Data: 2015-04-05 09:14:26 | |
Autor: PeJot | |
Problem z klamkami do hamulców | |
W dniu 2015-04-04 o 22:03, Jacek Maciejewski pisze:
Remontuję stary Romet Sport. Oryginalnie są tam cantilevery (ze 1. To nie są cantilevery tylko zwykłe hamulce szosowe ( tak wygląda z opisu ). Owszem, bywały w Rometach i Jaguarach hamulce tzw. symetryczne, o takie: http://sheldonbrown.com/canti-u.html 2. Jakich klamek potrzebujesz - do prostej kierownicy czy do barana ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-04-05 10:27:16 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Problem z klamkami do hamulców | |
Dnia Sun, 05 Apr 2015 09:14:26 +0200, PeJot napisał(a):
1. To nie są cantilevery tylko zwykłe hamulce szosowe ( tak wygląda z opisu ). Owszem, bywały w Rometach i Jaguarach hamulce tzw. symetryczne, o takie: http://sheldonbrown.com/canti-u.htmlJednak cantilever :) Źle opisałem, ramiona mają osie obrotu nie na piwotach ani na osi centralnie na widelcu tylko na dodatkowej podkówce zawieszonej na widelcu jak zwykłe szosówki "krab". Napęd krótką linką ciągniętą do góry jak w "prawdziwych" canti. O, takie: http://voila.pl/index.php?f=1817387 Na barana. Oryginalne też na zdjęciu. -- Jacek Dziesięć przykazań ma 279 słów. Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów. Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów. |
|
Data: 2015-04-05 20:14:50 | |
Autor: PeJot | |
Problem z klamkami do hamulców | |
W dniu 2015-04-05 o 10:27, Jacek Maciejewski pisze:
O, takie: http://voila.pl/index.php?f=1817387 Typowe jak w Jaguarach, Rometach i Huraganach. Na barana. Oryginalne też na zdjęciu. Więc po kolei. Opcja 1. Oryginalne klamki są "wytelepane" bo prawdopodobnie brakuje w nich plastikowych wkładek, które były między osią obrotu a klamką. Te wkładki wyglądały jak kapelusz bez dna i wykonane były z miękkiego polipropylenu. Naturalnie dziś nie do dostania, ale myślę że przy dostępie do tokarki dało by się je wyrzeźbić np. z teflonu czy tekstolitu. Można by się pokusić o dopasowanie *całej* osi obrotu klamki, wykonanej z tekstolitu. Opcja 2. Współczesne klamki szosowe powinny dać radę. I tak wszystko będzie działać tak sobie, bo podlinkowane hamulce skutecznością nie grzeszyły. Opcja 3. Ponieważ zdobycie pasujących klocków do w/w hamulców jest co najmniej trudne, o ile nie niemożliwe, a całość działała tak sobie, zastanów się nad wymianą hamulców. Nawet najtańsze tektro pogonione współczesną klamką będzie nieporównywalnie skuteczniejsze. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-04-05 20:41:20 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Problem z klamkami do hamulców | |
Dnia Sun, 05 Apr 2015 20:14:50 +0200, PeJot napisał(a):
Opcja 1. Oryginalne klamki są "wytelepane" bo prawdopodobnie brakuje w nich plastikowych wkładek, które były między osią obrotu a klamką. Te wkładki wyglądały jak kapelusz bez dna i wykonane były z miękkiego polipropylenu. Naturalnie dziś nie do dostania, ale myślę że przy dostępie do tokarki dało by się je wyrzeźbić np. z teflonu czy tekstolitu. Można by się pokusić o dopasowanie *całej* osi obrotu klamki, wykonanej z tekstolitu.Są obecne. Ale aluminium się wytarło :) Konstrukcja też jest deko źle pomyślana. Brak tulejki dystansowej przez co obie strony klamki się składają do środka w trakcie eksploatacji. Ale przeróbki, możliwe ekonomicznie powiedzmy 40 lat temu dziś są kompletnie odjechane :) A co to są klamki szosowe a raczej jak je wyróżnić wśród miliona innych klamek? Wspomniałem że nikt się nie chwali wymiarem oś obrotu-punkt zaczepienia linki. Tektro to firma która robi wiele różnych gatunków a w ich ramach wiele różnych typów hamulców Jakie miałeś na myśli? -- Jacek Dziesięć przykazań ma 279 słów. Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów. Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów. |
|
Data: 2015-04-05 20:54:27 | |
Autor: PeJot | |
Problem z klamkami do hamulców | |
W dniu 2015-04-05 o 20:41, Jacek Maciejewski pisze:
Opcja 1. Oryginalne klamki są "wytelepane" bo prawdopodobnie brakuje wSą obecne. Ale aluminium się wytarło :) Konstrukcja też jest deko źle Ale możliwe, robisz w sposób maksymalnie zbliżony do oryginału. Zależy Ci na tym czy nie ? A co to są klamki szosowe a raczej jak je wyróżnić wśród miliona innych Na myśli miałem to badziewie: http://www.trybik.pl/szczeki-hamulcowe-tektro-984.html Które jak na badziewie hamuje zaskakująco skutecznie. A z szosowych hamulców tektro robi multum, w różnych cenach. Z resztą nie musi być Tektro, może być szosowe Shimano, co komu pasuje. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-04-05 22:37:36 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Problem z klamkami do hamulców | |
Dnia Sun, 05 Apr 2015 20:54:27 +0200, PeJot napisał(a):
Niespecjalnie. Nawet obręcze będą 28" :) Nie robię wiernej renowacjiSą obecne. Ale aluminium się wytarło :) Konstrukcja też jest deko źle muzealnej, to ma byc rower do jeżdżenia, z możliwie maksymalną ilością starych detali. Na myśli miałem to badziewie:Acha. Ale ten typ hamulca również wymaga takich samych klamek jak ten co juz mam :) Popatrz sobie na przełożenie dźwigni, jest nawet mniejsze niż w moich starych z obrazka który zamieściłem. Umiałbyś mi wskazać źródło klamek o odstępie 25 mm? To by była naprawdę cenna rada. -- Jacek Dziesięć przykazań ma 279 słów. Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów. Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów. |
|
Data: 2015-04-06 09:12:17 | |
Autor: PeJot | |
Problem z klamkami do hamulców | |
W dniu 2015-04-05 o 22:37, Jacek Maciejewski pisze:
Ale możliwe, robisz w sposób maksymalnie zbliżony do oryginału. ZależyNiespecjalnie. Nawet obręcze będą 28" :) Nie robię wiernej renowacji Stare detale = kłopoty przy serwisowaniu. Hamulce bym wymienił na coś nowszego. Te oryginalne ktoś pożenił z klockami od cantileverów, które jeszcze da się kupić, ale cały hamulec Romet miał takie sobie właściwości użytkowe. Stąd poszukałbym bardziej współczesnych hamulców szosowych i klamek do nich. ZTCW na Allegro używek nie ma za dużo, za to ceny sympatyczne. Na myśli miałem to badziewie:Acha. Ale ten typ hamulca również wymaga takich samych klamek jak ten co Niestety nie potrafię. Szosa to od dawna nie moja działka :> Myślę że przydatna będzie wizyta w dobrym sklepie/serwisie rowerowym. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-04-07 08:36:53 | |
Autor: cytawa | |
Problem z klamkami do hamulców | |
Jacek Maciejewski pisze:
Jednak cantilever :) Źle opisałem, ramiona mają osie obrotu nie na Jednak nie cantilever. To hamulce typu U (Mafag) popularne w latach 70tych. Na takich jezdzili Polacy w Wyscigu Pokoju. Takie hamulce potrzebuja klamek o malym uciagu. Zwykle klamki szosowe beda dobre ale do kierownicy typu baranek. Jesli masz prosta kierownice to musisz poszukac innych klamek, tez z malym uciagiem. Te od V-brakow beda wymagaly duzej sily ale od biedy tez da sie jezdzic. Jan Cytawa |
|
Data: 2015-04-05 11:09:36 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Problem z klamkami do hamulcĂłw | |
On 2015-04-05 09:14, PeJot wrote:
1. To nie sÄ cantilevery tylko zwykĹe hamulce szosowe ( tak wyglÄ da z Ja chyba siÄ innej fizyki uczyĹem. Gdzie w tych hamulcach jest "jedna centralna oĹ obrotu"? pozdrawiam, PK |