Problem z formaterem drukarki HP P2015dn

Data: 2014-04-25 16:33:25
Autor: Tom
Problem z formaterem drukarki HP P2015dn
Witam

Są dwie drukarki HP P2015dn kupione w różnych odstępach czasowych, w różnych miejscach. W obu po jakimś czasie wystąpił ten sam problem polegający na zapalaniu się diod wskazujących na zacięcie się papieru, brak papieru, awarię. W obu problem ten można było obejść poprzez otwarcie - zamknięcie pokrywy od toneru a później to samo z kasetą od podajnika papieru. Z tym, że niedawno w jednej z nich nawet to przestało działać.
Wyczytałem, że jest to bardzo częsta przypadłość tego modelu drukarki i że lekarstwem na to jest wygrzanie formatera np. w piekarniku.

Płytki z obu drukarek poddałem wygrzaniu w temperaturze około 200C przez 8 minut. Efekt jest taki, że w obu drukarkach znowu trzeba otworzyć-zamknąć klapę, podajnik papieru i działa. Czyli jeden formater naprawił się połowicznie, a drugi jest bez zmian.

Teraz pytanie czy poprzez zwiększenie czasu nagrzewania lub też temperatury może wpłynąć na lepszą regenerację formatera? A jeśli tak to jakie przyjąć bezpieczne granice jeśli chodzi o czas i temperaturę?

pozdrawiam
T.

Problem z formaterem drukarki HP P2015dn