Problem z kart± grafiki ATI Mobility Radeon HD 4250

Data: 2013-01-12 22:29:22
Autor: Grzexs
Problem z kart± grafiki ATI Mobility Radeon HD 4250
Nie wiem do końca, czy piszę na wła¶ciw± grupę, ale nic bardziej stosownego nie znalazłem. Otóż w laptopie HP Presario CQ56 z W7 i z kart± grafiki jak w temacie, ta karta zachowuje się dziwnie.

W normalnym trybie - padaka, najpierw pojawiły się kropki, potem jakie¶ plamki z pikseli, a teraz - pocz±tkowo przy ładowaniu systemu działa niby prawidłowo - centralny symbol Windowsa ok, ale już ekran logowania to zestaw prostok±tów. Podejrzewam. że to pamięć tej karty.

Ale jak system ładuje się w trybie awaryjnym, to wszystko wydaje się być w porz±dku! Udało mi się zmienić rozdzielczo¶ć z awaryjnej na nominaln± i obraz piękny.

I teraz pytania - czy da się co¶ zrobić, aby w trybie normalnym działało tak, jak teraz w awaryjnym? I dlaczego tak się dzieje? Czy system nie wykorzystuje tej uszkodzonej karty? Czy s± jakie¶ programy do diagnostyki? - wszelkie programy diagnostyczne z biosu nie wykazuj± żadnych błędów. Czy ma sens samemu grzebać w laptopie - da się w tym modelu po prostu wymienić kartę lub pamięć? Moje do¶wiadczenia z grzebaniem w lapkach skończyły się, gdy pojawiły się ekrany 16:9, więc dosyć dawno...
--
Grzexs

Data: 2013-01-13 12:13:43
Autor: G Nowak
[...]

Przypuszczalnie zapchane chlodzenie spowodowalo odklejenie sie Gpu od plyty glownej. Dla pewnosci mozesz zamienic kosci Ramu miejscami, ale te czesto sie nie psuja. Co zrobic? Jesli masz w sobie zylke odkrywcy mozesz grzac to w piekarniku lub opalarka. Jesli nie, czeka Cie wymiana plyty albo przelutowanie Gpu w serwisie.

--
Pozdr

Data: 2013-01-13 17:19:40
Autor: qwerty
Problem z kart± grafiki ATI Mobility Radeon HD 4250
Użytkownik "G Nowak"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XxxIs.628$iP.395@fx21.fr7...
[...]

Radzisz mu użycie piekarnika jednocze¶nie przelutowywanie ko¶ci ramu...

Data: 2013-01-13 21:50:41
Autor: G Nowak
On 13/01/2013 16:19, qwerty wrote:
[...]

Ram nie jest wlutowany.

--
Pozdr

Data: 2013-01-14 06:57:08
Autor: qwerty
Problem z kart± grafiki ATI Mobility Radeon HD 4250
Użytkownik "G Nowak"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Q_FIs.598$9K.503@fx17.fr7...
Ram nie jest wlutowany.

Sam mówisz, żeby ko¶ci zamienił miejscami.

Data: 2013-01-14 08:17:43
Autor: G Nowak
On 14/01/2013 05:57, qwerty wrote:
Użytkownik "G Nowak"  napisał w wiadomo¶ci grup
Ram nie jest wlutowany.

Sam mówisz, żeby ko¶ci zamienił miejscami.

Sorry, chodzilo mi o moduly. Jak moglem zapomniec, ze teraz juz nie doklada sie pojedynczych kosci. Coz za przeoczenie... ;)

--
Pozdr

Data: 2013-01-13 19:10:56
Autor: Irokez
Problem z kart± grafiki ATI Mobility Radeon HD 4250
Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:XxxIs.628$iP.395fx21.fr7...

[...]

Piekarnik? opalarka??
Jak mu nie zależy na laptopie to czemu nie. Mi nie zależało na GF7600 to wsadziłem do piekarnika. Trzeba było wymienić potem wszystkie kondensatory ale ożyła i działa. Potem płyta główna opalark± - odpadł mostek, PCB zrobiło się brazowe i tyle... ale też mi nie zależało.
Teraz kupiłem HotAir (było 6x taniej niż kupno nowych kluczy do Laguny) i być może jakby mi nie zależało to bym spróbował i tym, ale raczej proponuję serwis zaopatrzony w sprzęt i postawienie na nowo BGA.

--
Irokez

Data: 2013-01-13 21:52:32
Autor: G Nowak
[...]

Co to HotAir? Moj kolega mial lutownice z grillem i lampa na podczerwien za prawie 1000 funtow. Czy to cos podobnego?

Laguna...? Nie mow. Kobieta ma Clio, ten sam temat... ;)

Data: 2013-01-14 17:50:00
Autor: Irokez
Problem z kart± grafiki ATI Mobility Radeon HD 4250
Użytkownik "G Nowak" <gnowak84.wytnijto@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:y0GIs.599$9K.227fx17.fr7...
[...]

Nie, to taka opalarka ale user-friendly dla elektronika.
Jakbym miał serwis i zarabiał na tym to też bym sobie tak± z grillem kupił.

Laguna...? Nie mow. Kobieta ma Clio, ten sam temat... ;)

:)

--
Irokez

Data: 2013-01-14 18:17:45
Autor: Q
[...]

HD4250 nie ma swojej wlasnej/dedykowanej pamieci
(w przeciwienstwie do np. HD4290)
a objawy, o ktorych piszesz wygladaja na awarie procka od grafiki.
Albo jest wadliwy jakis, albo sie "nieco" odkleil (przegrzanie, zimne luty, itd).

Data: 2013-01-18 22:52:10
Autor: Grzexs
Problem z kartÄ™ grafiki ATI Mobility Ra deon HD 4250
[...]

Pomarudziłem i naprawią na gwarancji, która niby się skończyła, ale jednak obowiązuje.

Tak patrzę na współczesne laptopy i… czasem mi się wydaje, że to po prostu jest tak zrobione, że MUSI się szybko zepsuć. Np. co za idiota wymyślił wlot chłodzenia od spodu…
--
Grzexs

Data: 2013-01-18 21:58:07
Autor: PK
On 2013-01-18, Grzexs <grzexs@gazeta.u-su-nto.pl> wrote:
Tak patrzę na współczesne laptopy i… czasem mi się wydaje, że to po prostu jest tak zrobione, że MUSI się szybko zepsuć. Np. co za idiota wymyślił wlot chłodzenia od spodu…

Pewnie ten "idiota", który zrobił notebooka dla klienta chcącego
małego pudełeczka i wejść na wszystkie znane ludzkości interfejsy
i nośniki danych.

Większość notebooków przez cały czas leży na prostych powierzchniach
(np. biurkach), więc wlot od spodu jest niezłym pomysłem. Projektant
tego notebooka mógłby za to spytać "Kto kupił komputer z wlotem od
spodu i postanowił go udusić? Przecież te wloty nie są jakoś
magicznie zakamuflowane".

pozdrawiam,
PK

Problem z kart± grafiki ATI Mobility Radeon HD 4250