Data: 2016-12-10 22:31:54 | |
Autor: janek z pola | |
Problem z logowaniem | |
cef wrote:
Mam taki dziwny problem z Inteligo dzisiaj. Krążą wirusy, które ogólnie rzecz biorąc okradają klientów banków w ten sposób, że robią "nakładki" w przeglądarkach - tj. widzisz stronę logowania, ale wirus tam coś dodatkowo "nałożył". Banki to wykrywają - żeby nie wchodzić w szczegóły napiszę tylko, że aplikacje bankowe widzą np. nietypową kolejność wywołań (np. kolejność ładowania CSS czy JS przez taki zawirusowany komputer). Po wykryciu takiego problemu jest blokowany dany login - w różnych bankach wygląda to różnie. Jest jednak mało prawdopodobne, żeby o zabezpieczeniu tego typu wiedziano na infolinii - tzn. to też zależy od banku. Ale generalnie jestem sobie w stanie wyborazić, że algorytm odmawia dostępu do logowania ze względu na wystąpienie czynników uznanych za wskazujące na to, że masz wirusa (nie ważne czy go masz naprawdę) i taka informacja nie jest widoczna dla pracownika na infolinii. Dziwne to trochę by było, bo zwykle w takim przypadku bankowi zależy na kontakcie z klientem, ale kto wie? Jeżeli pomógł reset routera, to może trafiłeś na trefny dynamiczny adres IP, np. z jakiejś bazy o fraudach, etc. - też możliwe że aplikacja bankowa dynamicznie sprawdza takie adresy. Na grupie bywał kiedyś pracownik PKO BP odpowiedzialny za nowinki technologiczne w zakresie IT, to może się wypowie coś więcej. -- Wysłane z pola. |
|