Data: 2009-03-19 23:12:42 | |
Autor: m | |
Problem z WRXem | |
Czołem,
Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120 przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20, może ktoś się spotkał z czymś podobnym? Pozdrowienia - Maciek |
|
Data: 2009-03-19 23:14:09 | |
Autor: m | |
Problem z WRXem | |
Czołem,
Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120 przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20, może ktoś się spotkał z czymś podobnym? Pozdrowienia - Maciek PS Sorry - mały kłopot z kodowaniem miałem... |
|
Data: 2009-03-19 22:37:06 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Thu, 19 Mar 2009 23:14:09 +0100, m <m@m.m> wrote:
Mam mały kłopot z Imprezą Tu się niczego konkretnego nie dowiesz. http://theforum.pl/bb3/viewforum.php?f=3 http://forum.4turbo.pl r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-19 23:47:21 | |
Autor: m | |
Problem z WRXem | |
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngs5i8i.77q.rekinlazarus.wkurw.org...
Na 4T już atakowałem. Az mnie wyslał na badanie czujników i ciśnienia, ale będę mógł dopiero w sobotę. Do tej pory osiwieję, że się maszynerii krzywda dzieje... Chodziło mi o "mój kumpel tak miał, jak cośtam", ale przyjdzie do soboty poczekać... Dzięki i pozdrowienia - Maciek |
|
Data: 2009-03-20 13:59:44 | |
Autor: marek 'moa' piotrowski | |
Problem z WRXem | |
Użytkownik "m" <m@m.m> napisał: Na 4T już atakowałem. Az mnie wyslał na badanie czujników bez sprawdzenia wskazań czujników dalej nic nie zrobisz, jako pierwszy tps jeśli jest w twoim silniku. w zasadzie możesz to sam zrobić jak masz miernik i serwisówkę (albo chociaż prawidłowe zakresy wskazań). -- moa tj'98 4.0 http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ forester'06 2.5xt http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php http://jeep.org.pl/forum/ |
|
Data: 2009-03-20 00:18:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Problem z WRXem | |
m pisze:
Czołem, Ze standardowych przyczyn takich problemów - filtr powietrza, filtr paliwa, świece, przewody, pompa paliwa, turbina... |
|
Data: 2009-03-20 01:26:58 | |
Autor: raczkowski | |
Problem z WRXem | |
On 20 Mar, 00:18, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
Ze standardowych przyczyn takich problemów - filtr powietrza, filtr czyli tak jak się mniej-więcej spodziewałem... No nic, dziękuję i dam znać, jak zinwestyguję kłopot :) POzdrowienia - Maciek |
|
Data: 2009-03-20 00:22:02 | |
Autor: Moon | |
Problem z WRXem | |
m wrote:
> się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... może filtr paliwa czas zmienić? zwykle objawy zaczynają się od problemów z przyspieszaniem na czwórce/piątce. moon |
|
Data: 2009-03-20 01:32:18 | |
Autor: raczkowski | |
Problem z WRXem | |
On 20 Mar, 00:22, "Moon" <muni...@yahoo.com> wrote:
m wrote: Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :) Pozdrowienia - Maciek |
|
Data: 2009-03-22 15:56:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Problem z WRXem | |
raczkowski@gmail.com pisze:
On 20 Mar, 00:22, "Moon" <muni...@yahoo.com> wrote: Tam masz przecież przepływomierz, więc ECU ma informacje o faktycznie dostarczonej ilości powietrza i choćbyś szmatą zatkał wlot to nie powinien go zalewać za bardzo. Kolejna sprawa że jeżeli nie ciśniesz gazu do dechy to ECU pracuje w pętli sterowany sondą lambda i jeżeli sonda jest sprawna to mieszanka powinna być idealna niezależnie od tego co się dzieje w dolocie. Sprawdź czy jak powoli operujesz gazem i wciskasz go maksymalnie do 3/4 to czy możesz wtedy przekroczyć te 5500rpm. A jeżeli pętla zamknięta też nie daje rady, to coś wyjdzie na komputerze. To czy po dociśnięciu gazu jest za biednie czy za bogato to możesz też sprawdzić podłączając woltomierz do sondy lambda i patrząc co się dzieje. Mam u siebie bardzo podobne objawy i prawdopodobnie pompa paliwa ma za małą wydajność (tyle że auto zupełnie inne i wolnossący silnik). Objawy są takie że z gazem do dechy nie wkręca się powyżej 5000rpm (niezależnie czy na luzie czy na biegu) - spada wtedy ciśnienie na listwie, i przy czasach wtrysków odczytanych z map mieszanka się robi za uboga i auto nie jedzie. A jak nie wciskam gazu do dechy tylko delikatnie, to sterowany lambdą ECU potrafi wydłużyć odpowiednio czas wtrysku i wkręcić silnik na wysokie obroty. |
|
Data: 2009-03-23 08:44:57 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Problem z WRXem | |
On 2009-03-22, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
To czy po dociśnięciu gazu jest za biednie czy za bogato to możesz też sprawdzić podłączając woltomierz do sondy lambda i patrząc co się dzieje. Zamiast sie meczyc z dlubaniem pod maska zeby sie podpiac pod sonde lambda, lepiej moze zakupic kabelek obd2 - zwykly taki jak np. do VAGow. Sciagnac sobie jakis ecuexplorer / ecuflash / romraider i sprawdzic z laptopem siedzac w srodku. A nawet przejechac sie troche i zebrac logi, a potem je albo przeanalizowac samemu, jesli wiedzy wystarcza, albo pogadac z kims kumatym w temacie. EDIT: generalnie to www.openecu.org Tak czy inaczej bez jakiejs diagnostyki ciezko pewnie cos powiedziec. pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-23 23:34:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Problem z WRXem | |
Jacek Rudowski pisze:
On 2009-03-22, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote: No lepiej pod warunkiem że ma się taki kabelek. Bo podłączenie miernika to 5 minut, a zakup kabelka to już pewnie kilka dni. W dodatku nie wiem jak to jest w przypadku Subaru. W moim fiaciorze diagnostyka lambdy w takiej sytuacji jest akurat niemożliwa - komputer podaje odczyty z lambdy tylko jak ECU pracuje w pętli zamkniętej. Jak ECU przechodzi w pętlę otwartą to parametry z lambdy przestają być odbierane (chociaż właśnie wtedy by się najbardziej przydały). Tyle że oczywiście jest wygodniej - wszystkie odczyty ma się na raz na ekranie i łatwiej się połapać co jest nie tak. W dodatku może komputer w tej sytuacji wykrywa jakiś błąd i wtedy już będzie zupełnie łatwo. |
|
Data: 2009-03-24 08:45:22 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Problem z WRXem | |
On 2009-03-23, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
No lepiej pod warunkiem że ma się taki kabelek. Pod warunkiem, ze ma sie miernik :) No ale dobra, nie szukajac dziury w calym, bo miernik faktycznie mozna kupic w byle sklepie elektrycznym - nie wiem jak z kabelkiem. Niemniej jednak zakup w sumie niedrogi, a przydac sie moze jeszcze pare razy w zyciu. W moim fiaciorze diagnostyka lambdy w takiej sytuacji jest akurat niemożliwa - komputer podaje odczyty z lambdy tylko jak ECU pracuje w pętli zamkniętej. Jak ECU przechodzi w pętlę otwartą to parametry z lambdy przestają być odbierane (chociaż właśnie wtedy by się najbardziej przydały). Przyznam bez bicia, ze nie wiem/nie pamietam w tej chwili, a chwilowo brak mozliwosci sprawdzenia. Tyle że oczywiście jest wygodniej - wszystkie odczyty ma się na raz na ekranie i łatwiej się połapać co jest nie tak. Z pewnoscia mozna odczytac kod bledu, jesli ecu jakis wywali - fakt. Tak naprawde, mozna tez go sobie wymrugac przy pomocy kostek diagnostycznych i lampki check engine - jesli jakis wyskoczy, bo roznie z tym bywa w przypadku np. przeplywomierza. Wszystkich parametrow na raz z sensownym czasem czasem probkowania sie kabelkiem obd2 nie przesledzi, ale kilka kluczowych bez problemu. Im wiecej parametrow do sprawdzenia, tym rzadsza probkowanie - interface nie jest zbyt szybki. I jest co analizowac mimo wszystko. Chyba, ze w new age jest cos lepiej pod tym wzgledem, bo tam juz troche nowoczesniejsze ecu sa tez. pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-20 12:26:34 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Problem z WRXem | |
> się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej Nie masz sondy lambda? zyga |
|
Data: 2009-03-21 00:41:23 | |
Autor: m | |
Problem z WRXem | |
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:gpvtll$9f6$1news.interia.pl...
Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za Pewnie mam. W nissanku z 1992 miałem, więc pewnie i tu jest... Komp wykrył wypadanie zapłonów i bład czujnika położenia wałka rozrządu (nie wiadomo którego wałka). Po skasowaniu błędów żaden się nie powtórzył, a auto albo jedzie, albo nie... Tragedia normalnie :( Pozdrowienia - Maciek |
|
Data: 2009-03-21 23:17:31 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Problem z WRXem | |
Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za Łączę się w bólu. Subaru, to świetne auta, tylko czasem kierowcy nie umieją z nich korzystać, tak jak jeden pan dzisiaj na trasie do Tych, w czarnej zwykłej imprezie na krakowskich blachach. Dać się objechać punciakowi, na zakrętach? Żenada. ;-) zyga |
|
Data: 2009-03-24 09:32:05 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote in message news:gq3o65$2pt$5news.interia.pl...
Moze nie wiedzial, ze ktos sie z nim sciga? Tez czasem zastanawiam sie, po co jakies pierdzidlo w stylu 10-letniej corsy zaczyna w ogole i czesto odpuszczam - pojade tak jak samochod pozwoli, a kretyn za mna pomysli jeszcze ze jego toczydlo tez zmiesci sie w zakret i tragedia gotowa. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-24 10:35:27 | |
Autor: JG | |
Problem z WRXem | |
kamil pisze:
Moze nie wiedzial, ze ktos sie z nim sciga? Tez czasem zastanawiam sie, po co jakies pierdzidlo w stylu 10-letniej corsy zaczyna w ogole i czesto odpuszczam - pojade tak jak samochod pozwoli, a kretyn za mna pomysli jeszcze ze jego toczydlo tez zmiesci sie w zakret i tragedia gotowa.Jest dokładnie tak, jak mówisz. Ludziom się wydaje, że objeżdżają dany samochód, ale najczęściej kierowcy się po prostu nie chciało wciskać pedału przyspieszenia. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-24 11:03:51 | |
Autor: Brzezi | |
Problem z WRXem | |
wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a):
Jest dokładnie tak, jak mówisz. Ja tez mam na swiatlach polewke, jak wciskam lekko gaz, skrzynia zmienia biegi przy 3krpm, a wozidlo kolo mnie chce sie scigac i slysze ze piluje silnik do max obrotow az silnik sie meczy i jedzie rowno ze mna :) Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: brzezi@gmail.com ][ GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:- ] [ Ekg: #3781111 ][ a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++ ] [ LinuxUser: #249916 ][ o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+ ] [ 5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y-- ] |
|
Data: 2009-03-24 10:11:37 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.gshc07.f7c.brzezilocalhost.localdomain... wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a): A to moja ulubiona zabawa z takimi pacjentami. Spokojny start, zeby nie meczyc niepotrzebnie skrzyni i napedow i na 3 biegu gaz w podloge. Niech maja te kilka sekund nadziei. ;-) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-24 12:09:44 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Tue, 24 Mar 2009 10:11:37 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote: Spokojny start, zeby nie meczyc niepotrzebnie skrzyni i napedow i na 3 biegu gaz w podloge. Niech maja te kilka sekund nadziei. ;-) Aż trafisz na konkretnego sleepera i Twoja duma popadnie w depresję :> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-24 13:20:55 | |
Autor: JG | |
Problem z WRXem | |
Robert Rędziak pisze:
Aż trafisz na konkretnego sleepera i Twoja duma popadnie wJa raz miałem taką pomyłkę. Kiedy stałem sobie na światłach, zobaczyłem zbliżające się do mnie Audi z dorabianymi ksenonami. Stwierdziłem, że to jakieś A6 C4 i że zobaczę z ciekawości, jak to jedzie. Niestety pomyliłem się dość sporo - siedział mi na ogonie, w końcu wziął mnie prawym pasem... Było to RS4 US-spec (stąd dorabiane ksenony). Nawet pomimo tego, że ten model słynął z mocy poniżej wartości nominalnych, to i tak szedł dosyć ładnie - szans nie miałem żadnych :) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-24 12:28:34 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Tue, 24 Mar 2009 13:20:55 +0100, JG
<uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote: Ja raz miałem taką pomyłkę. [...] Było to RS4 US-spec (stąd dorabiane ksenony). Nawet To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanego Charade GTti, starego Swifta GTI czy innej Corsy A z C20LET pod maską. Można rzec, że zły kill boli całe życie :> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-24 12:33:17 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrngshkfi.cse.rekinlazarus.wkurw.org... On Tue, 24 Mar 2009 13:20:55 +0100, JG WRX nie jest wyjatkowo szybkim autem, do tego skrzynia jest wrecz tragiczna (przelozenie z 1 na 2 w MY05 troche czasu zajmuje), ale na wiekszosc entuzjastow wyscigow uwazajacych saxo vtr i inne pierdzidla wystarczy w zupelnosci, szczegolnie kiedy troche mokrego spadnie. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-24 13:39:18 | |
Autor: JG | |
Problem z WRXem | |
Robert Rędziak pisze:
To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanegoHm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał? Dla odmiany chętnie bym się spróbował z Sunny GTI-R, ale to też rodzynek. (...) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-24 12:57:10 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqakao$44h$1inews.gazeta.pl... Robert Rędziak pisze: Probowalem sie z Pulsarem GT-R, ale to juz liga STi albo lepiej (bo auto duzo mniejsze i lzejsze). Kamil |
|
Data: 2009-03-24 13:21:03 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:gqalb8$a55$1inews.gazeta.pl... Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał? Z STi moze troche przesadzilem, bo seryjny GR-R (GTI-R) jest niewiele szybszy niz WRX. Problem w tym ze takie 15-letnie auta kupuja maniacy i raczej nie zostawiaja ich seryjnych, wiec WRXem nie ma nawet co startowac.. Kamil |
|
Data: 2009-03-24 17:13:43 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Tue, 24 Mar 2009 13:21:03 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote: Problem w tym ze takie 15-letnie auta kupuja maniacy i raczej nie zostawiaja ich seryjnych, Ale skrzyni do nich nie znajduje się na każdym rogu, więc trzeba uważać, żeby nie przesadzić. wiec WRXem nie ma nawet co startowac.. Lepiej GT-kiem, przynajmniej nie jest spasiony. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-24 17:31:33 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrngsi567.37i.rekinlazarus.wkurw.org... On Tue, 24 Mar 2009 13:21:03 -0000, kamil <kamil@spamwon.com> Fakt, ale i tak popularniejsze od takiej 323 GT-R, na ktora chorowalem dluuugi czas. wiec WRXem nie ma nawet co startowac.. Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie przewazyly.. Moze kiedy juz dom splace, trzeba miec marzenia. :) Podrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-24 17:37:00 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Problem z WRXem | |
On 2009-03-24, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie Zawsze pozostaje TypeRA albo chocby zwykle STi GC8. Co do zawieszenia - nie jest moze najbardziej miekkie, ale nie jest tez znow jakies strasznie twarde - rzeklbym, ze bardzo przyjemny zawias :) -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-24 19:55:01 | |
Autor: JG | |
Problem z WRXem | |
kamil pisze:
(...) Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie przewazyly.. Moze kiedy juz dom splace, trzeba miec marzenia. :)Jeśli Subaru nie jest Twoją religią, to może rozważysz S3 Sportback? Ja jeżdżę krótką wersją i sobie bardzo chwalę, zawieszenie nawet na polskich drogach daje radę. W UK jest gość, który wybebeszył sobie cały tył, przerobił ją stosunkowo niedużym kosztem (dolot, turbo, wydech, program - wystarczyło) na ok. 430 KM i śmiga naprawdę ładnie. OIDP auto robi wysokie 12-ki, a i nieźle skręcać potrafi. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-25 09:27:23 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqbab9$1h1$1inews.gazeta.pl... kamil pisze: Religia nie, ale minie jeszcze pewnie kilka lat zanim naciesze sie WRXem i poszukam czegos mocniejszego, ale to juz raczej jako weekendowa zabawka (impreza odwoze dzieciaka do przedszkola i zakupy robie), a to mi sie w aucie wlasnie najbardziej podoba - jest kilka kucy do popedzenia, ale zawieszenie bardzo cywilizowane i samochod dosc praktyczny. No ale OT sie robi. S3 a nawet S4 rozwazalem, ale tu gdzie zyje z jakiegos powodu sa sporo drozsze od WRXa, wiec wolal bym juz kilka groszy dorzucic i cieszyc sie STi. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-25 11:39:22 | |
Autor: JG | |
Problem z WRXem | |
kamil pisze:
(...) S3 a nawet S4 rozwazalem, ale tu gdzie zyje z jakiegos powodu sa sporo drozsze od WRXa, wiec wolal bym juz kilka groszy dorzucic i cieszyc sie STi.S4 to już troszkę inna liga, ale 4.2 V8 żłopie tyle, co mały smok. S3 jest od WRXa ponoć trochę szybsze (sam nie miałem okazji sprawdzić). Co do różnicy kosztów - weź pod uwagę, że nowa generacja S3 wyszła w 2006 i dopóki jest produkowana, będzie trzymała cenę. Nie mówię, że STi byłby złym wyborem ;) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-25 10:46:37 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqd1lt$oe3$1inews.gazeta.pl... kamil pisze: Powiedzmy, ze przeboleje tanie plastiki i spartanskie wyposazenie dla dzwieku boxera z back boxem Prodrive. Az nie chce sie gasic pod domem. ;) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-25 19:05:17 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Wed, 25 Mar 2009 09:27:23 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote: Religia nie, ale minie jeszcze pewnie kilka lat zanim naciesze sie WRXem i poszukam czegos mocniejszego, ale to juz raczej jako weekendowa zabawka (impreza odwoze dzieciaka do przedszkola i zakupy robie), a to mi sie w aucie wlasnie najbardziej podoba - jest kilka kucy do popedzenia, ale zawieszenie bardzo cywilizowane i samochod dosc praktyczny. No ale OT sie robi. W międzyczasie świat poznał nową zabawkę, która ponoć w wiekszości sytuacji masakruje nowe Imprezy i Evo: Focus RS. Więcej tu: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=64453&st=0&start=0 i tu: http://magazines.drivers-republic.com/driversrepublic/prizefight042/ (z szybkiego porównania wskaźników wynika, że prócz sprintu spod świateł, Foka ma szanse zamiatać całą resztą). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-26 01:21:14 | |
Autor: JG | |
Problem z WRXem | |
Robert Rędziak pisze:
(...) (z szybkiego porównania wskaźników wynika, że prócz sprintu spodO Hesus. Powiem jedno - parę informacji, którymi mnie podkarmiłeś sprawia, że zaczynam inaczej myśleć o FWD. A podśmiewałem się wcześniej z materiałów reklamowych Forda, w których mówili, że to będzie 'more fun to drive'. Z drugiej strony patrząc, ja wolę jednak samochody, które 'rządzą' przez 1/3-1/4 dni w roku - tj. AWD. Żadne RevoKnuckle nie będzie mimo wszystko w stanie być tego protezą. P.S. Miałeś rację z tymi bolesnymi killami. Dzisiaj próbowała mnie objechać S70 T5. Nie udało jej się, co było od początku w miarę oczywiste. Niemniej jednak baaardzo mocno się zdziwiłem, bo gdy próbowałem zmieniać pas po dynamicznym starcie równoległym, kontrolnie zerknąłem w lusterko, lekko zwalniając i zaczynając wykonywać manewr. Pierwszy raz musiałem się cofnąć na swój pas, dziwne uczucie ;) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-26 08:50:53 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrngsl03c.879.rekinlazarus.wkurw.org... On Wed, 25 Mar 2009 09:27:23 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175 dni w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w weekendy), zmienisz zdanie. Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy 200KM i latwo nie jest.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-26 10:07:32 | |
Autor: JG | |
Problem z WRXem | |
kamil pisze:
Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175 dni w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w weekendy), zmienisz zdanie.Weź pod uwagę, że 5 tys. idzie na UK, a zaledwie 3 tys. będzie LHD. Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy 200KM i latwo nie jest..Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-26 09:17:11 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqfgln$bip$1inews.gazeta.pl... kamil pisze: UK to specyficzny rynek, tutaj kochaja Cossiego wiec Focus tez sie sprzeda z sentymentu do firmy. Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy 200KM i latwo nie jest..Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;) 300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-26 09:18:53 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:gqfh6p$f7m$1inews.gazeta.pl...
Zreszta 0-62 w 5.9 sek mowi samo za siebie - praw fizyki nie przeskoczysz.. Kamil |
|
Data: 2009-03-26 09:22:21 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Problem z WRXem | |
On 2009-03-26, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :) Jak to juz ktos zauwazyl w podobnej dyskusji na racing forum - ile razy startujesz na torze jak sie wybierasz na trackday? -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-26 09:27:32 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> wrote in message news:slrngsmiab.obv.amilazarus.wkurw.org... On 2009-03-26, kamil <kamil@spamwon.com> wrote: Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i inne auta z tej klasy to glownie zabawka do codziennej jazdy, zreszta wystarczy rozejrzec sie po brytyjskich drogach (skoro juz o UK rozmawiamy). Wiecej tu Imprez, niz Lanosow w polsce. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-26 09:31:34 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Problem z WRXem | |
On 2009-03-26, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i Mozna i Elise, nie przecze... Nie zmienia to faktu, ze przyspieszenie od 0 do 100km/h to nie wszystko co sie liczy w samochodzie. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-26 09:35:54 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> wrote in message news:slrngsmirk.obv.amilazarus.wkurw.org... On 2009-03-26, kamil <kamil@spamwon.com> wrote: Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez solidnej ingerencji elektroniki nie bedzie sie sprawdzalo. Przeciez to bedzie zrywac przyczepnosc przy zmianie chyba kadego biegu z 6 wlacznie.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-26 09:39:23 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Problem z WRXem | |
On 2009-03-26, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez solidnej ingerencji elektroniki nie bedzie sie sprawdzalo. Przeciez to bedzie zrywac przyczepnosc przy zmianie chyba kadego biegu z 6 wlacznie.. No najwyrazniej jednak samochod daje rade - skoro specjalisci odnosza sie do niego tak entuzjastycznie. Zwlaszcza Ci, ktorzy mieli okazje pojezdzic samochodem. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-26 10:41:18 | |
Autor: JG | |
Problem z WRXem | |
Jacek Rudowski pisze:
No najwyrazniej jednak samochod daje rade - skoro specjalisci odnosza sie doJa ciekaw jestem, kiedy RevoKnuckle zaczną montować w innych samochodach. Konstrukcja tego wygląda w końcu stosunkowo prosto. http://www.not2fast.com/chassis/revoKnuckle.pdf pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-26 20:47:49 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Thu, 26 Mar 2009 10:41:18 +0100, JG
<uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote: Ja ciekaw jestem, kiedy RevoKnuckle zaczną montować w innych samochodach. Konstrukcja tego wygląda w końcu stosunkowo prosto. Już montują. Również w Volvo, o ile dobrze pamiętam. Ponadto Renault ma podobne rozwiązanie (tylko zamiast silentblocku łączącego wahacz z kolumną jest sworzeń kulisty). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-26 20:46:34 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Thu, 26 Mar 2009 09:35:54 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote: Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez solidnej ingerencji elektroniki nie bedzie sie sprawdzalo. Przeciez to bedzie zrywac przyczepnosc przy zmianie chyba kadego biegu z 6 wlacznie.. To dlaczego _wszyscy_ pismacy, jak jeden mąż, są osikani? Dodawali im coś do szampana na prezentacji? ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-26 20:48:30 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Thu, 26 Mar 2009 09:27:32 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote: Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i inne auta z tej klasy to glownie zabawka do codziennej jazdy, Ale powiedz to tym, którzy kupili sobie Elise/Exige, a potem dowiedzieli się, że na Ringu objedzie ich... Megane na sterydach (R26.R, aka najszybsze FWD na Ringu -- 8:16:9). Ford chce zdetronizować Megane. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-26 20:30:30 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Thu, 26 Mar 2009 09:17:11 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote: UK to specyficzny rynek, tutaj kochaja Cossiego wiec Focus tez sie sprzeda z sentymentu do firmy. W UK przede wszystkim lubią sobie pojeździć i do nich jest ten samochód skierowany. Ueber hatch na trackdaye. Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;) Jeśli tylko choć jedno koło znajdzie jakąś przyczepność, to auto pojedzie, bo jest zeszperowane, poza tym mocno zminimalizowali torque steer (CAR twierdzi, że jednak jest), dzięki czemu nie trzeba z nim walczyć. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-24 17:11:59 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Tue, 24 Mar 2009 13:39:18 +0100, JG
<uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote: Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Wysokie dwunastki można robić. Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. Ale po co to turbić, skoro można spokojnie zrobić około 200KM N/A? GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał? Nie wiem, czy dłubał, ale widziałem w akcji wybebeszoną serię. Już tak jest całkiem dobrze. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-24 19:41:02 | |
Autor: JG | |
Problem z WRXem | |
Robert Rędziak pisze:
Zaskoczenie #1.Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Ale po co to turbić, skoro można spokojnie zrobić około 200KMJw. #2. Kiedyś zdarzyło mi się jechać zaturbionym i to miało moc właśnie na poziomie 200 kucy. Nie wiedziałem, że taki potencjał jest już w wolnossącym silniku. (...) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-24 21:21:45 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Tue, 24 Mar 2009 19:41:02 +0100, JG
<uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote: Wysokie dwunastki można robić.Zaskoczenie #1. Wg SSS Corsa w FWD Turbo robi niskie 13-ki, wysokie 12-ki. Kiedyś zdarzyło mi się jechać zaturbionym i to miało moc właśnie na poziomie 200 kucy. Nie wiedziałem, że taki potencjał jest już w wolnossącym silniku. Jest, tylko z turbo robi się łatwiej i taniej. Bez turbo po prostu trzeba policzyć konkretny wydech, dać długie wałki, ITB i zrobić mapping. I wysoko kręcąc można szukać tych 200KM. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-24 17:34:53 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Problem z WRXem | |
On 2009-03-24, JG <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:
Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał? Nie wiem na ile dlubal i czy w takim sensie, w jakim mysle - dalszych modyfikacji itp. ale posiadacz (byly zdaje sie) jednego takiego GTti pracuje np. w 4turbo. Ale niewatpliwie samochod jest bardzo egzotyczny, zwlaszcza na Polskie warunki. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-24 21:19:36 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Tue, 24 Mar 2009 17:34:53 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
<ami@_usunto_wkurw.org> wrote: Ale niewatpliwie samochod jest bardzo egzotyczny, zwlaszcza na Polskie warunki. Egzotyczny jest w nim silnik i to nie tylko na polskie warunki. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-24 21:39:23 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Problem z WRXem | |
On 2009-03-24, Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> wrote:
On Tue, 24 Mar 2009 17:34:53 +0000 (UTC), Jacek Rudowski Patrz - jak na zyczenie i naprawde zupelnie przypadkiem wpadlem na to :) http://camskill.co.uk/products.php?plid=m6b0s69p0 niemniej jednak nie zmienia to faktu, ze samochod jest egzotyczny, nawet na wyspach. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-03-24 13:15:01 | |
Autor: JG | |
Problem z WRXem | |
kamil pisze:
A to moja ulubiona zabawa z takimi pacjentami. Spokojny start, zeby nie meczyc niepotrzebnie skrzyni i napedow i na 3 biegu gaz w podloge. Niech maja te kilka sekund nadziei. ;-)Oj, a ja akurat lubię korzystać z przewagi 4 napędzanych kół na mokrej nawierzchni. Żadne FWD, RWD po prostu nie daje rady z trakcją (łącznie z nowym M5 do ok. 70 km/h). pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-03-24 12:08:45 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Tue, 24 Mar 2009 11:03:51 +0100, Brzezi <brzezi@gmail.com>
wrote: piluje A po czym to poznajesz? Pot się zeń leje? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-24 13:13:51 | |
Autor: Brzezi | |
Problem z WRXem | |
wto, 24 mar 2009 o 13:08 GMT, Robert Rędziak napisał(a):
piluje No jak male pierdziawki piluje sie do wysokich obrotow z gazem wcisnietym w podloge to wydaja taki specyficzny dzwiek, nie jest dzwiek mily dla ucha, tylko takie wlasnie pilowanie... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: brzezi@gmail.com ][ Never eat more than you can lift. ] [ Ekg: #3781111 ][ -- Miss Piggy ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] |
|
Data: 2009-03-24 12:22:58 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Tue, 24 Mar 2009 13:13:51 +0100, Brzezi <brzezi@gmail.com>
wrote: No jak male pierdziawki piluje sie do wysokich obrotow z gazem wcisnietym w Takie prawa akustyki (a czy miłe dla ucha? zależy od indywidualnych preferencji). To skąd poznajesz, że się męczy? Spocił się czy mu tętno skoczyło do 220 uderzeń na sekundę? r. PS. A wiesz, jak boli dusza, gdy mała pierdziawka, z małym silnikiczkiem (np. 1.0) ma około 200KM i waży sporo poniżej tony? -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-24 22:16:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Problem z WRXem | |
Brzezi pisze:
wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a): Mój cienias z jakiś dziwnych przyczyn bardzo niektóre frakcje okolicznej młodzieży w Golfach/Audi/BMW do wyścigów... W sumie to nie bardzo rozumiem dlaczego - przecież się pod remizą nie będzie chwalił "objechałem cieniasa", z kolei zostać objechanym przez cieniasa to by chyba była dla niego ujma na całe życie... Przez pierwsze tygodnie nawet mnie to bawiło, ale szybko mi się znudziło. Zwłaszcza że cienias mając 8-9s do 100km/h to nie jest znowu wcale żadną drogową bestią. |
|
Data: 2009-03-20 00:49:23 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Problem z WRXem | |
Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120 przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20, może ktoś się spotkał z czymś podobnym? Na forum.subaru.pl byłeś? zyga |
|
Data: 2009-03-20 15:24:04 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Fri, 20 Mar 2009 00:49:23 +0100, Zygmunt M. Zarzecki
<zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: Na forum.subaru.pl byłeś? A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO? Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania się jakimiś problemami użytkowników subaraków. ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-20 16:02:07 | |
Autor: kamil | |
Problem z WRXem | |
"Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrngs7d8j.4j1.rekinlazarus.wkurw.org... On Fri, 20 Mar 2009 00:49:23 +0100, Zygmunt M. Zarzecki Przesadzasz. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-20 16:54:00 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Fri, 20 Mar 2009 16:02:07 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote: A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO? Wręcz przeciwnie. I obserwując to z boku mam dobry ubaw :> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-03-20 16:53:35 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Problem z WRXem | |
Na forum.subaru.pl byłeś? O! A co się dzieje? Kłócą się o nową imprezę? zyga |
|
Data: 2009-03-20 16:55:50 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Problem z WRXem | |
On Fri, 20 Mar 2009 16:53:35 +0100, Zygmunt M. Zarzecki
<zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO? To samo co zwykle. Ludzie chcą forum Subaru, właściciel chce forum importera. A obecny administrator jest miłośnikiem równo przyciętych żywopłotów. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|