Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?

Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?

Data: 2011-12-14 22:26:09
Autor: jQ
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
Pod koniec października znalazłem na grouponie ofertę usługi, która mnie zainteresowała. Z przedstawionych warunków wynikało, że kupon na tą usługę ma być ważny 2 miesiące, do 23 grudnia, i przed wykonaniem usługi należy skontaktować się z firmą X, która tą usługę będzie wykonywać, celem ustalenia terminu i miejsca realizacji usługi. Zakupiłem kupon, przelewając środki na rachunek groupona.
Zgodnie z warunkami oferty, skontaktowałem się pod koniec listopada z firmą X. Firma ta stwierdziła, że nie jest w stanie zrealizować usługi w terminie do 23 grudnia, gdyż wszystkie terminy ma już zarezerwowane. Twierdziła, że nastąpiło nieporozumienie z grouponem, gdyż termin realizacji usługi miał wynosić 4 miesiące zamiast 2, i po wykryciu omyłki poinformowała o tym klientów. Ponadto stwierdziła, że jest tylko "pośrednikiem", i umowę zawarłem z grouponem, który odpowiada ich zdaniem za realizację usługi. Odparłem, że nie wyrażałem zgody na zmianę warunków umowy i uznaję termin 23 grudnia za obowiązujący.
Skontaktowałem się w tej sprawie z grouponem. ten stwierdził, że jest tylko sprzedawcą kuponów, a za realizację usługi odpowiada firma X. Odwołali się do regulaminu, który - nie wiem, czy zgodnie  prawem - stwierdza, że tak naprawdę groupon za nic nie odpowiada.
Powiedzcie mi, kto zgodnie z kodeksem cywilnym odpowiada za niewykonanie usługi, którą zawarłem na konkretnych warunkach i za którą zapłaciłem? Firma X, jako bezpośredni wykonawca, czy groupon, który sprzedał mi kupon?

--
Pozdrawiam
jQ

Data: 2011-12-14 22:31:32
Autor: Liwiusz
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
W dniu 2011-12-14 22:26, jQ pisze:
Pod koniec października znalazłem na grouponie ofertę usługi, która mnie
zainteresowała. Z przedstawionych warunków wynikało, że kupon na tą
usługę ma być ważny 2 miesiące, do 23 grudnia, i przed wykonaniem usługi
należy skontaktować się z firmą X, która tą usługę będzie wykonywać,
celem ustalenia terminu i miejsca realizacji usługi. Zakupiłem kupon,
przelewając środki na rachunek groupona.
Zgodnie z warunkami oferty, skontaktowałem się pod koniec listopada z
firmą X. Firma ta stwierdziła, że nie jest w stanie zrealizować usługi w
terminie do 23 grudnia, gdyż wszystkie terminy ma już zarezerwowane.
Twierdziła, że nastąpiło nieporozumienie z grouponem, gdyż termin
realizacji usługi miał wynosić 4 miesiące zamiast 2, i po wykryciu
omyłki poinformowała o tym klientów. Ponadto stwierdziła, że jest tylko
"pośrednikiem", i umowę zawarłem z grouponem, który odpowiada ich
zdaniem za realizację usługi. Odparłem, że nie wyrażałem zgody na zmianę
warunków umowy i uznaję termin 23 grudnia za obowiązujący.
Skontaktowałem się w tej sprawie z grouponem. ten stwierdził, że jest
tylko sprzedawcą kuponów, a za realizację usługi odpowiada firma X.
Odwołali się do regulaminu, który - nie wiem, czy zgodnie prawem -
stwierdza, że tak naprawdę groupon za nic nie odpowiada.
Powiedzcie mi, kto zgodnie z kodeksem cywilnym odpowiada za niewykonanie
usługi, którą zawarłem na konkretnych warunkach i za którą zapłaciłem?
Firma X, jako bezpośredni wykonawca, czy groupon, który sprzedał mi kupon?

Spójrz na to pragmatycznie - czy gdybyś zgłosił się ostatniego dnia, i tego dnia zgłosiłoby się 50 innych osób, to w jaki sposób oferent miałby zrealizować zlecenie?

Jeśli zależało Ci na wykonaniu umowy przed wigilią (pazurki? fryzjer?), to w swoim własnym interesie powinieneś zaklepać sobie termin jak najwcześniej, od razu po zakupie kuponu.

Teraz pretensje miej tylko do siebie.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 22:39:21
Autor: jQ
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
W dniu 2011-12-14 22:31, Liwiusz pisze:
Spójrz na to pragmatycznie - czy gdybyś zgłosił się ostatniego dnia, i
tego dnia zgłosiłoby się 50 innych osób, to w jaki sposób oferent miałby
zrealizować zlecenie?

Jeśli zależało Ci na wykonaniu umowy przed wigilią (pazurki? fryzjer?),
to w swoim własnym interesie powinieneś zaklepać sobie termin jak
najwcześniej, od razu po zakupie kuponu.

Teraz pretensje miej tylko do siebie.

Nie zgodzę się z Tobą. Koniec listopada, to była połowa przewidzianego terminu na realizację usługi. Jeśli w tym momencie zleceniobiorca stwierdzał, że zawarł zbyt wiele umów, by móc je zrealizować zgodnie z warunkami umowy, to jest to tylko i wyłącznie jego problem. I to, że firmy podpisujące umowy z grouponem często "zapominają" o wprowadzeniu limitu ofert, mnie również nie interesuje. Pytanie jest jedno - z kim zawarłem, w świetle prawa, umowę i kogo ścigać.

--
Pozdrawiam
jQ

Data: 2011-12-14 15:51:22
Autor: witek
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
On 12/14/2011 3:39 PM, jQ wrote:
W dniu 2011-12-14 22:31, Liwiusz pisze:
Spójrz na to pragmatycznie - czy gdybyś zgłosił się ostatniego dnia, i
tego dnia zgłosiłoby się 50 innych osób, to w jaki sposób oferent miałby
zrealizować zlecenie?

Jeśli zależało Ci na wykonaniu umowy przed wigilią (pazurki? fryzjer?),
to w swoim własnym interesie powinieneś zaklepać sobie termin jak
najwcześniej, od razu po zakupie kuponu.

Teraz pretensje miej tylko do siebie.

Nie zgodzę się z Tobą. Koniec listopada, to była połowa przewidzianego
terminu na realizację usługi. Jeśli w tym momencie zleceniobiorca
stwierdzał, że zawarł zbyt wiele umów, by móc je zrealizować zgodnie z
warunkami umowy, to jest to tylko i wyłącznie jego problem. I to, że
firmy podpisujące umowy z grouponem często "zapominają" o wprowadzeniu
limitu ofert, mnie również nie interesuje. Pytanie jest jedno - z kim
zawarłem, w świetle prawa, umowę i kogo ścigać.


Z grouponem.

On oferuje usługi swoich partnerów, ale umowy wiążące partnera z grouponem cię nie interesują.

Ewentualnie można przyjąć, że umowa została zawarta z grouponem i jego konkretnym partnerem i oboje solidarnie odpowiadają za wykonanie usługi.

Data: 2011-12-14 22:45:04
Autor: Liwiusz
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
W dniu 2011-12-14 22:39, jQ pisze:
W dniu 2011-12-14 22:31, Liwiusz pisze:
Spójrz na to pragmatycznie - czy gdybyś zgłosił się ostatniego dnia, i
tego dnia zgłosiłoby się 50 innych osób, to w jaki sposób oferent miałby
zrealizować zlecenie?

Jeśli zależało Ci na wykonaniu umowy przed wigilią (pazurki? fryzjer?),
to w swoim własnym interesie powinieneś zaklepać sobie termin jak
najwcześniej, od razu po zakupie kuponu.

Teraz pretensje miej tylko do siebie.

Nie zgodzę się z Tobą. Koniec listopada, to była połowa przewidzianego
terminu na realizację usługi. Jeśli w tym momencie zleceniobiorca
stwierdzał, że zawarł zbyt wiele umów, by móc je zrealizować zgodnie z
warunkami umowy, to jest to tylko i wyłącznie jego problem. I to, że
firmy podpisujące umowy z grouponem często "zapominają" o wprowadzeniu
limitu ofert, mnie również nie interesuje. Pytanie jest jedno - z kim
zawarłem, w świetle prawa, umowę i kogo ścigać.

Nie czytając regulaminu grupona strzelam w ciemno, że umowy jeszcze nie zawarłeś. Masz na razie "wołczer" uprawniający do skorzystania z usługi.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 15:54:23
Autor: witek
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
On 12/14/2011 3:45 PM, Liwiusz wrote:
Nie czytając regulaminu grupona strzelam w ciemno, że umowy jeszcze nie
zawarłeś. Masz na razie "wołczer" uprawniający do skorzystania z usługi.

coś jednak zawarł, skoro groupon w regulaminie wspomina o mozliwosci odstapienia od umowy w ciagu 10 dni.

Data: 2011-12-14 22:58:14
Autor: Liwiusz
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
W dniu 2011-12-14 22:54, witek pisze:
On 12/14/2011 3:45 PM, Liwiusz wrote:
Nie czytając regulaminu grupona strzelam w ciemno, że umowy jeszcze nie
zawarłeś. Masz na razie "wołczer" uprawniający do skorzystania z usługi.

coś jednak zawarł, skoro groupon w regulaminie wspomina o mozliwosci
odstapienia od umowy w ciagu 10 dni.

Umowę sprzedaży "wołczera"

(*)regulaminu nadal nie czytałem, strzelam.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-14 23:17:31
Autor: Bydlę
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
On 2011-12-14 21:54:23 +0000, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> said:

On 12/14/2011 3:45 PM, Liwiusz wrote:
Nie czytając regulaminu grupona strzelam w ciemno, że umowy jeszcze nie
zawarłeś. Masz na razie "wołczer" uprawniający do skorzystania z usługi.

coś jednak zawarł, skoro groupon w regulaminie wspomina o mozliwosci odstapienia od umowy w ciagu 10 dni.

Umowy kupna kuponu?
Bo to tak jest, że pośrednik handluje papierkiem, a usługę (umowę) zawiera się z kimś zupełnie innym.
Głośny był przypadek pazernego głupka, który wystawił na gruponie bazylion usług wykonywanych osobiście, a był w stanie wykonać tylko 4 dziennie. Klienci - grożąc sądem - doprowadzili do tego, że gość bankrutuje, gdyż nie może zarabiać, a musi wykonać ów bazylion usług. Grupon nie miał z tym nic wspólnego, poza zainkasowaniem pieniędzy za prawidłowo wykonaną usługę pośrednictwa.



(czemu pazerny głupek? bo to on pytał grupona ile ma wystawić tych usług, bo mu rozum odebrało na hasło: Zwiększy Się Pańska Popularność I Zarobi Pan Tony Perkalu I Paciorków)


--
Bydlę

Data: 2011-12-15 09:00:36
Autor: jQ
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
W dniu 2011-12-14 22:45, Liwiusz pisze:
Nie czytając regulaminu grupona strzelam w ciemno,
I po co?

--
Pozdrawiam
jQ

Data: 2011-12-15 06:51:17
Autor: p 47
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jcb4ji$2ep$3inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-12-14 22:26, jQ pisze:
Pod koniec października znalazłem na grouponie ofertę usługi, która mnie
zainteresowała. Z przedstawionych warunków wynikało, że kupon na tą
usługę ma być ważny 2 miesiące, do 23 grudnia, i przed wykonaniem usługi
należy skontaktować się z firmą X, która tą usługę będzie wykonywać,
celem ustalenia terminu i miejsca realizacji usługi. Zakupiłem kupon,
przelewając środki na rachunek groupona.
Zgodnie z warunkami oferty, skontaktowałem się pod koniec listopada z
firmą X. Firma ta stwierdziła, że nie jest w stanie zrealizować usługi w
terminie do 23 grudnia, gdyż wszystkie terminy ma już zarezerwowane.
Twierdziła, że nastąpiło nieporozumienie z grouponem, gdyż termin
realizacji usługi miał wynosić 4 miesiące zamiast 2, i po wykryciu
omyłki poinformowała o tym klientów. Ponadto stwierdziła, że jest tylko
"pośrednikiem", i umowę zawarłem z grouponem, który odpowiada ich
zdaniem za realizację usługi. Odparłem, że nie wyrażałem zgody na zmianę
warunków umowy i uznaję termin 23 grudnia za obowiązujący.
Skontaktowałem się w tej sprawie z grouponem. ten stwierdził, że jest
tylko sprzedawcą kuponów, a za realizację usługi odpowiada firma X.
Odwołali się do regulaminu, który - nie wiem, czy zgodnie prawem -
stwierdza, że tak naprawdę groupon za nic nie odpowiada.
Powiedzcie mi, kto zgodnie z kodeksem cywilnym odpowiada za niewykonanie
usługi, którą zawarłem na konkretnych warunkach i za którą zapłaciłem?
Firma X, jako bezpośredni wykonawca, czy groupon, który sprzedał mi kupon?

Spójrz na to pragmatycznie - czy gdybyś zgłosił się ostatniego dnia, i tego dnia zgłosiłoby się 50 innych osób, to w jaki sposób oferent miałby zrealizować zlecenie?

Jeśli zależało Ci na wykonaniu umowy przed wigilią (pazurki? fryzjer?), to w swoim własnym interesie powinieneś zaklepać sobie termin jak najwcześniej, od razu po zakupie kuponu.

Może to, co proponujesz jest rozsądne (tj w tym sensie, że zabezpiecza przed głupotą sprzedawcy) ale wcale takie działanie nie było obowiązkowe! tj. sprzedawca nie uwarunkował realizacji usługi od tego działania.
Do obowiązkach sprzedawcy i w jego interesie lezy bowiem tak sformułować warunki realizacji umowy, aby mógł się z niej wywiązać. Skoro tego nie uczynił nabywca usługi może domagać się jej realizacji w kazdym terminie zgodnym z tym, co w umowie napisano.
jesli wówczas sprzedawca tej umowy nie zrealizuje to kupujacy może dochodzić od niego swoich praw w tym i ewent. odszkodowania.

Teraz pretensje miej tylko do siebie.

-- Liwiusz


Data: 2011-12-15 06:58:33
Autor: Liwiusz
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
W dniu 2011-12-15 06:51, p 47 pisze:

Jeśli zależało Ci na wykonaniu umowy przed wigilią (pazurki?
fryzjer?), to w swoim własnym interesie powinieneś zaklepać sobie
termin jak najwcześniej, od razu po zakupie kuponu.

Może to, co proponujesz jest rozsądne (tj w tym sensie, że zabezpiecza
przed głupotą sprzedawcy) ale wcale takie działanie nie było
obowiązkowe! tj. sprzedawca nie uwarunkował realizacji usługi od tego
działania.
Do obowiązkach sprzedawcy i w jego interesie lezy bowiem tak sformułować
warunki realizacji umowy, aby mógł się z niej wywiązać. Skoro tego nie

Zasadniczo nigdy nie wydawało mi się, że termin ważności kuponu grupona oznacza "w tym czasie gwarantujemy wykonanie usługi bez względu na fakt, kiedy się do nas zgłosisz" - jest to bowiem niemożliwe bez względu na brak dupochronu w postaci odpowiednich zapisów (będących na poziomie ostrzeżeń "kawa jest gorąca").

Zresztą czy nie było informacji o wcześniejszej rezerwacji? Podaj linka do oferty.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-15 09:04:56
Autor: jQ
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
W dniu 2011-12-15 06:58, Liwiusz pisze:
Zasadniczo nigdy nie wydawało mi się, że termin ważności kuponu grupona
oznacza "w tym czasie gwarantujemy wykonanie usługi bez względu na fakt,
kiedy się do nas zgłosisz"
Punkt 13 regulaminu. Abstrahuję tu od kwestii tego, czy sam regulamin groupona, który w ich mniemaniu zwalnia ich od wszelakiej odpowiedzialności, jest zgodny z prawem

--
Pozdrawiam
jQ

Data: 2011-12-15 10:44:25
Autor: Bydlę
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
On 2011-12-15 08:04:56 +0000, jQ <abuse@spam.pl> said:

W dniu 2011-12-15 06:58, Liwiusz pisze:
Zasadniczo nigdy nie wydawało mi się, że termin ważności kuponu grupona
oznacza "w tym czasie gwarantujemy wykonanie usługi bez względu na fakt,
kiedy się do nas zgłosisz"
Punkt 13 regulaminu. Abstrahuję tu od kwestii tego, czy sam regulamin groupona, który w ich mniemaniu zwalnia ich od wszelakiej odpowiedzialności, jest zgodny z prawem

Przepraszam, że tak bezczelnie - czy jesteś tym samym człowiekm, który najpierw kupił, a potem zaczął czytać regulamin?
Czy to zbieżność podpisów tylko?
--
Bydlę

Data: 2011-12-15 22:53:18
Autor: leon
Problem z grouponem - z kim de facto zawar ta została umowa?
Dnia 15-12-2011 o 10:44:25 Bydlę <pan.bydle@gmail.com> napisał(a):

On 2011-12-15 08:04:56 +0000, jQ <abuse@spam.pl> said:

W dniu 2011-12-15 06:58, Liwiusz pisze:
Zasadniczo nigdy nie wydawało mi się, że termin ważności kuponu grupona
oznacza "w tym czasie gwarantujemy wykonanie usługi bez względu na  fakt,
kiedy się do nas zgłosisz"
Punkt 13 regulaminu. Abstrahuję tu od kwestii tego, czy sam regulamin  groupona, który w ich mniemaniu zwalnia ich od wszelakiej  odpowiedzialności, jest zgodny z prawem

Przepraszam, że tak bezczelnie - czy jesteś tym samym człowiekm, który  najpierw kupił, a potem zaczął czytać regulamin?
Czy to zbieżność podpisów tylko?

Raz odpowiem trollowi. A co mi tam.
Regulamin nie może być sprzeczny z prawem nadrzędnym. W tym wypadku
KC i Ustawą o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej
Inaczej kazdy by taki punkt dawał

leon
--
Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -  Lem

Data: 2011-12-15 16:16:24
Autor: witek
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
On 12/15/2011 3:53 PM, leon wrote:
Regulamin nie może być sprzeczny z prawem nadrzędnym.

Błędne założenie.

Jak najbardziej może być sprzeczny.
Co najwyzej jego postanowienia nie są wiążące.

Data: 2011-12-15 23:10:30
Autor: Bydlę
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
On 2011-12-15 21:53:18 +0000, leon <leon@heretyk.pl> said:

Dnia 15-12-2011 o 10:44:25 Bydlę <pan.bydle@gmail.com> napisał(a):

Przepraszam, że tak bezczelnie - czy jesteś tym samym człowiekm,
 który
najpierw kupił, a potem zaczął czytać regulamin?
Czy to zbieżność podpisów tylko?


Regulamin nie może być sprzeczny z prawem nadrzędnym.

Czyli nie czytałeś regulaminu przedtem.
To już wszystko wiem.



--
Bydlę

Data: 2011-12-15 12:25:40
Autor: Henry(k)
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
Dnia Thu, 15 Dec 2011 06:51:17 +0100, p 47 napisał(a):

Może to, co proponujesz jest rozsądne (tj w tym sensie, że zabezpiecza przed głupotą sprzedawcy) ale wcale takie działanie nie było obowiązkowe! tj. sprzedawca nie uwarunkował realizacji usługi od tego działania.
Do obowiązkach sprzedawcy i w jego interesie lezy bowiem tak sformułować warunki realizacji umowy, aby mógł się z niej wywiązać. Skoro tego nie uczynił nabywca usługi może domagać się jej realizacji w kazdym terminie zgodnym z tym, co w umowie napisano.
jesli wówczas sprzedawca tej umowy nie zrealizuje to kupujacy może dochodzić od niego swoich praw w tym i ewent. odszkodowania.

Jeżeli mu zależy na usłudze. Jeżeli nie po co ma się bujać z wykonawcą?
Idzie do pośrednika po zwrot kasy za kupon który okazał się
bezwartościowymi numerkami.

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-12-15 22:48:21
Autor: leon
Problem z grouponem - z kim de facto zawar ta została umowa?
Dnia 14-12-2011 o 22:26:09 jQ <abuse@spam.pl> napisał(a):

Skontaktowałem się w tej sprawie z grouponem. ten stwierdził, że jest  tylko sprzedawcą kuponów, a za realizację usługi odpowiada firma X.

Sprzedawca TV też tylko sprzedaje towar i nie odpowiada za to że nie
działa? :)

Odwołali się do regulaminu, który - nie wiem, czy zgodnie  prawem -  stwierdza, że tak naprawdę groupon za nic nie odpowiada.
Powiedzcie mi, kto zgodnie z kodeksem cywilnym odpowiada za niewykonanie  usługi, którą zawarłem na konkretnych warunkach i za którą zapłaciłem?  Firma X, jako bezpośredni wykonawca, czy groupon, który sprzedał mi  kupon?

Jak dla mnie odpowiada gropuon. Sprzedał usługę. Kto jest podwykonawcą jest
mniej ważne. Inaczej by np nie budowana autostrad. Główna firma z kilkoma  podwykonawcami.


leon
--
Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -  Lem

Data: 2011-12-15 23:09:44
Autor: Bydlę
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
On 2011-12-15 21:48:21 +0000, leon <leon@heretyk.pl> said:

Sprzedawca TV

Telewizji? Z telewizji? Programu? Telewizorów?

też tylko sprzedaje towar i nie odpowiada za to że nie
działa? :)

Co nie działa?



Jak dla mnie odpowiada gropuon. Sprzedał usługę.

Nieprawda - nie sprzedawał żadnej usługi.


--
Bydlę

Data: 2011-12-15 23:35:55
Autor: jQ
Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
W dniu 2011-12-15 22:48, leon pisze:
Sprzedawca TV też tylko sprzedaje towar i nie odpowiada za to że nie
działa? :)

Owszem, odpowiada jako sprzedawca za sprzedany produkt.

--
Pozdrawiam
jQ

Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona