Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Problem z klamkami do hamulców

Problem z klamkami do hamulców

Data: 2015-04-09 05:58:42
Autor: __Maciek
Problem z klamkami do hamulców
Sat, 4 Apr 2015 22:03:25 +0200 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
napisał:

Ma ktoś jakąś dobrą radę
jak z tego wybrnąć?

A może po prostu wywal te cantilevery a zamontuj jakieś współczesne
hamulce, chociażby V-ki?
Ja do starego Rometa (model Canyon Cu) założyłem z przodu tarczówkę
(dospawałem mocowanie zacisku). Działa bezproblemowo.

Data: 2015-04-09 10:48:37
Autor: Jacek Maciejewski
Problem z klamkami do hamulców
Dnia Thu, 09 Apr 2015 05:58:42 +0200, __Maciek napisał(a):

A może po prostu wywal te cantilevery a zamontuj jakieś współczesne
hamulce, chociażby V-ki?
Ja do starego Rometa (model Canyon Cu) założyłem z przodu tarczówkę
(dospawałem mocowanie zacisku). Działa bezproblemowo.

Nie ma piwotów :) A poza tym chcę żeby po naprawie przypominał trochę
oryginał. Tarczówka - za dużo roboty i cena spora.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych  1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.

Data: 2015-04-09 13:55:02
Autor: PeJot
Problem z klamkami do hamulców
W dniu 2015-04-09 o 10:48, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Thu, 09 Apr 2015 05:58:42 +0200, __Maciek napisał(a):

A może po prostu wywal te cantilevery a zamontuj jakieś współczesne
hamulce, chociażby V-ki?
Ja do starego Rometa (model Canyon Cu) założyłem z przodu tarczówkę
(dospawałem mocowanie zacisku). Działa bezproblemowo.

Nie ma piwotów :) A poza tym chcę żeby po naprawie przypominał trochę
oryginał. Tarczówka - za dużo roboty i cena spora.

Poza tym *spawanie* czegokolwiek do ramy zrobionej z cro-mo jest cokolwiek ryzykowne. Łatwo "usmażyć" materiał.

--
P.Jankisz

Data: 2015-04-19 19:24:24
Autor: __Maciek
Problem z klamkami do hamulców
Thu, 09 Apr 2015 13:55:02 +0200 PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> napisał:

Poza tym *spawanie* czegokolwiek do ramy zrobionej z cro-mo jest

To Romet Sport ma ramę cr-mo? Myślałem że jest ze zwykłej stali.
Ciekawe z jakiej jest mój rower. Mocowanie spawałem zwykłą elektrodą
rutylową 6013 i buzzboksem. TIGa jeszcze wtedy nie miałem. Póki co
wszystko się trzyma i nie zapowiada się żeby coś miało się w tym
temacie zmienić.

Tutaj, jako spoiwo do spawania rur ze stali 4013 polecają ER70S lub
ER80S - zwykłe spoiwo do stali "rdzewnej":

http://www.millerwelds.com/resources/articles/Best-Practices-for-GTA-Welding-of-4130-Chrome-Moly-Tubing/

cokolwiek ryzykowne. Łatwo "usmażyć" materiał

Wszystko można schrzanić, co nie znaczy że się koniecznie schrzani :-)

Data: 2015-04-19 19:48:48
Autor: PeJot
Problem z klamkami do hamulców
W dniu 2015-04-19 o 19:24, __Maciek pisze:
Thu, 09 Apr 2015 13:55:02 +0200 PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> napisał:

Poza tym *spawanie* czegokolwiek do ramy zrobionej z cro-mo jest

To Romet Sport ma ramę cr-mo?

Pewny na 100% nie jestem. Jaguar, jego poprzednik, był na pewno z rur Reynoldsa.

Wszystko można schrzanić, co nie znaczy że się koniecznie schrzani :-)

Ja bym nie ryzykował spawania, co najwyżej lutowanie mosiądzem, jak w oryginale.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-04-19 23:59:05
Autor: Dariusz K. Ładziak
Problem z klamkami do hamulcĂłw
PeJot pisze:
Pewny na 100% nie jestem. Jaguar, jego poprzednik, był na pewno z rur
Reynoldsa.

Jaguar z Reynoldsa, Huragan i Maraton z krajowych - ale ze stali konstrukcyjnej podlegającej ulepszaniu cieplnemu. A za czasów Rometu zaczęto robić rowery z St3S albo odpowiednika - same się gięły.
Tak więc nawet z dopiskiem "Sport" nie miałbym zaufania do wytworów Rometu. Może ja jakiś uprzedzony jestem?

--
Darek

Data: 2015-04-19 23:55:06
Autor: Dariusz K. Ładziak
Problem z klamkami do hamulcĂłw
__Maciek pisze:
Thu, 09 Apr 2015 13:55:02 +0200 PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> napisał:

Poza tym *spawanie* czegokolwiek do ramy zrobionej z cro-mo jest

To Romet Sport ma ramę cr-mo? Myślałem że jest ze zwykłej stali.
Ciekawe z jakiej jest mój rower. Mocowanie spawałem zwykłą elektrodą
rutylową 6013 i buzzboksem. TIGa jeszcze wtedy nie miałem. Póki co
wszystko się trzyma i nie zapowiada się żeby coś miało się w tym
temacie zmienić.

Tutaj, jako spoiwo do spawania rur ze stali 4013 polecają ER70S lub
ER80S - zwykłe spoiwo do stali "rdzewnej":

http://www.millerwelds.com/resources/articles/Best-Practices-for-GTA-Welding-of-4130-Chrome-Moly-Tubing/

cokolwiek ryzykowne. Łatwo "usmażyć" materiał

Wszystko można schrzanić, co nie znaczy że się koniecznie schrzani :-)

Romet Sport to był chyba ze stali gwoździowej (fachowo mówiąc - St3s). Dobre ramy to robiono pod marką ZZR - uczciwa, konstrukcyjna stal węglowa klasy 45 podlegająca ulepszaniu cieplnemu. Może nie tak wytrzymała jak stale stopowe (w tym CrMo) ale od położenia na boku w bagażniku samochodu się nie wyginały, a taki np. Wagant potrafił - sam kiedyś prostowałem ramę Waganta przewiezionego w bagażniku Fiata 125p. Troch wystawał i mu się obwisło...

--
Darek

Data: 2015-04-09 14:19:56
Autor: coaster
Problem z klamkami do hamulców
W dniu 2015-04-09 o 05:58, __Maciek pisze:
Sat, 4 Apr 2015 22:03:25 +0200 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
napisał:

Ma ktoś jakąś dobrą radę
jak z tego wybrnąć?

A może po prostu wywal te cantilevery a zamontuj jakieś współczesne
hamulce, chociażby V-ki?

Nie zamocujesz V-brake w widelcu kolarki Romet Sport. ;-)

Ja do starego Rometa (model Canyon Cu) założyłem z przodu tarczówkę
(dospawałem mocowanie zacisku). Działa bezproblemowo.

Dospawywanie czegokolwiek do widelca RS jest zlym pomyslem!

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious
it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Problem z klamkami do hamulców

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona