Problem z dyskiem samsung

Data: 2010-05-01 07:44:10
Autor: SEDWERALOMON
Problem z dyskiem samsung
Jest dysk samsung HD502HI (500GB 5400obr), podłaczony do płyty INTEL 865G, system XP NTFS, problem polega na tym że uszkadzają się pliki na dalszych partycjach tzn po jakimś czasie duży plik obraz z ghosta ma długość 0 i jest uszkodzony, podobnie dzieje się ze zdjęciami.
Czasowość występowania zjawiska to jest 1-3 miesiące a później nagle plik ma zerową objętość albo jest uszkodzony.

Co winne: dysk płyta system wirus ?

Data: 2010-05-01 13:07:08
Autor: Michal Kawecki
Problem z dyskiem samsung
Dnia Sat, 1 May 2010 07:44:10 +0200, SEDWERALOMON napisał(a):

[...]

Które SP ma ten XP?
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2010-05-01 19:25:58
Autor: SEDWERALOMON
Problem z dyskiem samsung

Co winne: dysk płyta system wirus ?

Które SP ma ten XP?

nie wiem a to jest jakaś różnica? prawdopodobnie SP2

Data: 2010-05-01 21:06:03
Autor: Przemek
Problem z dyskiem samsung
SEDWERALOMON nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
nie wiem a to jest jakaś różnica? prawdopodobnie SP2

Jest, w różnych SP zmieniono wersję NTFS i wstecz nie są kompatybilne.
Objaw który opisujesz to czytanie NTFS z wersji XP >SP2 windą z SP1 (nie pamiętam dokładnie numerków wersji).
Przem

Data: 2010-05-01 21:38:18
Autor: Michal Kawecki
Problem z dyskiem samsung
Dnia Sat, 1 May 2010 19:25:58 +0200, SEDWERALOMON napisał(a):

Co winne: dysk płyta system wirus ?

Które SP ma ten XP?

nie wiem a to jest jakaś różnica? prawdopodobnie SP2

303013 - Jak włączyć obsługę 48-bitowego adresowania bloków logicznych
dla dysków ATAPI w systemie Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;303013

Data: 2010-05-01 21:16:14
Autor: Grzegorz Krukowski
Problem z dyskiem samsung
On Sat, 1 May 2010 07:44:10 +0200, "SEDWERALOMON" <oooo@onet.pl>
wrote:
W baaaardzo dawnych czasach (z 5 lat temu) miałem podobny problem z
dyskiem Samsunga - praktycznie co chwilę uszkodzony był system plików.
Winowajcą był Samsung, który sprawiał problemy gdy był na jednej
tasiemce z lepszym dyskiem - po znalezieniu odpowiedniej kombinacji
podpięcia dysków problem zniknął.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-05-02 09:00:55
Autor: SEDWERALOMON
Problem z dyskiem samsung

wrote:
[...]

ale dysk jest SATA co mają do tego tasiemki ATA

Data: 2010-05-01 22:09:00
Autor: qwerty
Problem z dyskiem samsung
Użytkownik "SEDWERALOMON" <oooo@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrgf55$ffo$1@news.onet.pl...
[...]

sprawdź pamięci i przeskanuj dysk hdtune.

Data: 2010-05-02 09:03:04
Autor: SEDWERALOMON
Problem z dyskiem samsung
Co winne: dysk płyta system wirus ?

sprawdź pamięci i przeskanuj dysk hdtune.

sprawdzone, poza tym problem nie występuje na partycji C tam nie uszkadzają
się pliki

Data: 2010-05-03 19:58:24
Autor: Tomaszek
Problem z dyskiem samsung
W dniu 2010-05-01 07:44, SEDWERALOMON pisze:
[...]

Napisz jaką wielkość mają te dyski "po kolei". Może być tak, że system lub bios nie obsługuje 48 bitowego adresowania LBA i dysk logiczny C jest pierwszy, mieści się w 137 GB, a pozostałe dyski już nie.

Który Service pack jest zainstalowany w systemie?

Idź za radą p.Kaweckiego, który wkleił linka nt. tzw. biglba;)
--
| TOMASZEK nie lubi:
| lewej strony mocy^

Problem z dyskiem samsung