Data: 2012-12-16 10:19:51 | |
Autor: uPemek | |
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika | |
uPemek <x@x.x> naskrobał(a):
Cześć, Informacje uzupełniające: - termostat dalej jest ok, duży obieg jest nieaktyny do rozgrzania się silnika - pod silnikiem są osłony - wentylator elektryczny nie jest włączony podczas rozgrzewania się silnika (ale to w kontekscie braku braku wymiany ciepła przez chłodnicę nie ma wielkiego znaczenia) No i nie wiem co dalej można wziąć na tapetę, tak jak Tomasz napisał duże silniki szybko się grzeją, ten to stara konstrukcja tymbardziej nie powinien zachowywać się jak malutki nowoczesny dieselek. Pozdr |
|
Data: 2012-12-16 12:04:03 | |
Autor: sczygiel | |
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika | |
W dniu niedziela, 16 grudnia 2012 10:19:51 UTC+1 uĹźytkownik uPemek napisaĹ:
uPemek <x@x.x> naskrobaďż˝(a):U mnie dwa fordy zachowujÄ siÄ tak jak twoje "problematyczne" auto: Ford fiesta 1.3 benzyna - od nowoĹci nagrzewa sie przez jakieĹ 4-5km. Zebym miaĹ "ciepĹo w uszy" to muszÄ zrobiÄ jakieĹ 10km. Wtedy w kabinie jest juĹź normalnie i nie czuÄ zimna. Podobnie focus 1.8 tdci. TeĹź trzeba dobrych 5-6 km zeby wskazowka zaczela sie podnosic. Przy czym focus jest troche starszy (5 letni). Tak wiec moze byc ze ten typ tak ma. No chyba ze wczesniej sie zagrzewal szybko no to moĹźe jednak jakaĹ usterka. |
|
Data: 2012-12-17 01:21:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika | |
Dnia Sun, 16 Dec 2012 10:19:51 +0100, uPemek napisał(a):
uPemek <x@x.x> naskrobał(a): To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz że silnik długo się grzeje? Jeżeli wskazówka Ci późno wstaje, to może po prostu wskaźnik jest wysoko wyskalowany? W moim jednym samochodzie wskaźnik ma skalę od 80 do 100C, więc dość długo trwa nim się oderwie od minimalnego wskazania). W innym aucie miałem wksaźnik był od 50-130C, wskazówka szła więc w górę znacznie szybciej. W wielu autach wskaźnik jest niemianowany (od C do H) i w sumie nie wiadomo co ten wskazuje. |
|
Data: 2012-12-17 20:48:39 | |
Autor: uPemek | |
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam.pl> naskrobał(a):
To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz że silnik długo się grzeje? Po temperaturze cieczy chłodzącej, temp oleju, czy wręcz odczuciu dot. temp silnika podczas rozgrzewania jak sprawdzałem również Twoją sugestię dot. termostatu. Jeżeli wskazówka Ci późno wstaje, to może po prostu wskaźnik jest wysoko Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej ma 3 zapisane wartości: 50, 90 i 130C. W moim jednym samochodzie wskaźnik ma skalę od 80 do 100C, więc dość długo W BMW z silnikiem R6 wręcz zasuwała, tu ledwie się pnie. Pozdr |
|
Data: 2012-12-19 00:52:05 | |
Autor: uPemek | |
Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam.pl> naskrobał(a):
To jeszcze inaczej - po czym wnioskujesz że silnik długo się grzeje? Dziś zaczęło mnie zastanawiać jeszcze jedno, temperatura oleju. Wskaźnik podnosi się dopiero jak temp. płynu ma wartość nominalną, czyli około 90C, jednak nawet przy ostrzejszej jeździe nie dochodzi do połowy skali (są zaznaczone 3 wartości 60, 130 i 170C). Wskazanie przy której zatrzymuje się wskaźnik to 80, a może i 90C (wyskalowanie nie jest liniowe), tylko czy czasem przy rozgrzanym silniku i ostrzejszej jeździe temp nie powinna być wyższa niż chłodziwa? Zakładam że w rajdówce masz dodatkowe zegary i zwróciłeś na nie uwagę ;-) Pozdr |