Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika

Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika

Data: 2012-12-14 01:59:35
Autor: scobowski
Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika
W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
Cze��,

Jestem u�ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor�
wad�, a mianowicie bardzo d�ugi czas rozgrzewania si� silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r�wnie�. Czy kto� mia�by mo�e
jakie� sugesti� co jeszcze sprawdzi�? Lub mo�e co jest bol�czk� tych
silnik�w?

Przy obecnych temperaturach oscyluj�cych minimalnie poni�ej 0st.C silnik
osi�ga normaln� temperatur� po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co� jest nie tak, tylko jak okre�li� co?

Pozdr


W życiu nie uwierzysz: masz niesprawny (i nieważne, że nowy) termostat (zakładając, że przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wskaźniku temp. płynu chłodzącego, a owe 5km pokonujesz w mieście, w korku).
Chyba, że one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na krajowkę i jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km będziesz miał zimny silnik (a na pewno chłodnicę :) )

Data: 2012-12-15 13:24:23
Autor: uPemek
Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
scobowski <scob@icpnet.pl> naskroba³(a):
W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
Cze??,
Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy kto? mia?by mo?e
jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
silnik?w?
Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
Pozdr
W ¿yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa¿ne, ¿e nowy) termostat (zak³adaj±c, ¿e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wska¼niku temp. p³ynu ch³odz±cego, a owe 5km pokonujesz w mie¶cie, w
korku). Chyba, ¿e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
krajowkê i  jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km bêdziesz mia³ zimny
silnik (a na  pewno ch³odnicê :) )

Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grza³o siê po 1-1,5km w pododbnych warunkach.

PS. Stary termostat, podobnie jak nowy s± sprawne, to pewne - potrzebujê sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami mo¿e mieæ tu znaczenie.

Data: 2012-12-16 23:20:44
Autor: scobowski
Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
W dniu 2012-12-15 13:24, uPemek pisze:
scobowski <scob@icpnet.pl> naskroba�(a):
W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
Cze??,
Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy kto? mia?by mo?e
jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
silnik?w?
Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
Pozdr
W �yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa�ne, �e nowy) termostat
(zak�adaj�c, �e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wska�niku
temp. p�ynu ch�odz�cego, a owe 5km pokonujesz w mie�cie, w
korku). Chyba, �e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
krajowk� i  jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km b�dziesz mia� zimny
silnik (a na  pewno ch�odnic� :) )

Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grza�o si� po 1-1,5km w pododbnych
warunkach.

PS. Stary termostat, podobnie jak nowy s� sprawne, to pewne - potrzebuj�
sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami mo�e mie� tu znaczenie.


Nie ma samochodu, który po 1,5 km wolnej jazdy ma temp. roboczą, choćby z zamkniętym termostatem.
Są takie, co na takim odcinku już grzeją kabinę (vel moje tico sprzed lat) albo seikaczento sporting, którego kiedyś miałem jako "służbowóz" , ale silnik nie ma prawa mieć 90stC.

Myślę sobie że, wiesz co? _Masz_niesprawny_termostat_ :)

W pierwszym poście piszesz, że masz AEC?

Miałem w życiu ABC, AAH, ACK, AEC, ABH, jak również AAN, KV (ech...), NG, 7A - jeśli chodzi o benzynowe audice. Jedne dłużej, inne krócej. Ale żaden, powtórzę: ŻADEN z nich (szczególnie V-ki) nie grzał po 1km w mieście. Nieco szybciej nagrzewały się pięciocylindrówki, ale - generalnie - w kabinie ciepło leciało zimą po circa 4-5 minutach pracy silnika.

I - tak jako ciekawostka: "fabryczny" termostat OEM dla tych WSZYSTKICH silników :D - czyli Wahler jest na zimno "niedomknięty" albo (w zależności od wersji albo roku produkcji) ma w płytce dziurkę, którą odrobina płynu przepływa.

Data: 2012-12-17 21:05:14
Autor: uPemek
Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
scobowski <scob@icpnet.pl> naskroba³(a):
W dniu 2012-12-15 13:24, uPemek pisze:
scobowski <scob@icpnet.pl> naskroba?(a):
W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
Cze??,
Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika.
Termostat jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy
kto? mia?by mo?e jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co
jest bol?czk? tych silnik?w?
Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C
silnik osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu
ustawionego na 18st.C, chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak
okre?li? co? Pozdr
W ?yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa?ne, ?e nowy) termostat
(zak?adaj?c, ?e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na
wska?niku temp. p?ynu ch?odz?cego, a owe 5km pokonujesz w mie?cie, w
korku). Chyba, ?e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
krajowk? i  jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km b?dziesz mia? zimny
silnik (a na  pewno ch?odnic? :) )
Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grza?o si? po 1-1,5km w pododbnych
warunkach.
PS. Stary termostat, podobnie jak nowy s? sprawne, to pewne - potrzebuj?
sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami mo?e mie? tu
znaczenie.
Nie ma samochodu, który po 1,5 km wolnej jazdy ma temp. robocz±, choæby z zamkniêtym termostatem.

2.5l R6 z Bawarii przy obecnych warunkach po takim dystancie ju¿ mia³by z 60-70C. I to przy wy³±czonym Webasto (uszkodozna elektryka przy nim).

S± takie, co na takim odcinku ju¿ grzej± kabinê (vel moje tico sprzed lat) albo seikaczento sporting, którego kiedy¶ mia³em jako "s³u¿bowóz" , ale silnik nie ma prawa mieæ 90stC.


Ja jestem z tych zimnolubnych wiêc przewa¿nie nie grzejê za bardzo kabiny ;-)

My¶lê sobie ¿e, wiesz co? _Masz_niesprawny_termostat_ :)

;-)

W pierwszym po¶cie piszesz, ¿e masz AEC?
Mia³em w ¿yciu ABC, AAH, ACK, AEC, ABH, jak równie¿ AAN, KV (ech...), NG, 7A - je¶li chodzi o benzynowe audice. Jedne d³u¿ej, inne krócej. Ale ¿aden, powtórzê: ¯ADEN z nich (szczególnie V-ki) nie grza³ po 1km w mie¶cie. Nieco szybciej nagrzewa³y siê piêciocylindrówki, ale - generalnie - w kabinie ciep³o lecia³o zim± po circa 4-5 minutach pracy silnika.

Zainteresowa³o mnie to: "szczególnie V-ki"... Ja do tej pory g³ównie R-ki eksploatowa³em, nawet sobie niedawno porówna³em ile p³ynu i oleju wchodzi do tego silnika i do jednej z R6 która grza³a siê rekordowo mimo 12,5l ch³odziwa i 7,5l oleju. Ale delikatnie mówi±c 2x d³u¿szy dystans mnie niepokoi.

I - tak jako ciekawostka: "fabryczny" termostat OEM dla tych WSZYSTKICH silników :D - czyli Wahler jest na zimno "niedomkniêty" albo (w zale¿no¶ci od wersji albo roku produkcji) ma w p³ytce dziurkê, któr± odrobina p³ynu przep³ywa.


Gdyby nie ta dziurka to ciê¿ko by³oby uk³ad odpowietrzyæ, swoj± drog± w Polonezie jak mi mechanik tê dziurkê da³ na godzinie 6 to mia³em ca³y czas zapowietrzony i ma³owydajny uk³ad, po poprawnym monta¿u problem znikn±³... tyle ¿e mi nie doskwiera gotuj±cy siê zim± silnik jak w Poldku lata temu.

Pozdr

PS. Ile razy mia³bym wymieniæ termostat by w koñcu uznaæ ¿e to jednak co innego lub ten typ tak ma? Nied³ugo szykuj± siê kolejne wydatki to mo¿e i na zdjêcie rorz±du i wymianê termostatu siê skuszê, tylko ¿e to w najlepszy wypadku 500z³ ekstra na test który robi³em pare miesiêcy temu :-/

Problem z bardzo d�ugim czasem rozgrzewa nia si� silnika

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona