Problem z dzwiękiem w N-ce

Data: 2009-09-17 09:43:14
Autor: marko1a
Problem z dzwiękiem w N-ce
Znajomy ma pewien problem.
Od dwóch dni nie ma głosu z rekordera Nki. Tzn. jest ale:
Kablem HDMI bezpośrednio do TV jest ale tylko stereo nigdy nie 5.1
Kablem HDMI za pośrednictwem kina Yamaha nie ma nic.
Światłowodem z Nki do kina też nic nie leci.
Kino raczej OK bo z DVD po HDMI głos jest ale nigdy 5.1. Jak dodatkowo połączyłem jeszcze cyfrowym to leci też w 5.1.
N-ka coś kombinuje? Walnięty dekoder?

Marek

Data: 2009-09-17 08:57:59
Autor: Waldek Godel
Problem z dzwiękiem w N-ce
Dnia Thu, 17 Sep 2009 09:43:14 +0200, marko1a napisał(a):

Kino raczej OK bo z DVD po HDMI głos jest ale nigdy 5.1. Jak dodatkowo połączyłem jeszcze cyfrowym to leci też w 5.1.
N-ka coś kombinuje? Walnięty dekoder?

próbowałeś wcisnąć guzik OPT na pilocie i wybrać dźwięk DD (jak jest..)?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-17 09:44:56
Autor: pawell32
Problem z dzwiękiem w N-ce
marko1a pisze:
[...]

ustawienia -> telewizor -> dzwiek

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-09-17 13:02:32
Autor: marko1a
Problem z dzwiękiem w N-ce

Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ab1e8fb$1news.home.net.pl...
ustawienia -> telewizor -> dzwiek

Może źle się trochę wyraziłem ale co ma telewizor do faktu że z głośników podpiętych do kina nie ma foni?
Telewizor był tylko wykorzystany do sprawdzenie czy wógóle coś z Nki leci.
No i okazuje się że leci ale tylko stereo, gdy z Nki leci HD z dzwiękiem stereo natomiast także nie słychac gdy leci w 5.1
Natomiast kino "nie odbiera" wogóle żadnego audio ani stereo ani 5.1 ani po HDMI i ani po światłowodzie.

Data: 2009-09-17 13:51:07
Autor: pawell32
Problem z dzwiękiem w N-ce
marko1a pisze:
[...]

a o czym ja mówie?
jeżeli tam nie właczysz dd to 5.1 nie będzie.

Data: 2009-09-17 14:19:31
Autor: marko1a
Problem z dzwiękiem w N-ce
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ab222b0news.home.net.pl...
a o czym ja mówie?
jeżeli tam nie właczysz dd to 5.1 nie będzie.

Aaa mówisz o ustawieniach dzwięku w Nce w punkcie menui "telewizor".
No czywiście temat był przerabiany jako pierwszy i nie działa ani włącz ani wyłącz.
Niestety.

Marek

Data: 2009-09-17 14:22:59
Autor: pawell32
Problem z dzwiękiem w N-ce
marko1a pisze:
[...]

jak rozumiem kino jest sprawdzone z innym źródłem?
jeżeli tak to dekoder wymieniają od ręki, ale sprawdź
czy tak dioda swieci.

Data: 2009-09-17 14:33:16
Autor: marko1a
Problem z dzwiękiem w N-ce
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ab22a28$1news.home.net.pl...
jak rozumiem kino jest sprawdzone z innym źródłem?
jeżeli tak to dekoder wymieniają od ręki, ale sprawdź
czy tak dioda swieci.

Kino było sprawdzone z DVD i z dzwiękiem 5.1 jak i stereo nie ma problemów.
Dziwnie natomiast zachoduje się z dekoderem Nki bo niby po podłączeniu światłowodu zapala się w kinie "PCM" ale w głośnikach jest cisza.
I nieco nurtujące pytanie: A dlaczego ja ciągle myślałem że kablem HDMI powinien lecieć tak jak i światłowodem dzwięk przestrzenny?
Zarówno z Nki - bez śwtatłowodu "PCM" jest wygaszone to także z DVD niestety gdy jest tylko HDMI to bez cyfrowego coax połączenia niestety ale 5.1 nie budiet.

Marek

Data: 2009-09-17 15:12:41
Autor: pawell32
Problem z dzwiękiem w N-ce
marko1a pisze:
[...]

po hdmi wychodzi, kwestia czy amplituner przyjmuje nim dźwięk czy ma tylko przełącznik hdmi.
a dekoder jak nie działa to wymień

Data: 2009-09-17 15:55:12
Autor: marko1a
Problem z dzwiękiem w N-ce

Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ab235ce$1news.home.net.pl...
po hdmi wychodzi, kwestia czy amplituner przyjmuje nim dźwięk czy ma tylko przełącznik hdmi.
a dekoder jak nie działa to wymień
Czyli zdarza się że hdmi to tylko video... no nie przypuszczałem, ale to by się potwierdzało w sumie częściowo bo jeszcze parę dni temu
po hdmi jak było audio to jak wypytałem znajomego co i jak się u niego świeciło w kinie to twierdzę że od poczatku nie miał pojęcia że leci tylko stereo. W przypadku 5.1 w kinie yamaha wyświetlają się piktogramy wskazujące które głośniki są własnie aktywne. On twierdzi że zawsze mu się świeciło tylko LR a surroundy centralny i subek były zawsze wygaszone. Nawet przy odtwarzaniu z DVD. Dopiero gdy DVD podłączyłem ekstra kabelkiem cyfrowym coax dźwięk jest 5.1. Widzisz nie miał tej świadomości.

Dzięki za porady.

Marek

Data: 2009-09-18 09:08:32
Autor: marko1a
Problem z dzwiękiem w N-ce Ciąg dalszy
Wczoraj jeszcze raz byłem u znajomego i okazało się że głos za takich żródeł jak DVD czy Nka wydobywa się z głośników kina domowego tylko wtedy gdy odepnie się kabel HDMI od telewizora Sony. Jest taka możliwość że TV podpięty do yamahy do gniazda oznaczonego  jako HDMI OUT blokuje sygnały audio z DVD czy Nki podpięte do gniazd oznaczonych HDMI DVD IN czy HDMI DTV/CABLE IN?
Tak to się zachowuje.
Z tym że w dalszym ciągu zarówno z DVD czy też Nki po kablu HDMI nie ma 5.1. Tylko stereo.
Wygląda że to TV jest zwalony.

Marek

Data: 2009-10-19 07:40:10
Autor: pawell32
[...]