Problem z drzwiami - Fabia

Data: 2012-10-24 00:09:17
Autor: Marek
Problem z drzwiami - Fabia
Pojazd to Fabia I w wersji comfort w której jest fabryczny centralny zamek. Czasami pojawiał się problem z otwieraniem drzwi przedniego
pasażera, który wymagał kilkukrotnego otwierania z kluczyka lub
przycisku w drzwiach kierowcy. Niestety obecnie drzwi nie można
otworzyć w żaden sposób, również przy użyciu klamki wewnętrznej.
Przy użyciu klamki wewnętrznej jedynie wysuwa się przycisk przy
szybie. Problem w tym, że aby zdjąć tapicerkę z drzwi muszą one
być otwarte. Jak sobie poradzić z tym problemem bez dewastacji
tapicerki?

--
Marek

Data: 2012-10-24 06:57:51
Autor: kamil/Endurorider.pl
Problem z drzwiami - Fabia
Marek wrote:
[...]

Zdjąć panel drzwiowy bez wyrywania. Na YT powinien być film - na pewno był odnośnie tylnych drzwi. W tej chwil masz umarnięty siłownik w pozycji "rozłożonej" i daltego nie możesz drzwi otworzyć.

Zdjęcie panelu nie jest trudne, ale trzeba to robić ostroznie żeby nic nie zniszczyć po drodze. W sieci na pewno są instrukcje ze zdjęciami jak to zrobić.

kml

Data: 2012-10-24 10:25:21
Autor: Marek
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-24 06:57, kamil/Endurorider.pl pisze:
Zdjęcie panelu nie jest trudne, ale trzeba to robić ostroznie żeby nic
nie zniszczyć po drodze. W sieci na pewno są instrukcje ze zdjęciami jak
to zrobić.

Są filmy przedstawiające zdejmowanie tapicerki z drzwi, ale dotyczą sytuacji gdy te są w stanie otwartym. Problem w tym, że na wysokości progu są wkręty które należy wykręcić a nie ma do nich teraz dostępu.

--
Marek

Data: 2012-10-24 21:32:37
Autor: kamil/Endurorider.pl
Problem z drzwiami - Fabia
Użytkownik "Marek" <alfa@kosmos.tw> napisał w wiadomości news:k688vh$9p2$1mx1.internetia.pl...
[...]

Kiedy ja miałem taką akcję to tak długo szarpałem się z klamką/kluczem aż udało mi się otwrzyć drzwi i wtedy od razu wszystko wybebszyłem. Martwy siłownik stawia opór, ale w końcu się poddaje :)

kml

Data: 2012-10-24 23:19:38
Autor: Marek
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-24 21:32, kamil/Endurorider.pl pisze:
Kiedy ja miałem taką akcję to tak długo szarpałem się z klamką/kluczem
aż udało mi się otwrzyć drzwi i wtedy od razu wszystko wybebszyłem.
Martwy siłownik stawia opór, ale w końcu się poddaje

Niepokoi mnie to, że przy próbie otwierania klamką wewnętrzną wysuwa się kołek przy szybie co może świadczyć o tym, że cięgno kołka nie jest blokowane a ponieważ jest ono połączone z cięgnem siłownika to można domniemywać, że siłownik (jego cięgno)nie blokuje całego mechanizmu. Nie wiem czy jest prawdopodobne, że zablokował się mechanizm zamykający drzwi.

--
Marek

Data: 2012-10-24 23:57:18
Autor: qnick
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-24 23:19, Marek pisze:

[...]

No bo Fabia ma jakieś tam ryglowanie i nie otworzysz ciągnąć klamką wewnętrzną gdy drzwi zostały zamknięte nawet przy sprawnym zamku. Dla testu wsiądź do środka zamknij się centralnym i spróbuj otworzyć drzwi klamką wewnętrzną ze sprawnym zamkiem też Ci się nie uda.
--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

Data: 2012-10-25 00:38:43
Autor: Marek
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-24 23:57, qnick pisze:
Dla testu wsiądź do środka zamknij się centralnym i spróbuj otworzyć
drzwi klamką wewnętrzną ze sprawnym zamkiem też Ci się nie uda.

Sprawdzałem, prawe tylne drzwi zamknięte z pilota - pozwalają się otworzyć wewnętrzną klamką.

--
Marek

Data: 2012-10-25 06:54:08
Autor: AZ
Problem z drzwiami - Fabia
On 2012-10-24, Marek <alfa@kosmos.tw> wrote:

[...]

Sprobuj trzymac kolek w gorze i jednoczesnie otwieraj klamka.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-25 23:12:41
Autor: Marek
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-25 08:54, AZ pisze:
Sprobuj trzymac kolek w gorze i jednoczesnie otwieraj klamka.

Zrobiłem taką próbę:
- opuściłem szybę w tych nieszczęsnych drzwiach
- przy użyciu wewnętrznej klamki spowodowałem, że kołek przy szybie
się wysunął.
- złapałem za kołek i jeszcze odrobinę go podniosłem przy zwolnionej
klamce wewnętrznej.
- trzymając podniesiony poprzednio kołek próbowałem otwierać klamką
zewnętrzną - niestety bez żadnego efektu.

--
Marek

Data: 2012-10-24 12:40:26
Autor: Filip
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-24 00:09, Marek pisze:
[...]

Szkoda, że nie chciało się naprawić jak się skasztaniło. Teraz to magik potrzebny. Skąd jesteś? Jestem w stanie Ci te drzwi otworzyć bez najmniejszego uszczerbku.

Data: 2012-10-24 12:55:30
Autor: tο
Problem z drzwiami - Fabia
Filip wrote:

Szkoda, że nie chciało się naprawić jak się skasztaniło. Teraz to magik
potrzebny. Skąd jesteś? Jestem w stanie Ci te drzwi otworzyć bez
najmniejszego uszczerbku.

Przypuszczam, że kupno tapicerki na Allegro wyjdzie taniej niż zatrudnianie "magika". :>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-24 13:13:17
Autor: AZ
Problem z drzwiami - Fabia
On 2012-10-24, tο <tο> wrote:
Filip wrote:

[...]

Pewnie taki magik jak ci z "Usterki" czy innego programu u ktorych usluga
otwarcia zatrzasnietego samochodu polegala na wybiciu szyby mlotkiem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-10-24 13:40:41
Autor: tο
Problem z drzwiami - Fabia
AZ wrote:

Pewnie taki magik jak ci z "Usterki" czy innego programu u ktorych
usluga otwarcia zatrzasnietego samochodu polegala na wybiciu szyby
mlotkiem.

http://www.youtube.com/watch?v=r2idz8zDzfs

:>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-24 18:43:47
Autor: Filip
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-24 14:55, tο pisze:
Filip wrote:

[...]

Nie sądzę.. Tak jak pisałem, jestem w stanie otworzyć drzwi bez uszkodzeń. Ostatnio otwierałem Avensis T25, bez problemu poszło.

Data: 2012-10-24 17:55:51
Autor: tο
Problem z drzwiami - Fabia
Filip wrote:

Nie sądzę.. Tak jak pisałem, jestem w stanie otworzyć drzwi bez
uszkodzeń. Ostatnio otwierałem Avensis T25, bez problemu poszło.

I robisz to za 50 zł?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-24 20:01:57
Autor: anabolo
Problem z drzwiami - Fabia
tο napisał:
Ostatnio obsysałem i bez problemu 50 zł weszło.

Gratulacje

Data: 2012-10-24 21:35:58
Autor: Filip
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-24 19:55, tο pisze:
Filip wrote:

Nie sądzę.. Tak jak pisałem, jestem w stanie otworzyć drzwi bez
uszkodzeń. Ostatnio otwierałem Avensis T25, bez problemu poszło.

I robisz to za 50 zł?

Nie.

Data: 2012-10-24 20:11:55
Autor: tο
Problem z drzwiami - Fabia
Filip wrote:

I robisz to za 50 zł?

Nie.

Więc kupno tapicerki na Allegro będzie tańsze.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-25 09:08:26
Autor: Filip
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-24 22:11, tο pisze:
Filip wrote:

I robisz to za 50 zł?

Nie.

Więc kupno tapicerki na Allegro będzie tańsze.

Po pierwsze: Nie napisałem za ile to robię i czy w ogóle cokolwiek biorę.
Po drugie: Nie otworzysz drzwi jak ściągniesz/wyrwiesz boczek drzwiowy.

Data: 2012-10-25 11:41:41
Autor: Marek
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-25 09:08, Filip pisze:
Po pierwsze: Nie napisałem za ile to robię i czy w ogóle cokolwiek biorę.
Po drugie: Nie otworzysz drzwi jak ściągniesz/wyrwiesz boczek drzwiowy.

Szkoda, że jesteś z północy:( Bardzo mnie zmartwiło to, co piszesz, że zdjęcie lub wyrwanie tapicerki nie pozwoli otworzyć drzwi. Pamiętam, że
w tych drzwiach był wymieniany mechanizm podnoszenia szyby, który był zamontowany na dużej blasze którą odkręcano. Czy przy zamkniętych drzwiach nie jest możliwe odkręcenie tej blachy pod którą zapewne są cięgna od klamek i siłownika?

--
Marek

Data: 2012-10-25 17:03:43
Autor: Filip
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-25 11:41, Marek pisze:
[...]

Nie wiem, bo nie pamiętam jak jest w skodzie. Najlepiej odkręcić tę blachę w drugich drzwiach (działających) i zobaczyć czy jest dojście do zamka na tyle aby go otworzyć (nie wykręcić, otworzyć). Ale będziesz musiał zdemolować tapicerkę. Ja Ci niestety nie powiem jak otworzyć tych drzwi, bo takich informacji nie może być na necie.

Data: 2012-10-25 23:38:41
Autor: Marek
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-25 17:03, Filip pisze:
Ja Ci niestety nie powiem jak otworzyć tych drzwi, bo takich informacji
nie może być na necie.

Rozumiem, też nie chcę aby ogólnie dostępna była instrukcja jak otwierać
Fabie. Czy w rozmowie telefonicznej (kupię kartę prepaid/numer podam na
grupie/podeślesz mi SMS-em swój numer/ dzwonię do Ciebie) skłonny jesteś
mi pomóc?

--
Marek

Data: 2012-10-26 14:39:02
Autor: Filip
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-25 23:38, Marek pisze:
[...]

Przykro, nie uczę nikogo otwierania drzwi. Jedyne co Ci mogę polecić i co byłoby najrozsądniejsze w Twoim przypadku.. Podjedź do serwisu skody i spytaj czy otworzą Ci drzwi bez demolowania. Powinni dać sobie radę jeśli są fachowcami i też za dużo nie powinni skasować.

Data: 2012-10-25 20:49:12
Autor: tο
Problem z drzwiami - Fabia
Filip wrote:

Więc kupno tapicerki na Allegro będzie tańsze.

Po pierwsze: Nie napisałem za ile to robię i czy w ogóle cokolwiek
biorę.

Jesteś nienormalny?

Po drugie: Nie otworzysz drzwi jak ściągniesz/wyrwiesz boczek
drzwiowy.

Otworzę.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-26 14:40:09
Autor: Filip
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-25 22:49, tο pisze:
Filip wrote:

Więc kupno tapicerki na Allegro będzie tańsze.

Po pierwsze: Nie napisałem za ile to robię i czy w ogóle cokolwiek
biorę.

Jesteś nienormalny?

Nie. Za to Ty chyba tak, bo na siłę mi próbujesz udowodnić że zarabiam na awaryjnym otwieraniu drzwi.

Po drugie: Nie otworzysz drzwi jak ściągniesz/wyrwiesz boczek
drzwiowy.

Otworzę.

Powodzenia. Nie zapomnij, że zamek jest niesprawny.

Data: 2012-10-29 15:44:23
Autor: tο
Problem z drzwiami - Fabia
Filip wrote:

Jesteś nienormalny?

Nie. Za to Ty chyba tak, bo na siłę mi próbujesz udowodnić że zarabiam
na awaryjnym otwieraniu drzwi.

Jak nie nienormalny, to w takim razie troll.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-10-24 23:20:20
Autor: Marek
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-24 12:40, Filip pisze:
Skąd jesteś? Jestem w stanie Ci te drzwi otworzyć bez najmniejszego
uszczerbku.

Z Wrocławia

--
Marek

Data: 2012-10-25 09:09:15
Autor: Filip
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-24 23:20, Marek pisze:
W dniu 2012-10-24 12:40, Filip pisze:
Skąd jesteś? Jestem w stanie Ci te drzwi otworzyć bez najmniejszego
uszczerbku.

Z Wrocławia

No to lipton. Ja jestem z północy...

Data: 2012-10-24 14:06:16
Autor: Albercik
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 24.10.2012 00:09, Marek pisze:
[...]

jeżeli uda Ci się jakoś pokonać tapicerkę, to czeka Cię jeszcze jedna niespodzianka:) pod tapicerką jest przynitowana blacha, zawierająca całe bebechy do podnoszenia szyby.. Choć może się okazać że jakaś tam dziura z dostępem do zamka zostanie - nie pamiętam teraz dokładnie..

Data: 2012-10-24 23:37:53
Autor: yabba
Problem z drzwiami - Fabia
Użytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k68ljo$ai7$1node1.news.atman.pl...
[...]

W znanej mi Fabii z 2000 roku blacha jest przykręcana.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-10-24 23:59:49
Autor: qnick
Problem z drzwiami - Fabia
W dniu 2012-10-24 23:37, yabba pisze:

W znanej mi Fabii z 2000 roku blacha jest przykręcana.

No niektóre miały te blachy na śruby M6 lub M5 bodajże, a niektóre na nity. Pozostaje tapicerka.