Problem z częstotliwością odświeżania LCD, 18Hz ?!

Data: 2009-02-26 08:27:35
Autor: dro
Problem z częstotliwością odświeżania LCD, 18Hz ?!
Witam.
Zakupiłem prę dni temu notebooka, a konkretnie asusa x57vc-ap054 vhp:
procek C2D p8600 (2,4)
grafika GF 9300M GS 512 VRAM.....

Okazuje się że jedyna możliwa częstotliwość pracy matrycy to 18
Hz!!!!! Skutkuje to chociażby strasznie niepłynnym ruchem
kursora...pomijając inne kwestie.
Czy to w ogóle możliwe? Jak czytam fora to standardem jest 60Hz.
Czyżby Asus wstawił tu aż tak szitową matryce?

Pomocy bo nie wiem czy nie próbować sprzętu wymienić.

PS: Czy to mozliwe zeby RAM niby DDR2 chodził z częstotliwością
400Mhz, bo tak mi w benchmarku wyszło?....Coś nie mam szczęścia do
zakupów :/

Data: 2009-02-26 18:28:21
Autor: FOX33

Użytkownik "dro" <droo83@gmail.com> napisał w wiadomości news:bc2c612b-5a6c-429f-86de-2c8861aa590ew34g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Zainstaluj najnowsze sterowniki z obozu "zielonych" www.nvidia.com
Co do drugiego pytania to z jaką niby częstotliwoscia mają chodzić te RAMy?

FOX33

Data: 2009-02-26 19:31:58
Autor: venioo
dro pisze:
[...]

Troche to dziwne...

[...]

400MHz to ma szyna - efektywnie na pewno dziala z czestotliwoscia 800MHz

--
venioo

Data: 2009-02-27 09:14:46
Autor: nom
Problem z częstotliwością odświeżania LCD, 18Hz ?!
A skąd wiesz, że matryca ma odświeżanie 18Hz?

Data: 2009-02-27 01:03:33
Autor: dro
On 27 Lut, 09:14, "nom" <no...@usunto.gazeta.pl> wrote:
A skąd wiesz, że matryca ma odświeżanie 18Hz?

Wnioskuje po jedynej możliwej opcji wyboru częstotliwości odświeżania
ekranu w zaawansowanych ustawieniach ekranu, możliwe ze to tylko
jakieś przekłamanie systemu i że tak naprawdę matryca pracuje dużo
wydajniej, ale faktycznie widać że coś jest z odświeżaniem nie tak,
chociażby po płynności przesuwania się kursora po ekranie.
Dzisiaj spróbuje zainstalować nowe sterowniki. Miejmy nadzieje że to
pomoże.

400MHz to ma szyna - efektywnie na pewno dziala z czestotliwoscia 800MHz

Faktycznie, miałeś racje. Zarzuciłem PCMARK05 i po namyśle postanowił
uspokoić moje wątpliwości. Faktycznie pamięć jest taktowana na 800Mzh.

Data: 2009-02-27 13:16:54
Autor: nom
Problem z częstotliwością odświeżania LCD, 18Hz ?!
to co masz w opcjach to mało istotne, ważne co pokazuje info monitora. :-)

Data: 2009-02-27 17:17:22
Autor: PC
Problem z częstotliwością odświeżania LCD, 18Hz ?!
Odświeżanie ma chyba niewiele wspólnego z wydajnością generowania ekranu. To ze Ci obraz nie nadąża sugeruje brak lub zły sterownik karty graficznej.

PC

Data: 2009-02-27 09:54:42
Autor: dro
On 27 Lut, 17:17, "PC" <p_...@poczta.onet.pl> wrote:
Odświeżanie ma chyba niewiele wspólnego z wydajnością generowania ekranu. To
ze Ci obraz nie nadąża sugeruje brak lub zły sterownik karty graficznej.

PC

Właśnie zainstalowałem świeży sterownik ze strony nvidi....brak
zmian :/
Kurcze jestem w kropce:/ Nie wydaje mi się żeby ta matryca była aż tak
kiepska bezy dała radę pracować tylko przy odświeżaniu 18hz, wydaje mi
się że to wina softu...tylko gdzie tkwi problem??? Ktoś ma może asusa
z serii x57vc i wie jak u niego wygada sprawa z odświeżaniem? To bym
mogło dać jednoznaczna odpowiedż czy to wina oprogramowania/
sterowników czy faktycznych możliwości ekranu.

...ważne co pokazuje info monitora. :-)

A gdzie tego infa mam niby szukać? I co w takim wypadku jest wina tak
beznadziejnej pracy kursorem...myszka, sterowniki myszki? :I

Data: 2009-02-27 22:52:07
Autor: KILu
dro wrote:
Kurcze jestem w kropce:/ Nie wydaje mi się żeby ta matryca była aż tak
kiepska bezy dała radę pracować tylko przy odświeżaniu 18hz

Co wiecej - nie sadze, by w ogole bylo to mozliwe.

I co w takim wypadku jest wina tak
beznadziejnej pracy kursorem...myszka, sterowniki myszki? :I

Znajdz narzedzie do sprawdzania/zmiany czestotliwosci probkowania
polozenia kursora (nie wiem jak to inaczej okreslic). Moze po prostu masz
ta wartosc zbyt niska. Albo masz kiepska myszke/touchpad. :)

k,

Data: 2009-03-02 01:02:22
Autor: dro
On 27 Lut, 22:52, "KILu" <by...@wp.pl> wrote:
dro wrote:
> [...]

polozenia kursora (nie wiem jak to inaczej okreslic). Moze po prostu masz
ta wartosc zbyt niska. Albo masz kiepska myszke/touchpad. :)

Ale tu nie chodzi tylko o kursor, podobnie jest przy filmach, moze nie
jest to jakos strasznie widoczne ale ewidentnie widać brak płynności
wyswietlania przy niektórych, "szybkich" scenach

Data: 2009-03-02 19:41:38
Autor: Michal Lukasik
Dnia 27.2.2009, PC napisał(a):

Odświeżanie ma chyba niewiele wspólnego z wydajnością generowania ekranu.

I tu się mylisz. W niektórych przypadkach ma bardzo wiele.

Hint: Wait for vertical blank.

Zrób eksperyment. Porównaj ile maksymalnie FPS osiągnie np. 3DMark po
włączeniu tej opcji w DirectX i bez niej.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2009-03-02 19:44:06
Autor: Michal Lukasik
Dnia 26.2.2009, dro napisał(a):

[...]

Zakładam, że problem dotyczy Windows. W trybie awaryjnym usuń sterownik
monitora (w tym przypadku matrycy laptopa) i pozwól OS wykryć go sobie
ponownie. Możliwe, że to rozwiąże problem.

Czy to w ogóle możliwe? Jak czytam fora to standardem jest 60Hz.
Czyżby Asus wstawił tu aż tak szitową matryce?

Na pewno nie.
--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Problem z częstotliwością odświeżania LCD, 18Hz ?!