Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Problem z Trampkiem c.d.

Problem z Trampkiem c.d.

Data: 2011-06-19 13:59:26
Autor: Wojtek Sobociński
Problem z Trampkiem c.d.
Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej - wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a w drugim żadnego.
Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-19 19:10:42
Autor: Kuczu
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
w drugim żadnego.
Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?


Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-06-19 17:34:02
Autor: AZ
Problem z Trampkiem c.d.
On 2011-06-19, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach

To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-06-19 20:28:56
Autor: Kuczu
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze:
On 2011-06-19, Kuczu<qczu666@gmail.com>  wrote:

Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach

To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?


XLV i XRV tak wlasnie mialy.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-06-19 20:42:24
Autor: Gr4N4c1K
Problem z Trampkiem c.d.
Dnia 19-06-2011 o 20:28:56 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisa³(a):

W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze:
On 2011-06-19, Kuczu<qczu666@gmail.com>  wrote:

Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach

To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?


XLV i XRV tak wlasnie mialy.

na gar albo pare garów, np.:
CB 750/900/1100 DOHC, CX500Euro, pewne wersje CX500/GL500, GL1000. w  przypadku wymienionych przeze mnie to modu³ by³ w sumie tylko koñcówka  mocy bo k±t zap³onu by³ robiony mechanicznie na aparacie od¶rodkowym :)

pozdrawiam

Data: 2011-06-19 20:49:45
Autor: Gr4N4c1K
Problem z Trampkiem c.d.
Dnia 19-06-2011 o 19:10:42 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisa³(a):

W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociñski pisze:
Zaworki iglicowe zmienione, ga¼nik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
paliwa ustawi³em dok³adnie na 7mm (wg manuala). Ró¿nice na p³ywakach
by³y raptem o milimetr na ka¿dym. Niestety problem wystêpuje dalej -
wykrêci³em ¶wiece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
czarno. Spróbowa³em wsadziæ moje stare ¶wiece od tenery (identyczne jak
w trampku) ale zrobi³o siê tylko gorzej. Wkrêcenie do koñca ¶ruby sk³adu
mieszanki daje efekt tylko w jednym ga¼niku (cylinder z czyst± ¶wiec±) a
w drugim ¿adnego.
Jutro kupujê nowe ¶wiece (i reparaturê do kranika bo kto¶ dorabia³
cha³upniczo membranê) ale czy jest sens je wk³adaæ je¶li jedna siê nie
wygrzeje?
Gdzie szukaæ dalej? Cewka? Modu³ zap³onowy?


Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz  jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach


wsad¼ nowe ¶wiece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. mo¿e kabel WN  od jednej ¶wiecy polecia³. taki ¶mieszny uk³ad, ¿e jakby jeden kabel mia³  zwarcie to na drugiej ¶wiecy bêdzie iskra. w brew pozorom na jednej ¶wiecy  dzia³aj±cej w garnku ten silnik kiepsko chodzi.

pyt1. jakie ¶wiece macie? ciep³ota
pyt2. jaka waha? oktany

pozdrawiam

Data: 2011-06-19 22:02:51
Autor: Wojtek Sobociñski
Problem z Trampkiem c.d.
Gdzie szukaæ dalej? Cewka? Modu³ zap³onowy?


Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach


wsad¼ nowe ¶wiece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. mo¿e kabel WN
od jednej ¶wiecy polecia³. taki ¶mieszny uk³ad, ¿e jakby jeden kabel
mia³ zwarcie to na drugiej ¶wiecy bêdzie iskra. w brew pozorom na jednej
¶wiecy dzia³aj±cej w garnku ten silnik kiepsko chodzi.

Nowe bêdê mia³ jutro wiêc na razie posprawdza³em na starych - na ka¿dej cewce jest iskra ale s³aba, fioletowa. Za to je¶li przeskoczy od obudowy ¶wiecy do cylindra to jest niebieska.

pyt1. jakie ¶wiece macie? ciep³ota

NGK DPR8EA, pod numerem jest jeszcze cyfra 9.

pyt2. jaka waha? oktany

Etylina 95, na tej samej stacji tankujê drugi motor i jest ok.

--
Wojtek Sobociñski
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-19 22:13:15
Autor: Wojtek Sobociński
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-19 19:10, Kuczu pisze:
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
w drugim żadnego.
Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?


Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach


Zamieniłem ale nic się nie zmieniło. Gdyby popracował to bym zobaczył czy na świecach w drugim garze pojawił się czarny nalot ale odpalałem na paliwie z puszki i czekałem tylko tyle, żeby sprawdzić że dalej śmierdzi. Jak jutro będą nowe świece to sprawdzę to ponownie.
Acha, zmierzyłem kompresję, na jednym garze jest 11 a na drugim 9.5 (napompowanie trwa dłużej). Zawory raczej nie podparte bo nie ucieka, za to dopytałem, że luz zaworowy nie sprawdzany od lat.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-20 13:15:23
Autor: Roman Niewiarowski
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione

gniazda tez czy same zaworki ? Jesli tylko zaworki to sproboj przelozyc gniazda. I ogladnij dysze za pomoca jakiegos solidnego szkla powiekszajacego czy aby ktos ich drutem nie przepychal.

pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2011-06-20 14:07:38
Autor: Wojtek Sobociński
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-20 13:15, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione

gniazda tez czy same zaworki ? Jesli tylko zaworki to sproboj przelozyc
gniazda. I ogladnij dysze za pomoca jakiegos solidnego szkla
powiekszajacego czy aby ktos ich drutem nie przepychal.

Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze - reparatury do kranika. Kranik cieknie bo membrana jest dorabiana chalupniczo a mam wrazenie (cholerny brak doswiadczenia) ze dla dzialania calosci wazne jest zeby ten podcisnieniowy system zasilania w paliwo byl sprawny. Jak odpalalem z puszki to strzela z wezyka cisnienia a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.


--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-20 14:26:58
Autor: Roman Niewiarowski
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-20 14:07, Wojtek Sobociński pisze:

Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po
przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic
porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze -
reparatury do kranika.

Jedno i drugie nie pomoze na zalewanie. Kranik moze byc na pri, a jak zaworek iglicowy trzyma dobrze to nie przecieknie. No i nie wydaje mi sie by kranik mogl powodowac wzbogacenie mieszanki w jednym cylindrze.

dzialania calosci wazne jest zeby ten podcisnieniowy system zasilania w
paliwo byl sprawny.

Tam nie ma podcisnieniowego systemu zasilania. Jest zwykly zaworek ktory otwiera kranik i leje sie paliwo. Rownie dobrze mozesz go wymienic na kranik z wueski, a podcisnienie z silnika zaslepic.

Jak odpalalem z puszki to strzela z wezyka cisnienia
a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.

Mozna. jak wyzej.

pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2011-06-21 09:48:19
Autor: Wojtek Sobociński
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-20 14:26, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2011-06-20 14:07, Wojtek Sobociński pisze:

Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po
przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic
porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze -
reparatury do kranika.

Jedno i drugie nie pomoze na zalewanie. Kranik moze byc na pri, a jak
zaworek iglicowy trzyma dobrze to nie przecieknie. No i nie wydaje mi
sie by kranik mogl powodowac wzbogacenie mieszanki w jednym cylindrze.

Zmiana świec pomogła (czyszczenie gaźników być może też) - silnik hula :)



Tam nie ma podcisnieniowego systemu zasilania. Jest zwykly zaworek ktory
otwiera kranik i leje sie paliwo. Rownie dobrze mozesz go wymienic na
kranik z wueski, a podcisnienie z silnika zaslepic.


Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a potem po dobrym przegazowaniu i wyłączeniu motoru. Kiedy w końcu złożyłem go dobrze (być może) to przestał podawać paliwo - mniejsza membrana ma 3 małe dziurki. Jeśli nie uda się jej łatwo kupić to przerobimy wtedy kranik na grawitacyjny.
Dla zainteresowanych wrzucam linka z forum transalpa o przeróbce kranika:
http://tnij.org/mch7

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-21 09:54:28
Autor: Roman Niewiarowski
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek Sobociński pisze:

Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj
składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a
potem po dobrym przegazowaniu i wyłączeniu motoru.

Jesli zaworek iglicowy nie trzyma to trzeba cos z tym zrobic. Ale to cos to doprowadzenie do dzialania zaworka, a nie obchodzenie problemu.
Zakladam ze mowiac o cieknieciu masz na mysli gaznik, a nie kranik :)

pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2011-06-21 10:16:18
Autor: Wojtek Sobociński
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-21 09:54, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek Sobociński pisze:

Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj
składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a
potem po dobrym przegazowaniu i wyłączeniu motoru.

Jesli zaworek iglicowy nie trzyma to trzeba cos z tym zrobic. Ale to cos
to doprowadzenie do dzialania zaworka, a nie obchodzenie problemu.
Zakladam ze mowiac o cieknieciu masz na mysli gaznik, a nie kranik :)

Kranik cieknie, bydlak :) Gaźniki spoko, na nowych świecach odpalił od razu, ssanie dobrze działa i zamyka się do końca, ustawianie mieszanki po obu stronach daje efekt (zamykanie śruby składu jednego g. wcześniej nic nie dawało), wkręca się pięknie na obroty. Zaworki iglicowe dałem nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
Jadę szukać membranki :)


--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-21 10:57:35
Autor: Michał V-R
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek Sobociński pisze:

Kranik cieknie, bydlak :) Gaźniki spoko, na nowych świecach odpalił od
razu, ssanie dobrze działa i zamyka się do końca, ustawianie mieszanki
po obu stronach daje efekt (zamykanie śruby składu jednego g. wcześniej
nic nie dawało), wkręca się pięknie na obroty. Zaworki iglicowe dałem
nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
Jadę szukać membranki :)

Ale cieknie na zewnatrz? jak nie, to zaworki jak trzymaja to na masz jak na pri i glowy sobie tym nie zawracaj.  zaworki nie puszcza. Juz to ktos napisal wczesniej. Sprawdz jeszcze gniazda zaworkow dla pewnosci



--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-06-21 14:06:04
Autor: Wojtek Sobociński
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-21 10:57, Michał V-R pisze:
W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek Sobociński pisze:

Kranik cieknie, bydlak :) Gaźniki spoko, na nowych świecach odpalił od
razu, ssanie dobrze działa i zamyka się do końca, ustawianie mieszanki
po obu stronach daje efekt (zamykanie śruby składu jednego g. wcześniej
nic nie dawało), wkręca się pięknie na obroty. Zaworki iglicowe dałem
nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
Jadę szukać membranki :)

Ale cieknie na zewnatrz? jak nie, to zaworki jak trzymaja to na masz jak
na pri i glowy sobie tym nie zawracaj. zaworki nie puszcza. Juz to ktos
napisal wczesniej. Sprawdz jeszcze gniazda zaworkow dla pewnosci


Cieknie z kranika, ewidentnie. Wlasnie przywiozlem nastepny zestaw kranikowy z larssona, tym razem do cbr 1000 '95, membrany wygladaja na oko na takie same, wymienie te dziurawa i sie okaze.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-21 15:40:57
Autor: Wojtek Sobociński
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-21 10:16, Wojtek Sobociński pisze:
W dniu 2011-06-21 09:54, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2011-06-21 09:48, Wojtek Sobociński pisze:

Oj, jest, jest, w każdym razie w tym modelu. Cały wieczór go wczoraj
składałem i cały czas ciekł, najpierw od razu, potem po odpaleniu, a
potem po dobrym przegazowaniu i wyłączeniu motoru.

Jesli zaworek iglicowy nie trzyma to trzeba cos z tym zrobic. Ale to cos
to doprowadzenie do dzialania zaworka, a nie obchodzenie problemu.
Zakladam ze mowiac o cieknieciu masz na mysli gaznik, a nie kranik :)

Kranik cieknie, bydlak :) Gaźniki spoko, na nowych świecach odpalił od
razu, ssanie dobrze działa i zamyka się do końca, ustawianie mieszanki
po obu stronach daje efekt (zamykanie śruby składu jednego g. wcześniej
nic nie dawało), wkręca się pięknie na obroty. Zaworki iglicowe dałem
nowe jak ustawiałem poziom paliwa.
Jadę szukać membranki :)


Membrankę kupiłem (ostatni blister w pudełku z zamiennikami :)). Połapałem się wreszcie jak to powinno być złożone, wypchnąłem gumowy trzepień od starej membrany, połączyłem obie aluminiowym łącznikiem, posmarowałem brzegi membran (ranty) smarem silikonowym (błąd?), złożyłem i działa. Nic nie cieknie, moto chodzi jak złoto :D
Dziękuję wszystkim za rady, na pewno wykorzystam je przy następnej okazji.
Pozdro

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-20 14:36:52
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Problem z Trampkiem c.d.
Wojtek Sobociński napisał(a):
a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.

Wezyk ktory idzie od krocca ssacego? Jak go nie zaslepisz to masz gwarantowane lewe powietrze i motur nie bedzie gadal jak trzeba.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

Data: 2011-06-21 15:37:58
Autor: Wojtek Sobociński
Problem z Trampkiem c.d.
W dniu 2011-06-20 14:36, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
Wojtek Sobociński napisał(a):
a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.

Wezyk ktory idzie od krocca ssacego? Jak go nie zaslepisz to masz
gwarantowane lewe powietrze i motur nie bedzie gadal jak trzeba.


Ano przerobilem to. Na szczescie sytuacje udalo sie ogarnac. Motor sprawny :D

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Problem z Trampkiem c.d.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona