Data: 2010-12-05 15:59:28 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Problem z akumulatorem - długie | |
W dniu 05.12.2010 10:29, Marcin pisze:
Akumulator Banner 74Ah pracujący w Golfie TDI przy -10 odmówił No to by się zgadzało - rozruch dużo zżera, potem nie ma czasu się naładować, zresztą i tak pewnie jeździsz na dość niskich obrotach i masz powłączane różne ogrzewania szyb itepe, więc też nie za bardzo ma czym ładować. Bilans wychodzi ujemny i prędzej czy później masz za mało. [ciach] Dodam że w aucie jest wszystko sprawne, napięcie ładowania 14,5V, auto Napięcie to pikuś - ważny jest bilans energetyczny, czyli de facto prąd ładowania. Obecnie nie ma amperomierzy włączanych pomiędzy akumulator a całą resztę instalacji, a kontrolka ładowania informuje tylko o tym, czy alternator działa - ale nie o tym, czy bilans energetyczny jest dodatni. [ciach] Znajomy powiedział że jeśli akumulator wymaga doładowania to jest na Znajomy nie ma o tym pojęcia. |
|
Data: 2010-12-05 16:37:51 | |
Autor: Stefan Szczygielski | |
Problem z akumulatorem - długie | |
W dniu 05.12.2010 15:59, Andrzej Lawa pisze:
Obecnie nie ma amperomierzy włączanych pomiędzy akumulator a Całość wraz z regulatorem napięcia w _niepopsutym układzie_ pokazuje właśnie brak dodatniego bilansu przy ładowaniu. Kontrolka jest zasilana sprytnie z prądu, którego ,,brakuje'' do zamknięcia bilansu. Przynajmniej w moich dotychczasowych pojazdach tak było. :) S. |
|
Data: 2010-12-05 22:30:02 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Problem z akumulatorem - długie | |
W dniu 05.12.2010 16:37, Stefan Szczygielski pisze:
Całość wraz z regulatorem napięcia w _niepopsutym układzie_ pokazuje Schemacik instalacji poproszę, bo we wszystkim, co do tej pory miałem, wyraźnie było widać, że nawet przy deficycie energii (np.: wolne obroty, włączone światło i jeszcze mu BACH ogrzewanie szyby włączyć - robi się ciemniej; przy wyższych obrotach - już nie) kontrolka alternatora milczała. |
|
Data: 2010-12-05 23:27:45 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Problem z akumulatorem - długie | |
Dnia Sun, 05 Dec 2010 22:30:02 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
Schemacik instalacji poproszę, bo we wszystkim, co do tej pory miałem, Banalnie. W alternatorze masz 1,5 prostownika. Czyli pełny, 6-cio diodowy mostek główny, z którego idzie pr±d na instalację oraz połówkę 3 diodow±, która zasila regulator napięcia. Żarówka jest wł±czona między wyj¶cie tego pomocniczego, a + po stacyjce. Dlatego też po wł±czeniu stacyjki żarówka się zapala - masz obwód + aku, stacyjka, żarówka, regulator, uzwojenie wzbudzenia, masa auta, - aku. Jednak ta żarówka nie pokaże, że alternator nie wydala. Czemu? Bo je¶li alternator nie wydala, to znaczy, że na jego uzwojeniach SEM spada, czyli napięcie na wyj¶ciu też. Tylko że siada również napięcie na prostowniku pomocniczym w efekcie żarówka ma z jednej strony i drugiej obniżone napięcie. To również powód, dla którego lampka nie zasygnalizuje, że się szczotki skończyły - obwód nei zostanie zamknięty. I dlatego chwaliłem sobie amperomierz, jaki był w Granadzie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-06 00:13:47 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Problem z akumulatorem - długie | |
W dniu 05.12.2010 23:27, Adam Płaszczyca pisze:
[ciach] Jednak ta żarówka nie pokaże, że alternator nie wydala. Czemu? Bo je¶li No wła¶nie. I dlatego chwaliłem sobie amperomierz, jaki był w Granadzie. Prywatnie podejrzewam spisek ;) Bez amperomierza ignorant uzna, że akumulator padł, więc poleci kupić nowy... A poważniej: to chyba kombinacja upraszczania kontrolek, oszczędzania (żaróweczka tańsza niż porz±dny amperomierz, zwłaszcza taki co wytrzyma współczesne obci±żenia) - zajeżdżanie akumulatorów to bonus. |
|
Data: 2010-12-08 01:26:03 | |
Autor: Filip KK | |
Problem z akumulatorem - długie | |
W dniu 2010-12-05 22:30, Andrzej Lawa pisze:
Schemacik instalacji poproszę, bo we wszystkim, co do tej pory miałem, Mam w takim razie coś nie tak z autem? Że nie robi się ciemniej? |
|
Data: 2010-12-06 00:23:13 | |
Autor: kogutek | |
Problem z akumulatorem - długie | |
No to by siÄ™ zgadzaÅ‚o - rozruch dużo zżera,Jeste¶ w stanie policzyć ile to jest " dużo". daje się to policzyć bez problemu. Więc ile zżera rozruch pełnosprawnego silnika? Bo mnie wychodzi że dla samochodu osobowego z silnikim wysokoprężnm to "dużo" jest na poziomie 1 ( slownie: jednej) amperogodziny. Czy 1,5% ubytku, oczywi¶cie w ujemnych temperaturach bęzdie wygl±dalo to trochę inaczej ale i tak nie bęzdie to więcej niż 5-6% ładunku, to dużo? Według mnie dużo to jak by ubyło z 70% ładunku a nie 10 razy mniej. Może w końcu zaczniemy rozmawiać w oparciu o wiedzę powszechn± a nie plotki. -- |
|
Data: 2010-12-08 01:28:43 | |
Autor: Filip KK | |
Problem z akumulatorem - długie | |
W dniu 2010-12-06 00:23, kogutek pisze:
No więc jaki pr±d ładowania po takich rozruchu nast±pi? 100A ?! |
|
Data: 2010-12-08 02:17:26 | |
Autor: kogutek | |
Problem z akumulatorem - długie | |
W dniu 2010-12-06 00:23, kogutek pisze:zżera, > Jeste¶ w stanie policzyæ ile to jest " du¿o". daje siê to policzyæ bez problemu.Masz w sobie zylke eksperymentatora. Sprawdz. -- |
|
Data: 2010-12-08 02:22:15 | |
Autor: Filip KK | |
Problem z akumulatorem - długie | |
W dniu 2010-12-08 02:17, kogutek pisze:
Ja się Ciebie pytam.. Bo ja wiem.W dniu 2010-12-06 00:23, kogutek pisze:zżera, KRZACZYSZ! |
|
Data: 2010-12-08 04:16:58 | |
Autor: kogutek | |
Problem z akumulatorem - długie | |
W dniu 2010-12-08 02:17, kogutek pisze:to policzyæ bez problemu. >>> Wiêc ile z¿era rozruch pe³nosprawnego silnika? Bo mniewychodzi¿e dla samochodu >>> osobowego z silnikim wysokoprê¿nm to "du¿o" jest napoziomie 1 ( slownie: >>> jednej) amperogodziny.100A ?! > Masz w sobie zylke eksperymentatora. Sprawdz.Jak bys wiedzial to bys nie pytal. Ja nie KRZYCZE. Ty krzyczysz i nawet nie wiesz jak sie to pisze. I moglbys sobie ustawic kodowanie albo nie uzywac polskich liter bo krzaki wychodza. Potem nie wiesz co napisales bo przeczytac nie mozesz. Inteligentnym krzaki nie przeszadzaja. wystarczy zapamietac jaki krzak zastepuje litere. To jak wyglada litera jest umowne. Dla mnie moze wygladac dowolnie, byle by zawsze tak samo. -- |
|