Problem z laptopem

Data: 2015-01-22 10:19:51
Autor: Konspirator
Problem z laptopem
W dniu 2015-01-21 o 11:24, Marek pisze:
Czy w Waszych sprzętach też tak jest?

Ja zauważyłem, że istnieje znaczna zależność pomiędzy stanem akumulatora a szybkością jego samorozładowywania.
Nowy będzie się trzymał dłużej, co oczywiste.

W 6-letnim aparacie mam akumulator Li-ion i chociaż wciąż jest dość sprawny, bo po naładowaniu wyświetla mi gotowość do blisko 300 min pracy, to jednak nieużywany, siedząc w aparacie, traci moc.
Podejrzewam, że gdyby go wyciągać, zjawisko zostałoby zauważalnie ograniczone, ale co tu się pieścić z tymi akumulatorami?
Jak padnie, to się wymienia na nowy. Lub raczej: kupuje nowy sprzęt z nowym akumulatorem.
A jeśli istnieje potrzeba dużej mobilności, to cóż: z miejsca dokupić drugi akumulator i wozić ze sobą zasilacz/ładowarkę.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2015-01-22 11:56:44
Autor: Marek
Problem z laptopem
W dniu 2015-01-22 o 10:19, Konspirator pisze:

A jeśli istnieje potrzeba dużej mobilności, to cóż: z miejsca dokupić
drugi akumulator i wozić ze sobą zasilacz/ładowarkę.

Tak tak, ale nie w tym rzecz. Generalnie stronię od laptopów a gdy mi przyszło używać je częściej, to zauważyłem iż "stary" Vaio nieużywany trzyma stan naładowania nieporównywalnie dłużej niż nowy Lenovo. Jeśli potrzebowałem na jakiś wyjazd laptopa, to Vaio po prostu brałem nie myśląc o tej czynności a Lenovo muszę naładować za każdym razem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Problem z laptopem