Data: 2016-12-10 17:33:17 | |
Autor: cef | |
Problem z logowaniem | |
Mam taki dziwny problem z Inteligo dzisiaj.
Próbowałem zapłacić PayU za aukcję i wywalało komunikat, że transakcja nie może być zrealizowana (po przekierowaniu, wpisaniu loginu i hasła) Zadzwoniłem na infolinię czy nie mają jakiejś awarii, ale tam oczywiście OK. Ale okazało się, że nie mogę zalogować się również normalnie - ten sam komunikat. Sprawdziłem inne przeglądarki - też nie działa. Sprawdziłem inny komputer i też nie działa w żadnej przeglądarce. Infolinia zasugerowała wirusa, ale w to wykluczam, bo nawet w nieużywanym od roku też nie działa. Chyba, że wirus w routerze. Połączyłem się zatem przez inną sieć i poszło- zmieniłem hasło na wszelki wypadek. Po resecie routera i komputerów wszystko działało na obu sieciach. Po kilku godzinach znowu błąd, ale tym razem na obu sieciach. Co to do cholery może być. W banku tylko SOA#1 |
|
Data: 2016-12-10 18:31:29 | |
Autor: cef | |
Problem z logowaniem | |
W dniu 2016-12-10 o 17:33, cef pisze:
Po resecie routera i komputerów wszystko działało na obu sieciach. Te problemy po kilku godzinach, to już reakcja banku. Zablokowali mi konto. Szkoda, że nie informują o tym ani mailem ani SMS. |
|
Data: 2016-12-10 22:31:54 | |
Autor: janek z pola | |
Problem z logowaniem | |
cef wrote:
Mam taki dziwny problem z Inteligo dzisiaj. Krążą wirusy, które ogólnie rzecz biorąc okradają klientów banków w ten sposób, że robią "nakładki" w przeglądarkach - tj. widzisz stronę logowania, ale wirus tam coś dodatkowo "nałożył". Banki to wykrywają - żeby nie wchodzić w szczegóły napiszę tylko, że aplikacje bankowe widzą np. nietypową kolejność wywołań (np. kolejność ładowania CSS czy JS przez taki zawirusowany komputer). Po wykryciu takiego problemu jest blokowany dany login - w różnych bankach wygląda to różnie. Jest jednak mało prawdopodobne, żeby o zabezpieczeniu tego typu wiedziano na infolinii - tzn. to też zależy od banku. Ale generalnie jestem sobie w stanie wyborazić, że algorytm odmawia dostępu do logowania ze względu na wystąpienie czynników uznanych za wskazujące na to, że masz wirusa (nie ważne czy go masz naprawdę) i taka informacja nie jest widoczna dla pracownika na infolinii. Dziwne to trochę by było, bo zwykle w takim przypadku bankowi zależy na kontakcie z klientem, ale kto wie? Jeżeli pomógł reset routera, to może trafiłeś na trefny dynamiczny adres IP, np. z jakiejś bazy o fraudach, etc. - też możliwe że aplikacja bankowa dynamicznie sprawdza takie adresy. Na grupie bywał kiedyś pracownik PKO BP odpowiedzialny za nowinki technologiczne w zakresie IT, to może się wypowie coś więcej. -- Wysłane z pola. |
|
Data: 2016-12-10 23:49:50 | |
Autor: cef | |
Problem z logowaniem | |
W dniu 2016-12-10 o 22:31, janek z pola pisze:
cef wrote: No ale nie ma blokady do adresu logowania. Nawet wyświetla się to co dorzucili ostatnio - symbol graficzny i godzina. Dopiero po wpisaniu danych był komunikat. Gdyby bank chciał chronić klienta, to nie dopuszczał by do podawania hasła - tutaj coś musiało by być inaczej. Wirus jest mało prawdopodobny, bo sprawdzałem z trzech kompów przez tą samą sieć nie działało a w innej sieci poszło. Więc raczej kwestia sieci, jakieś trefne IP, ale ja się na tym znam jak kura na... Bo potem jak się zalogowałem z innej sieci, to zrobiłem zmianę hasła i tę płatność z PayU zrealizowałem. Więc po moim zgłoszeniu bank uznał, że to już jakieś dziwne ruchy i pewnie uznał, że zagrożenie ze strony PayU. Odblokowałem infolinią, jest nowe hasło - na razie działa. Jest tam raptem 1000zł,więc mogę poczekać na jakieś ciekawe efekty. |
|
Data: 2016-12-12 13:39:51 | |
Autor: Miroo | |
Problem z logowaniem | |
W dniu 2016-12-10 o 23:49, cef pisze:
Jest tam raptem 1000zł,więc mogę poczekać na jakieś ciekawe efekty. Ale najpierw się upewnij, że nie ma tam jakiejś możliwości typu "weź kredyt jednym kliknięciem". Bo wtedy z 1000 może się zrobić 21 tyś. Pozdrawiam |
|