Problem z hamulcem Nexave

Data: 2015-04-22 14:39:04
Autor: Lisciasty
Problem z hamulcem Nexave
Witam,

Mam z tyłu taki wynalazek pseudohamujący, Nexave BR-IM50-R.
Działa marnie, próbuję toto jakoś wyregulować ale nie za bardzo
się daje. Czy to się jakoś serwisuje? Czy może wyrzuca i kupuje nowe? ;)
Szperam po internetach ale za dużo informacji nie ma,
na stronie Shimano też za wiele nie pokazują.
W handlu tego nie widzę, to się w ogóle używa w dzisiejszych czasach?
Pytania może głupie, ale mam to w spadku po poprzednim
właścicielu roweru i nie wiem za bardzo co z tym zrobić :/

L.

Data: 2015-04-23 00:51:56
Autor: kaczor1
Problem z hamulcem Nexave
W dniu środa, 22 kwietnia 2015 23:39:06 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
[...]

Serwis polega jedynie na smarowaniu (jest do tego dedykowany smar, dość drogi). Wszystko zależy od tego, do jakiego roweru to wsadzimy. Jeśli to mieszczuch, to fajna sprawa bo: na mieszczuchy nie jeździ się jakoś niewiarygodnie szybko, nie przeleci się przez kierownice, nie trzeba tego czyścić, nie zmienia siły hamowania, bardzo fajne w zimie.
Nie nadaje się to do jazdy agresywnej, na długich zjazdach przegrzewają się.

Data: 2015-04-23 23:11:20
Autor: Lisciasty
Problem z hamulcem Nexave
W dniu czwartek, 23 kwietnia 2015 09:51:58 UTC+2 użytkownik kaczor1 napisał:
Serwis polega jedynie na smarowaniu (jest do tego dedykowany smar, dość drogi).

Dzięki :> Czyli fakt, że biednie hamuje, wynika z braku tego smaru?
Jakoś nie ogarniam tego jeszcze, ale spróbuję to rozgrzebać...

L.

Data: 2015-04-24 06:14:27
Autor: kaczor1
Problem z hamulcem Nexave
W dniu piątek, 24 kwietnia 2015 08:11:22 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
W dniu czwartek, 23 kwietnia 2015 09:51:58 UTC+2 użytkownik kaczor1 napisał:
> Serwis polega jedynie na smarowaniu (jest do tego dedykowany smar, dość drogi). Dzięki :> Czyli fakt, że biednie hamuje, wynika z braku tego smaru?
Jakoś nie ogarniam tego jeszcze, ale spróbuję to rozgrzebać...

L.

Nie koniecznie. One słabo hamują w standardzie. W poziomce mam tarcze i jak wsiadłem na mieszczucha z rolkowymi, to myślałem, że są zepsute.

Jeśli są nienasmarowane, bardzo nieprzyjemnie chroboczą. Ale może być też tak, że był niewłaściwy smar, który przy hamowaniu został przegrzany, wtedy też słabo hamują. Żeby je nasmarować, nie trzeba rozbierać. Zboku powinien być otwór z zaślepką lub śrubką. Przez niego wprowadza się smar.

Problem z hamulcem Nexave