Problem z kartą HD 4850 512 MB GDDR3

Data: 2009-07-23 11:46:38
Autor: Raker
Problem z kartą HD 4850 512 MB GDDR3
Witam,
zakupiłem sobie kartę graficzną HD 4850 512 GDDR3 i pojawiły się problemy gdy chciałem ją zainstalować na mojej płycie głównej GA-M55plus-S3G która to ma zintegrowaną grafikę. Nowa karta powinna działać na porcie PCIE jednak gdy włączam ja do tego portu i podłączam monitor jest czarny ekran. System się ładuję ale nic nie widać oczywiście na monitorze. Próbowałem resetować BIOS. Jest tam ustawiona funkcja wykrycia innej karty na tym porcie jednak nic nie znajduje. Nic nigdy nie instalowałem na ten port. Jego się jakoś instaluje wcześniej? Tak samo windows nie wykrywa nowego sprzętu. Jakieś sugestie?

Z góry dziękuje
raker

Data: 2009-07-23 11:51:22
Autor: Eryk
Problem z kartą HD 4850 512 MB GDDR3
Jakieś sugestie?

Może nie podłączyłeś dodatkowego zasilania do karty?

Pzdr

Data: 2009-07-23 12:21:34
Autor: raker
Problem z kartą HD 4850 512 MB GDDR3
> Jakieś sugestie?

Może nie podłączyłeś dodatkowego zasilania do karty?

Pzdr

Podłączyłem. W tym celu nowy zasilacz kupiłem. Carbona Modecom 530W

Data: 2009-07-23 12:48:33
Autor: RadoslawF
Problem z kartą HD 4850 512 MB GD DR3
Dnia 2009-07-23 11:46, Użytkownik Raker napisał:

Jakieś sugestie?

Wyłącz w BIOSie kartę zintegrowaną.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-23 12:55:48
Autor: Raker
Problem z kartą HD 4850 512 MB GDDR3
Dnia 2009-07-23 11:46, Użytkownik Raker napisał:

> Jakieś sugestie?

Wyłącz w BIOSie kartę zintegrowaną.

Pozdrawiam

Nie ma w BIOSie funkcji wyłączenia karty zintegrowanej. Jest tylko możliwość wykrycia czy nie jest włączona karta graficzna do portu pcie. Jeżeli jest to wtedy należy jej używac.

Mniej więcej tak.

Data: 2009-07-23 13:51:05
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 23 Jul 2009 12:55:48 +0200, Raker napisał(a):

Nie ma w BIOSie funkcji wyłączenia karty zintegrowanej. Jest tylko możliwość wykrycia czy nie jest włączona karta graficzna do portu pcie. Jeżeli jest to wtedy należy jej używac.

A masz opcję Init Display First: PEG ustawioną?

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-07-23 14:00:19
Autor: raker
Problem z kartą HD 4850 512 MB GDDR3

> należy jej używac.
> A masz opcję Init Display First: PEG ustawioną?

TAK. I parametr Frame buffer na 128MB.
Zastanawiam się czy jest szansa że ta karta nie współpracuję z tą płytą. Dodatkowo czy istnieje jakas możliwość softwarowa sprawdzenia czy port pci-e działa? Nigdy go nie używałem na tej płycie więc nie wiem czy jest ok. Być może jakiś sterowników płyty nie zaisntalowałem? --

Data: 2009-07-23 14:12:47
Autor: Grzegorz Prędki
raker pisze:
[...]

Pozycz od kogos inna karte PCI-E i testuj.

Data: 2009-07-23 14:39:46
Autor: raker
raker pisze:

> [...]
może
> jakiś sterowników płyty nie zaisntalowałem? > Pozycz od kogos inna karte PCI-E i testuj.

A jest mozliwosc ze nie jest zainstalowany port PCI-E? Czy to jest defaultowo zrobione?

Data: 2009-07-23 14:38:01
Autor: Andre
raker wrote:

A jest mozliwosc ze nie jest zainstalowany port PCI-E? Czy to jest
defaultowo zrobione?

bios nie laduje instalowanych pod windowsem sterownikow!
powinno dzialac.

  Andre

Data: 2009-07-24 07:42:31
Autor: Raker
raker wrote:

> A jest mozliwosc ze nie jest zainstalowany port PCI-E? Czy to jest
> defaultowo zrobione?

bios nie laduje instalowanych pod windowsem sterownikow!
powinno dzialac.

-- Pozdrawiam
  Andre

Dzięki za info.
Pomęczę może dzisiaj kolegów z serwisu w pracy żeby posprawdzali mi to wszystko.
Dam znać co stwierdzą.

Pozdrawiam
raker

Data: 2009-07-24 13:46:40
Autor: Raker
> [...]
>   Andre

Dzięki za info.
Pomęczę może dzisiaj kolegów z serwisu w pracy żeby posprawdzali mi to

No i już wszystko wiadomo. Płyta główna jest zepsuta. A właściwie złącza PCI i PCI-E. Na szczęście jeszcze jest gwarancja więc nie będę kupował nowej ale dopiero za maks 2 tygodnie pobawię się nową kartą graficzna ;).

Pozdr
raker

--

Problem z kartą HD 4850 512 MB GDDR3