Problem z bootowaniem z USB

Data: 2009-08-29 17:11:33
Autor: Rafal M
Problem z bootowaniem z USB
Hej

Mam problem z bootowaniem systemu z pendriva usb.

Stworzylem sobie bootowalnego Linuxa na pamieci USB zgodnie z opisem:
http://www.pendrivelinux.com/usb-linux-mint-7-flash-drive-creation-windows/

Calosc zakonczyla sie pomyslnie. Ale niestety nie moge w zaden sposob
zbootowac komputera z tego USB :/

Plyta glowna to Gigabyte 965p-DS3 (rev: 1.0)
Ustawilem kolejnosc bootowania na:
- CD
- USB-HDD
- HDD

CD w napedzie nie ma, wiec jest to pomijane przy wlaczeniu.
Niestety, mimo wlozonego do gniazda USB pendriva plyta go nie widzi i
normalnie bootuje z HDD.

Co musze jeszcze zrobic zeby zaczelo to wszystko dzialac?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-08-30 09:47:19
Autor: Gamariel
Problem z bootowaniem z USB

Co musze jeszcze zrobic zeby zaczelo to wszystko dzialac?

Reczne wywolanie przez F12 tez nie skutkuje odpaleniem wlasciwego wybranego dysku/napedu/usb? Powinno. Daj znac czy tym sposobem dziala, choc dziwne ze przez ustawienie w biosie kolejnosci bootowania nie dziala skoro wlasciwie sformatowales flaszke etc.

Data: 2009-08-30 03:02:05
Autor: Rafal M
Problem z bootowaniem z USB
On 30 Sie, 09:47, "Gamariel" <gamar...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Wlasnie sprawdzilem, i niestety to samo :(
Wybieram w menu pod F12 boot z USB-HDD a komp i tak rusza z HDD (Win 7
RC7100) :(

Co jest nie tak? :(
BIOS na plycie najnowszy dostepny - F14

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-08-30 12:47:01
Autor: Animka
Problem z bootowaniem z USB
Rafal M pisze:

[...]

U mnie jest F5

--
animka

Data: 2009-08-30 12:49:22
Autor: Animka
Problem z bootowaniem z USB
Rafal M pisze:
[...]

Bios się nie uruchomi z "Uruchom ponownie komputer" tylko z od nowa włączanego komputera.

--
animka

Data: 2009-08-30 11:04:07
Autor: Grzegorz Sułek
Problem z bootowaniem z USB
Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> wrote:
[...]

Zapomnij o tej instrukcji i użyj tego oto narzędzia. Wybierz z listy dystrybucje Mint czy tam jaką chcesz umieścić na pendrive potem parę kliknięć i będzie.

http://unetbootin.sourceforge.net/

Niejednokrotnie instrukcje na stronach autorów dystrybucji nie działały
a unetbootin radzi sobie znakomicie.
Daj znać czy się powiodło.

--
gs

Data: 2009-08-30 08:29:33
Autor: Rafal M
Problem z bootowaniem z USB
On 30 Sie, 13:04, Grzegorz Sułek <gsu...@student.sgh.waw.pl> wrote:

[...]

Zaraz sproboje, zeby zobaczyc czy zbootuje z USB.

Co do tego programu: problem jest taki, ze ten program tworzy chyba
tylko cos w rodzaju LiveCD na USB.
A ten sposob ktorym ja robie tworzy przenosny system na USB - zapisuja
sie wszytskie ustawienia, tapety, dodatkowe oprogramowanie itd.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-08-30 09:01:27
Autor: Rafal M
Problem z bootowaniem z USB
On 30 Sie, 17:29, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

Zaraz z proboje, zeby zobaczyc czy zbootuje z USB.

[...]

I jestem po probie - niestety to samo :(
Pen jest wlozony w gniazdo USB przy restarcie kompa, wchodze do menu
bootowania (F12 na plytach Gigabyta) wybieram USB-HDD (do wyboru jest
jeszcze USB-CD, USB-ZIP) i nic... bootuje z HDD :(

Pozdrawwiam
Rafal

Data: 2009-08-30 18:06:17
Autor: Animka
Problem z bootowaniem z USB
Rafal M pisze:
[...]

To ustaw na USB-CD i zobacz czy się będzie botowało.

--
animka

Data: 2009-08-30 18:07:30
Autor: BartekK
Problem z bootowaniem z USB
Rafal M pisze:
[...]
Aby wykluczyć problemy programowe może spróbuj sprawdzonego narzędzia HP
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?swItem=MTX-UNITY-I23839 - formatuje on właściwie penvrive/dysk usb/kartę SD/CF by była bootowalna, robiłem tym "dyskietki dosowe" itp startujące z USB, również na takiej płycie jak twoja. Może dla testu spróbuj innego pendrive, bo /ponoć/ niektóre miewały problem z bootowaniem (niewłaściwe usb-class device czy coś, i nie zostaje wykryty przez bios jako usb-hdd)

Data: 2009-08-30 09:32:03
Autor: Rafal M
Problem z bootowaniem z USB
On 30 Sie, 18:07, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:

[...]

Kiedys juz to tez probowalem (z 2 miesiace temu, przy innej okazji).
Chcialem zrobic przy uzyciu tego programu od HP bootowalnego USB z q-
Flashem (zeby BIOS zaaktualizowac) i tez nie bootowalo z USB :/ Wtedy
zaaktualizowalem bios z OSa i dalem sobie spokoj.
Ale teraz zalezy mi na tym, zeby zbootowac PC z USB z Linuxem.

Wiec wydaje mi sie, ze sam sposob robienia bootowalnego pena jest ok.

Problem jest albo w plycie glownej, albo w tym konkretnym pendrivie
(no name z koscia pamieci 2GB Samsunga).

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-08-30 20:17:18
Autor: Jwzw
Problem z bootowaniem z USB

Uzytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisal w wiadomosci news:1ac8980d-176f-47d2-b23a-2dfb773bb340l35g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Zrób tak:
- wsadz pena do gniazda USB
- wlacz komputer i wejdz do biosu
- poszukaj "Hard Disk Boot Priority" i przenies
  wykryty naped USB na pierwsza pozycje
- zresetuj komuter
Zobacz czy teraz samoczynnie wystartuje z USB.

Wszystkie plyty Gigabyte jakie mialem nie potrafily wystartowac z USB przez wskazanie pozycji w boot-menu (F12) - zapomnij o F12 i USB na Gigabyteach.

I jeszcze na koniec wazna uwaga.
Jesli masz bios z "Hard Disk Boot Priority", to to co tam ustawiles jest pamietane do czasu wyjecia pena i restartu. Jak bedziesz chcial ponownie wystartowac system z USB, to ponownie zapraszamy w progi biosu.

Data: 2009-08-30 11:39:29
Autor: Rafal M
Problem z bootowaniem z USB
On 30 Sie, 20:17, "Jwzw" <j...@interia.pl> wrote:

[...]

Zaraz sprawdze

Wszystkie plyty Gigabyte jakie mialem nie potrafily wystartowac z USB
przez wskazanie pozycji w boot-menu (F12) - zapomnij o F12 i USB na
Gigabyteach.

Mi sie wydaje, czy z plytami Gigabyta sa najwieksze problemy?

[...]

Czyli po restarcie wszystko wraca do ustawien sprzed zmian?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-08-30 12:22:34
Autor: Rafal M
Problem z bootowaniem z USB
On 30 Sie, 20:39, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

Zaraz sprawdze

I dziala w 100% !!! :D

Dzieki za pomoc :)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-08-30 21:33:38
Autor: Jwzw
Problem z bootowaniem z USB
Uzytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisal w wiadomosci news:79407880-175d-417a-8095-2098ab16b545l34g2000vba.googlegroups.com...
On 30 Sie, 20:39, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

Zaraz sprawdze

I dziala w 100% !!! :D

Dzieki za pomoc :)

Na przyszlosc kupuj Asusa. Tam wciskasz F8 i robi co mu kazesz ;-)

Data: 2009-08-30 22:36:26
Autor: Filon
Problem z bootowaniem z USB
Wszystkie plyty Gigabyte jakie mialem nie potrafily wystartowac z USB przez wskazanie pozycji w boot-menu (F12) - zapomnij o F12 i USB na Gigabyteach.

Brednie, wszystkie Gigabyte, z którymi mialem do czynienia bez najmniejszego problemu startowaly z USB.
--
______________________
Filon by Amen

Data: 2009-08-30 23:10:15
Autor: Gamariel
Problem z bootowaniem z USB

Brednie, wszystkie Gigabyte, z którymi mialem do czynienia bez najmniejszego
problemu startowaly z USB.

Potwierdzam, nie ma najmniejszego problemu.

Data: 2009-08-31 00:20:14
Autor: Jwzw
Problem z bootowaniem z USB
Użytkownik "Filon" <amigappc@WYWALpoczta.fm> napisał w wiadomości
[...]

To rzuć jakiś model.
Obecnie mam pod ręką tylko GA-G33M-S2 i nie wystartujesz przez
bootmenu (F12) z USB (USB-HDD, USB-FDD itd.) jak masz w biosie
ustawiony HDD na pierwszym miejscu w kolejce do bootowania.
Może napiszesz mi krok po kroku co mam zrobić, aby ten Gigabyte
wystartował z pena, z którego wszystko inne startuje bez problemu?

Data: 2009-08-31 11:36:17
Autor: Filon
Problem z bootowaniem z USB
Użytkownik "Jwzw" <jwzw@interia.pl> napisał w wiadomości news:h7eu3f$s5i$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

W tej chwili Gigabyte GA-MA790GP-DS4H, Gigabyte GA-EX58-UD4P, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P i Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P - żadna z nich nie ma najmniejszego problebu ze startem z napędu USB.
Jedyne co może takowe powodować to złe ustawienia BIOS-u, np. wyłączenie Lagacy USB.
Nie sugeruj się moim podpisem bo Amigi używam dla przyjemności/nauki/pracy a tzw. PC do pracy (od ponad 20 lat).
O nowych konstrukcjach Gigabyte trudno coś złego powiedzieć, natomiast nowe Asusy to już nie ten sam wysoki poziom jaki Asus prezentował przed laty - niestety.
Wydaje mi się, że kryzys i tutaj dał znać o sobie i jedna firma (Gigabyte) lepiej sobie z nim radzą, natomiast inna (Asus i nie tylko) zdecydowanie gorzej. Gwałtowne pogorszenie jakości produkrów Asusa (z małymi wyjątkami) daję się zauważyć od około 1.5 roku.
IMHO firma stara się przetrwać kryzys obniżając koszty produkcji - co się negatywnie odbija na jakości.
--
______________________
Filon by Amen

Data: 2009-08-31 17:37:11
Autor: Jwzw
Problem z bootowaniem z USB
Użytkownik "Filon" <amigappc@WYWALpoczta.fm> napisał w wiadomości news:h7g5iu$6q$1inews.gazeta.pl...

W tej chwili Gigabyte GA-MA790GP-DS4H, Gigabyte GA-EX58-UD4P, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P i Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P - żadna z nich nie ma najmniejszego problebu ze startem z napędu USB.

A no to chyba jesteśmy w domu ;-)
Wszytkie jakie wymieniłeś (poza GA-EX58-UD4P) nie są na intelu.
Ta GA-EX58-UD4P to stosunkowo nowa jest i może się w końcu nauczyli.
Jak masz starsze Gigabyte na chipach intela, to sprawdz jak na nich.
Ja już mam tylko asusy i gotowe Dell-e.

Jedyne co może takowe powodować to złe ustawienia BIOS-u, np. wyłączenie Lagacy USB.

Sprawdzone niejednokrotnie - nie działa.
Pisałem w tej sprawie do pomocy technicznej Gigabyte'a, to mi odpisali, że mam śledzić aktualizacje biosu. Nie zaprzeczyli ani nie potwierdzili problemu.

Nie sugeruj się moim podpisem bo Amigi używam dla przyjemności/nauki/pracy a tzw. PC do pracy (od ponad 20 lat).

No to jestem lepszy o całe 4 lata, choć zabawa mnie nie pociągała i po ZX Spectrum wpadłem od razu na PC-XT 4.7 MHz (o ile dobrze pamiętam) ;-)

[...]

Zgodzę się, ale tylko w przypadku tanich konstrukcji. Mógłbym to samo powiedzieć o tanich Gigabyte'ch.
Kiedyś (10-15 lat temu) Asus to był Asus i koniec.
Kupuje Asusy tylko z górnych półek i nigdy się nie zawiodłem.

Problem z bootowaniem z USB