Problem z instalacją CO

Data: 2012-02-04 01:02:25
Autor: MH
Problem z instalacją CO
Problemy rozpoczęły się już w zeszłym sezonie. Było gorzej niż 2 sezony temu,
ale teraz to już totalna kicha. Do rzeczy, na parterze niektóre grzejniki
grzeją "w miare" dobrze, niektóre w ogóle. Na piętrze wszystkie grzeją OK.
Na poddaszu totalna kicha, przestały działać w ogóle.

Wiadomo, pierwsze co sprawdzam, to czy nie są zapowietrzone. Wszędzie jest OK.
Ciśnienie wody w układzie, też OK. Dla informacji: obieg wymuszony, piec Vaillant.
Grzejniki i zawory na grzejnikach wszędzie takie same.

Gdzie Waszym zdaniem szukać przyczyny?

MH

Data: 2012-02-04 10:52:33
Autor: lancellot
Problem z instalacją CO

Gdzie Waszym zdaniem szukać przyczyny?

Ciepłą wodę masz z tego samego pieca? Zapewne tak.
Więc Masz tam dwie pompy obiegowe. Tak?
Więc masz tam dwa zawory zwrotne. Tak?
No to szlag trafił te zawory.
Należy w miejsce trójnika na powrocie gdzie łączą się obiegi zamontować zawór trójdrożny przełączający. Zasilanie z obu pomp.

Pozdrawiam.

Data: 2012-02-04 11:24:13
Autor: ZS
Problem z instalacją CO
W dniu 2012-02-04 02:02,  MH pisze:
[...]

A może masz źle kryzy ustawione? Pozakręcaj wszędzie dołem grzejniki i po kolei odkręcaj, po pół obrotu jak cały zrobi się ciepły znaczy już więcej nie trzeba odkręcać i do następnego.

Data: 2012-02-04 10:44:44
Autor: MH
Problem z instalacją CO
ZS <as@wp.pl> napisał(a):
> [...]

A może masz źle kryzy ustawione? Pozakręcaj wszędzie dołem grzejniki i po kolei odkręcaj, po pół obrotu jak cały zrobi się ciepły znaczy już więcej nie trzeba odkręcać i do następnego.

===========

Podejmę dzisiaj taką próbę, ale raczej bez przekonania. Dlaczego? Otórz nowe
grzejniki zainstalowałem 3-4 sezony temu i wszystko było OK. Czyżby kryzy z
biegiem czasu się same przestawiały? No i na dodatek ciekawa prawidłowość:
na poziomie przyziemia jest 7 grzejników z których 4 działają "jako tako",
natomiast 3 milczą. Na piętrze 9 grzejników, wszystkie działają bez zarzutu.
Na poddaszu 8 grzejników, wszystkie milczą.

MH

Data: 2012-02-04 12:44:21
Autor: Jackare
Problem z instalacją CO

Użytkownik " MH" <logiznam.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jgi030$7f7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Po pierwsze sprawdź i wyczyść fitr przed pompą co w kotle. Zapchana siatka może powodować problemy z przepływem wody.
Po drugie nim zaczniesz ruszać kryzami popracuj nad konkretnym odpowietrzeniem grzejników:
wszystkie pozakręcaj, tak by obieg szedł tylko przez jeden grzejnik - ten który nie działa. Jest szansa że po drodze jest korek powietrzny i kierując cały obieg przez tą gałąź przepchniesz go. I tak kolejno ze wszystkimi niedziałającymi grzejnikami.
--
Jackare

Data: 2012-02-04 13:34:22
Autor: MH
Problem z instalacją CO
Jackare <jackare@123.tralala.com> napisał(a):
Po pierwsze sprawdź i wyczyść fitr przed pompą co w kotle. Zapchana siatka może powodować problemy z przepływem wody.

Gdyby tak było, to problem dotyczyłby całej chałupy. Wobec tego ten wariant
eliminuję całkowicie.

[...]

No fakt, tutaj działania mocno pomogły. Na razie zająłem się tylko poddaszem.
Jednak za cholerę 2 grzejniki nie chcą ruszyć. Woda z odpowietrznika leci
elegancko. Na wszelki wypadek przepuściłem przez każdy tak ok. 10l wody.
Brak pozytywnych efektów. Co gorsza,nie mam żadnego pomysłu. Czyżby rura
zasilająca była zatkana, a efekt przelewania przez odpowietrznik wynikał z
ciśnienia od strony powrotu??

MH

Data: 2012-02-04 18:03:25
Autor: Krzysztof 45
Problem z instalacją CO
  MH napisał(a):
Jednak za cholerę 2 grzejniki nie chcą ruszyć.
A pozakręcałeś wszystkie oprócz tych dwóch? Jeżeli tak, to nie pomogło?

--
Krzysiek

Data: 2012-02-05 18:21:23
Autor: Jackare
Problem z instalacją CO

Użytkownik " MH" <logiznam.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jgjc4u$bi3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Niekoniecznie. Przy ograniczonym przepływie grzejniki najdalej położone miałyby problem a położone blisko kotła mogłyby działać

[...]

może być jeszcze taka sytuacja, że pompa się kończy - łopatki wirnika się zużyły lub są zaszlamione i cyrkulacja jest mocno ograniczona.
Ja mimo wszystko zacząłbym od przejrzenia filtra.

Data: 2012-02-05 22:31:40
Autor: MH
Problem z instalacją CO
[...]

Chyba raczej pompa jest OK. Zrobiłem odpowietrzenie w/g Twoich wskazówek.
Weźmy samo poddasze. 6 grzejników działa teraz BARDZO dobrze, natomiast 2
KOMPLETNIE nie grzeją. Rura na wlocie do grzejnika jest kompletnie zimna.

MH

Data: 2012-02-06 00:20:02
Autor: Krzysztof 45
Problem z instalacją CO
  MH napisał(a):
...] natomiast 2
KOMPLETNIE nie grzeją. Rura na wlocie do grzejnika jest kompletnie zimna.
Sprawdzałeś zawory przy grzejnikach.
Jeżeli posiadasz termostatyczne, ściągnij głowice termostatyczne i sprawdź czy przypadkiem trzpień nie zapiekł sie w pozycji wciśniętej.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-06 15:35:23
Autor: MH
Problem z instalacją CO
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
  MH napisał(a):
> [...]
Jeżeli posiadasz termostatyczne, ściągnij głowice termostatyczne i sprawdź czy przypadkiem trzpień nie zapiekł sie w pozycji wciśniętej.

Dzięki za poradę, sprawdzę jutro, dam znać czy to było to.

MH

Data: 2012-02-06 19:33:43
Autor: Jackare
Problem z instalacją CO
Użytkownik " MH" <logiznam.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jgn00c$n4a$1inews.gazeta.pl...
[...]

to oznacza że nie ma przepływu. Sprawdź zawory i ich stan. Sprawdź czy nie masz zamkniętych lub zaszlamowanych zaworów powrotnych.
Spróbuj zamknąć zawory niedziałających grzejników, odkręć cały korek z odpowietrznikiem, możesz tam tymczasowo wkręcić zwykły zawór kulowy. Otwórz ten zawór i odkręć najpierw zawór zasilający i zobacz czy woda się wylewa z grzejnika. Zamknij zawór zasilający i zrób to samo z zaworem powrotnym - będziesz wiedział która część układu jest niedrożna. Nie wiem czy masz układ otwarty czy zamknięty. Jeżeli otwraty to przy tych próbach niech cały czas dolewa się woda do układu i przelewa przez zbiornik. Jeżeli zamknięty to zwiększ ciśnienie w ukłądzie do granicy zadziałania zawóru bezpieczeństwa - przecietnie jest on ustawiony na 3 bary. Zwiększone ciśnienie pomoże przepchnąć ewentualne korki powietrzne.

Problem z instalacją CO