Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Problem z komórką

Problem z komórką

Data: 2009-09-21 06:55:45
Autor: asuszek
Problem z komórką
Przedłużając umowę z ERĄ na usługi telekomunikacyjne zakupiłam na
początku sierpnia telefon zwraz z zestawem słuchawkowym (zamówienie
odbyło się przez infolinię towar dotarł do mnie kurierem). Telefon
okazał sie niesprawny i oddałam go do serwisu poprzez sklep firmowy.
Na koniec sierpnia otrzymałam telefon z serwisu który był nadal
niesprawny no i spowrotem go oddałam do naprawy. No idzisiaj dzwoni do
mnie Pan ze sklepu firmowego, że telefon wrócił ale jest nie
naprawiony ponieważ nie zostawiłam karty gwarancyjnej (oddając od razu
po odbiorzez pierwszej naprawy pokazałam osobie przyjmującej mój
telefon wszystkie papiery jakie mam na niego i nie wzięła ze sobą
karty gwaranycjnej) no i znów go musze oddać do naprawy. I co ja mam
teraz zrobić ponieważ dzwoniąc na infolinię powiedziano mi, że osoba
przyjmująca telefon w sklepie firmowym do serwisu nie powinna go ode
mnie odbierać bez karty gwarancyjnej (mi przyjęła i dała świstek że
telefon został przyjęty). Wkurza mnie fakt że teaz znowu oddając
telefon otrzymam go z naprawy w połowie października tj. 2,5 miesiąca
od podpisania aneksu zestaw sluchawkowy leży gdyż nie mam go z czym
używać telefonu zasteopczego nie dostałam ponieważ w sklepie firmowym
ich na stanie nie mieli. I teraz moje pytania czy mogę jako
zainterweniować z tym że panienka w sklepie przyjęla mi telefon i 22
dni ten telefon nie wiadomo gdzie przebywał, że dopiero mi teraz dano
znak że nie zostawiłam karty gwarancyjnej i czy wskuram co jeżeli
napiszę pismo do operatora że na czas naprawy prosze o nie naliczanie
abonamentu ponieważ telefon był zepsuty od początku jak go otrzymałam.
Prosze o pomoc w tej kwestii

Data: 2009-09-21 16:01:29
Autor: Liwiusz
Problem z komórką
asuszek pisze:


Prosze o pomoc w tej kwestii


   Zareklamuj nie z tytułu gwarancji, tylko z tytułu niezgodności z umową i domagaj się nowego telefonu, a nie naprawy.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-21 11:35:42
Autor: asuszek
Problem z komórką
No ok ale czy jeżeli on już był w serwisie to nadal mogę sie ubiegać o
nowy telefon? No a co mam zrobić z tym że osoba w sklepie firmowym
przyjęła mi telefon do serwisu bez karty gwarancyjnej, czy skladanie
skargi do ERY cos da?

Data: 2009-09-21 22:11:19
Autor: Liwiusz
Problem z komórką
asuszek pisze:
No ok ale czy jeżeli on już był w serwisie to nadal mogę sie ubiegać o
nowy telefon? No a co mam zrobić z tym że osoba w sklepie firmowym
przyjęła mi telefon do serwisu bez karty gwarancyjnej, czy skladanie
skargi do ERY cos da?


   Warunkiem możliwości reklamowania z tytułu niezgodności z umową jest poinformowanie *sprzedawcy* w ciągu 2 miesięcy od wykrycia wady.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 12:37:40
Autor: Chmiel
Problem z komórką
asuszek pisze:
No ok ale czy jeżeli on już był w serwisie to nadal mogę sie ubiegać o
nowy telefon? No a co mam zrobić z tym że osoba w sklepie firmowym
przyjęła mi telefon do serwisu bez karty gwarancyjnej, czy skladanie
skargi do ERY cos da?

Szczerze - nie ma co pisać do Ery. Miałem taką sytuację z Orange i okazało się że sklep Orange (salon firmowy) nie ma prawie nic wspolnego z operatorem. Telefon był u nich kilka razy, za każdym razem po prawie miesiąc czasu. Problem był w tym, że był to Samsung a firma Samsung - w/g tego co powiedział mi serwis - nie produkuje już telefonów i części zamiennych.

Po kilku naprawach gwarancyjnych (5?) powiedziałem, ze mam prawo do wymiany (tak jest napisane w gwarancji) ale dowiedziałem się, że mogę oddać telefon w ramach rękojmi a nie gwarancji. Wtedy mogą to rozpatrzyć.  Skończyło się zakupem nowego telefonu w innej sieci i przeniesieniem numeru.

A przy okazji - zwrot abonamentu jest możliwy jeżeli faktycznie nie używasz telefonu (karty).

--
Chmiel

Data: 2009-09-22 04:59:45
Autor: asuszek
Problem z komórką
Wczoraj dzwoniłam do ERY i poinformowano mnie ze w ramach rękojmi nie
mogę oddać telefonu gdyż już był oddany do serwisu. Po kilku
telefonach do ery oraz do rzecznika praw konsumenta stwierdziłam ze
najlepszym wyjsciem bedzie powołanie się na ustawę o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej (chyba dobrze przytoczyłam) i
stwierdzenie że towar nie był zgodny z umową i żadam wymiany telefonu
na nowy (pani na infolinii chciała mnie zbyć żebym nadal naprawiala
ten telefon ale ile ja jeszcze bede na ten telefon czekać). Gdybym
mogła też bym przeniosła numer do innej sieci ale już jest za późno,
jeszcze niecałe dwa lata.

Data: 2009-09-22 14:09:37
Autor: Liwiusz
Problem z komórką
asuszek pisze:


warunkach sprzedaży konsumenckiej (chyba dobrze przytoczyłam) i

   Tak też zrób. Tylko z tym żądanie udajesz się do sprzedawcy, czyli do tego salonu/sklepu co Ci telefon sprzedał (dane na fakturze).

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 05:21:22
Autor: asuszek
Problem z komórką
Telefon zamowiłam poprzez infoliie przyszedł mi kurierem i dzwonilam
do ery gdzie ja mam się z tym udać żeby takie żądanie złożyć
powiedzieli mi że w salonie firmowym mam nadzieje ze mnie tam z
kwitkiem nie odprawią no bo jako tako sprzedawcą była era no a w ich
imieniu działają salony. Jeszcze mnie tknęło coś muszę do tego salonu
zadzwonić ponieważ znajduje się on ponad 40 km od miejsca mojego
zamieszkania i dowiem się czy też tam to załatwię zeby nie jezdzić na
marne.

Data: 2009-09-22 14:23:34
Autor: Flo
Problem z komórką
Liwiusz pisze:

warunkach sprzedaży konsumenckiej (chyba dobrze przytoczyłam) i

  Tak też zrób. Tylko z tym żądanie udajesz się do sprzedawcy, czyli do tego salonu/sklepu co Ci telefon sprzedał (dane na fakturze).

I tu będzie problem bo z tego co wyczytałem zakupiono telefon poprzez infolinię. Pozostaje chyba tylko i wyłącznie salon firmowy i wystąpienie za jego pośrednictwem bezpośrednio do operatora z żądaniem.

W dokumentach jakie klient otrzymuje powinien być adres zwrotny nadawcy. Wydaje mi się, że tam zawarty podmiot powinien właśnie być adresatem roszczenia.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com
http://detektywtorun.pl
+48 509 969 040
Doradca Handlowy Plus GSM (G300) Toruń
+48 607 600 027

Data: 2009-09-22 05:28:56
Autor: asuszek
Problem z komórką
Szwonilam do salonu i powiedzieli mi że tak da radę to u nich załatwic
tylko że musza zobaczyć telefon, no zobaczymy co z tego wyniknie.

Data: 2009-09-22 14:44:20
Autor: Liwiusz
Problem z komórką
Flo pisze:
Liwiusz pisze:

warunkach sprzedaży konsumenckiej (chyba dobrze przytoczyłam) i

  Tak też zrób. Tylko z tym żądanie udajesz się do sprzedawcy, czyli do tego salonu/sklepu co Ci telefon sprzedał (dane na fakturze).

I tu będzie problem bo z tego co wyczytałem zakupiono telefon poprzez infolinię. Pozostaje chyba tylko i wyłącznie salon firmowy i wystąpienie za jego pośrednictwem bezpośrednio do operatora z żądaniem.

W dokumentach jakie klient otrzymuje powinien być adres zwrotny nadawcy. Wydaje mi się, że tam zawarty podmiot powinien właśnie być adresatem roszczenia.


   Na pewno dane tego podmiotu są znane. Można wysłać telefon pocztą, żądając oczywiście zwrotu kosztów przesyłki.

--
Liwiusz

Problem z komórką

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona