Problem z licznikami na cyrkulacji c.w.u.

Data: 2010-06-08 09:35:46
Autor: Czarek
Problem z licznikami na cyrkulacji c.w.u.
Witam,

mam mieszkanie w bloku z cykulacją c.w.u. na mieszkanie. Założone są dwa liczniki wody ciepłej - na wejściu cyrkulacji i na jej wyjściu. Problem polega na tym, że pomimo braku poboru, w ciągu doby różnica wskazań pomiędzy licznikiem na wejściu, a licznikiem na wyjściu wynosi około 0,3 m3 na moją niekorzyść. W skali miesiąca daje to niebagatelną wartość 10 m3 wody (przy czym woda "przepompowana" przez cyrkulację to około 2,5 m3 na dobę).

Jakie można zastosować metody rozwiązania tego problemu?

Przy zużyciu przezemnie wody rzędu 15 m3 wychodzi na to, że prawie drugie tyle będę musiał dopłacić za wodę, której nie zużyłem. A biorąc pod uwagę, że u części odbiorców ma zapewne miejsce odwrotna sytuacja (licznik na wejściu zaniża, a na wyjściu zawyża) sytuacja staje się kuriozalna - ja zużywam 15 m3 wody na miesiąc, a płacę za 25 m3, a sąsiad, zużywający również 15 m3 na miesiąc może płacić za 5 m3 wody...

Próbowałem zmniejszyć temperaturę na zaworze (głowicy?) cyrkulacji, ale efekt jest taki, że o ile przepływ faktycznie się zmniejszył, o tyle licznik na wejściu nadal wykazuje zużycie, a licznik na wyjściu cyrkulacji zatrzymał się.

FUT warning

Pozdrawiam

Czarek

Problem z licznikami na cyrkulacji c.w.u.