Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika

Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika

Data: 2012-12-16 10:19:51
Autor: uPemek
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
uPemek <x@x.x> naskrobał(a):
Cześć,
Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych silników?
Przy obecnych temperaturach oscylujących minimalnie poniżej 0st.C silnik osiąga normalną temperaturę po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C, chyba jednak coś jest nie tak, tylko jak określić co?
Pozdr

Informacje uzupełniające:
- termostat dalej jest ok, duży obieg jest nieaktyny do rozgrzania się silnika
- pod silnikiem są osłony
- wentylator elektryczny nie jest włączony podczas rozgrzewania się silnika (ale to w kontekscie braku braku wymiany ciepła przez chłodnicę nie ma wielkiego znaczenia)

No i nie wiem co dalej można wziąć na tapetę, tak jak Tomasz napisał duże silniki szybko się grzeją, ten to stara konstrukcja tymbardziej nie powinien zachowywać się jak malutki nowoczesny dieselek.

Pozdr

Data: 2012-12-16 12:04:03
Autor: sczygiel
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
W dniu niedziela, 16 grudnia 2012 10:19:51 UTC+1 użytkownik uPemek napisał:
uPemek <x@x.x> naskrobaďż˝(a):

> Cze��,

> Jestem u�ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor� > wad�, a mianowicie bardzo d�ugi czas rozgrzewania si� silnika. Termostat > jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r�wnie�. Czy kto� mia�by mo�e > jakie� sugesti� co jeszcze sprawdzi�? Lub mo�e co jest bol�czk� tych > silnik�w?

> Przy obecnych temperaturach oscyluj�cych minimalnie poni�ej 0st.C silnik > osi�ga normaln� temperatur� po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C, > chyba jednak co� jest nie tak, tylko jak okre�li� co?

> Pozdr



Informacje uzupe�niaj�ce:

- termostat dalej jest ok, du�y obieg jest nieaktyny do rozgrzania si� silnika

- pod silnikiem s� os�ony

- wentylator elektryczny nie jest w��czony podczas rozgrzewania si� silnika (ale to w kontekscie braku braku wymiany ciep�a przez ch�odnic� nie ma wielkiego znaczenia)



No i nie wiem co dalej mo�na wzi�� na tapet�, tak jak Tomasz napisa� du�e silniki szybko si� grzej�, ten to stara konstrukcja tymbardziej nie powinien zachowywa� si� jak malutki nowoczesny dieselek.

U mnie dwa fordy zachowują się tak jak twoje "problematyczne" auto:
Ford fiesta 1.3 benzyna - od nowości nagrzewa sie przez jakieś 4-5km.
Zebym miał "ciepło w uszy" to muszę zrobić jakieś 10km. Wtedy w kabinie jest już normalnie i nie czuć zimna.

Podobnie focus 1.8 tdci. TeĹź trzeba dobrych 5-6 km zeby wskazowka zaczela sie podnosic. Przy czym focus jest troche starszy (5 letni).

Tak wiec moze byc ze ten typ tak ma. No chyba ze wczesniej sie zagrzewal szybko no to może jednak jakaś usterka.

Data: 2012-12-17 01:21:37
Autor: Tomasz Pyra
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Dnia Sun, 16 Dec 2012 10:19:51 +0100, uPemek napisał(a):

uPemek <x@x.x> naskrobał(a):
Cześć,
Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych silników?
Przy obecnych temperaturach oscylujących minimalnie poniżej 0st.C silnik osiąga normalną temperaturę po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C, chyba jednak coś jest nie tak, tylko jak określić co?
Pozdr

Informacje uzupełniające:
- termostat dalej jest ok, duży obieg jest nieaktyny do rozgrzania się silnika
- pod silnikiem są osłony
- wentylator elektryczny nie jest włączony podczas rozgrzewania się silnika (ale to w kontekscie braku braku wymiany ciepła przez chłodnicę nie ma wielkiego znaczenia)

No i nie wiem co dalej można wziąć na tapetę, tak jak Tomasz napisał duże silniki szybko się grzeją, ten to stara konstrukcja tymbardziej nie powinien zachowywać się jak malutki nowoczesny dieselek.

To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz że silnik długo się grzeje?
Jeżeli wskazówka Ci późno wstaje, to może po prostu wskaźnik jest wysoko
wyskalowany?

W moim jednym samochodzie wskaźnik ma skalę od 80 do 100C, więc dość długo
trwa nim się oderwie od minimalnego wskazania).
W innym aucie miałem wksaźnik był od 50-130C, wskazówka szła więc w górę
znacznie szybciej.

W wielu autach wskaźnik jest niemianowany (od C do H) i w sumie nie wiadomo
co ten wskazuje.

Data: 2012-12-17 20:48:39
Autor: uPemek
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam.pl> naskrobał(a):
To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz że silnik długo się grzeje?

Po temperaturze cieczy chłodzącej, temp oleju, czy wręcz odczuciu dot. temp silnika podczas rozgrzewania jak sprawdzałem również Twoją sugestię dot. termostatu.

Jeżeli wskazówka Ci późno wstaje, to może po prostu wskaźnik jest wysoko
wyskalowany?

Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej ma 3 zapisane wartości: 50, 90 i 130C.

W moim jednym samochodzie wskaźnik ma skalę od 80 do 100C, więc dość długo
trwa nim się oderwie od minimalnego wskazania).
W innym aucie miałem wksaźnik był od 50-130C, wskazówka szła więc w górę
znacznie szybciej.

W BMW z silnikiem R6 wręcz zasuwała, tu ledwie się pnie.

Pozdr

Data: 2012-12-19 00:52:05
Autor: uPemek
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam.pl> naskrobał(a):
To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz że silnik długo się grzeje?


Dziś zaczęło mnie zastanawiać jeszcze jedno, temperatura oleju. Wskaźnik
podnosi się dopiero jak temp. płynu ma wartość nominalną, czyli około 90C,
jednak nawet przy ostrzejszej jeździe nie dochodzi do połowy skali (są
zaznaczone 3 wartości 60, 130 i 170C).

Wskazanie przy której zatrzymuje się wskaźnik to 80, a może i 90C
(wyskalowanie nie jest liniowe), tylko czy czasem przy rozgrzanym silniku i
ostrzejszej jeździe temp nie powinna być wyższa niż chłodziwa? Zakładam że w
rajdówce masz dodatkowe zegary i zwróciłeś na nie uwagę ;-)

Pozdr

Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona