Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Problem z akumulatorem - długie

Problem z akumulatorem - długie

Data: 2010-12-05 17:50:40
Autor: MarcinJM
Problem z akumulatorem - długie
W dniu 2010-12-05 10:29, Marcin pisze:
Witam

Akumulator Banner 74Ah pracujący w Golfie TDI przy -10 odmówił
posłuszeństwa, robię krótkie odcinki po okolo 6 km do pracy i 6 km z
pracy. Aku jest prawie nowy kupiłem go w lipcu 2009 - na gwarancji.
Oczywiście po naładowaniu w domu śmiga jak nowy.

(liczby z czapki)
Aku przy sporym rozladowaniu bardzo szybko sie laduje, ale predkosc ladowania znacznie spada w miare naladowywania sie. Wiec o ile pierwsze Ampery napompuje dosc szybko, do DOLADOWANIE do 100% wymaga nieco wiecej czasu (prad ladowania spada w miare wyrownywania napiec altka i aku).
Ergo: masz permanentnie niedoladowany akumulator.
Recepta: mniejszy aku (w niewielkim dieslu 60Ah spokojnie sie wyrobi), albo nieco dluzsze trasy. Albo niech auto po jezdzie popracuje jeszcze kilka minut z wylaczonymi odbiornikami pradu.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-06 01:23:53
Autor: kogutek
Problem z akumulatorem - d³ugie

Recepta: mniejszy aku (w niewielkim dieslu 60Ah spokojnie sie wyrobi), albo nieco dluzsze trasy. Albo niech auto po jezdzie popracuje jeszcze kilka minut z wylaczonymi odbiornikami pradu.

-- Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Przednie brednie poobiednie. Na taką okoliczność Wojtek B miał proste
wytłumaczenie. Takie które musi dotrzeć do największego głąba. Może to niektorym
wydawać sie dziwne że akurat ja się podpieram jego opinią. Dla mnie nie ważne
kto kim jest i jak się z nim ciąłem, ważne że ma rację. Jeśli z wiaderka o
pojemności 10 litrów ujmiemy jeden litr to zostanie w nim 9 litrów. Jeśli dodamy
ten ujęty litr to znowu będziemy mięli 10. Jeśli z wanny o pojemności 200 litrów
ujmiemy 1 litr to zostanie 199 litrów, jeśli dolejemy odlany litr to będziemy
mieli znowu 200 litrów a nie 100 litrów. Pojemność akumulatora w logicznych
granicach ( nielogiczne to akumulator od łodzi podwodnej) nie ma najmniejszego
znaczenia na to czy będzie on naladowany do pelna albo będzie niedoladowany.
Amen. Niedawno kupowalęm żarowkę w sklepie z częsciami samochodowymi. Niezwykle
mądry spzredawca przekonywał klieta do mniejszego akumulatora podpierając się
tym że większy będzie niedoladowany. Innemu sprzedawal koncentrat płynu
sugerując żeby tylko zalał ukląd tylko koncentratem, czyli samym glikolem. Blędu
nie ma bo jak zamarznie to nie uszkodzi żadnego elementu. Ale sam glikol zamarza
przy - 12 stopniach. Czyli zamrznie chlodnica, nagrzewnica i w bloku. Z tym nie
ma problemu bo po odpaleniu szybko puści. Ale przy okazji zamarznie pompa wody.
I jak się pasek nie poślizgnie to przy rozruchu ją może rozwalić. Jeżdzenie na
czystym glikolu jest bardzo przyjemne. Dwa razy szybciej grzeje się silnik. Ale
przy mrozach poniżej - 12 stopni jest realne uszkodzenie pompy. Tacy mądrzy są
polscy sprzedawcy.   --


Data: 2010-12-06 07:58:34
Autor: MarcinJM
Problem z akumulatorem - d³ugie
W dniu 2010-12-06 01:23, kogutek pisze:

Recepta: mniejszy aku (w niewielkim dieslu 60Ah spokojnie sie wyrobi),
albo nieco dluzsze trasy. Albo niech auto po jezdzie popracuje jeszcze
kilka minut z wylaczonymi odbiornikami pradu.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Przednie brednie poobiednie. Na taką okoliczność Wojtek B miał proste
wytłumaczenie. Takie które musi dotrzeć do największego głąba. Może to niektorym
wydawać sie dziwne że akurat ja się podpieram jego opinią. Dla mnie nie ważne
kto kim jest i jak się z nim ciąłem, ważne że ma rację. Jeśli z wiaderka o
pojemności 10 litrów ujmiemy jeden litr to zostanie w nim 9 litrów. Jeśli dodamy
ten ujęty litr to znowu będziemy mięli 10. Jeśli z wanny o pojemności 200 litrów
ujmiemy 1 litr to zostanie 199 litrów, jeśli dolejemy odlany litr to będziemy
mieli znowu 200 litrów a nie 100 litrów. Pojemność akumulatora w logicznych

Tyle, ze mniejszy po ubytku tego 1 litra bedzie bardziej rozladowany co poskutkuje wiekszym pradem ladowania, a wiekszy bedzie rozladowany w nieznacznym stopniu, co da minimalny prad ladowania. Dla mniejszego starczy czasu do pelnego doladowania, a dla wiekszego moze tego czasu nie starczyc i bedzie wciaz niedoladowany. W swoim przykladzie zapomniales o spadajacym pradzie ladowania w miare napelniania sie aku.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-06 16:05:34
Autor: kogutek
Problem z akumulatorem - d³ugie
W dniu 2010-12-06 01:23, kogutek pisze:
>
>> Recepta: mniejszy aku (w niewielkim dieslu 60Ah spokojnie sie wyrobi),
>> albo nieco dluzsze trasy. Albo niech auto po jezdzie popracuje jeszcze
>> kilka minut z wylaczonymi odbiornikami pradu.
>>
>> --
>> Pozdrawiam
>> MarcinJM
>> gg: 978510, marcinjm()op.pl
> Przednie brednie poobiednie. Na tak± okoliczno¶æ Wojtek B mia³ proste
> wyt³umaczenie. Takie które musi dotrzeæ do najwiêkszego g³±ba. Mo¿e to niektorym
> wydawaæ sie dziwne ¿e akurat ja siê podpieram jego opini±. Dla mnie nie wa¿ne
> kto kim jest i jak siê z nim ci±³em, wa¿ne ¿e ma racjê. Je¶li z wiaderka o
> pojemno¶ci 10 litrów ujmiemy jeden litr to zostanie w nim 9 litrów. Je¶li dodamy
> ten ujêty litr to znowu bêdziemy miêli 10. Je¶li z wanny o pojemno¶ci 200 litrów
> ujmiemy 1 litr to zostanie 199 litrów, je¶li dolejemy odlany litr to bêdziemy
> mieli znowu 200 litrów a nie 100 litrów. Pojemno¶æ akumulatora w logicznych

Tyle, ze mniejszy po ubytku tego 1 litra bedzie bardziej rozladowany co poskutkuje wiekszym pradem ladowania, a wiekszy bedzie rozladowany w nieznacznym stopniu, co da minimalny prad ladowania. Dla mniejszego starczy czasu do pelnego doladowania, a dla wiekszego moze tego czasu nie starczyc i bedzie wciaz niedoladowany. W swoim przykladzie zapomniales o spadajacym pradzie ladowania w miare napelniania sie aku.

-- Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Mialbyś rację jak by w samochodzie alternator dawał maksymalnie 14,5 wolta.
Maksymalny prąd ladowania zależy od wydajności prądowej alternatora. Regulator
napięcia nie jest regulatorem liniowym. Nie zmniejsza plynnie napiecia do
uzojenia wzbudzania. To regulator dwustanowy. reaguje tylko na przekroczenie
napiecia powyzej ustawionego pzrez fabrykę. Duza częstotliwość pracy powoduje
uśrednienie. Jak akumulator jest rozladowany to wiekszy prad ladowania wynika z
tego ze napieie wzbudzania jest wlaczane na dluzsze odcinki czasu niz gdy jest
naladowany. Impulsy doladowujace akumulator sa takie same jesli idzie o
napiecie. Prad wynika tylko z ich dlugosci. To o czym piszesz moglo by mieć
miejsce jak pojemnosc akumulatora była większa 20 razy ale nie jak dwa razy.   --


Data: 2010-12-08 01:30:22
Autor: Filip KK
Problem z akumulatorem - długie
W dniu 2010-12-05 17:50, MarcinJM pisze:

(liczby z czapki)
Aku przy sporym rozladowaniu bardzo szybko sie laduje, ale predkosc
ladowania znacznie spada w miare naladowywania sie. Wiec o ile pierwsze
Ampery napompuje dosc szybko, do DOLADOWANIE do 100% wymaga nieco wiecej
czasu (prad ladowania spada w miare wyrownywania napiec altka i aku).
Ergo: masz permanentnie niedoladowany akumulator.
Recepta: mniejszy aku (w niewielkim dieslu 60Ah spokojnie sie wyrobi),
albo nieco dluzsze trasy. Albo niech auto po jezdzie popracuje jeszcze
kilka minut z wylaczonymi odbiornikami pradu.

Synku, dlaczego wracasz do domu na wyłączonych światłach i taki zmarznięty? A bo mamusiu muszę wyłączać ogrzewanie i światła, żeby rano móc odpalić.. Oj, kup sobie synku porządne auto. Lol ;D

Problem z akumulatorem - długie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona