Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Problem z ladowaniem

Problem z ladowaniem

Data: 2014-09-04 08:29:30
Autor: AZ
Problem z ladowaniem
Nie mialem do czynienia z tego typu alternatorem wiec zasiegam pomocy.
Ladowanie bylo ale juz nie ma.

No i jest tak:
- stojan pomierzony - rezystancja wszedzie identyczna zgodna z serwisowka,
  brak przebicia na mase
- na uruchomionym pokazuje 1-2V AC niezaleznie od obrotow, miernik sprawny
  bo na gniazdku dziala
- regler pomierzony zgodnie z serwisowka ale wydaje mi sie to akurat w tym
  momencie bez znaczenia

No i teraz ciekawostka, jak to mozliwe, ze na wyjsciu jest praktycznie zero?

--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6

Data: 2014-09-04 16:58:39
Autor: ARO
Problem z ladowaniem
W dniu 2014-09-04 o 10:29, AZ pisze:
Nie mialem do czynienia z tego typu alternatorem wiec zasiegam pomocy.
Ladowanie bylo ale juz nie ma.

No i jest tak:
- stojan pomierzony - rezystancja wszedzie identyczna zgodna z serwisowka,
   brak przebicia na mase
- na uruchomionym pokazuje 1-2V AC niezaleznie od obrotow, miernik sprawny
   bo na gniazdku dziala
- regler pomierzony zgodnie z serwisowka ale wydaje mi sie to akurat w tym
   momencie bez znaczenia

No i teraz ciekawostka, jak to mozliwe, ze na wyjsciu jest praktycznie zero?


Możliwe, kiedy regulator ma zwarcie od strony zasilania.

Odł±cz całkiem regulator i sprawdĽ ile napięcia pojawia się na poszczególnych fazach podczas pracy bez obci±żenia - cała instalacja (zapłon, wtryski, ¶wiatła, itd) ma być zasilana tylko z akumulatora. Na fazach ma być od kilkunastu do kilkudziesięciu V w zależno¶ci od obrotów. Uwaga na łapki, bo może zdrowo telepn±ć. Jeżeli masz takie napięcia bez obci±żenia, to obstawiam dupnięty regulator. Jeżeli nie - prawdopodobnie zrobiło się przebicie na uzwojeniach, ziomu¶, a miernikiem możesz tego nie zobaczyć.

pzdr
--
ARQ
transalp z regulatorem po przeszczepie

Data: 2014-09-04 17:05:23
Autor: ARO
Problem z ladowaniem
W dniu 2014-09-04 o 16:58, ARO pisze:

Odł±cz całkiem regulator i sprawdĽ ile napięcia pojawia się na
poszczególnych fazach podczas pracy bez obci±żenia

małe sprostowanko:
nie "na fazach" tylko "pomiędzy"

--
ARQ
transalp

Data: 2014-09-04 20:55:27
Autor: AZ
Problem z ladowaniem
On 2014-09-04, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:
W dniu 2014-09-04 o 10:29, AZ pisze:
Nie mialem do czynienia z tego typu alternatorem wiec zasiegam pomocy.
Ladowanie bylo ale juz nie ma.

No i jest tak:
- stojan pomierzony - rezystancja wszedzie identyczna zgodna z serwisowka,
   brak przebicia na mase
- na uruchomionym pokazuje 1-2V AC niezaleznie od obrotow, miernik sprawny
   bo na gniazdku dziala
- regler pomierzony zgodnie z serwisowka ale wydaje mi sie to akurat w tym
   momencie bez znaczenia

No i teraz ciekawostka, jak to mozliwe, ze na wyjsciu jest praktycznie zero?


MoĹĽliwe, kiedy regulator ma zwarcie od strony zasilania.

Odłącz całkiem regulator i sprawdź ile napięcia pojawia się na poszczególnych fazach podczas pracy bez obciążenia - cała instalacja (zapłon, wtryski, światła, itd) ma być zasilana tylko z akumulatora. Na fazach ma być od kilkunastu do kilkudziesięciu V w zależności od obrotów. Uwaga na łapki, bo może zdrowo telepnąć. Jeżeli masz takie napięcia bez obciążenia, to obstawiam dupnięty regulator. Jeżeli nie - prawdopodobnie zrobiło się przebicie na uzwojeniach, ziomuś, a miernikiem możesz tego nie zobaczyć.

Nie do konca jasno sie wyrazilem. Oczywiscie mierzylem napiecie miedzy fazami
na odpietym alternatorze. Sprawa sie juz wyjasnila - zjaral sie stator.

--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6

Problem z ladowaniem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona