Problem z facebookiem

Data: 2013-06-13 15:36:46
Autor: Maciej Bebenek
Problem z facebookiem
<brzezi@gmail.com> wrote:

Jaka jest Wasza opinia na ten temat? Co sugerujecie abym zrobił?
Zaznaczam jeszcze raz że aplikacja była kierowana tylko do polskich
użytkowników i była zgodna z polskim prawem. Wiec na jakiej podstawie
oskarĹĽajÄ… mnie np. o Ĺ‚amanie praw stanowych czy federalnych, nie
wspominając ze nie wspominają jakichkolwiek konkretnych artykułów.

Nie wczytując się w detale, treści i aplikacje publikowane na FB powinny
być zgodne co najmniej z:
- prawem amerykańskim
- prawem krajowym
- regulaminem FB

Oczywiście, co i raz zdarzają się przypadki, że komuś_widzi_się i konto czy
fanpage są zablokowane na krócej czy dłużej. Czy też na zawsze.

Co taka zagraniczna kancelaria może zrobić w moim kierunku? Czego mogę się obawiać?

Jeżeli rzeczywiście to coś podpada pod prawo federalne, mogą Ci np.
naśmiecić w papierach wizowych, wydać nakaz aresztowania po przekroczeniu
granicy USA czy - w szczególnym przypadku - wystąpić o ekstradycję ;-)

Data: 2013-06-13 07:07:02
Autor: brzezi
Problem z facebookiem
W dniu czwartek, 13 czerwca 2013 15:36:46 UTC+2 użytkownik Maciej Bebenek napisał:
Nie wczytuj±c się w detale, tre¶ci i aplikacje publikowane na FB powinny

być zgodne co najmniej z:

- prawem amerykańskim

- prawem krajowym

- regulaminem FB

Na moj± wiedzę nie były naruszone żadne regulaminy ani prawa. Tak jak napisałem przykład, prawo chyba nie nakazuje na kubkach pisać informacji aby uważać bo może być gor±cy. Jednak jak kto¶ się uprze to na siłe może o to oskarżyć w ameryce.
Dlatego też zaznaczyłem fakt, że pismo jest bardzo nieprofesjonalne, ponieważ nie podali jakie to dokładnie paragrafu rzekomo naruszyłem.

Oczywi¶cie, co i raz zdarzaj± się przypadki, że komu¶_widzi_się i konto czy
fanpage s± zablokowane na krócej czy dłużej. Czy też na zawsze.
> Co taka zagraniczna kancelaria może zrobić w moim kierunku? Czego mogę się obawiać?

Jeżeli rzeczywi¶cie to co¶ podpada pod prawo federalne, mog± Ci np.

Chetnie sam bym się dowiedział jaki to paragrafy naruszyłem, ale wnioskuję że nie maja nic konkretnego skoro ich nie wymienili, pod uwage też trzeba wzi±c ze sprawe dostał jaki¶ najniższym starzem asystem zaraz po studiach, wiec dostał po prostu czarn± robote, mało istotn± sprawę..

na¶miecić w papierach wizowych, wydać nakaz aresztowania po przekroczeniu
granicy USA czy - w szczególnym przypadku - wyst±pić o ekstradycję ;-)

Czyli jeżeli zignoruję te wiadomo¶ci, zakładaj±c że nie zależy mi na odzyskaniu konta facebook, co akurat wyszło mi na dobre, mam teraz tyyyyle czasu :) to nic mi nie grozi?

Data: 2013-06-13 09:56:23
Autor: witek
Problem z facebookiem
brzezi@gmail.com wrote:
[...]

Pismo jest bardzo profesjonalne i to z dosyc powaznej kancelarii prawniczej, ktora nie narazała by swojej reputacji pisz±c bzdury.

Pamietaj, że polskie my¶lenie o prawie nie pokrywa się z amerykanskim.
Jak chcesz uslyszeć konkretne paragrafy to uslyszysz je ale dopiero na rozprawie s±dowej.

Nikt nie bedzie ci zdradzał co na ciebie ma.  Konkretne paragrafy to moze ci wysłać prokurator, a ten narazie w sprawe zaangazowany nie jest.

[...]

takie sobie
http://www.perkinscoie.com/smerriman/
Ale młodzi s± najgorsi, bo lubi± się wykazać.

Po za tym, jak sprawa zrobi sie poważna to możesz być pewien, że zabior± się za to m±drzejsi.

Po za tym pamietaj, że oni też ryzykuj±, że za jaki¶ czas to ty ich pozwiesz za straszenie argumentuj±c, że nic wiecej nie zrobili po za wysłaniem listu.

Będ± musieli ci±gn±ć sprawę, tak żeby samemu się nie podłożyć.

Tak jak urzednicy w Polsce. Nie mog± zamie¶ć sprawy pod dywan, ale każdy argument, który pozwoli im zamkn±ć sprawę tak aby nikt się ich nie przyczepił jest mile widziany.

[...]

a to akurat ciężko powiedziec co sie stanie bo nie wiadomo z jakiego powodu akurat do ciebie sie dobrali, czy sami znaleĽli, czy kto¶ sie poskarżył, że go oskubałe¶.
Jak to drugie to moze być gorzej.

Co sie może stać?
Dwie wersje. Pisemko jest tradycyjne i jak sie grzecznie pokajasz i nikt sie na ciebie nie skarzył to nastepne może być, że przyjmuj± twoje wyja¶nienia za wiarygodne i wierz± w twoje dobre intencje i zamykaj± sprawę.
Wersja druga to taka, że kto¶ się mocno poskarżył i w zasadzie teraz każda twoja odpowiedĽ bedzie traktowana jako przyznanie się.

W Polsce raczej niewiele mog± ci pod względem karnym zrobić, bo musieliby i¶ć do s±du w Polsce, a ten będzie patrzył tylko na prawo polskie.
Natomiast jesli kto¶ ci tam wytoczy proces cywilny, to polski s±d nie bedzie miał wielkiego wyboru jak tylko przyklepać amerykański wyrok.

Pytanie tylko, czy mog± ci wytoczyc sprawę cywiln± czy karn± w USA.
Trochę to w±tpliwe, ale nie niemożliwe.  Cieżko cos powiedziec, bo kazdy stan ma inne przepisy.

Dobrego rozwi±zania nie ma.
Możesz poczekać i zobaczyć co się stanie, a możesz znależć amerykańskiego prawnika i zapytać co mog± ci zrobić.
Poniewaz wysłali to ze stanu Waszyngton, to tam był szukał.

Data: 2013-06-13 16:14:24
Autor: Maciej Bebenek
Problem z facebookiem
<brzezi@gmail.com> wrote:

Na moją wiedzę nie były naruszone żadne regulaminy ani prawa. Tak jak
napisałem przykład, prawo chyba nie nakazuje na kubkach pisać informacji
aby uważać bo może być gorący. Jednak jak ktoś się uprze to na siłe może
o to oskarżyć w ameryce.
Dlatego też zaznaczyłem fakt, że pismo jest bardzo nieprofesjonalne,
ponieważ nie podali jakie to dokładnie paragrafu rzekomo naruszyłem.

To nie jest pismo procesowe. Chyba nigdy nie widziałeś od środka biznesu
internetowego, gdzie liczbÄ™ uĹĽytkownikĂłw liczy siÄ™ w milionach. Decydent ma
kilka check-boxów do zaznaczenia i w zależności od tego, co i ile
zaznaczył, sprawa jest automatycznie kierowana dalej. A dalej są
standardowe pisma. Ty i tak nie dostałeś standardu, bo ktoś się pochylił i
napisał o co chodziło.

Czyli jeżeli zignoruję te wiadomości, zakładając że nie zależy mi na
odzyskaniu konta facebook, co akurat wyszło mi na dobre, mam teraz
tyyyyle czasu :) to nic mi nie grozi?

A cholera wie. To w końcu wolny kraj, i wolnym ludziom mogą różne głupstwa
do głowy przychodzić :-)

Data: 2013-06-13 09:58:11
Autor: witek
Problem z facebookiem
Maciej Bebenek wrote:
A cholera wie. To w końcu wolny kraj, i wolnym ludziom mogą różne głupstwa
do głowy przychodzić:-)

szczególnie jak sępy z tego zyją.

Data: 2013-06-16 09:04:33
Autor: Marek Dyjor
Problem z facebookiem
Maciej Bebenek wrote:
<brzezi@gmail.com> wrote:

[...]

ekstradycjÄ™ ;-)

no mogÄ… jeszcze wysłąć drony bojowe i odstrzelić...  ;-)

Data: 2013-06-16 11:13:43
Autor: Andrzej Lawa
Problem z facebookiem
W dniu 16.06.2013 09:04, Marek Dyjor pisze:

no mog± jeszcze wysł±ć drony bojowe i odstrzelić...  ;-)

To w sumie nie jest zabawne - skurwysyny maj± w tej chwili "system prawny" na poziomie póĽnego Stalina. Prezio pokaże palcem - i zabijaj±. Bez procesu, bez niczego.

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2013-06-20 00:17:56
Autor: Marek Dyjor
Problem z facebookiem
Andrzej Lawa wrote:
[...]

jak tak możesz o laureacie pokojowej nagrody nobla...

Ponadto oni wszystko robia zgodnei z prawem i pod s±dow± kontrol±...

Data: 2013-06-20 13:25:06
Autor: Andrzej Lawa
Problem z facebookiem
W dniu 20.06.2013 00:17, Marek Dyjor pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Okulicki też został zabity zgodnie z prawem i z nawet większ± s±dow± kontrol± (cała rozprawa była).