Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Problem z WRXem

Problem z WRXem

Data: 2009-03-19 23:12:42
Autor: m
Problem z WRXem
Czołem,
Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120 przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20, może ktoś się spotkał z czymś podobnym?

Pozdrowienia - Maciek

Data: 2009-03-19 23:14:09
Autor: m
Problem z WRXem
Czołem,
Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego
ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120
przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie
istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a
później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500
auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę
dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20,
może ktoś się spotkał z czymś podobnym?

Pozdrowienia - Maciek

PS Sorry - mały kłopot z kodowaniem miałem...

Data: 2009-03-19 22:37:06
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Thu, 19 Mar 2009 23:14:09 +0100, m <m@m.m> wrote:

Mam mały kłopot z Imprezą

 Tu się niczego konkretnego nie dowiesz.

 http://theforum.pl/bb3/viewforum.php?f=3
 http://forum.4turbo.pl

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-19 23:47:21
Autor: m
Problem z WRXem
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrngs5i8i.77q.rekinlazarus.wkurw.org...

Tu się niczego konkretnego nie dowiesz.

http://theforum.pl/bb3/viewforum.php?f=3
http://forum.4turbo.pl

Na 4T już atakowałem. Az mnie wyslał na badanie czujników i ciśnienia, ale będę mógł dopiero w sobotę. Do tej pory osiwieję, że się maszynerii krzywda dzieje...
Chodziło mi o "mój kumpel tak miał, jak cośtam", ale przyjdzie do soboty poczekać...

Dzięki i pozdrowienia - Maciek

Data: 2009-03-20 13:59:44
Autor: marek 'moa' piotrowski
Problem z WRXem

Użytkownik "m" <m@m.m> napisał:

Na 4T już atakowałem. Az mnie wyslał na badanie czujników

bez sprawdzenia wskazań czujników dalej nic nie zrobisz, jako pierwszy tps jeśli jest w twoim silniku.  w zasadzie możesz to sam zrobić jak masz miernik i serwisówkę (albo chociaż prawidłowe zakresy wskazań).
--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                              http://jeep.org.pl/forum/

Data: 2009-03-20 00:18:52
Autor: Tomasz Pyra
Problem z WRXem
m pisze:
Czołem,
Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120 przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20, może ktoś się spotkał z czymś podobnym?

Ze standardowych przyczyn takich problemów - filtr powietrza, filtr paliwa, świece, przewody, pompa paliwa, turbina...

Data: 2009-03-20 01:26:58
Autor: raczkowski
Problem z WRXem
On 20 Mar, 00:18, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:

Ze standardowych przyczyn takich problemów - filtr powietrza, filtr
paliwa, świece, przewody, pompa paliwa, turbina...

czyli tak jak się mniej-więcej spodziewałem... No nic, dziękuję i dam
znać, jak zinwestyguję kłopot :)

POzdrowienia - Maciek

Data: 2009-03-20 00:22:02
Autor: Moon
Problem z WRXem
m wrote:
> się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej
wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło...
Ma ktoś pomysł?

może filtr paliwa czas zmienić?
zwykle objawy zaczynają się od problemów z przyspieszaniem na czwórce/piątce.

moon

Data: 2009-03-20 01:32:18
Autor: raczkowski
Problem z WRXem
On 20 Mar, 00:22, "Moon" <muni...@yahoo.com> wrote:
m wrote:

 > się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej

> wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło....
> Ma ktoś pomysł?

może filtr paliwa czas zmienić?
zwykle objawy zaczynają się od problemówzprzyspieszaniem na
czwórce/piątce.

Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za
bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :)

Pozdrowienia - Maciek

Data: 2009-03-22 15:56:36
Autor: Tomasz Pyra
Problem z WRXem
raczkowski@gmail.com pisze:
On 20 Mar, 00:22, "Moon" <muni...@yahoo.com> wrote:
m wrote:

 > się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej

wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło...
Ma ktoś pomysł?
może filtr paliwa czas zmienić?
zwykle objawy zaczynają się od problemówzprzyspieszaniem na
czwórce/piątce.

Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za
bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :)

Tam masz przecież przepływomierz, więc ECU ma informacje o faktycznie dostarczonej ilości powietrza i choćbyś szmatą zatkał wlot to nie powinien go zalewać za bardzo.

Kolejna sprawa że jeżeli nie ciśniesz gazu do dechy to ECU pracuje w pętli sterowany sondą lambda i jeżeli sonda jest sprawna to mieszanka powinna być idealna niezależnie od tego co się dzieje w dolocie.
Sprawdź czy jak powoli operujesz gazem i wciskasz go maksymalnie do 3/4 to czy możesz wtedy przekroczyć te 5500rpm.
A jeżeli pętla zamknięta też nie daje rady, to coś wyjdzie na komputerze.

To czy po dociśnięciu gazu jest za biednie czy za bogato to możesz też sprawdzić podłączając woltomierz do sondy lambda i patrząc co się dzieje.


Mam u siebie bardzo podobne objawy i prawdopodobnie pompa paliwa ma za małą wydajność (tyle że auto zupełnie inne i wolnossący silnik).

Objawy są takie że z gazem do dechy nie wkręca się powyżej 5000rpm (niezależnie czy na luzie czy na biegu) - spada wtedy ciśnienie na listwie, i przy czasach wtrysków odczytanych z map mieszanka się robi za uboga i auto nie jedzie.
A jak nie wciskam gazu do dechy tylko delikatnie, to sterowany lambdą ECU potrafi wydłużyć odpowiednio czas wtrysku i wkręcić silnik na wysokie obroty.

Data: 2009-03-23 08:44:57
Autor: Jacek Rudowski
Problem z WRXem
On 2009-03-22, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
To czy po dociśnięciu gazu jest za biednie czy za bogato to możesz też sprawdzić podłączając woltomierz do sondy lambda i patrząc co się dzieje.


Zamiast sie  meczyc z dlubaniem pod maska zeby sie podpiac pod sonde lambda,
lepiej moze zakupic kabelek obd2 - zwykly  taki jak np. do VAGow.
Sciagnac sobie jakis ecuexplorer / ecuflash / romraider i sprawdzic z laptopem
siedzac w srodku.
A nawet przejechac sie troche i zebrac logi, a potem je albo przeanalizowac
samemu, jesli wiedzy wystarcza, albo pogadac z kims kumatym w temacie.

EDIT: generalnie to www.openecu.org

Tak czy inaczej bez jakiejs diagnostyki ciezko pewnie cos powiedziec.

pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-23 23:34:30
Autor: Tomasz Pyra
Problem z WRXem
Jacek Rudowski pisze:
On 2009-03-22, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
To czy po dociśnięciu gazu jest za biednie czy za bogato to możesz też sprawdzić podłączając woltomierz do sondy lambda i patrząc co się dzieje.


Zamiast sie  meczyc z dlubaniem pod maska zeby sie podpiac pod sonde lambda,
lepiej moze zakupic kabelek obd2 - zwykly  taki jak np. do VAGow.
Sciagnac sobie jakis ecuexplorer / ecuflash / romraider i sprawdzic z laptopem
siedzac w srodku.

No lepiej pod warunkiem że ma się taki kabelek.
Bo podłączenie miernika to 5 minut, a zakup kabelka to już pewnie kilka dni.

W dodatku nie wiem jak to jest w przypadku Subaru.

W moim fiaciorze diagnostyka lambdy w takiej sytuacji jest akurat niemożliwa - komputer podaje odczyty z lambdy tylko jak ECU pracuje w pętli zamkniętej. Jak ECU przechodzi w pętlę otwartą to parametry z lambdy przestają być odbierane (chociaż właśnie wtedy by się najbardziej przydały).

Tyle że oczywiście jest wygodniej - wszystkie odczyty ma się na raz na ekranie i łatwiej się połapać co jest nie tak.
W dodatku może komputer w tej sytuacji wykrywa jakiś błąd i wtedy już będzie zupełnie łatwo.

Data: 2009-03-24 08:45:22
Autor: Jacek Rudowski
Problem z WRXem
On 2009-03-23, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
No lepiej pod warunkiem że ma się taki kabelek.
Bo podłączenie miernika to 5 minut, a zakup kabelka to już pewnie kilka dni.

Pod warunkiem, ze ma sie miernik :)
No ale dobra, nie szukajac dziury w calym, bo miernik faktycznie mozna kupic w
byle sklepie elektrycznym - nie wiem jak z kabelkiem.
Niemniej jednak zakup w sumie niedrogi, a przydac sie moze jeszcze pare razy w
zyciu.

W moim fiaciorze diagnostyka lambdy w takiej sytuacji jest akurat niemożliwa - komputer podaje odczyty z lambdy tylko jak ECU pracuje w pętli zamkniętej. Jak ECU przechodzi w pętlę otwartą to parametry z lambdy przestają być odbierane (chociaż właśnie wtedy by się najbardziej przydały).

Przyznam bez bicia, ze nie wiem/nie pamietam w tej chwili, a chwilowo
brak mozliwosci sprawdzenia.

Tyle że oczywiście jest wygodniej - wszystkie odczyty ma się na raz na ekranie i łatwiej się połapać co jest nie tak.
W dodatku może komputer w tej sytuacji wykrywa jakiś błąd i wtedy już będzie zupełnie łatwo.

Z pewnoscia mozna odczytac kod bledu, jesli ecu jakis wywali - fakt.
Tak naprawde, mozna tez go sobie wymrugac przy pomocy kostek diagnostycznych i
lampki check engine - jesli jakis wyskoczy, bo roznie z tym bywa w przypadku np.
przeplywomierza.

Wszystkich parametrow na raz z sensownym czasem
czasem probkowania sie kabelkiem obd2 nie przesledzi, ale  kilka
kluczowych bez problemu.
Im wiecej parametrow do sprawdzenia, tym rzadsza probkowanie - interface nie
jest zbyt szybki. I jest co analizowac mimo wszystko.

Chyba, ze w new age jest cos lepiej pod tym wzgledem, bo tam juz troche
nowoczesniejsze  ecu sa tez.

pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-20 12:26:34
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Problem z WRXem

 > się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej

wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło...
Ma ktoś pomysł?
może filtr paliwa czas zmienić?
zwykle objawy zaczynają się od problemówzprzyspieszaniem na
czwórce/piątce.

Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za
bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :)

Nie masz sondy lambda?

zyga

Data: 2009-03-21 00:41:23
Autor: m
Problem z WRXem
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:gpvtll$9f6$1news.interia.pl...
Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za
bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :)

Nie masz sondy lambda?

Pewnie mam. W nissanku z 1992 miałem, więc pewnie i tu jest...
Komp wykrył wypadanie zapłonów i bład czujnika położenia wałka rozrządu (nie wiadomo którego wałka). Po skasowaniu błędów żaden się nie powtórzył, a auto albo jedzie, albo nie... Tragedia normalnie :(

Pozdrowienia - Maciek

Data: 2009-03-21 23:17:31
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Problem z WRXem

Raczej za mało powietrza, dzisiaj na wydech spojrzałem i chyba jest za
bogato, bo się lekko okopcił. Dzięki za naprowadzenie :)

Nie masz sondy lambda?

Pewnie mam. W nissanku z 1992 miałem, więc pewnie i tu jest...
Komp wykrył wypadanie zapłonów i bład czujnika położenia wałka rozrządu (nie wiadomo którego wałka). Po skasowaniu błędów żaden się nie powtórzył, a auto albo jedzie, albo nie... Tragedia normalnie :(

Łączę się w bólu.

Subaru, to świetne auta, tylko czasem kierowcy nie umieją z nich korzystać, tak jak jeden pan dzisiaj na trasie do Tych, w czarnej zwykłej imprezie na krakowskich blachach.
Dać się objechać punciakowi, na zakrętach?
Żenada.
;-)

zyga

Data: 2009-03-24 09:32:05
Autor: kamil
Problem z WRXem

"Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote in message news:gq3o65$2pt$5news.interia.pl...


Subaru, to świetne auta, tylko czasem kierowcy nie umieją z nich korzystać, tak jak jeden pan dzisiaj na trasie do Tych, w czarnej zwykłej imprezie na krakowskich blachach.
Dać się objechać punciakowi, na zakrętach?
Żenada.
;-)

Moze nie wiedzial, ze ktos sie z nim sciga? Tez czasem zastanawiam sie, po co jakies pierdzidlo w stylu 10-letniej corsy zaczyna w ogole i czesto odpuszczam - pojade tak jak samochod pozwoli, a kretyn za mna pomysli jeszcze ze jego toczydlo tez zmiesci sie w zakret i tragedia gotowa.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-24 10:35:27
Autor: JG
Problem z WRXem
kamil pisze:
Moze nie wiedzial, ze ktos sie z nim sciga? Tez czasem zastanawiam sie, po co jakies pierdzidlo w stylu 10-letniej corsy zaczyna w ogole i czesto odpuszczam - pojade tak jak samochod pozwoli, a kretyn za mna pomysli jeszcze ze jego toczydlo tez zmiesci sie w zakret i tragedia gotowa.
Jest dokładnie tak, jak mówisz.
Ludziom się wydaje, że objeżdżają dany samochód, ale najczęściej kierowcy się po prostu nie chciało wciskać pedału przyspieszenia.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-24 11:03:51
Autor: Brzezi
Problem z WRXem
wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a):

Jest dokładnie tak, jak mówisz.
Ludziom się wydaje, że objeżdżają dany samochód, ale najczęściej kierowcy się po prostu nie chciało wciskać pedału przyspieszenia.

Ja tez mam na swiatlach polewke, jak wciskam lekko gaz, skrzynia zmienia
biegi przy 3krpm, a wozidlo kolo mnie chce sie scigac i slysze ze piluje
silnik do max obrotow az silnik sie meczy i jedzie rowno ze mna :)

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][   GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:-    ]
[       Ekg: #3781111         ][   a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++      ]
[ LinuxUser: #249916          ][   o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+    ]
                               [   5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y--      ]

Data: 2009-03-24 10:11:37
Autor: kamil
Problem z WRXem

"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.gshc07.f7c.brzezilocalhost.localdomain...
wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a):

Jest dokładnie tak, jak mówisz.
Ludziom się wydaje, że objeżdżają dany samochód, ale najczęściej
kierowcy się po prostu nie chciało wciskać pedału przyspieszenia.

Ja tez mam na swiatlach polewke, jak wciskam lekko gaz, skrzynia zmienia
biegi przy 3krpm, a wozidlo kolo mnie chce sie scigac i slysze ze piluje
silnik do max obrotow az silnik sie meczy i jedzie rowno ze mna :)

A to moja ulubiona zabawa z takimi pacjentami. Spokojny start, zeby nie meczyc niepotrzebnie skrzyni i napedow i na 3 biegu gaz w podloge. Niech maja te kilka sekund nadziei. ;-)



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-24 12:09:44
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Tue, 24 Mar 2009 10:11:37 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

Spokojny start, zeby nie meczyc niepotrzebnie skrzyni i napedow i na 3 biegu gaz w podloge. Niech maja te kilka sekund nadziei. ;-)

 Aż trafisz na konkretnego sleepera i Twoja duma popadnie w
 depresję :>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-24 13:20:55
Autor: JG
Problem z WRXem
Robert Rędziak pisze:
 Aż trafisz na konkretnego sleepera i Twoja duma popadnie w
 depresję :>
Ja raz miałem taką pomyłkę. Kiedy stałem sobie na światłach, zobaczyłem zbliżające się do mnie Audi z dorabianymi ksenonami. Stwierdziłem, że to jakieś A6 C4 i że zobaczę z ciekawości, jak to jedzie. Niestety pomyliłem się dość sporo - siedział mi na ogonie, w końcu wziął mnie prawym pasem... Było to RS4 US-spec (stąd dorabiane ksenony). Nawet pomimo tego, że ten model słynął z mocy poniżej wartości nominalnych, to i tak szedł dosyć ładnie - szans nie miałem żadnych :)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-24 12:28:34
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Tue, 24 Mar 2009 13:20:55 +0100, JG
<uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:

Ja raz miałem taką pomyłkę.

 [...]

Było to RS4 US-spec (stąd dorabiane ksenony). Nawet

 To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanego
 Charade GTti, starego Swifta GTI czy innej Corsy A z C20LET pod
 maską. Można rzec, że zły kill boli całe życie :>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-24 12:33:17
Autor: kamil
Problem z WRXem

"Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrngshkfi.cse.rekinlazarus.wkurw.org...
On Tue, 24 Mar 2009 13:20:55 +0100, JG
<uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:

Ja raz miałem taką pomyłkę.

[...]

Było to RS4 US-spec (stąd dorabiane ksenony). Nawet

To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanego
Charade GTti, starego Swifta GTI czy innej Corsy A z C20LET pod
maską. Można rzec, że zły kill boli całe życie :>

WRX nie jest wyjatkowo szybkim autem, do tego skrzynia jest wrecz tragiczna (przelozenie z 1 na 2 w MY05 troche czasu zajmuje), ale na wiekszosc entuzjastow wyscigow uwazajacych saxo vtr i inne pierdzidla wystarczy w zupelnosci, szczegolnie kiedy troche mokrego spadnie. :)



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-24 13:39:18
Autor: JG
Problem z WRXem
Robert Rędziak pisze:
 To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanego
 Charade GTti, starego Swifta GTI czy innej Corsy A z C20LET pod
 maską.
Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał?
Dla odmiany chętnie bym się spróbował z Sunny GTI-R, ale to też rodzynek.

(...)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-24 12:57:10
Autor: kamil
Problem z WRXem

"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqakao$44h$1inews.gazeta.pl...
Robert Rędziak pisze:
 To jest drobiazg. Najbardziej bolą wynalazki w stylu podłubanego
 Charade GTti, starego Swifta GTI czy innej Corsy A z C20LET pod
 maską.
Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał?
Dla odmiany chętnie bym się spróbował z Sunny GTI-R, ale to też rodzynek.

Probowalem sie z Pulsarem GT-R, ale to juz liga STi albo lepiej (bo auto duzo mniejsze i lzejsze).



Kamil

Data: 2009-03-24 13:21:03
Autor: kamil
Problem z WRXem

"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:gqalb8$a55$1inews.gazeta.pl...


Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli. Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał?
Dla odmiany chętnie bym się spróbował z Sunny GTI-R, ale to też rodzynek.

Probowalem sie z Pulsarem GT-R, ale to juz liga STi albo lepiej (bo auto duzo mniejsze i lzejsze).

Z STi moze troche przesadzilem, bo seryjny GR-R (GTI-R) jest niewiele szybszy niz WRX. Problem w tym ze takie 15-letnie auta kupuja maniacy i raczej nie zostawiaja ich seryjnych, wiec WRXem nie ma nawet co startowac..



Kamil

Data: 2009-03-24 17:13:43
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Tue, 24 Mar 2009 13:21:03 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

Problem w tym ze takie 15-letnie auta kupuja maniacy i raczej nie zostawiaja ich seryjnych,

 Ale skrzyni do nich nie znajduje się na każdym rogu, więc trzeba
 uważać, żeby nie przesadzić.

wiec WRXem nie ma nawet co startowac..

 Lepiej GT-kiem, przynajmniej nie jest spasiony.
  r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-24 17:31:33
Autor: kamil
Problem z WRXem

"Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrngsi567.37i.rekinlazarus.wkurw.org...
On Tue, 24 Mar 2009 13:21:03 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

Problem w tym ze takie 15-letnie auta kupuja maniacy i
raczej nie zostawiaja ich seryjnych,

Ale skrzyni do nich nie znajduje się na każdym rogu, więc trzeba
uważać, żeby nie przesadzić.

Fakt, ale i tak popularniejsze od takiej 323 GT-R, na ktora chorowalem dluuugi czas.

wiec WRXem nie ma nawet co startowac..

Lepiej GT-kiem, przynajmniej nie jest spasiony.

Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie przewazyly.. Moze kiedy juz dom splace, trzeba miec marzenia. :)



Podrawiam
Kamil

Data: 2009-03-24 17:37:00
Autor: Jacek Rudowski
Problem z WRXem
On 2009-03-24, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie

Zawsze pozostaje TypeRA albo chocby zwykle STi GC8.
Co do zawieszenia - nie jest moze najbardziej miekkie, ale nie jest tez znow
jakies strasznie twarde - rzeklbym, ze bardzo przyjemny zawias :)


--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-24 19:55:01
Autor: JG
Problem z WRXem
kamil pisze:
(...)
Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie przewazyly.. Moze kiedy juz dom splace, trzeba miec marzenia. :)
Jeśli Subaru nie jest Twoją religią, to może rozważysz S3 Sportback?
Ja jeżdżę krótką wersją i sobie bardzo chwalę, zawieszenie nawet na polskich drogach daje radę.
W UK jest gość, który wybebeszył sobie cały tył, przerobił ją stosunkowo niedużym kosztem (dolot, turbo, wydech, program - wystarczyło) na ok. 430 KM i śmiga naprawdę ładnie. OIDP auto robi wysokie 12-ki, a i nieźle skręcać potrafi.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-25 09:27:23
Autor: kamil
Problem z WRXem

"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqbab9$1h1$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:
(...)
Ano racja, WRX to ciezka krowa jest. Dlatego myslalem sporo o STi Type-R z okolicy 99-00, ale praktycznosc 4 drzwi i cywilizowane zawieszenie przewazyly.. Moze kiedy juz dom splace, trzeba miec marzenia. :)
Jeśli Subaru nie jest Twoją religią, to może rozważysz S3 Sportback?
Ja jeżdżę krótką wersją i sobie bardzo chwalę, zawieszenie nawet na polskich drogach daje radę.
W UK jest gość, który wybebeszył sobie cały tył, przerobił ją stosunkowo niedużym kosztem (dolot, turbo, wydech, program - wystarczyło) na ok. 430 KM i śmiga naprawdę ładnie. OIDP auto robi wysokie 12-ki, a i nieźle skręcać potrafi.

Religia nie, ale minie jeszcze pewnie kilka lat zanim naciesze sie WRXem i poszukam czegos mocniejszego, ale to juz raczej jako weekendowa zabawka (impreza odwoze dzieciaka do przedszkola i zakupy robie), a to mi sie w aucie wlasnie najbardziej podoba - jest kilka kucy do popedzenia, ale zawieszenie bardzo cywilizowane i samochod dosc praktyczny. No ale OT sie robi.

S3 a nawet S4 rozwazalem, ale tu gdzie zyje z jakiegos powodu sa sporo drozsze od WRXa, wiec wolal bym juz kilka groszy dorzucic i cieszyc sie STi.


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-25 11:39:22
Autor: JG
Problem z WRXem
kamil pisze:
(...)
S3 a nawet S4 rozwazalem, ale tu gdzie zyje z jakiegos powodu sa sporo drozsze od WRXa, wiec wolal bym juz kilka groszy dorzucic i cieszyc sie STi.
S4 to już troszkę inna liga, ale 4.2 V8 żłopie tyle, co mały smok.
S3 jest od WRXa ponoć trochę szybsze (sam nie miałem okazji sprawdzić).
Co do różnicy kosztów - weź pod uwagę, że nowa generacja S3 wyszła w 2006 i dopóki jest produkowana, będzie trzymała cenę.

Nie mówię, że STi byłby złym wyborem ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-25 10:46:37
Autor: kamil
Problem z WRXem

"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqd1lt$oe3$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:
(...)
S3 a nawet S4 rozwazalem, ale tu gdzie zyje z jakiegos powodu sa sporo drozsze od WRXa, wiec wolal bym juz kilka groszy dorzucic i cieszyc sie STi.
S4 to już troszkę inna liga, ale 4.2 V8 żłopie tyle, co mały smok.
S3 jest od WRXa ponoć trochę szybsze (sam nie miałem okazji sprawdzić).
Co do różnicy kosztów - weź pod uwagę, że nowa generacja S3 wyszła w 2006 i dopóki jest produkowana, będzie trzymała cenę.

Nie mówię, że STi byłby złym wyborem ;)

Powiedzmy, ze przeboleje tanie plastiki i spartanskie wyposazenie dla dzwieku boxera z back boxem Prodrive. Az nie chce sie gasic pod domem. ;)





Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-25 19:05:17
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Wed, 25 Mar 2009 09:27:23 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

Religia nie, ale minie jeszcze pewnie kilka lat zanim naciesze sie WRXem i poszukam czegos mocniejszego, ale to juz raczej jako weekendowa zabawka (impreza odwoze dzieciaka do przedszkola i zakupy robie), a to mi sie w aucie wlasnie najbardziej podoba - jest kilka kucy do popedzenia, ale zawieszenie bardzo cywilizowane i samochod dosc praktyczny. No ale OT sie robi.

 W międzyczasie świat poznał nową zabawkę, która ponoć w
 wiekszości sytuacji masakruje nowe Imprezy i Evo: Focus RS.
 Więcej tu:

 http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=64453&st=0&start=0

 i tu:

 http://magazines.drivers-republic.com/driversrepublic/prizefight042/

 (z szybkiego porównania wskaźników wynika, że prócz sprintu spod
 świateł, Foka ma szanse zamiatać całą resztą).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-26 01:21:14
Autor: JG
Problem z WRXem
Robert Rędziak pisze:
(...)
 (z szybkiego porównania wskaźników wynika, że prócz sprintu spod
 świateł, Foka ma szanse zamiatać całą resztą).
O Hesus.
Powiem jedno - parę informacji, którymi mnie podkarmiłeś sprawia, że zaczynam inaczej myśleć o FWD. A podśmiewałem się wcześniej z materiałów reklamowych Forda, w których mówili, że to będzie 'more fun to drive'.
Z drugiej strony patrząc, ja wolę jednak samochody, które 'rządzą' przez 1/3-1/4 dni w roku - tj. AWD. Żadne RevoKnuckle nie będzie mimo wszystko w stanie być tego protezą.

P.S. Miałeś rację z tymi bolesnymi killami. Dzisiaj próbowała mnie objechać S70 T5. Nie udało jej się, co było od początku w miarę oczywiste. Niemniej jednak baaardzo mocno się zdziwiłem, bo gdy próbowałem zmieniać pas po dynamicznym starcie równoległym, kontrolnie zerknąłem w lusterko, lekko zwalniając i zaczynając wykonywać manewr. Pierwszy raz musiałem się cofnąć na swój pas, dziwne uczucie ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-26 08:50:53
Autor: kamil
Problem z WRXem

"Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrngsl03c.879.rekinlazarus.wkurw.org...
On Wed, 25 Mar 2009 09:27:23 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>


(z szybkiego porównania wskaźników wynika, że prócz sprintu spod
świateł, Foka ma szanse zamiatać całą resztą).

Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175 dni w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w weekendy), zmienisz zdanie.

Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy 200KM i latwo nie jest..





Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-26 10:07:32
Autor: JG
Problem z WRXem
kamil pisze:
Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175 dni w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w weekendy), zmienisz zdanie.
Weź pod uwagę, że 5 tys. idzie na UK, a zaledwie 3 tys. będzie LHD.

Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy 200KM i latwo nie jest..
Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-26 09:17:11
Autor: kamil
Problem z WRXem

"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqfgln$bip$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:
Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175 dni w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w weekendy), zmienisz zdanie.
Weź pod uwagę, że 5 tys. idzie na UK, a zaledwie 3 tys. będzie LHD.

UK to specyficzny rynek, tutaj kochaja Cossiego wiec Focus tez sie sprzeda z sentymentu do firmy.

Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy 200KM i latwo nie jest..
Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;)

300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :)




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-26 09:18:53
Autor: kamil
Problem z WRXem

"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:gqfh6p$f7m$1inews.gazeta.pl...

"JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote in message news:gqfgln$bip$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:
Na suchym moze i tak, ale pomieszkal bys w kraju, w ktorym pada prze 175 dni w roku (a w gorach nawet i do 300, a lubie powloczyc sie w weekendy), zmienisz zdanie.
Weź pod uwagę, że 5 tys. idzie na UK, a zaledwie 3 tys. będzie LHD.

UK to specyficzny rynek, tutaj kochaja Cossiego wiec Focus tez sie sprzeda z sentymentu do firmy.

Pozostaje tez kwestia dynamicznych startow - mialem kilka FWD w okolicy 200KM i latwo nie jest..
Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;)

300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :)

Zreszta 0-62 w 5.9 sek mowi samo za siebie - praw fizyki nie przeskoczysz..




Kamil

Data: 2009-03-26 09:22:21
Autor: Jacek Rudowski
Problem z WRXem
On 2009-03-26, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :)

Jak to juz ktos zauwazyl w podobnej dyskusji na racing forum - ile razy
startujesz na torze jak sie wybierasz na trackday?

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-26 09:27:32
Autor: kamil
Problem z WRXem

"Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> wrote in message news:slrngsmiab.obv.amilazarus.wkurw.org...
On 2009-03-26, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow
kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :)

Jak to juz ktos zauwazyl w podobnej dyskusji na racing forum - ile razy
startujesz na torze jak sie wybierasz na trackday?

Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i inne auta z tej klasy to glownie zabawka do codziennej jazdy, zreszta wystarczy rozejrzec sie po brytyjskich drogach (skoro juz o UK rozmawiamy). Wiecej tu Imprez, niz Lanosow w polsce.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-26 09:31:34
Autor: Jacek Rudowski
Problem z WRXem
On 2009-03-26, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i

Mozna i Elise, nie przecze...

Nie zmienia to faktu, ze przyspieszenie od 0 do 100km/h to nie wszystko
co sie  liczy w samochodzie.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-26 09:35:54
Autor: kamil
Problem z WRXem

"Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> wrote in message news:slrngsmirk.obv.amilazarus.wkurw.org...
On 2009-03-26, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i

Mozna i Elise, nie przecze...

Nie zmienia to faktu, ze przyspieszenie od 0 do 100km/h to nie wszystko
co sie  liczy w samochodzie.

Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez solidnej ingerencji elektroniki nie bedzie sie sprawdzalo. Przeciez to bedzie zrywac przyczepnosc przy zmianie chyba kadego biegu z 6 wlacznie..



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-26 09:39:23
Autor: Jacek Rudowski
Problem z WRXem
On 2009-03-26, kamil <kamil@spamwon.com> wrote:
Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez solidnej ingerencji elektroniki nie bedzie sie sprawdzalo. Przeciez to bedzie zrywac przyczepnosc przy zmianie chyba kadego biegu z 6 wlacznie..

No najwyrazniej jednak samochod daje rade - skoro specjalisci odnosza sie do
niego tak entuzjastycznie.
Zwlaszcza Ci, ktorzy mieli okazje pojezdzic samochodem.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-26 10:41:18
Autor: JG
Problem z WRXem
Jacek Rudowski pisze:
No najwyrazniej jednak samochod daje rade - skoro specjalisci odnosza sie do
niego tak entuzjastycznie.
Zwlaszcza Ci, ktorzy mieli okazje pojezdzic samochodem.
Ja ciekaw jestem, kiedy RevoKnuckle zaczną montować w innych samochodach. Konstrukcja tego wygląda w końcu stosunkowo prosto.

http://www.not2fast.com/chassis/revoKnuckle.pdf

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-26 20:47:49
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Thu, 26 Mar 2009 10:41:18 +0100, JG
<uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:

Ja ciekaw jestem, kiedy RevoKnuckle zaczną montować w innych samochodach. Konstrukcja tego wygląda w końcu stosunkowo prosto.

 Już montują. Również w Volvo, o ile dobrze pamiętam. Ponadto
 Renault ma podobne rozwiązanie (tylko zamiast silentblocku
 łączącego wahacz z kolumną jest sworzeń kulisty).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-26 20:46:34
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Thu, 26 Mar 2009 09:35:54 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

Oczywiscie, ale nadal twierdze ze 300KM przeniesione na przednia os bez solidnej ingerencji elektroniki nie bedzie sie sprawdzalo. Przeciez to bedzie zrywac przyczepnosc przy zmianie chyba kadego biegu z 6 wlacznie..

 To dlaczego _wszyscy_ pismacy, jak jeden mąż, są osikani?
 Dodawali im coś do szampana na prezentacji? ;)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-26 20:48:30
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Thu, 26 Mar 2009 09:27:32 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

Na trackdaye kupuje sie Elise, skreca zdecydowanie lepiej. RSy, Imprezy i inne auta z tej klasy to glownie zabawka do codziennej jazdy,

 Ale powiedz to tym, którzy kupili sobie Elise/Exige, a potem
 dowiedzieli się, że na Ringu objedzie ich... Megane na sterydach
 (R26.R, aka najszybsze FWD na Ringu -- 8:16:9). Ford chce
 zdetronizować Megane.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-26 20:30:30
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Thu, 26 Mar 2009 09:17:11 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

UK to specyficzny rynek, tutaj kochaja Cossiego wiec Focus tez sie sprzeda z sentymentu do firmy.

 W UK przede wszystkim lubią sobie pojeździć i do nich jest ten
 samochód skierowany. Ueber hatch na trackdaye.

Poza ośnieżoną i bardzo mokrą nawierzchnią nie mówiłbym hop ;)

300 kucy na osce? To bedzie robilo duze HOOOOP po wylaczeniu systemow kontroli trakcji. A z nimi watpie, zeby ruszalo dynamicznie. :)

 Jeśli tylko choć jedno koło znajdzie jakąś przyczepność, to auto
 pojedzie, bo jest zeszperowane, poza tym mocno zminimalizowali
 torque steer (CAR twierdzi, że jednak jest), dzięki czemu nie
 trzeba z nim walczyć.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-24 17:11:59
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Tue, 24 Mar 2009 13:39:18 +0100, JG
<uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:

Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli.

 Wysokie dwunastki można robić.

Zaturbiony Swift GTI - analogicznie.

 Ale po co to turbić, skoro można spokojnie zrobić około 200KM
 N/A?

GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał?

 Nie wiem, czy dłubał, ale widziałem w akcji wybebeszoną serię.
 Już tak jest całkiem dobrze.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-24 19:41:02
Autor: JG
Problem z WRXem
Robert Rędziak pisze:
Hm, C20LET w Corsie to faktycznie ciekawa opcja, ale przy mocach, jakie osiąga ten silnik, przeniesienie napędu już chyba bardzo boli.

 Wysokie dwunastki można robić.
Zaskoczenie #1.

 Ale po co to turbić, skoro można spokojnie zrobić około 200KM
 N/A?
Jw. #2.
Kiedyś zdarzyło mi się jechać zaturbionym i to miało moc właśnie na poziomie 200 kucy. Nie wiedziałem, że taki potencjał jest już w wolnossącym silniku.

(...)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-24 21:21:45
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Tue, 24 Mar 2009 19:41:02 +0100, JG
<uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:

 Wysokie dwunastki można robić.
Zaskoczenie #1.

 Wg SSS Corsa w FWD Turbo robi niskie 13-ki, wysokie 12-ki.

Kiedyś zdarzyło mi się jechać zaturbionym i to miało moc właśnie na poziomie 200 kucy. Nie wiedziałem, że taki potencjał jest już w wolnossącym silniku.

 Jest, tylko z turbo robi się łatwiej i taniej. Bez turbo po
 prostu trzeba policzyć konkretny wydech, dać długie wałki, ITB i
 zrobić mapping. I wysoko kręcąc można szukać tych 200KM.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-24 17:34:53
Autor: Jacek Rudowski
Problem z WRXem
On 2009-03-24, JG <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> wrote:
Zaturbiony Swift GTI - analogicznie. GTti jest rewelacyjnym mikroautkiem, ale w Polsce szukać takich na palcach. Ktoś to w ogóle w PL dłubał?

Nie wiem na ile dlubal i czy w takim sensie, w jakim mysle - dalszych
modyfikacji itp. ale posiadacz (byly zdaje sie) jednego takiego GTti
pracuje np. w 4turbo.

Ale niewatpliwie samochod jest bardzo egzotyczny, zwlaszcza na Polskie warunki.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-24 21:19:36
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Tue, 24 Mar 2009 17:34:53 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
<ami@_usunto_wkurw.org> wrote:

Ale niewatpliwie samochod jest bardzo egzotyczny, zwlaszcza na Polskie warunki.

 Egzotyczny jest w nim silnik i to nie tylko na polskie warunki.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-24 21:39:23
Autor: Jacek Rudowski
Problem z WRXem
On 2009-03-24, Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> wrote:
On Tue, 24 Mar 2009 17:34:53 +0000 (UTC), Jacek Rudowski
<ami@_usunto_wkurw.org> wrote:

Ale niewatpliwie samochod jest bardzo egzotyczny, zwlaszcza na Polskie warunki.

 Egzotyczny jest w nim silnik i to nie tylko na polskie warunki.

Patrz - jak na zyczenie i naprawde zupelnie przypadkiem wpadlem na to :)
http://camskill.co.uk/products.php?plid=m6b0s69p0

niemniej jednak nie zmienia to faktu, ze samochod jest egzotyczny, nawet na
wyspach.


--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-03-24 13:15:01
Autor: JG
Problem z WRXem
kamil pisze:
A to moja ulubiona zabawa z takimi pacjentami. Spokojny start, zeby nie meczyc niepotrzebnie skrzyni i napedow i na 3 biegu gaz w podloge. Niech maja te kilka sekund nadziei. ;-)
Oj, a ja akurat lubię korzystać z przewagi 4 napędzanych kół na mokrej nawierzchni. Żadne FWD, RWD po prostu nie daje rady z trakcją (łącznie z nowym M5 do ok. 70 km/h).

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-24 12:08:45
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Tue, 24 Mar 2009 11:03:51 +0100, Brzezi <brzezi@gmail.com>
wrote:

piluje
silnik do max obrotow az silnik sie meczy

 A po czym to poznajesz? Pot się zeń leje?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-24 13:13:51
Autor: Brzezi
Problem z WRXem
wto, 24 mar 2009 o 13:08 GMT, Robert Rędziak napisał(a):

piluje
silnik do max obrotow az silnik sie meczy

 A po czym to poznajesz? Pot się zeń leje?

No jak male pierdziawki piluje sie do wysokich obrotow z gazem wcisnietym w
podloge to wydaja taki specyficzny dzwiek, nie jest dzwiek mily dla ucha,
tylko takie wlasnie pilowanie...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][      Never eat more than you can lift.       ]
[       Ekg: #3781111         ][              -- Miss Piggy                   ]
[ LinuxUser: #249916          ][                                              ]

Data: 2009-03-24 12:22:58
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Tue, 24 Mar 2009 13:13:51 +0100, Brzezi <brzezi@gmail.com>
wrote:

No jak male pierdziawki piluje sie do wysokich obrotow z gazem wcisnietym w
podloge to wydaja taki specyficzny dzwiek, nie jest dzwiek mily dla ucha,
tylko takie wlasnie pilowanie...

 Takie prawa akustyki (a czy miłe dla ucha? zależy od
 indywidualnych preferencji). To skąd poznajesz, że się męczy?
 Spocił się czy mu tętno skoczyło do 220 uderzeń na sekundę?

 r.

 PS. A wiesz, jak boli dusza, gdy mała pierdziawka, z małym
 silnikiczkiem (np. 1.0) ma około 200KM i waży sporo poniżej
 tony?
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-24 22:16:46
Autor: Tomasz Pyra
Problem z WRXem
Brzezi pisze:
wto, 24 mar 2009 o 10:35 GMT, JG napisał(a):

Jest dokładnie tak, jak mówisz.
Ludziom się wydaje, że objeżdżają dany samochód, ale najczęściej kierowcy się po prostu nie chciało wciskać pedału przyspieszenia.

Ja tez mam na swiatlach polewke, jak wciskam lekko gaz, skrzynia zmienia
biegi przy 3krpm, a wozidlo kolo mnie chce sie scigac i slysze ze piluje
silnik do max obrotow az silnik sie meczy i jedzie rowno ze mna :)

Mój cienias z jakiś dziwnych przyczyn bardzo niektóre frakcje okolicznej młodzieży w Golfach/Audi/BMW do wyścigów...
W sumie to nie bardzo rozumiem dlaczego - przecież się pod remizą nie będzie chwalił "objechałem cieniasa", z kolei zostać objechanym przez cieniasa to by chyba była dla niego ujma na całe życie...

Przez pierwsze tygodnie nawet mnie to bawiło, ale szybko mi się znudziło.
Zwłaszcza że cienias mając 8-9s do 100km/h to nie jest znowu wcale żadną drogową bestią.

Data: 2009-03-20 00:49:23
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Problem z WRXem

Mam mały kłopot z Imprezą - niedomaga od wczoraj. Próba dynamicznego ruszenia z 3-4 tysięcy dławi silnik, trzeba sobie sprzęgłem pomóc. Do 120 przyspiesza względnie normalnie, później przyspieszenie na 4-5 biegu nie istnieje. Z gazem w podłodze na dwójce do 5500 rpm kręci się normalnie a później jakby ktoś czas zwolnił. Turbinę raczej wykluczam - do tych 5500 auto jedzie normalnie, bov parska aż miło... Ma ktoś pomysł? Na diagnostykę dopiero w sobotę będę mógł się udać a troszkę się niepokoję... Silnik ej20, może ktoś się spotkał z czymś podobnym?

Na forum.subaru.pl byłeś?

zyga

Data: 2009-03-20 15:24:04
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Fri, 20 Mar 2009 00:49:23 +0100, Zygmunt M. Zarzecki
<zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

Na forum.subaru.pl byłeś?

 A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO?
 Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania
 się jakimiś problemami użytkowników subaraków.

 ;>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-20 16:02:07
Autor: kamil
Problem z WRXem

"Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrngs7d8j.4j1.rekinlazarus.wkurw.org...
On Fri, 20 Mar 2009 00:49:23 +0100, Zygmunt M. Zarzecki
<zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

Na forum.subaru.pl byłeś?

A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO?
Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania
się jakimiś problemami użytkowników subaraków.

Przesadzasz.


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-20 16:54:00
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Fri, 20 Mar 2009 16:02:07 -0000, kamil <kamil@spamwon.com>
wrote:

A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO?
Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania
się jakimiś problemami użytkowników subaraków.

Przesadzasz.

 Wręcz przeciwnie. I obserwując to z boku mam dobry ubaw :>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-03-20 16:53:35
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Problem z WRXem

Na forum.subaru.pl byłeś?

 A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO?
 Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania
 się jakimiś problemami użytkowników subaraków.

O! A co się dzieje?
Kłócą się o nową imprezę?

zyga

Data: 2009-03-20 16:55:50
Autor: Robert Rędziak
Problem z WRXem
On Fri, 20 Mar 2009 16:53:35 +0100, Zygmunt M. Zarzecki
<zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

 A po co? Żeby przedstawiciel SIP-u zaproponował mu wizytę w ASO?
 Poza tym oni tam teraz mają ważniejsze krucjaty od zajmowania
 się jakimiś problemami użytkowników subaraków.

O! A co się dzieje?

 To samo co zwykle. Ludzie chcą forum Subaru, właściciel chce
 forum importera. A obecny administrator jest miłośnikiem równo
 przyciętych żywopłotów.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Problem z WRXem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona