Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika

Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika

Data: 2012-12-15 01:08:06
Autor: Tomasz Pyra
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisał(a):

Cześć,

Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych silników?

Sprawdź jednak ten termostat.

Uruchom samochód na mrozie, poczekaj aż silnik zacznie się rozgrzewać i
sprawdź ręką temperaturę chłodnicy przy wlocie i wąż do niej prowadzący.
Powinny być lodowate - jeżeli będą cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
coś) to masz niesprawny termostat.

Bo z mojego doświadczenia wynika że duże silniki rozgrzewają się znacznie
szybciej niż małe, jak rozgrzewa się powoli, to nie ma raczej innej
możliwości niż działająca chłodnica (czyli niedomknięty termostat).

Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.

Data: 2012-12-15 09:58:48
Autor: Marcin Jan
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
W dniu 2012-12-15 01:08, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisał(a):

Cześć,

Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
silników?

Sprawdź jednak ten termostat.

Uruchom samochód na mrozie, poczekaj aż silnik zacznie się rozgrzewać i
sprawdź ręką temperaturę chłodnicy przy wlocie i wąż do niej prowadzący.
Powinny być lodowate - jeżeli będą cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
coś) to masz niesprawny termostat.

Bo z mojego doświadczenia wynika że duże silniki rozgrzewają się znacznie
szybciej niż małe, jak rozgrzewa się powoli, to nie ma raczej innej
możliwości niż działająca chłodnica (czyli niedomknięty termostat).

Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.

imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest aż tak duża aby skutecznie wychłodzić cały układ. Być może w starszych układach ogrzewania, w takich gdzie regulację temperatury w kabinie  dokonuje się poprzez zamykanie zaworu na rurce z cieczą chłodzącą, to miało większe znaczenie (odcinało się część cieczy chłodzącej). Teraz jest tak że nagrzewnica zawsze jest podłączona do obiegu a regulacji dokonuje się poprzez zamknięcie lub otwarcie kasety.
Pozdrawiam
Marcin Jan

Data: 2012-12-15 22:24:36
Autor: Arbiter
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika

Użytkownik "Marcin Jan" <tonieemail@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kahe49

imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest aż tak duża aby skutecznie wychłodzić cały układ. Być może w starszych układach ogrzewania, w

Nagrzewnica w samochodzie ma tak dużą moc cieplną, że przy włączonym ogrzewaniu na max, praktycznie nie uruchamia się duży obieg

Data: 2012-12-17 01:26:41
Autor: Tomasz Pyra
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Dnia Sat, 15 Dec 2012 09:58:48 +0100, Marcin Jan napisał(a):

Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.

imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest aż tak duża aby skutecznie wychłodzić cały układ.

W większości samochodów, przy mrozie bez problemu.
A małe nowoczesne diesle to już w ogóle - przy mocnym grzaniu w kabinie
stajesz pod światłami i wskazówka temperatury leci w dół.

Tyle że tu mówimy o dużym silniku, który nawet na wolnych obrotach generuje
sporo ciepła.

Być może w starszych układach ogrzewania, w takich gdzie regulację temperatury w kabinie  dokonuje się poprzez zamykanie zaworu na rurce z cieczą chłodzącą, to miało większe znaczenie (odcinało się część cieczy chłodzącej).

To jest akurat praktycznie bez znaczenia - odcinanie małego obwodu jedynie
zmniejsza pojemność układu, na sam bilans juz wpływu nie ma.

Teraz jest tak że nagrzewnica zawsze jest podłączona do obiegu a regulacji dokonuje się poprzez zamknięcie lub otwarcie kasety.

Tak, ale właśnie puszczając silny nadmuch powietrza z zewnątrz na
nagrzewnicę, odbiera się to ciepło od silnika.

Data: 2012-12-15 13:35:15
Autor: uPemek
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam.pl> naskrobał(a):
Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisał(a):
Cześć,
Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
silników?
Sprawdź jednak ten termostat.
Uruchom samochód na mrozie, poczekaj aż silnik zacznie się rozgrzewać i
sprawdź ręką temperaturę chłodnicy przy wlocie i wąż do niej prowadzący.
Powinny być lodowate - jeżeli będą cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
coś) to masz niesprawny termostat.
Bo z mojego doświadczenia wynika że duże silniki rozgrzewają się znacznie
szybciej niż małe, jak rozgrzewa się powoli, to nie ma raczej innej
możliwości niż działająca chłodnica (czyli niedomknięty termostat).
Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu,
to klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.

Zgodnie z sugestią Marcina pewne wychładzanie przez nagrzewnicę występuje zawsze w układach aut mających mniej niż 20-30lat, w każdym razie zgodnie z sugestią sprawdzę przy zerowym nawiewie minimalizując oddawanie ciepła jak będzie.

Co do dużych silników to najmniejszy ostatnio 2,5 BMW grzał się błyskawicznie, na wolnych obrotach 2-3min do temp na wskaźniku 60-70st. C - na lekkim mrozie nie zawsze zdążyłem obskrobać przednią szybę bo zwyczajnie oddtajała - od włączenia silnika nawiew na szybę (tyle że tam było ustawiane na16st. C).

Ale dość żalenia się, 2 sugestie dot. termostatu to sprawdzę to ponownie, może w końcu uda się auto naprawić.

Pozdr

Data: 2012-12-15 22:25:55
Autor: Arbiter
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam.pl> napisał w wiadomości

Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi

zgadza się, 18 stopni na mrozie oznacza grzanie nagrzewnicy z pełną mocą, jeśli nawiew dziala to odbiera również ciepło. Ale swoją drogą wolałbym mieć ogrzewanie w kabinie niż nagrzany silnik

Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona