|
Data: 2011-06-19 19:10:42 |
Autor: Kuczu |
Problem z Trampkiem c.d. |
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione, gaĹşnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
w drugim ĹĽadnego.
Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
|
|
|
Data: 2011-06-19 17:34:02 |
Autor: AZ |
Problem z Trampkiem c.d. |
On 2011-06-19, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?
--
Artur
ZZR 1200
|
|
|
Data: 2011-06-19 20:28:56 |
Autor: Kuczu |
Problem z Trampkiem c.d. |
W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze:
On 2011-06-19, Kuczu<qczu666@gmail.com> wrote:
Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?
XLV i XRV tak wlasnie mialy.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
|
|
|
Data: 2011-06-19 20:42:24 |
Autor: Gr4N4c1K |
Problem z Trampkiem c.d. |
Dnia 19-06-2011 o 20:28:56 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):
W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze:
On 2011-06-19, Kuczu<qczu666@gmail.com> wrote:
Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?
XLV i XRV tak wlasnie mialy.
na gar albo pare garów, np.:
CB 750/900/1100 DOHC, CX500Euro, pewne wersje CX500/GL500, GL1000. w przypadku wymienionych przeze mnie to moduł był w sumie tylko końcówka mocy bo k±t zapłonu był robiony mechanicznie na aparacie od¶rodkowym :)
pozdrawiam
|
|
|
Data: 2011-06-19 20:49:45 |
Autor: Gr4N4c1K |
Problem z Trampkiem c.d. |
Dnia 19-06-2011 o 19:10:42 Kuczu <qczu666@gmail.com> napisał(a):
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione, gaĽnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
wykręciłem ¶wiece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare ¶wiece od tenery (identyczne jak
w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca ¶ruby składu
mieszanki daje efekt tylko w jednym gaĽniku (cylinder z czyst± ¶wiec±) a
w drugim żadnego.
Jutro kupuję nowe ¶wiece (i reparaturę do kranika bo kto¶ dorabiał
chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać je¶li jedna się nie
wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
wsadĽ nowe ¶wiece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. może kabel WN od jednej ¶wiecy poleciał. taki ¶mieszny układ, że jakby jeden kabel miał zwarcie to na drugiej ¶wiecy będzie iskra. w brew pozorom na jednej ¶wiecy działaj±cej w garnku ten silnik kiepsko chodzi.
pyt1. jakie ¶wiece macie? ciepłota
pyt2. jaka waha? oktany
pozdrawiam
|
|
Data: 2011-06-19 22:02:51 |
Autor: Wojtek Sobociński |
Problem z Trampkiem c.d. |
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
wsadĽ nowe ¶wiece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. może kabel WN
od jednej ¶wiecy poleciał. taki ¶mieszny układ, że jakby jeden kabel
miał zwarcie to na drugiej ¶wiecy będzie iskra. w brew pozorom na jednej
¶wiecy działaj±cej w garnku ten silnik kiepsko chodzi.
Nowe będę miał jutro więc na razie posprawdzałem na starych - na każdej cewce jest iskra ale słaba, fioletowa. Za to je¶li przeskoczy od obudowy ¶wiecy do cylindra to jest niebieska.
pyt1. jakie ¶wiece macie? ciepłota
NGK DPR8EA, pod numerem jest jeszcze cyfra 9.
pyt2. jaka waha? oktany
Etylina 95, na tej samej stacji tankuję drugi motor i jest ok.
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
|
|
|
Data: 2011-06-19 22:13:15 |
Autor: Wojtek Sobociński |
Problem z Trampkiem c.d. |
W dniu 2011-06-19 19:10, Kuczu pisze:
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
Zaworki iglicowe zmienione, gaĹşnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
w drugim ĹĽadnego.
Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
Zamieniłem ale nic się nie zmieniło. Gdyby popracował to bym zobaczył czy na świecach w drugim garze pojawił się czarny nalot ale odpalałem na paliwie z puszki i czekałem tylko tyle, żeby sprawdzić że dalej śmierdzi. Jak jutro będą nowe świece to sprawdzę to ponownie.
Acha, zmierzyłem kompresję, na jednym garze jest 11 a na drugim 9.5 (napompowanie trwa dłużej). Zawory raczej nie podparte bo nie ucieka, za to dopytałem, że luz zaworowy nie sprawdzany od lat.
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
|