Problem z instalacj± systemu (ale racze j sprzętowy)

Data: 2009-11-09 10:54:06
Autor: krzysiek82
Problem z instalacj± systemu (ale racze j sprzętowy)
Witajcie
Trafił mi w ręce komputer dosyć już stary ale nadaj do tej pory użyteczny. Ale niestety pojawił się problem z przeinstalowaniem systemu.

No¶nik sprawdziłem (oryginalna płytka windows xp home) nie ma błędów
Pamięć przetestowałem nie ma błędów. Dysk twardy także sprawny.

Niestety na różnych etapach instalacji, wywala mi błędy, że nie może skopiować jakiego¶ pliku. Zwykle nie tego samego.

Podmieniłem napęd, nic to nie dało, wymieniłem tasiemkę także.

Ma kto¶ jakie¶ pomysły :)? Z góry dzięki za podpowiedzi.

--
krzysiek82

Data: 2009-11-09 11:05:42
Autor: Jacek Maciejewski
Problem z instalacj± systemu (ale racze j sprzętowy)
Dnia Mon, 09 Nov 2009 10:54:06 +0100, krzysiek82 napisał(a):

Ma kto¶ jakie¶ pomysły :)

Ja mam :) Reset biosu, wywalić wszystkie zbędne dodatki (karty, napędy),
pamięć potestować pod dosem z 10 godzin, na wszelki wypadek zostawić tylko
jeden moduł, sprawdzić napięcia, czy procek się nie grzeje, zastosować
jeszcze inny napęd CD itd... A jak nie pomoże, to płyty też w końcu się
psuj± :) Co to za zabytek że zapytam z ciekawo¶ci?
--
Jacek

Data: 2009-11-09 11:09:27
Autor: krzysiek82
Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Mon, 09 Nov 2009 10:54:06 +0100, krzysiek82 napisał(a):

Ma kto¶ jakie¶ pomysły :)

Ja mam :) Reset biosu,

robiłem, zreszt± od poprzedniej instalacji nikt nic nie zmieniał w biosie.

  wywalić wszystkie zbędne dodatki (karty, napędy),

jest tylko dysk i napęd cd grafa i lna integra

pamięć potestować pod dosem z 10 godzin,

testowała się jakie¶ 3-4h

na wszelki wypadek zostawić tylko
jeden moduł

tylko jeden jest.

Co to za zabytek że zapytam z ciekawo¶ci?

512MB Ram, procesor jaki¶ celeron 1.7 płyta jaka¶ oem, więc zapewne foxconn

--
krzysiek82

Data: 2009-11-09 11:15:26
Autor: OMSON
krzysiek82 pisze:

Ma kto¶ jakie¶ pomysły :)? Z góry dzięki za podpowiedzi.

Przegraj no¶nik na now± płytę (max x16 disc-at-once). SprawdĽ czy kondensatory na płycie nie s± wylane, wybrzuszone, a także (je¶li masz możliwo¶ć) podł±cz wiarygodny , porz±dny zasilacz. Dla pewno¶ci sprawdĽ jeszcze odczyt parametrów ze S.M.A.R.T. dysku (rellocated sector count i current pending sector count - powinny być zero) - polecam DTemp.exe pod Windows albo smartudm.exe pod DOS. Obstawiam błedy odczytu płyty spowodowane wysłuzónym laserem, stary no¶nik albo problemy z kontrolerem na płycie (kwestia zasilacza b±dz kondensatorów) albo uszkodzenia samego dysku. Dla pewno¶ci usuń mu MBR i od nowa załóż partycje (najlepiej tylko podstawowe).

Pzdr, OMSON

P.S. Je¶łi w trakcie kopiowania pojawi się bł±d odczytu to będzie wiadomo o co kaman ;) Tak czy siak, zacznij od instalacji z "od¶wieżonego" no¶nika.

Data: 2009-11-09 15:47:47
Autor: ±ćęłń󶿼
Problem z instalacj± systemu (ale raczej sprzę towy)
Je¶li już ma przegrywać płytę, to najlepiej na sam twardy dysk.
JaC

-- -- -

Przegraj no¶nik na now± płytę.

Data: 2009-11-09 16:46:39
Autor: Michał
Problem z instalacj± systemu (ale raczej sprzę towy)
Niestety na różnych etapach instalacji, wywala mi błędy, że nie może skopiować jakiego¶ pliku. Zwykle nie tego samego.

Jak wówczas się zachowuje napięcie na liniach 12V, 5V, 3,3V?

Data: 2009-11-09 21:17:57
Autor: Paweł
Problem z instalacj± systemu (ale raczej sprzę towy)
Przeczysc jakims preparatem plytke CD.
Z czasem stara dawno nieuzywana plyta pkrywa sie wiekszymi mniejszymi rysami, odciskami palcow czy drobinkami jakichs substancji.
Mialem podobny przypadek z niemoznoscia skopiowania duzej ilosci plikow. Oczyszczenie plytki CD specjaknym sprayem do plytek pomoglo w 100%.

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4589 (20091109) __________

Data: 2009-11-09 22:11:50
Autor: ±ćęłń󶿼
Problem z instalacj± systemu (ale raczej sprzę towy)
U mnie było identyczne zachowanie przed wysypaniem się pamięci niestety.
JaC

-- -- -

Mialem podobny przypadek z niemoznoscia skopiowania duzej ilosci plikow.

Data: 2009-11-10 10:40:51
Autor: jureq
[...]

Nośnik sprawdziłem (oryginalna płytka windows xp home) nie ma błędów
Pamięć przetestowałem nie ma błędów. Dysk twardy także sprawny.

Niestety na różnych etapach instalacji, wywala mi błędy, że nie może
skopiować jakiegoś pliku. Zwykle nie tego samego.

Podmieniłem napęd, nic to nie dało, wymieniłem tasiemkę także.

Ma ktoś jakieś pomysły :)? Z góry dzięki za podpowiedzi.

Dodatek do tej list co ci podali:

Obejrzyj czy nie spuchły kondensatory.

Data: 2009-11-10 20:19:22
Autor: mayoo
Problem z instalacj± systemu (ale r aczej sprzętowy)
wymien ram bez wzgledu na wynik testu

Data: 2009-11-12 16:34:01
Autor: krzysiek82
mayoo pisze:
wymien ram bez wzgledu na wynik testu

wymieniłem napęd na nowy (3-4 używane inne nie sprawdziły się) i problem min±ł, pierwszy raz mi się trafiło,że na tylu innych napędach system się nie instalował. O dziwo na innym kompie na jedynym z tych napędów które na starym kompie nie chciały działać system się zainstalował.

--
krzysiek82

Problem z instalacj± systemu (ale racze j sprzętowy)