶wiece macie? ciep³ota NGK DPR8EA, pod numerem jest jeszcze cyfra 9. pyt2. jaka waha? oktany Etylina 95, na tej samej stacji tankujê drugi motor i jest ok. -- Wojtek Sobociñski XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-19 22:13:15 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-19 19:10, Kuczu pisze:
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze: Zamieniłem ale nic się nie zmieniło. Gdyby popracował to bym zobaczył czy na świecach w drugim garze pojawił się czarny nalot ale odpalałem na paliwie z puszki i czekałem tylko tyle, żeby sprawdzić że dalej śmierdzi. Jak jutro będą nowe świece to sprawdzę to ponownie. Acha, zmierzyłem kompresję, na jednym garze jest 11 a na drugim 9.5 (napompowanie trwa dłużej). Zawory raczej nie podparte bo nie ucieka, za to dopytałem, że luz zaworowy nie sprawdzany od lat. -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-20 13:15:23 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione gniazda tez czy same zaworki ? Jesli tylko zaworki to sproboj przelozyc gniazda. I ogladnij dysze za pomoca jakiegos solidnego szkla powiekszajacego czy aby ktos ich drutem nie przepychal. pozdr newrom -- Estrella - do sprzedania RD07 - dożywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2011-06-20 14:07:38 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-20 13:15, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze: Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze - reparatury do kranika. Kranik cieknie bo membrana jest dorabiana chalupniczo a mam wrazenie (cholerny brak doswiadczenia) ze dla dzialania calosci wazne jest zeby ten podcisnieniowy system zasilania w paliwo byl sprawny. Jak odpalalem z puszki to strzela z wezyka cisnienia a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic. -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-20 14:26:58 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-20 14:07, Wojtek Sobociński pisze:
Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po Jedno i drugie nie pomoze na zalewanie. Kranik moze byc na pri, a jak zaworek iglicowy trzyma dobrze to nie przecieknie. No i nie wydaje mi sie by kranik mogl powodowac wzbogacenie mieszanki w jednym cylindrze. dzialania calosci wazne jest zeby ten podcisnieniowy system zasilania w Tam nie ma podcisnieniowego systemu zasilania. Jest zwykly zaworek ktory otwiera kranik i leje sie paliwo. Rownie dobrze mozesz go wymienic na kranik z wueski, a podcisnienie z silnika zaslepic. Jak odpalalem z puszki to strzela z wezyka cisnienia Mozna. jak wyzej. pozdr newrom -- Estrella - do sprzedania RD07 - dożywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2011-06-21 09:48:19 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-20 14:26, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2011-06-20 14:07, Wojtek Sobociński pisze: Zmiana świec pomogła (czyszczenie gaźników być może też) - silnik hula :)
Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a potem po dobrym przegazowaniu i wyłączeniu motoru. Kiedy w końcu złożyłem go dobrze (być może) to przestał podawać paliwo - mniejsza membrana ma 3 małe dziurki. Jeśli nie uda się jej łatwo kupić to przerobimy wtedy kranik na grawitacyjny. Dla zainteresowanych wrzucam linka z forum transalpa o przeróbce kranika: http://tnij.org/mch7 -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-21 09:54:28 | |
Autor: Roman Niewiarowski | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek Sobociński pisze:
Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj Jesli zaworek iglicowy nie trzyma to trzeba cos z tym zrobic. Ale to cos to doprowadzenie do dzialania zaworka, a nie obchodzenie problemu. Zakladam ze mowiac o cieknieciu masz na mysli gaznik, a nie kranik :) pozdr newrom -- Estrella - do sprzedania RD07 - dożywocie. Cos Jesus he knows me And he knows I'm right |
|
Data: 2011-06-21 10:16:18 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-21 09:54, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek Sobociński pisze: Kranik cieknie, bydlak :) Gaźniki spoko, na nowych świecach odpalił od razu, ssanie dobrze działa i zamyka się do końca, ustawianie mieszanki po obu stronach daje efekt (zamykanie śruby składu jednego g. wcześniej nic nie dawało), wkręca się pięknie na obroty. Zaworki iglicowe dałem nowe jak ustawiałem poziom paliwa. Jadę szukać membranki :) -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-21 10:57:35 | |
Autor: Michał V-R | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek Sobociński pisze:
Kranik cieknie, bydlak :) Gaźniki spoko, na nowych świecach odpalił od Ale cieknie na zewnatrz? jak nie, to zaworki jak trzymaja to na masz jak na pri i glowy sobie tym nie zawracaj. zaworki nie puszcza. Juz to ktos napisal wczesniej. Sprawdz jeszcze gniazda zaworkow dla pewnosci -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2011-06-21 14:06:04 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-21 10:57, Michał V-R pisze:
W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek Sobociński pisze: Cieknie z kranika, ewidentnie. Wlasnie przywiozlem nastepny zestaw kranikowy z larssona, tym razem do cbr 1000 '95, membrany wygladaja na oko na takie same, wymienie te dziurawa i sie okaze. -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-21 15:40:57 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek Sobociński pisze:
W dniu 2011-06-21 09:54, Roman Niewiarowski pisze: Membrankę kupiłem (ostatni blister w pudełku z zamiennikami :)). Połapałem się wreszcie jak to powinno być złożone, wypchnąłem gumowy trzepień od starej membrany, połączyłem obie aluminiowym łącznikiem, posmarowałem brzegi membran (ranty) smarem silikonowym (błąd?), złożyłem i działa. Nic nie cieknie, moto chodzi jak złoto :D Dziękuję wszystkim za rady, na pewno wykorzystam je przy następnej okazji. Pozdro -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|
Data: 2011-06-20 14:36:52 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
Wojtek Sobociński napisał(a):
a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic. Wezyk ktory idzie od krocca ssacego? Jak go nie zaslepisz to masz gwarantowane lewe powietrze i motur nie bedzie gadal jak trzeba. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf |
|
Data: 2011-06-21 15:37:58 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Problem z Trampkiem c.d. | |
W dniu 2011-06-20 14:36, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Wojtek Sobociński napisał(a): Ano przerobilem to. Na szczescie sytuacje udalo sie ogarnac. Motor sprawny :D -- Wojtek Sobociński XTZ '91, stara ale jara |
|