Problem z dyskiem ATA.

Data: 2010-05-03 19:32:04
Autor: Tomaszek
Problem z dyskiem ATA.
W dniu 2010-05-02 14:45, W.P. pisze:
Zapuściłem badblocks i SystemRescueCD 1.5, znalazło 97 bad bloków.
Natomiast S.M.A.R.T. przy starcie podaje, że dysk jest OK.

SMART pokazuje fizyczne uszkodzenia dysku, a to pewnie jest błąd logiczny( śmieci w MBR, uszkodzone katalogi, niedopuszczalne nazwy itp.) Po formacie badblocki znikną, ale dysk jest już niepewny i trzeba by go przeskanować programem producenta.

Czy ten dysk to Samsung Spinpoint?

Data: 2010-05-03 21:19:49
Autor: Tomaszek
Problem z dyskiem ATA.
W dniu 2010-05-03 20:54, W.P. pisze:
Czy ten dysk to Samsung Spinpoint?

Nie, MAXTOR.

Tak spytałem bo miałem parę lat temu podobną historię z samsungiem. Po takiej sytuacji jak u Ciebie ( SMART też cicho siedział ) dysk już nie zawsze startował podczas startu komputera ( w środku słychać było "cyk,cyk" ) A SMART nadal dumny z siebie.

Data: 2010-05-03 21:45:26
Autor: W.P.
Problem z dyskiem ATA.
[...]

Dlatego napisałem o "pod młot" (i to taki 5kg :) ).
Tylko dane (lub cały system jak się da) przegram na inny.

W.P.

Data: 2010-05-03 21:44:40
Autor: Tomaszek
Problem z dyskiem ATA.
W dniu 2010-05-03 21:45, W.P. pisze:
Dlatego napisałem o "pod młot" (i to taki 5kg :) ).
Tylko dane (lub cały system jak się da) przegram na inny.

Ewentualnie jeszcze do przenoszenia danych na małe odległości;)
--
| TOMASZEK nie lubi:
| lewej strony mocy^

Problem z dyskiem ATA.