Problem z geometrią roweru górskiego.

Data: 2010-05-07 07:29:57
Autor: Mario
Problem z geometrią roweru górskiego.
Obecnie mam ramę kross level a6 21". Jest ona na mnie stanowczo za duża, gdyż mam raptem 180 wzrostu.

fakt, za duzo...

Chciałem kupić jakąś fajną ramę 19". Wpadła mi rama Treka w oko. Jest tylko 19,5. Jak się jednak okazało efektywna długość górnej rury w tym treku to 62,5cm a w moim obecnym krosie większym niby o 1,5" to 61,5cm.

efektywna oznacza mierzona od rury sterowej do sztycy rownolegle do podloza?

Zaznaczę jeszcze, że już w krosie rama była na mnie za długa, musiałem wymienić na krószy mostek i dać gietą kierownicę bo mi drętwiały ręce i lewa noga. O co w tym chodzi.

noga mogla dretwiec od ucisku boku siodelka.... generalnie nie zrzucaj od razu winy na rozmiar ramy bo mimo iz 21 to generalnie za duzo na 1,8m to i tak mozna ustawic pozycje tak zeby jechalo sie komfortowo acz malo zwrotnie...

Czemu niby mniejsza rama treka o 1,5" ma dłuższą górną rurę niż 21" krossa? Rozumiem, że ta 19,5" będzie na mnie za duża?

bo wysokosc wysokoscia a dlugosc dlugoscia :)
to ze trek robi dlugie ramy nie jest nowoscia od lat... jesli szukasz czegos bardziej zwrotnego to musisz rozejrzec sie u konkurencji - np merida tfs lub hfs

Mniejsza to 17,5". Nic z tego nie rozumiem i się pogubiłem w tym wszystkim. Znawców geometri, teoretyków i praktyków proszę o poradę.

17'5 bedzie za krotka... ja mam 182cm i niestety nie mieszcze sie na ramie treka 6*** mimo bardzooooo dlugiego mostka

pozdro

Problem z geometrią roweru górskiego.