Problem z instalacją gazowa a szybka diagnoza

Data: 2011-08-23 10:14:34
Autor: PM
Problem z instalacją gazowa a szybka diagnoza
?> Mam stare auto na gazniku, aby właczyć gaz
musze troche pojechać na benzynie az zagrzeje się i na włączniku od gazu z 1 dać na 0 wypalić paliwo i właczyc na 2 i powinno się
przełaczyć, niestety nie załapuje, po prostu gaśnie auto,zatrzymuje się i odpalam je z kluczyka,
wtedy jest wporządku.
Trochę to męczące, więc w końcu podjechałem do gazownika,
powiedział, ze ten włacznik trzeba wymienić ok 80zł kosztuje + wymiana.

dziwna diagnoza
tak jakby w pozycji 0 była załączona benzyna (bo 2 działa - przecież odpalasz potem)

a jak od razu przełączysz na gaz, bez czekania na wypalenie benzyny? albo skrócisz czas oczekiwania (pozycja 0)?
to co się stanie?

obstawiam zamulony/uszkodzony parownik.
lub jakieś nieszczelności przy mikserze.

Data: 2011-08-23 10:40:30
Autor: PM
Problem z instalacją gazowa a szybka diagnoza
?> obstawiam zamulony/uszkodzony parownik.
lub jakieś nieszczelności przy mikserze.

ewentualnie filtr gazu.

Data: 2011-08-23 10:54:55
Autor: AT
Problem z instalacją gazowa a szybka diagnoza
>?> obstawiam zamulony/uszkodzony parownik.
lub jakieś nieszczelności przy mikserze.

ewentualnie filtr gazu.
filtr nie byl wymieniany bardzo dawno juz
jego diagnoza mi sie nei spodobala, jak by chcial wcisnac stary ostatni włacznik ktory mu zostal.

Auto jak juz odpale na gazie, zgasze i chce odpalic np za 10min jak jest cieply
to pali bez problemu na gazie.
Ale jak silnik ostygnie to juz musze odpalac na benzynie.

I znowu to samo, nagrzeje się daję 0 wypalam benzyne, przełączam na
2, i gasnie, czasami zalapie,  ale cięzko mu to idzie.
więc zatrzymuję się odpalam na gazie juz z kluczyka i jedzie bardzo ładnie.

Jak skróce czas  i odrazu gam na gaz to też zgaśnie po chwili.

pozdrawiam

Data: 2011-08-23 13:43:58
Autor: PM
[...]

teoretyzując, to wygląda tak jakby gaz bardzo długo pokonywał drogę od elektrozaworu
do miksera np. z powodu:
- słabego odparowania (zapowietrzony układ chłodzenia, zepsuty parownik)
- uszkodzonego elektrozaworu lub jego zasilania (opcja przełacznika wraca)
- zatkanego filtra

Data: 2011-08-23 13:47:45
Autor: AT
> [...]
- uszkodzonego elektrozaworu lub jego zasilania (opcja przełacznika wraca)

dzięki za podpowiedź weznę to pod uwagę będąc u gazownika
pozdrawiam

Data: 2011-08-23 17:21:04
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "PM" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomości news:j2vnhc$m19$1news.icpnet.pl...
[...]

w pozycji 0 nie jest załączona Pb. Nic nie jest załączone.
Mowa o aucie z gaźnikiem, wiec paliwo jest w komorze pływakowej. W pozycji 0 wlasnie to paliwo sie wypala..

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-08-23 17:55:52
Autor: PM
[...]

dlatego właśnie napisałem
przyczyna objawu: "jakby w 0 była załączona benzyna"
czyli stan nienormalny.

Problem z instalacją gazowa a szybka diagnoza